Mitä ajattelet 40v lapsettomista naisista?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
En mitään hyvää. Odotan hänen masennuksensa pahenevan iän myötä.
Masennusta esiintyy eniten nuorilla ja työikäisillä, esiintyvyys on pienempää iän myötä.
Mitä muuta haluaisit tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Mutta kelle kerrot joogaretriiteistäsi, kaukoidän reissuistasi, sukusi tarinoista kun olet korkeassa iässä?
Kuvitteletko että ne ympärilläsi istuvat ja kuuntelevat jotain pas kaa .. Älä tule pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Mutta kelle kerrot joogaretriiteistäsi, kaukoidän reissuistasi, sukusi tarinoista kun olet korkeassa iässä?
Niille samoille kielitaidottomille lähäreille, joille sinä selostat loputtomasti lapsistasi, jotka eivät taaskaan tulleet käymään hoivakodissa, jossa asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Mutta kelle kerrot joogaretriiteistäsi, kaukoidän reissuistasi, sukusi tarinoista kun olet korkeassa iässä?
Mikä helvetin kysymys tuo on? Miksi haluat oikein hieroa tahattomasti lapsettoman ihmisen naamaan että "ei kun kyllä sinä nyt vaan olet ihan surkuteltava ja onneton vaikka jotain muuta kuvittelisit ja kuolet ihan yksin, niih!" Mitä sairaita kiksejä saat tuosta?
Niin, jos ihminen on halunnut lapsia ja saanut niitä, niin erikoista, että hänellä silti on tarve olla ilkeä tahattomasti lapsettomalle. Miksi? Mistä pahantahtoisuus kumpuaa? Ja mistä tuo ihminen itse on jäänyt paitsi, kun haluaa muita mollata?
Mätisäkkihän on hyvin katkera elämälleen ja kun on mennyt lisääntymään. Mieleen tulee, onko tullut ero ja nyt miehellään uusi lapseton kumppani. Jostakin pahasta olostahan tämä kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Kannattaa vielä harjoitella lukutaitoa. Sanamuoto oli USEIMMITEN, ei aina. Ja ainut, joka sinua säälii olet sinä itse.
No katsos kultaseni kun ne eivät mene edes USEIMMITEN hoitoihin. Tahattomasti lapsettomista vain pieni osa ylipäätään menee hoitoihin asti. Osalla elämäntilanne ei mahdollista, osa ei halua, osalla ei ole varaa, osa ei pääse. Ja ne jotka menevät, niillä voi mennä sitä rahaa siihen vähän tai paljon. Osalla menee kaikki mikä liikenee, toisilla ei viisi rundia ivfää tunnu missään. Eli väitteesi ovat ihan kaikilta osin hevonpaskaa.
En mitään, jos en tunne häntä. Mitä väliä tuolla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Mutta kelle kerrot joogaretriiteistäsi, kaukoidän reissuistasi, sukusi tarinoista kun olet korkeassa iässä?
Itse kerron kummilapsilleni
t. korkeassa iässä oleva lapseton
Jotka eivät ole biologisia jälkeläisiäsi. Et näe heissä omaa perimääsi jatkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Kannattaa vielä harjoitella lukutaitoa. Sanamuoto oli USEIMMITEN, ei aina. Ja ainut, joka sinua säälii olet sinä itse.
No katsos kultaseni kun ne eivät mene edes USEIMMITEN hoitoihin. Tahattomasti lapsettomista vain pieni osa ylipäätään menee hoitoihin asti. Osalla elämäntilanne ei mahdollista, osa ei halua, osalla ei ole varaa, osa ei pääse. Ja ne jotka menevät, niillä voi mennä sitä rahaa siihen vähän tai paljon. Osalla menee kaikki mikä liikenee, toisilla ei viisi rundia ivfää tunnu missään. Eli väitteesi ovat ihan kaikilta osin hevonpaskaa.
Hyvä, ettet saanut lapsia. Lapsilla pitää olla vanhemmat, jotka osaavat käyttäytyä kuin aikuiset. Sinä käyttäydyt kuin 5-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Näköjään tahattomalle lapsettomuudellekin on palstalla vain yksi asetus; parhaillaan hoidoissa ja rahapulassa.
Ne, joilla on lapsia, ovat aina ja ikuisesti pikkulasten vanhempia joiden arki on yhtä kakkavaippaa ja valvomista. Velat taas on vielä niin nuoria, etteivät ole tajunneet alkaa katumaan tai muutenkaan tajunneet elämän merkitystä.
Jotka eivät ole biologisia jälkeläisiäsi. Et näe heissä omaa perimääsi jatkumassa.
No shit Sherlock! :D Kummilapset tosiaan eivät ole biologisia jälkeläisiä. Ihanko itse tuon keksit vai auttoiko äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Mutta kelle kerrot joogaretriiteistäsi, kaukoidän reissuistasi, sukusi tarinoista kun olet korkeassa iässä?
Itse kerron kummilapsilleni
t. korkeassa iässä oleva lapseton
Jotka eivät ole biologisia jälkeläisiäsi. Et näe heissä omaa perimääsi jatkumassa.
Pidätkö sinä itseäsi niin biologisesti viisaana että kannatti mennä lisääntymään ? Jo tämä pelkkä ulosantisi, ajattelutapasi sekä yleensäkin täällä sivustoilla oleminen sekä tällaiseen keskusteluun osallistuminen äitinä onnellisesti ja tasapainoisesti olemisen sijaan kertoo kyllä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Mutta kelle kerrot joogaretriiteistäsi, kaukoidän reissuistasi, sukusi tarinoista kun olet korkeassa iässä?
Itse kerron kummilapsilleni
t. korkeassa iässä oleva lapseton
Jotka eivät ole biologisia jälkeläisiäsi. Et näe heissä omaa perimääsi jatkumassa.
Mitä yrität todistella? Kuka puhui mitään perimän jatkumisesta? Noinko koville ottaa kun kaikki eivät tee samoja valintoja kuin sinä? Minulle on lähinnä helpotus, että en näe perimäni jatkuvan missään, kun puoli sukua on juoppoja ja mielenterveysongelmaisia. -eri
Vierailija kirjoitti:
Jotka eivät ole biologisia jälkeläisiäsi. Et näe heissä omaa perimääsi jatkumassa.
No shit Sherlock! :D Kummilapset tosiaan eivät ole biologisia jälkeläisiä. Ihanko itse tuon keksit vai auttoiko äiti?
Nämä unohtaa aina myös sen, ettei oma lapsi ole mikään vanhempansa jatke tai automaattisesti edes sellainen, josta kauheasti tunnistaisit itseäsi.
Omia piirteitään voi nähdä myös muissa sukulaislapsissa tai joskus ihan ei-sukulaisissakin, siinä missä joku aivan tuntematon mummo voi paljastua sielunsukulaiseksi siinä missä oma mummosi tuntuu etäiseltä. Eihän nämä (pelkästään) verisiteen ympärille muodostuvia asioita ole, vaikka ymmärrän joidenkin halun nimenomaan "jatkaa sukua". Sen tuputtamista muille en ymmärrä.
Eri
Paras ystäväni on nainen, nyt yli 50, joka olisi toivonut lapsia ja hyvää parisuhdetta loppuelämäkseen. Pitkä suhde kaatui, lapsia ei tullut. Surullista. Oliko kysymys mitä ajattelen? En mitään. Empatiaa tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Kannattaa vielä harjoitella lukutaitoa. Sanamuoto oli USEIMMITEN, ei aina. Ja ainut, joka sinua säälii olet sinä itse.
No katsos kultaseni kun ne eivät mene edes USEIMMITEN hoitoihin. Tahattomasti lapsettomista vain pieni osa ylipäätään menee hoitoihin asti. Osalla elämäntilanne ei mahdollista, osa ei halua, osalla ei ole varaa, osa ei pääse. Ja ne jotka menevät, niillä voi mennä sitä rahaa siihen vähän tai paljon. Osalla menee kaikki mikä liikenee, toisilla ei viisi rundia ivfää tunnu missään. Eli väitteesi ovat ihan kaikilta osin hevonpaskaa.
Hyvä, ettet saanut lapsia. Lapsilla pitää olla vanhemmat, jotka osaavat käyttäytyä kuin aikuiset. Sinä käyttäydyt kuin 5-vuotias.
Minusta on surullista, että noin läpeensä typerä ja inhottava ihminen on mennyt lisääntymään. Traagista sekä lasten että yhteiskunnan kannalta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Mutta kelle kerrot joogaretriiteistäsi, kaukoidän reissuistasi, sukusi tarinoista kun olet korkeassa iässä?
Itse kerron kummilapsilleni
t. korkeassa iässä oleva lapseton
Jotka eivät ole biologisia jälkeläisiäsi. Et näe heissä omaa perimääsi jatkumassa.
Pidätkö sinä itseäsi niin biologisesti viisaana että kannatti mennä lisääntymään ? Jo tämä pelkkä ulosantisi, ajattelutapasi sekä yleensäkin täällä sivustoilla oleminen sekä tällaiseen keskusteluun osallistuminen äitinä onnellisesti ja tasapainoisesti olemisen sijaan kertoo kyllä kaiken.
Ei lapsen saaminen takaa aina sitä että hänestä tulisi sosiaalisesti miellyttävä, älykäs ja hyvä ihminen. Surullista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Kannattaa vielä harjoitella lukutaitoa. Sanamuoto oli USEIMMITEN, ei aina. Ja ainut, joka sinua säälii olet sinä itse.
No katsos kultaseni kun ne eivät mene edes USEIMMITEN hoitoihin. Tahattomasti lapsettomista vain pieni osa ylipäätään menee hoitoihin asti. Osalla elämäntilanne ei mahdollista, osa ei halua, osalla ei ole varaa, osa ei pääse. Ja ne jotka menevät, niillä voi mennä sitä rahaa siihen vähän tai paljon. Osalla menee kaikki mikä liikenee, toisilla ei viisi rundia ivfää tunnu missään. Eli väitteesi ovat ihan kaikilta osin hevonpaskaa.
Hyvä, ettet saanut lapsia. Lapsilla pitää olla vanhemmat, jotka osaavat käyttäytyä kuin aikuiset. Sinä käyttäydyt kuin 5-vuotias.
Sinä taas et ole ansainnut yhtäkään lasta, ja jos sinulla sellaisia on, niin käy sääliksi lapset jotka syntyneet noin julmalle ja epäinhimilliselle ihmiselle.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että onpa harvinaisen viisas nainen. Ajan ja rahansa on voinut käyttää itseensä ja itsensä kehittämiseen.
Ei se äityis aina herkkua ole, se joka väittää muuta valehtelee.
Mitä harvinaista tuossa nyt on? Nykyisin vapaaehtoinen lapsettomuus on hyvin yleistä. Ja tahattomasti lapsettomilla rahat menevät useimmiten hedelmöityshoitoihin, ei suinkaan itsensä kehittämiseen.
Tää on jotenkin aina niin söpöä kun joku palstan Mervi kuvittelee että tahattomasti lapsettonia on vaan yhdenlaisia ja ne on kaikki parhaillaankin hoidoissa. Minun tuloksettomista ivf-rundeistani on nyt kymmenisen vuotta ja tässä on sekä niiden aikana että niiden jälkeen riittänyt kyllä rahaa myös kaikenlaiseen muuhun talokaupoista joogaretriitteihin ja salijäsenyydestä kaukoidän reissuihin. En tarvitse sääliäsi.
Kannattaa vielä harjoitella lukutaitoa. Sanamuoto oli USEIMMITEN, ei aina. Ja ainut, joka sinua säälii olet sinä itse.
No katsos kultaseni kun ne eivät mene edes USEIMMITEN hoitoihin. Tahattomasti lapsettomista vain pieni osa ylipäätään menee hoitoihin asti. Osalla elämäntilanne ei mahdollista, osa ei halua, osalla ei ole varaa, osa ei pääse. Ja ne jotka menevät, niillä voi mennä sitä rahaa siihen vähän tai paljon. Osalla menee kaikki mikä liikenee, toisilla ei viisi rundia ivfää tunnu missään. Eli väitteesi ovat ihan kaikilta osin hevonpaskaa.
Hyvä, ettet saanut lapsia. Lapsilla pitää olla vanhemmat, jotka osaavat käyttäytyä kuin aikuiset. Sinä käyttäydyt kuin 5-vuotias.
Minusta on surullista, että noin läpeensä typerä ja inhottava ihminen on mennyt lisääntymään. Traagista sekä lasten että yhteiskunnan kannalta. -eri
Kenestä nyt sönkötät?
t. lainaamasi, jolla ei todellakaan ole lapsia
Tuomita mistä? Ja aivan hyvin lapsettoman 40 v elämäntilanne voi olla suunniteltu. Ihme porukkaa täällä kommentoimassa.