Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätelökioskin hinnoista valittaminen

Vierailija
23.06.2026 |

Meillä ainakin lapsetkin tietää, että jäätelökioskin jätskit on kalliita, ja että on ihan tavallista esim. torilla kesäpäivää viettäessä hakea jätskit kaupan pakastealtaasta. Kotiin ostetaan tuutti- ja jäätelöpuikkolaatikoita, joissa ei paljon jää yhden jäätelön hinnaksi. 

 

Jäätelökioskin on ymmärrettävästi pidettävä katetta antavaa hintaa tuotteelle, jonka myyntiin on erikseen palkattu työntekijä sivukuluineen, hankittu kioskirakennus, vedetty siihen sähköt ja vuokrattu sille paikka.

 

Kyllä lapsillekin voi opettaa, miten tuotteen hinta koostuu, ja milloin on järkevää ostaa mistäkin.

Jäätelökioskikäynnillekin on paikkansa toki, jos kukkaro kestää, mutta turha hinnoista on valittaa.

 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätskikiskoissa on usein töissä koululaisia kesätöissä. Onkohan siinä mitään ideaa? Ehkä juuri siksi suosin jädekiskoja, koska haluan myös että nuoret saavat työelämän kokemusta. Jonkun täytyy olla asiakaskin.
Ja koska meillä on ongelmia jo lapsuudessa alkavasta diabeteksesta, lasten ylipainoista ja kehnoista ruokatottumuksista, en ehkä kehtaisi kehua miten meidän lapset käyvät kahmimassa pakastealtaista halpaa jäätelöä. Voiko ajatella, että omiakin makutottumuksia voi jalostaa ja herkutella harvemmin? Säästöä syntyy ihan siitäkin, miten paljon syö ja mitä.

Ikävää jos teidän lapsilla on ongelma jo lapsuudessa alkavasta diabeteksesta, ylipainosta ja kehnoista ruokatottumuksista, ehkä teidän tosiaan kannattaa jättää ne edullisetkin jäätelöt ostamatta. 

tyly kuitti asiallisesti kirjoittaneelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi