Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt tuhotaan lapsilta leikkipaikatkin ! Lukekaa

Vierailija
23.06.2026 |

Espoo päätti tuhota leikkipaikan  - asukkaat takertuivat telineisiin kun kaivinkone oli jo päällä

 

 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012096082.html

 

 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en edes leikkipaikaksi sanoisi, kissankusinen hiekkalaatikko ja pari vinkuvaa keinua... 

Vierailija
22/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kävisi vain kuten niiden kaappisänkyjen kanssa. Jos joku lapsi loukkaantuisi tuolla niin alkaisi oikeusprosessi ja hirveä kitinä kuinka kaikki kaupungin vika. Nyt kitistään puiston tuhosta. Ilman näitä saamarin valittajia kaikki sujuisi paremmin ja näitä ei tarvitsisi lanata maan tasalle. Ihmisille oma vastuu takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mapsin mukaan tossa on tyyliin hiekkalaatikko ja keinut. Ja ilmeisesti siis huonokuntoiset sellaiset. Parin sadan metrin päässä ainakin on toinen leikkipaikka.

Vierailija
24/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja jos jotain leikkipaikalla sattuisi, niin oltaisiin huutamassa miten voi olla turvaton leikkipaikka?

Ihan on saatavailla leikkikeinuja, laitteita, ynnä muita jotka ovat TURVALLISIA käyttää ja testattu.

Jos on vanhoja ja rikkinäisiä - vaihtakaa ne! Sen verran Espoolla kyllä on varaa satsata lapsiin.

Ei ole Espoon, eikä Tapiolan ainut leikkikenttä! Kyllä siellä löytyy uusia kalliita ja turvallisiakin leikkikenttiä vaikka kuinka monta! Asuvat kerrostaloyhtiössä, niin voivat rakennuttaa hyvin oman leikkikentän. Niin suurin osa taloyhtiöistä toimii!

Suurin osda taloyhtiöistä houkuttelee asukkaita asumaan taloon korostamalla : meillä on pihalla lapsille leikkipaikka (näkyvyys parvekkeelta)

Asiallisissa taloyhtiöissä leikkipaikkaa myös pidetään kunnossa ja päivitetään kivoilla jutuilla - ei soiteta ensiksi kauhakuormaajaa paikalle.

Vierailija
25/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mapsin mukaan tossa on tyyliin hiekkalaatikko ja keinut. Ja ilmeisesti siis huonokuntoiset sellaiset. Parin sadan metrin päässä ainakin on toinen leikkipaikka.

Se hiekkalaatikko voi näyttää vaatimattomalta, mutta olla tärkeä kohtaamispaikka lasten vanhemmille. Parvekkeeltä näkee keitä siellä on.

Vierailija
26/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kävisi vain kuten niiden kaappisänkyjen kanssa. Jos joku lapsi loukkaantuisi tuolla niin alkaisi oikeusprosessi ja hirveä kitinä kuinka kaikki kaupungin vika. Nyt kitistään puiston tuhosta. Ilman näitä saamarin valittajia kaikki sujuisi paremmin ja näitä ei tarvitsisi lanata maan tasalle. Ihmisille oma vastuu takaisin.

Vanhemmat on lastensa kanssa yleensä siinä leikkipaikassa. Pitävät silmällä.Ei voi verrata siksi oikein siihen päiväkodissa tapahtuneeseen sänky-onnettomuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaarallinen, siis nykylapsille.

Meille se ei olisi ollut tippaakaan vaarallinen. Me kivettiin puun latvoihin, talojen katoille, valmistettiin puusta jättimäisiä jousipyssyjä, ajettiin fillarilla ilman käsiä, pelattiin pimeälätkää talvella, hypättiin pituutta keinuista jne jne.

Mutta teidän lapsille/ lapsenlapsille tuo puisto on huippuvaarallinen, mutta ei hätää, kyllä jostain löytyy pehmustettu puisto. ( ja myöhemmin huone )

Vierailija
28/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin päätökset eivät ole koneen kuljettajan vika. 

Kuka niin on väittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taloyhtiön vanhat jäärät päätettiin purkaa lasten leikkipaikka uuden leikkipaikkoja koskevan lakiuudistuksen takia.  Näin on helpompi kuin olla rosiksessa jos jollakulla menee tikku sormeen ja kissojen kusemaa hiekkaa ei ole vaihdettu vuosittain.  Hoitakoon vanhemmat lapsensa 

Vierailija
30/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on muuttunut jotenkin vastenmieliseksi paikaksi asua. Omille lapsilleni olen sanonut, että muuttavat ulkomaille. Opiskelevat kielet hyvin. Ei tänne kannata yhdenkään lapsiperheen jäädä. Kaikki palvelut poistetaan ja lapset ja lapsiperheet ovat toisen luokan kansalaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taloyhtiön vanhat jäärät päätettiin purkaa lasten leikkipaikka uuden leikkipaikkoja koskevan lakiuudistuksen takia.  Näin on helpompi kuin olla rosiksessa jos jollakulla menee tikku sormeen ja kissojen kusemaa hiekkaa ei ole vaihdettu vuosittain.  Hoitakoon vanhemmat lapsensa 

Vierailija
32/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettu käytöstä kun pieniä lapsia enään ole sitten tullut tilalle ja sitten rapistuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaarallinen, siis nykylapsille.

Meille se ei olisi ollut tippaakaan vaarallinen. Me kivettiin puun latvoihin, talojen katoille, valmistettiin puusta jättimäisiä jousipyssyjä, ajettiin fillarilla ilman käsiä, pelattiin pimeälätkää talvella, hypättiin pituutta keinuista jne jne.

Mutta teidän lapsille/ lapsenlapsille tuo puisto on huippuvaarallinen, mutta ei hätää, kyllä jostain löytyy pehmustettu puisto. ( ja myöhemmin huone )

Ja kun me satutimme itsemme eivät vanhemmat etsinyt siihen syyllistä (mikä voi olla vaikka se vääränlainen hiekkalaatikon reuna) ja vaatineet korvauksia.  Että hieman on ajat muuttuneet... 

Vierailija
34/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me taloyhtiön vanhat jäärät päätettiin purkaa lasten leikkipaikka uuden leikkipaikkoja koskevan lakiuudistuksen takia.  Näin on helpompi kuin olla rosiksessa jos jollakulla menee tikku sormeen ja kissojen kusemaa hiekkaa ei ole vaihdettu vuosittain.  Hoitakoon vanhemmat lapsensa 

Tota . . . sulla jäi niin sanotusti levy päälle (postasit jo toiseen kertaan saman)

Eikö keinu enää heilu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja jos jotain leikkipaikalla sattuisi, niin oltaisiin huutamassa miten voi olla turvaton leikkipaikka?

Ihan on saatavailla leikkikeinuja, laitteita, ynnä muita jotka ovat TURVALLISIA käyttää ja testattu.

Jos on vanhoja ja rikkinäisiä - vaihtakaa ne! Sen verran Espoolla kyllä on varaa satsata lapsiin.

Ei ole Espoon, eikä Tapiolan ainut leikkikenttä! Kyllä siellä löytyy uusia kalliita ja turvallisiakin leikkikenttiä vaikka kuinka monta! Asuvat kerrostaloyhtiössä, niin voivat rakennuttaa hyvin oman leikkikentän. Niin suurin osa taloyhtiöistä toimii!

Tuossa on nopeasti puoli lähiseutua taloyhtiön leikkipaikalla ja osakkaat maksavat kulut, vaikka käyttäjistä 90% tulisi muualta. Meillä oma leikkipaikka purettiin, koska siitä tuli liian iso kuluerä.

Vierailija
36/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli sitä 70-luvun meiningiä , kun naiset nousivat barrikaadeille ja laittoivat itsensä ketjuihin. 

Vierailija
37/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistettu käytöstä kun pieniä lapsia enään ole sitten tullut tilalle ja sitten rapistuneet.

Ei ole kunnostettu kun on säästetty rahaa. Pihistetty tuosta. Ilmiselvästi ollut kovassa käytössä kun vanhemmatkin reagoi noin voimakkaasti kun kauhakuormuri tulee yllättäen lanaamaan leikkipaikan veks jotain maisemointia varten.

Vierailija
38/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistettu käytöstä kun pieniä lapsia enään ole sitten tullut tilalle ja sitten rapistuneet.

Eihän tuossa siitä ollut kysymys, vaan haluttiin säästää.

 

Ja asuinalueella sukupolvet vaihtuvat, mutta asunnot säilyvät, jopa asunnon arvoon vaikuttavat lähialueen leikkipaikat. 

Vierailija
39/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein käydä katsomassa google street viewillä tuota leikkipaikkaa.

Siis siellä on keinu (turvahiekka pohjalla) ja hiekkalaatikko.

Miten helvetissä saatte tuosta vaarallisen? Kun ei ole aitoja tai pattereita joihin lapset voisi kahlita?

Vierailija
40/44 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on muuttunut jotenkin vastenmieliseksi paikaksi asua. Omille lapsilleni olen sanonut, että muuttavat ulkomaille. Opiskelevat kielet hyvin. Ei tänne kannata yhdenkään lapsiperheen jäädä. Kaikki palvelut poistetaan ja lapset ja lapsiperheet ovat toisen luokan kansalaisia. 

Tämä juuri.

Lähtekää tästä ihmisvastaisesta verohelvetistä pois jos vaan mahdollisuus tulee. Ja käyttäkää opiskeluaika sen mahdollisuuden varmistamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme