Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa ei tunnu ymmärtävän mikä ongelma on Rydmanin sotepäätöksessä

Vierailija
23.06.2026 |

Leikkaussummahan ei tule muuttumaan mihinkään, se on sovittu yhdessä hallituksessa. Sen kohdistamisesta on tämä erimielisyys.

Isoin ongelma on se, että Rydman haluaa kohdistaa leikkaukset persujen pelikirjan mukaisesti niin järjestöihin, joista persut eivät tykkää. Kohdistus on siis ideologinen.

Lisäksi Rydman haluaa viedä järjestöiltä vaikuttamismahdollisuuden. Eli siis esim. vammaisjärjestöt eivät saisi enää ajaa ko. vammaisryhmän asioita.

Yleensä ottaen se, että vähemmistöiltä halutaan viedä edustus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta on vähän niinkuin samaa mitä Orban teki Unkarissa. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, misinformaation määrä on valtava. Ihmiset eivät tiedä tai ymmärrä mitään, mutta silti pitää kommentoida.

Vierailija
2/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo valitsi hyväveliverkoston. Kokoomus häviää seuraavat vaalit ja Orpo joutuu jättämään PJ:n paikan mutta saanee hyväpalkkaisia ja tärkeältä kuulostavia töitä verkostonsa kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rydman haluaa kohdistaa leikkaukset persujen pelikirjan mukaisesti niin järjestöihin, joista persut eivät tykkää. Kohdistus on siis ideologinen."

 

Eli on ongelma, että poliitikko tekee puolueensa politiikan mukaista politiikkaa? Eikö se ole koko eduskunnan ja valtioneuvoston idea?

 

"Lisäksi Rydman haluaa viedä järjestöiltä vaikuttamismahdollisuuden."

 

Eli nämä järjestöt eivät voi vaikuttaa ilman veronmaksajilta kupattuja tukia. Valtio maksaa lobbausjärjestöille, jotta ne lobbaavat valtiota.

 

"Yleensä ottaen se, että vähemmistöiltä halutaan viedä edustus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta on vähän niinkuin samaa mitä Orban teki Unkarissa."

 

Juu onhan se, mutta miten tämä liittyy järjestötukien leikkaamiseen? Vähemmistöillä on edelleen täysi vapaus edustaa yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Kukaan ei ole kieltämässä sitä.

Vierailija
4/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rydman haluaa kohdistaa leikkaukset persujen pelikirjan mukaisesti niin järjestöihin, joista persut eivät tykkää. Kohdistus on siis ideologinen."

 

Eli on ongelma, että poliitikko tekee puolueensa politiikan mukaista politiikkaa? Eikö se ole koko eduskunnan ja valtioneuvoston idea?

 

"Lisäksi Rydman haluaa viedä järjestöiltä vaikuttamismahdollisuuden."

 

Eli nämä järjestöt eivät voi vaikuttaa ilman veronmaksajilta kupattuja tukia. Valtio maksaa lobbausjärjestöille, jotta ne lobbaavat valtiota.

 

"Yleensä ottaen se, että vähemmistöiltä halutaan viedä edustus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta on vähän niinkuin samaa mitä Orban teki Unkarissa."

 

Juu onhan se, mutta miten tämä liittyy järjestötukien leikkaamiseen? Vähemmistöillä on edelleen täysi vapaus edustaa yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Kukaan ei ole kieltämässä sitä.

Yleensä ottaen länsimaissa ajatellaan, että tietyt vähemmistöt tarvitsevat tukea juuri siihen että pääsevät mukaan yhteiskunnalliseen keskusteluun. Jos miettii monia sairaus- tai vammaisryhmiä. Tai lapsia ja nuoria. Väkivallan uhreja. Syrjäytyneitä. Alkoholisteja. Mielenterveysongelmaisia. 

On paljon ihmisryhmiä, joilla ei ole voimia tai mahdollisuutta ajaa itse asioitaan. Sitä työtä tekevät sitten järjestöt.

On myös huomioitava, että periaatteessa järjestöt eivät edes toimi verovaroilla, vaan Veikkauksen tuotolla. Ja tosiaan tätä tukemista suosittavat kaikki kansainväliset ihmisoikeus- ja vammaissopimukset, joita Suomikin on ratifioinut.

Vierailija
5/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus.

Vierailija
6/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta kuin että oli se järjestö mikä tahansa joilta jotain poistetaan alkaa sama rutina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten pitää leikata? Minä leikkaan mieluummin lobbauksesta kuin kohtaavasta työstä. Tehtävien säästöjen määrä on jo sovittu eivätkä siihen KOK tai RKP ole esittäneet mitään muutoksia.

