Hurraa! Alkoon pääsee kohta sunnuntainakin ja kotiin saa tilata kaliaa ja siiteriä!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteja vaan hyysätään ja samalla ajetaan tupakkariippuvaiset hyvin ahtaalle. Kaksinaismoralismia parhaimmillaan.
Tupakointi häiritsee myös muita. Tupakkaa ei voi nauttia kohtuudella, kuten alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woltille ja oliko sillä joku kilpailijakin tämä on hyvä uutinen. Ulkkarisuhareilla riittää töitä ja tienestejä.
Kyllä sinne kantasuomalaisetkin voivat mennä töihin. Hämmentävää on, että vain purnaavat sohvilta kelatukia nostaen, eikä työ kelpaa. Kielitaidottomat ulkit työllistyy parissa vuodessa tänne saavuttuaan, mutta nämä ikänsä täällä asuneet valittavat ettei ole töitä.
Kyllä, suomalainen menee polkemaan kuljetuksia 5 euroa/tunti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteja vaan hyysätään ja samalla ajetaan tupakkariippuvaiset hyvin ahtaalle. Kaksinaismoralismia parhaimmillaan.
Tupakointi häiritsee myös muita. Tupakkaa ei voi nauttia kohtuudella, kuten alkoholia.
Kyllä, tänä kesänä taas näkyy uutisissa kun alkoholia on käytetty kohtuudella.
Hallituksen alkoholitpolitiikka on ollut typerintä mitä on vuosikausiin nähty. Nyt alkoholin verotusta ja kiristetty, mutta saatavuutta lisättä.
Tämä tarkoittaa sitä, että yhä useampi tilaa alkoholinsa ulkomailta ja samaan aikaan valtion kustannukset lisääntyvät, kun Alkon myyjille maksetaan sunnuntaisin tuplapalkka.
Itse käyn Alkossa max. kerran vuodessa ja juon baarissa jos juon. Ei siis vaikuta minuun mitenkään.
Mitenkähän muuten tuon kotiinkuljetuksen kanssa varmistetaan, ettei alkoholia päädy valmiiksi päihtyneelle? Silloinhan ei saa myydä. Ja viekö wolttikuski jo maksetut juomat takaisin kauppaan? Sitä vartenhan pitää olla mukana myös käteistä, jotta päihtynyt asiakas saa rahat takaisin.
Taitaa niistä kuskeista tulla myös ryöstöjen kohteita, kun mukana saattaa olla alkoholia ja käteistä.
Päätös on kovin outo, kun Päivi Räsäsen mukaan asia piti olla hallituskysymys. Jurrissako Päivikin äänesti?
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen alkoholitpolitiikka on ollut typerintä mitä on vuosikausiin nähty. Nyt alkoholin verotusta ja kiristetty, mutta saatavuutta lisättä.
Tämä tarkoittaa sitä, että yhä useampi tilaa alkoholinsa ulkomailta ja samaan aikaan valtion kustannukset lisääntyvät, kun Alkon myyjille maksetaan sunnuntaisin tuplapalkka.
Mutta eikös työnantajapuoli nyt ehdota sunnuntain tuplapalkan poistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen alkoholitpolitiikka on ollut typerintä mitä on vuosikausiin nähty. Nyt alkoholin verotusta ja kiristetty, mutta saatavuutta lisättä.
Tämä tarkoittaa sitä, että yhä useampi tilaa alkoholinsa ulkomailta ja samaan aikaan valtion kustannukset lisääntyvät, kun Alkon myyjille maksetaan sunnuntaisin tuplapalkka.
Mutta eikös työnantajapuoli nyt ehdota sunnuntain tuplapalkan poistamista.
Pentikäisen märkä uni. Yksikään sairaanhoitaja ei hoida kokoomuslaisen yrittäjän alkoholiongelmaa sunnuntaisin ellei saa siitä tuplapalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteja vaan hyysätään ja samalla ajetaan tupakkariippuvaiset hyvin ahtaalle. Kaksinaismoralismia parhaimmillaan.
Tupakointi häiritsee myös muita. Tupakkaa ei voi nauttia kohtuudella, kuten alkoholia.
Ja alkoholin käyttökö ei häiritse muita? Veikkaan, että se häiritsee keskimäärin enemmän. Perhettä ja naapureita nyt ainakin.
Myös tupakkaa voi nauttia kohtuudella, itse poltan vain kaksi päivässä, ja tutuistani useampi vain viikonloppuisin ja lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Joko sitä kaljaa voi tilata kotiin?
Ei kannata, koska tuominen maksaa. Hae itse, niin saat silläkin rahalla ostettua lisää kaljaa.
Se on ihanaa, nyt Terenkään ei tartte tempoa Alkon oven kahvaa turhaan. Se on kansanedustajan työ sen verran rankkaa, ettei sitä selvinpäin kestä..
Ja ongelmat lisääntyy. Hienoa päättäjät!
On hyvä että vastaisuudessa alko saa myytä alkoholia viikon jokaisena päivänä niin kuin muutkin kaupat. Olemassa on paikkakuntia joissa on paljon kesälomalaisia. Tuollaisissa kunnissa lomalaiset voivat olla iloisia kun alkoholia saa joka päivä ostettua. Sitten kun lomamökit tyhjenee, niin sitten voi kauppa olla kiinni sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn Alkossa max. kerran vuodessa ja juon baarissa jos juon. Ei siis vaikuta minuun mitenkään.
Mitenkähän muuten tuon kotiinkuljetuksen kanssa varmistetaan, ettei alkoholia päädy valmiiksi päihtyneelle? Silloinhan ei saa myydä. Ja viekö wolttikuski jo maksetut juomat takaisin kauppaan? Sitä vartenhan pitää olla mukana myös käteistä, jotta päihtynyt asiakas saa rahat takaisin.
Taitaa niistä kuskeista tulla myös ryöstöjen kohteita, kun mukana saattaa olla alkoholia ja käteistä.
Ihanko nyt oikeasti kuvittelet, että wolttikuski ryöstettäisiin jonkun olutpurkin tai 8% viinin takia? Onko jonkun kimppuun käyty nytkään, jos tämä lastaa kaljakonttia autoon marketin parkkipaikalla? Tämä päätös ei vaikuta mitään puoleen tai toiseen, vaan alkoholiasiat arkipäiväistyvät normaalille tasolle. Juopot juo joka tapauksessa ja raittiusihmiset kauhistelee, mutta kokonaiskulutus laskee.
Eihän seksiäkään saa rajoittaa vaikka siitä on haittoja?
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen alkoholitpolitiikka on ollut typerintä mitä on vuosikausiin nähty. Nyt alkoholin verotusta ja kiristetty, mutta saatavuutta lisättä.
Tämä tarkoittaa sitä, että yhä useampi tilaa alkoholinsa ulkomailta ja samaan aikaan valtion kustannukset lisääntyvät, kun Alkon myyjille maksetaan sunnuntaisin tuplapalkka.
Alko on osakeyhtiö. Joten tuo tarkoittaa sitä että alko maksaa työntekijöiden palkat. Alkon pääkonttorissa saatetaan laskea että mitkä kaikki alkot kannattaa pitää joka päivä auki.
Päätös on kovin outo, eikä taida perustua asiantuntija-arvioihin. Jopa poliisihallitus vastusti tätä lakialoitetta, mutta heitäkään ei kuunneltu.
No tietää valtiolle lisää kiinteitä kustannuksia, kun Alkot ovat sunnuntaisinkin auki.