Suurin osa ei tunnu ymmärtävän mikä ongelma on Rydmanin sotepäätöksessä
Leikkaussummahan ei tule muuttumaan mihinkään, se on sovittu yhdessä hallituksessa. Sen kohdistamisesta on tämä erimielisyys.
Isoin ongelma on se, että Rydman haluaa kohdistaa leikkaukset persujen pelikirjan mukaisesti niin järjestöihin, joista persut eivät tykkää. Kohdistus on siis ideologinen.
Lisäksi Rydman haluaa viedä järjestöiltä vaikuttamismahdollisuuden. Eli siis esim. vammaisjärjestöt eivät saisi enää ajaa ko. vammaisryhmän asioita.
Yleensä ottaen se, että vähemmistöiltä halutaan viedä edustus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta on vähän niinkuin samaa mitä Orban teki Unkarissa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
"Rydman haluaa kohdistaa leikkaukset persujen pelikirjan mukaisesti niin järjestöihin, joista persut eivät tykkää. Kohdistus on siis ideologinen."
Eli on ongelma, että poliitikko tekee puolueensa politiikan mukaista politiikkaa? Eikö se ole koko eduskunnan ja valtioneuvoston idea?
"Lisäksi Rydman haluaa viedä järjestöiltä vaikuttamismahdollisuuden."
Eli nämä järjestöt eivät voi vaikuttaa ilman veronmaksajilta kupattuja tukia. Valtio maksaa lobbausjärjestöille, jotta ne lobbaavat valtiota.
"Yleensä ottaen se, että vähemmistöiltä halutaan viedä edustus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta on vähän niinkuin samaa mitä Orban teki Unkarissa."
Juu onhan se, mutta miten tämä liittyy järjestötukien leikkaamiseen? Vähemmistöillä on edelleen täysi vapaus edustaa yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Kukaan ei ole kieltämässä sitä.
Niin justiinsa!
Loiseläjiltä ei olla viemässä yhtään mitään vaikutusmahdollisuuksia, saavat vain vastaisuudessa hoitaa lobbaamisensa ihan omaan ja rälssinSÄ piikkiin. Veronmaksajien kuppaaminen ja sen jälkeen vielä ruokkivan käden omiin jalkoihin elätin toimesta tapahtuva ampuminen loppuu.
Ihan sama asia kuin demaripaskasakit ulisi ylenannon leikkausten kohdalla "WÖÖÖÖÖÖ!!!! Sananvapaus kapenee! WÖÖÖÖÖ!!!!"
Kuten siinäkin, mihinkään sananvapauteen ei ollut kukaan millään tavalla puuttumassa, ainaostaan siihen että, NETTOmaksajien rahoilla tehtiin propagandaa ja politiikkaa NETTOmaksajia itseään vastaan. Aivan sama asia kun nyt tämä vasentuneilta loiseläjiltä demarointimassien leikkaaminen.
Tämä koko touhu vain alleviivaa kuinka saatanan syöpäisesti, demaripaskasakit on korruptoineet läpikotaisin suomalaisen yhteiskunnan loiseläjillään ja kellokkaillaan. Tämä aivan vtun käsittämättömän ulinan ja volinan määrä paljastaa koko tämä häkkyrän kaikille NETTOveronmaksajille. Kaiken tämän demarisyövän jäljet johtaa sylttytehtaalle kun seuraa rahavirtaa ja sen ympärillä olevaa ulinaa = VEROVARAT, NIIDEN KUPPAAMINEN, NIIDEN KUPPARIT JA DEMARITORAKKALAUMA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rydman haluaa kohdistaa leikkaukset persujen pelikirjan mukaisesti niin järjestöihin, joista persut eivät tykkää. Kohdistus on siis ideologinen."
Eli on ongelma, että poliitikko tekee puolueensa politiikan mukaista politiikkaa? Eikö se ole koko eduskunnan ja valtioneuvoston idea?
"Lisäksi Rydman haluaa viedä järjestöiltä vaikuttamismahdollisuuden."
Eli nämä järjestöt eivät voi vaikuttaa ilman veronmaksajilta kupattuja tukia. Valtio maksaa lobbausjärjestöille, jotta ne lobbaavat valtiota.
"Yleensä ottaen se, että vähemmistöiltä halutaan viedä edustus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta on vähän niinkuin samaa mitä Orban teki Unkarissa."
Juu onhan se, mutta miten tämä liittyy järjestötukien leikkaamiseen? Vähemmistöillä on edelleen täysi vapaus edustaa yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Kukaan ei ole kieltämässä sitä.
Yleensä ottaen länsimaissa ajatellaan, että tietyt vähemmistöt tarvitsevat tukea juuri siihen että pääsevät mukaan yhteiskunnalliseen keskusteluun. Jos miettii monia sairaus- tai vammaisryhmiä. Tai lapsia ja nuoria. Väkivallan uhreja. Syrjäytyneitä. Alkoholisteja. Mielenterveysongelmaisia.
