Slinda ja Estrena esivaihdevuosiin
Kokemuksia? Kannattaako aloittaa samaan aikaan vai ensin pillerit?
Kommentit (41)
Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua.
Tietysti ne aloitetaan yhtäaikaisesti.
Jos sulla on lemmikkejä niin levitä estrena sellaiselle alueelle mistä eivät pysty sitä nuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ne aloitetaan yhtäaikaisesti.
No järkeilin niin, että jos tulisi jotain sivuoireita, niin tietäisi kummasta se johtuu, jos aloittaa eri aikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit
Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.
Olen vajaan vuoden noita droveliksia syönyt ja ajattelin lopettaa niiden käytön. Muuten ovat ihan ok, ei ihmeempiä sivuvaikutuksia mutta ne tuhosivat libidon.
Lääkärin ohjeen mukaan!!
Estrogeenia käytetään joka päivä. Kun kohtu on tallella, on välttämätöntä käyttää keltarauhashormonia kohdun limakalvon suojaksi. Valmisteesta riippuu käytetäänkö sitä joka päivä vai vain esim. puolet kierrosta.
Se on sulla tuo Slinda. Se hoitaa samalla ehkäisyn. Siitä on huolehdittava loppuun asti, jos sille on tarvetta. Eli varmaan syöt sitäkin joka päivä.
Estrogeenit ovat huuhaata, millä naisia huijataan, ainakaan eivät auta vaihdevuosi oireisiin, lumelääke.
Voithan kokeilla ensin pelkkää Slindaa. Minulla pelkkä Slinda ei auttanut. Vaikein poreallas unettomuus, joka alkoi jo heti esivaihdevuosien alettua eli kun kierto lyheni. Vasta estrogeenin aloitus auttoi mutta vaikutus tuli hyvin hitaasti unettomuuteen, yöhikoiluun ja tykyttelyyn vaikutus tuli nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Estrogeenit ovat huuhaata, millä naisia huijataan, ainakaan eivät auta vaihdevuosi oireisiin, lumelääke.
Mikäs sitten auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Voithan kokeilla ensin pelkkää Slindaa. Minulla pelkkä Slinda ei auttanut. Vaikein poreallas unettomuus, joka alkoi jo heti esivaihdevuosien alettua eli kun kierto lyheni. Vasta estrogeenin aloitus auttoi mutta vaikutus tuli hyvin hitaasti unettomuuteen, yöhikoiluun ja tykyttelyyn vaikutus tuli nopeammin.
Unettomuus ja angsti ovat minulla ne päävaivat, joihin toivon apua. Menikö ihan kuukausia, että uni parani?
Vierailija kirjoitti:
Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua.
Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.
T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin ohjeen mukaan!!
Estrogeenia käytetään joka päivä. Kun kohtu on tallella, on välttämätöntä käyttää keltarauhashormonia kohdun limakalvon suojaksi. Valmisteesta riippuu käytetäänkö sitä joka päivä vai vain esim. puolet kierrosta.
Se on sulla tuo Slinda. Se hoitaa samalla ehkäisyn. Siitä on huolehdittava loppuun asti, jos sille on tarvetta. Eli varmaan syöt sitäkin joka päivä.
Ohjeessa on vain kunkin lääkkeen määrä/pv, ei sitä aloitetaanko ne yhdessä. Mutta kaipa voisin sitten, jos auttaisi nopeammin oireisiinkin.
Ehkäisy ei ole tällä hetkellä välttämätön, mutta lääkärin mielestä Slinda oli helpompi kuin joku seuraava vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua.
Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.
T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa
Voi ei, unettomuutta on jo valmiiksi :/ Mutta sinulla on varmaan jokin muu vaiva?
Ap
Nimenomaan Slindan takia mulla on vaikea unettomuus ollut jo vuosikausia. Mutta en voi lopettaa niitä koska muuten sopivat ja tarvitsen ehkäisyyn. Mutta yritäppä tuota selittää miehelle
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Slindan takia mulla on vaikea unettomuus ollut jo vuosikausia. Mutta en voi lopettaa niitä koska muuten sopivat ja tarvitsen ehkäisyyn. Mutta yritäppä tuota selittää miehelle
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Terveys ensin ja kondomikin on keksitty, jos ei jokin muu hormonivalmiste käy. Unettomuus aiheuttaa vakaviakin haittoja pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua.
Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.
T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa
Voi ei, unettomuutta on jo valmiiksi :/ Mutta sinulla on varmaan jokin muu vaiva?
Ap
Joo, mulla on PMOS (enkä voi aurallisen migreenin takia käyttää esim. Yasminia jossa estrogeeni mukana, joten siksi pelkkä drospirenoni/Slinda)
Jos kohtu on tallella, estrogeenin lisäksi tarvitaan keltarauhashormoni. Tästä on kysymys. Lääkärin ohjeen mukaan otetaan kummatkin eikä sooloilla itse. Jos jokin valmiste ei käy,kannattaa pyytää lääkäriä vaihtamaan toiseen.
Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit