Jäätelökioskin hinnoista valittaminen
Meillä ainakin lapsetkin tietää, että jäätelökioskin jätskit on kalliita, ja että on ihan tavallista esim. torilla kesäpäivää viettäessä hakea jätskit kaupan pakastealtaasta. Kotiin ostetaan tuutti- ja jäätelöpuikkolaatikoita, joissa ei paljon jää yhden jäätelön hinnaksi.
Jäätelökioskin on ymmärrettävästi pidettävä katetta antavaa hintaa tuotteelle, jonka myyntiin on erikseen palkattu työntekijä sivukuluineen, hankittu kioskirakennus, vedetty siihen sähköt ja vuokrattu sille paikka.
Kyllä lapsillekin voi opettaa, miten tuotteen hinta koostuu, ja milloin on järkevää ostaa mistäkin.
Jäätelökioskikäynnillekin on paikkansa toki, jos kukkaro kestää, mutta turha hinnoista on valittaa.
tyly kuitti asiallisesti kirjoittaneelle!