Vierailija
8/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näihin isojako-piireihin pääsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten pitää leikata? Minä leikkaan mieluummin lobbauksesta kuin kohtaavasta työstä. Tehtävien säästöjen määrä on jo sovittu eivätkä siihen KOK tai RKP ole esittäneet mitään muutoksia.

Ei ei! Siellä vaikuttamistyössä ne parhaat paikat on. Hyvä palkka, saa kaveerata nomenklatuuran kanssa eikä tarvitse altistua vähäosaisille tai sairaille 

Vierailija
10/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näihin isojako-piireihin pääsee?

Politiikan kautta, hyvällä lobbarilla on verkostoja puolueisiin. Siksihän tästä on noussut tällainen rutina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha puree aina ja saada kansalaiset tappelemaan keskenään. Olette hyödyllisiä.idiootteja.

Vierailija
12/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkälaisia järjestöjä moni kuvittelee sosiaali- ja terveysalan järjestöjen olevan, kun visioidaan näitä poliitikkojen hillotolppaeläkepaikkoja isoilla palkoilla.

Itse olen töissä vammaisjärjestössä eikä meillä ole täällä yhtään ex-poliitikkoa missään hommassa tai luottamustehtävissä. Palkkataso on yleisesti ottaen matala, ja kaikki mahdolliset edut on leikattu jo pois. 

Lisäksi STEA valvoo tarkkaan joka euroa ja vaatii kaikesta raportit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on vain ja ainoastaan se, ettei järjestöjen johdossa toimivat kokkaripamput tykkää että menettäisivät ökypalkkansa.

Vierailija
14/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään ikävä ongelma vaan iloa ja riemastusta tuottava uutinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on vain ja ainoastaan se, ettei järjestöjen johdossa toimivat kokkaripamput tykkää että menettäisivät ökypalkkansa.

Punavihervasemmistolla olisi ilon paikka tässä mihin iskeä. Mutta sitäkään ei ammenneta, itketään omia menetyksiä samassa.

Vierailija
16/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla tällaiset järjestöt toimii lähes täysin lahjoitusvaroilla, jatkuvasti ovat järjestämässä jos jonkinlaista fundraiseria. Täällä odotetaan aina että valde ja veronmaksajat maksaa. Miksi ette tue rahallisesti niitä järjestöjä, jotka ovat teille tärkeitä?

Vierailija
17/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo valitsi hyväveliverkoston. Kokoomus häviää seuraavat vaalit ja Orpo joutuu jättämään PJ:n paikan mutta saanee hyväpalkkaisia ja tärkeältä kuulostavia töitä verkostonsa kautta.

Rydman nimitti aikoinaan ensitöikseen entisen avustajansa Business Finlandin johtajaksi, että hyvin maistuu hyväveliverkosto persuillekin. 

Vierailija
18/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkälaisia järjestöjä moni kuvittelee sosiaali- ja terveysalan järjestöjen olevan, kun visioidaan näitä poliitikkojen hillotolppaeläkepaikkoja isoilla palkoilla.

Itse olen töissä vammaisjärjestössä eikä meillä ole täällä yhtään ex-poliitikkoa missään hommassa tai luottamustehtävissä. Palkkataso on yleisesti ottaen matala, ja kaikki mahdolliset edut on leikattu jo pois. 

Lisäksi STEA valvoo tarkkaan joka euroa ja vaatii kaikesta raportit.

Ollaanko sinun järjestöltäsi Rydmanin kriteerien perusteella leikkaamassa? Ainakaan palkkatason perusteella ei. Mitä teet/ järjestösi tekee?

Vierailija
19/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla tällaiset järjestöt toimii lähes täysin lahjoitusvaroilla, jatkuvasti ovat järjestämässä jos jonkinlaista fundraiseria. Täällä odotetaan aina että valde ja veronmaksajat maksaa. Miksi ette tue rahallisesti niitä järjestöjä, jotka ovat teille tärkeitä?

Koska verot on niin korkeat ja tiedetään että kun rahaa jo jaetaan näille järjestöille niin yhtään enempää ei ainakaan minun tarvitse maksaa.

Vierailija
20/47 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, misinformaation määrä on valtava. Ihmiset eivät tiedä tai ymmärrä mitään, mutta silti pitää kommentoida.

Terveisin se vasurikööri jolle maksetaan asian spinnauksesta, lol.

Varsinainen viestinne sitten selviääkin noista muista kommenteista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi