Slinda ja Estrena esivaihdevuosiin
Kokemuksia? Kannattaako aloittaa samaan aikaan vai ensin pillerit?
Kommentit (41)
Se Slinda on sulle vain kohtua varten ja täysin välttämätön siihen. Itsessään se ei lievitä sun vaihdevuosioireita pätkän vertaa, ne kun johtuvat estrogeenin puutteesta. Mutta et siis missään nimessä saa käyttää pelkkää estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua.
Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.
T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa
Unettomuus todennäköisesti johtuu niistä vaihdevuosista ei slindasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Eihän e-pillereitä saisi kirjoittaa, jos on ollut aurallista migreeniä. Eikä sillä ole väliä onko kohtaus ollut vuosikausia sitten ja vain kerran
Voidaan kirjoittaa. Käyttöä seurataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Eihän e-pillereitä saisi kirjoittaa, jos on ollut aurallista migreeniä. Eikä sillä ole väliä onko kohtaus ollut vuosikausia sitten ja vain kerran
Voidaan kirjoittaa. Käyttöä seurataan.
Miten sitä seurataan? Mulle on sanottu että en voi käyttää e-pillereitä tuon takia. Siinähän on se aivoverenvuotoriski jonkin verran korkeampi. Olen lukenut myös, että aurallinen migreeni on ehdoton vasta-aihe yhdistelmäehkäisyn käytölle
Ehkä ei järkeä. Aion kertoa tästä asiasta uudelle miehelle joka pitää hyvänä juttuna että käytän pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei järkeä. Aion kertoa tästä asiasta uudelle miehelle joka pitää hyvänä juttuna että käytän pillereitä.
Siis vastaan unettomuudesta kärsivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Eihän e-pillereitä saisi kirjoittaa, jos on ollut aurallista migreeniä. Eikä sillä ole väliä onko kohtaus ollut vuosikausia sitten ja vain kerran
Voidaan kirjoittaa. Käyttöä seurataan.
Miten sitä seurataan? Mulle on sanottu että en voi käyttää e-pillereitä tuon takia. Siinähän on se aivoverenvuotoriski jonkin verran korkeampi. Olen lukenut myös, että aurallinen migreeni on ehdoton vasta-aihe yhdistelmäehkäisyn käytölle
Lääkäri tosiaan kirjoitti sen enempää migreeniä pohtimatta. En tiedä seurannasta - ei kai sitä voi seurata jos se aivoveritulppa tulee yhtäkkiä?
Juttelin kuitenkin tekoälyn kanssa ja suositteli slinda+estrena juurikin siksi, että on ollut joskus aurallista migreeniä, vaikka siitä on aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se Slinda on sulle vain kohtua varten ja täysin välttämätön siihen. Itsessään se ei lievitä sun vaihdevuosioireita pätkän vertaa, ne kun johtuvat estrogeenin puutteesta. Mutta et siis missään nimessä saa käyttää pelkkää estrogeenia.
Niin kysyinkin aloittaisinko ensin pillerit, joita voi käyttää yksinäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Eihän e-pillereitä saisi kirjoittaa, jos on ollut aurallista migreeniä. Eikä sillä ole väliä onko kohtaus ollut vuosikausia sitten ja vain kerran
Voidaan kirjoittaa. Käyttöä seurataan.
Miten sitä seurataan? Mulle on sanottu että en voi käyttää e-pillereitä tuon takia. Siinähän on se aivoverenvuotoriski jonkin verran korkeampi. Olen lukenut myös, että aurallinen migreeni on ehdoton vasta-aihe yhdistelmäehkäisyn käytölle
Lääkäri tosiaan kirjoitti sen enempää migreeniä pohtimatta. En tiedä seurannasta - ei kai sitä voi seurata jos se aivoveritulppa tulee yhtäkkiä?
Juttelin kuitenkin tekoälyn kanssa ja suositteli slinda+estrena juurikin siksi, että on ollut joskus aurallista migreeniä, vaikka siitä on aikaa.
Ap
Ai niin, mutta e-pillerityypissä oli jotain luonnollista estrogeenia, joka on kai vähemmän altistavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Eihän e-pillereitä saisi kirjoittaa, jos on ollut aurallista migreeniä. Eikä sillä ole väliä onko kohtaus ollut vuosikausia sitten ja vain kerran
Voidaan kirjoittaa. Käyttöä seurataan.
Miten sitä seurataan? Mulle on sanottu että en voi käyttää e-pillereitä tuon takia. Siinähän on se aivoverenvuotoriski jonkin verran korkeampi. Olen lukenut myös, että aurallinen migreeni on ehdoton vasta-aihe yhdistelmäehkäisyn käytölle
Lääkäri tosiaan kirjoitti sen enempää migreeniä pohtimatta. En tiedä seurannasta - ei kai sitä voi seurata jos se aivoveritulppa tulee yhtäkkiä?
Juttelin kuitenkin tekoälyn kanssa ja suositteli slinda+estrena juurikin siksi, että on ollut joskus aurallista migreeniä, vaikka siitä on aikaa.
Ap
Joo, kyllä itsekin tekisin noin. Just tuo, että se aivoveritulppahan voi tulla yhtäkkiä, varoittamatta. Ja mitäs siinä sitten enää, kun vahinko on jo käynyt. Mun mielestä outoa lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua.
Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.
T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa
Voi ei, unettomuutta on jo valmiiksi :/ Mutta sinulla on varmaan jokin muu vaiva?
Ap
Minulle myös tuli unettomuutta, mutta uskon sen johtuneen siitä, että laskee estrogeenitasoa eli ap:lle ei välttämättä tule, jos käyttää lisäksi estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Slindan takia mulla on vaikea unettomuus ollut jo vuosikausia. Mutta en voi lopettaa niitä koska muuten sopivat ja tarvitsen ehkäisyyn. Mutta yritäppä tuota selittää miehelle
Kokeile nyt hyvä ihminen muita valmisteita.
Slinda vei minulta seksihalut noin vuodessa. Kesti aikansa, että tajusin, mistä on kyse. Olimme jatkuvassa kriisissä sen takia, että minua ei huvittanut. Lopetettuani sen, aloitin hyvin pienellä määrällä escitalopramia. Masennukseen otetaan vähintään kaksi kertaa enemmän. Se auttoi hyvin. Lopetin kuitenkin senkin, koska pelkäsin pysyviä seksuaalioireita. Ehkä pahin alkaa jo olla ohi, vaikka vuotoja vielä tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Slinda vei minulta seksihalut noin vuodessa. Kesti aikansa, että tajusin, mistä on kyse. Olimme jatkuvassa kriisissä sen takia, että minua ei huvittanut. Lopetettuani sen, aloitin hyvin pienellä määrällä escitalopramia. Masennukseen otetaan vähintään kaksi kertaa enemmän. Se auttoi hyvin. Lopetin kuitenkin senkin, koska pelkäsin pysyviä seksuaalioireita. Ehkä pahin alkaa jo olla ohi, vaikka vuotoja vielä tuleekin.
Onhan muitakin keltarauhashormonivalmisteita? Miksi escitalopram?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan kokeilla ensin pelkkää Slindaa. Minulla pelkkä Slinda ei auttanut. Vaikein poreallas unettomuus, joka alkoi jo heti esivaihdevuosien alettua eli kun kierto lyheni. Vasta estrogeenin aloitus auttoi mutta vaikutus tuli hyvin hitaasti unettomuuteen, yöhikoiluun ja tykyttelyyn vaikutus tuli nopeammin.
Unettomuus ja angsti ovat minulla ne päävaivat, joihin toivon apua. Menikö ihan kuukausia, että uni parani?
Muistaakseni meni yli kuukausi, että alkoi hieman vaikuttaa, kahdessa selvemmin. Sitten jonkun ajan päästä oireet alkoivat palailla ja piti nostaa estrogeenia. Nyt taas mietinnässä nosto/vaihto eri estrogeeni-valmisteeseen. Vaihto tukee nyt pakosti Lenzetton saatavuusongelmien vuoksi. Vähän se myls pelottaa, jos geeli ei sovikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Slindan takia mulla on vaikea unettomuus ollut jo vuosikausia. Mutta en voi lopettaa niitä koska muuten sopivat ja tarvitsen ehkäisyyn. Mutta yritäppä tuota selittää miehelle
Kokeile nyt hyvä ihminen muita valmisteita.
Kokeillut jo, ei sopinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Slindan takia mulla on vaikea unettomuus ollut jo vuosikausia. Mutta en voi lopettaa niitä koska muuten sopivat ja tarvitsen ehkäisyyn. Mutta yritäppä tuota selittää miehelle
Kokeile nyt hyvä ihminen muita valmisteita.
Kokeillut jo, ei sopinut.
Mites kierukka?
Synteettisillä hormoneilla voi olla paljonkin haittavaikutuksia joista edes lääkärit ei oikein ole perillä.
Itse suosisin pelkästään luonnollisia, jota estrena on mutta slinda ei. Lugesteron on bioidenttinen progesteroni. Toki ehkäisy pitää sitten hoitaa jollain muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Eihän e-pillereitä saisi kirjoittaa, jos on ollut aurallista migreeniä. Eikä sillä ole väliä onko kohtaus ollut vuosikausia sitten ja vain kerran
Riippuu tapauksesta. Jos muuten on asiat kunnossa eli paino normaali, verenpaineet ja kolesterolit ok, ei vahvoja sukurasituksia, ei tupakoi eikä päihteile niin e-pillerillä voidaan hoitaa jopa itse sitä aurallista migreeniä, neurologin määräämänä, kokonaisriskit huomioiden. Itsellä juuri tällainen tilanne. Ihmiset eivät muuten ymmärrä miten iso riski esim. pelkkä lihavuus on aivoinfarktin saamiselle.
Eihän e-pillereitä saisi kirjoittaa, jos on ollut aurallista migreeniä. Eikä sillä ole väliä onko kohtaus ollut vuosikausia sitten ja vain kerran