Eduskunta hyväksyi alkoholin kotiinkuljetusta ja etämyyntiä koskevan lain.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tästä seuraa.Meille ei tartte kotiinkuljetaa mitään alkoja.Huvittuneena ja tietysti huolestuneena voi jäädä seuraamaan mitä käy.Juopon ei tartte poistuu kotiinsa kun viinat tuodaan ovelle???tätäkö se on.No työllistää hoitohklökuntaa,Laitoksia,kuntoutusta..jne Tässä on pakko olla jotain negaakin..
juopon kävelypakko lähikauppaan siis ratkaisee ongelman...sanotko vielä miten????
Vierailija kirjoitti:
Päivi repii pelihousunsa hah.
Siinä taisi olla uudistuksen paras anti.
Tämä on Orpon hallituksen "Taksilaki", johon joudutaan myöhemmin tekemään korjaussarja jos toinenkin.
Toimitetaan juopoille pänikällä pirtua. Loppuu kitinä nopeammin ja juoppogeenit vähenevät.
Tämähän se on ollut Suomen akuutein ongelma. No nyt on korjattu. Nyt vain odottelemaan , että juovat itsensä hengiltä, säästyy rahaa parempiin tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Oon kauhea juoppo enkä näe tässä kuin ongelmia.
Kaupoissa sentään useimmiten on esim vartijat, miten käy kun wolt-kuski haluaa känniseltä suomiukolta henkkarit?
Entä kun talossa on lapsia?
Eikös woltista saa klarnalla, nyt voi velkaantua lisää?
Sairauspoissaolot ja väkivalta tulee lisääntymään, poliisille ja terveydenhuollolle lisää tehtävää.
No kuka ihme tekee tuollaista paskaa? Miksi kaikkien elämää pitäisi rajoittaa noiden takia? Jos ihmiskohtaaminen tekee hyvää, voi itse tehdä päätöksen, että menee paikan päältä ostamaan. Ei ole pakko tilata.
Hallituksen epätoivoinen yritys saada alkoholin myynti nousemaan ja omat osakkeet kasvamaan, kun nuoriso ei juo vaan käyttää muita aineita. Vanhemmassa väestössä aiheuttaa väkivaltaa, alkoholikuolemia ja sairauksia eli valtion kassaan ei paljon täytettä tule kun sairaalat ja vankilat ja mielenterveyspaikat on täpötäynnä juoppoja. Ja kun nuoret käyttää aineita, niin tuleva sukupolvi on enimmäkseen mielenterveyspotilaita ja työkyvyttömiä, ja iso osa haudassa.
Tää varmaan tappaa mun veljen. Se on erakoitunut alkoholisti joka tekee vaan etätöitä ja nyt poistui viimeinen syy lähteä kotoa.
Miksihän uskikset eivät vastusta itsensä Jeesuksen työn mitätöintiä?
(kun hänhän muutti veden viiniksi, ja nyt hänen kannattajansa eli uskikset haluavat laimentaa sen takaisin vedeksi, tai ainakin mahdollisimman lähelle vettä)