On paljon ihmisryhmiä, joilla ei ole voimia tai mahdollisuutta ajaa itse asioitaan. Sitä työtä tekevät sitten järjestöt.
On myös huomioitava, että periaatteessa järjestöt eivät edes toimi verovaroilla, vaan Veikkauksen tuotolla. Ja tosiaan tätä tukemista suosittavat kaikki kansainväliset ihmisoikeus- ja vammaissopimukset, joita Suomikin on ratifioinut.Ihmiset voivat rahoittaa tärkeäksi kokemiaan suoraan kulkematta valtion kassan kautta.
Ai, eikö kiinnostakaan tukea?
Tässä kohtaa näillä demariloiseläjillä ulosanti onkin luokkaa *sirkkojen siritys*.
Niin kauan kun ne rahat saadaan varastettua MUIDEN lompakoista kuin omistaan, demaritorakat kyllä haluaa kaiken saatananlaista rälssihumppaa ja järjestösyöpää, kun niissä piireissä kukkii ja voi hyvin demarisyöpä. Mutta kun se pitäisi alkaa kustantamaan omista masseistaan, se "sosiaalidemokraattisuus" lakkaa just siihen kohtaan :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaisia järjestöjä moni kuvittelee sosiaali- ja terveysalan järjestöjen olevan, kun visioidaan näitä poliitikkojen hillotolppaeläkepaikkoja isoilla palkoilla.
Itse olen töissä vammaisjärjestössä eikä meillä ole täällä yhtään ex-poliitikkoa missään hommassa tai luottamustehtävissä. Palkkataso on yleisesti ottaen matala, ja kaikki mahdolliset edut on leikattu jo pois.
Lisäksi STEA valvoo tarkkaan joka euroa ja vaatii kaikesta raportit.
Hauska juttu, koska mun kaveri on töissä yhdessä tällaisessa kattojärjestössä ja siellä oli ainakin yksi entinen poliitikko töissä. Lisäksi siellä on tosi kivoja etuja, kuten palaverikahvileivät haetaan aina kahvilasta ja kaikkia työntekijöiden merkkipäiviä muistetaan 50 euron kukkakimpulla, joka toimitetaan kotiin. Ei mun yksityisen puolen työpaikkalla vaan tuollaisia ole. Ihan saa ylähuulta syödä palavereissa ellei itse ole sinne jotain ostanut.
Persujen päämäärä kaikessa toiminnassa on, että vassareita vtuttaa. Ja se tuodaan esim. Threadsissa päivittäin julki, useimmiten asian esittää Jani Mäkelä, tuo persujen valopää. Ja käytetään nimenomaan noita sanoja: taas vassareita vtuttaa... Aikuismaista ja fiksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rydman haluaa kohdistaa leikkaukset persujen pelikirjan mukaisesti niin järjestöihin, joista persut eivät tykkää. Kohdistus on siis ideologinen."
Eli on ongelma, että poliitikko tekee puolueensa politiikan mukaista politiikkaa? Eikö se ole koko eduskunnan ja valtioneuvoston idea?
"Lisäksi Rydman haluaa viedä järjestöiltä vaikuttamismahdollisuuden."
Eli nämä järjestöt eivät voi vaikuttaa ilman veronmaksajilta kupattuja tukia. Valtio maksaa lobbausjärjestöille, jotta ne lobbaavat valtiota.
"Yleensä ottaen se, että vähemmistöiltä halutaan viedä edustus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta on vähän niinkuin samaa mitä Orban teki Unkarissa."
Juu onhan se, mutta miten tämä liittyy järjestötukien leikkaamiseen? Vähemmistöillä on edelleen täysi vapaus edustaa yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Kukaan ei ole kieltämässä sitä.
Yleensä ottaen länsimaissa ajatellaan, että tietyt vähemmistöt tarvitsevat tukea juuri siihen että pääsevät mukaan yhteiskunnalliseen keskusteluun. Jos miettii monia sairaus- tai vammaisryhmiä. Tai lapsia ja nuoria. Väkivallan uhreja. Syrjäytyneitä. Alkoholisteja. Mielenterveysongelmaisia.
On paljon ihmisryhmiä, joilla ei ole voimia tai mahdollisuutta ajaa itse asioitaan. Sitä työtä tekevät sitten järjestöt.
On myös huomioitava, että periaatteessa järjestöt eivät edes toimi verovaroilla, vaan Veikkauksen tuotolla. Ja tosiaan tätä tukemista suosittavat kaikki kansainväliset ihmisoikeus- ja vammaissopimukset, joita Suomikin on ratifioinut.
Höpö höpö. Vai Veikkauksen tuotoilla. Päivitä tietämyksesi ja ota vasta sen jälkeen kantaa.
Ja ns. kohtaavan työhön menee tuosta 0.3% kuinka paljon? Sinun arvioisi mukaan? Rydman olisi halunnut että suurempi osa menee siihen ja lobbareille vähemmän mutta sinulla tuntuu olevan jotain tätä vastaan.