Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda ja Estrena esivaihdevuosiin

Vierailija
22.06.2026 |

Kokemuksia? Kannattaako aloittaa samaan aikaan vai ensin pillerit?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit

Vierailija
2/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ne aloitetaan yhtäaikaisesti. 

Vierailija
4/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on lemmikkejä niin levitä estrena sellaiselle alueelle mistä eivät pysty sitä nuolemaan. 

Vierailija
5/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit

Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.

Vierailija
6/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ne aloitetaan yhtäaikaisesti. 

No järkeilin niin, että jos tulisi jotain sivuoireita, niin tietäisi kummasta se johtuu, jos aloittaa eri aikaan.  

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle gyne määräsi esivaihtareihin Drovelis-pillerit

Sain itsekin lisäksi e-pillerireseptin, mutta päädyin näihin veritulppariskin vuoksi. On joskus ollut aurallista migreeniä.

Olen vajaan vuoden noita droveliksia syönyt ja ajattelin lopettaa niiden käytön. Muuten ovat ihan ok, ei ihmeempiä sivuvaikutuksia mutta ne tuhosivat libidon. 

Vierailija
8/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ohjeen mukaan!!

Estrogeenia käytetään joka päivä. Kun kohtu on tallella, on välttämätöntä käyttää keltarauhashormonia kohdun limakalvon suojaksi. Valmisteesta riippuu käytetäänkö sitä joka päivä vai vain esim. puolet kierrosta.

Se on sulla tuo Slinda. Se hoitaa samalla ehkäisyn. Siitä on huolehdittava loppuun asti, jos sille on tarvetta. Eli varmaan syöt sitäkin joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenit ovat huuhaata, millä naisia huijataan, ainakaan eivät auta vaihdevuosi oireisiin, lumelääke.

Vierailija
10/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kokeilla ensin pelkkää Slindaa. Minulla pelkkä Slinda ei auttanut. Vaikein poreallas unettomuus, joka alkoi jo heti esivaihdevuosien alettua eli kun kierto lyheni. Vasta estrogeenin aloitus auttoi mutta vaikutus tuli hyvin hitaasti unettomuuteen, yöhikoiluun ja tykyttelyyn vaikutus tuli nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenit ovat huuhaata, millä naisia huijataan, ainakaan eivät auta vaihdevuosi oireisiin, lumelääke.

Mikäs sitten auttaa?

Vierailija
12/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan kokeilla ensin pelkkää Slindaa. Minulla pelkkä Slinda ei auttanut. Vaikein poreallas unettomuus, joka alkoi jo heti esivaihdevuosien alettua eli kun kierto lyheni. Vasta estrogeenin aloitus auttoi mutta vaikutus tuli hyvin hitaasti unettomuuteen, yöhikoiluun ja tykyttelyyn vaikutus tuli nopeammin.

Unettomuus ja angsti ovat minulla ne päävaivat, joihin toivon apua. Menikö ihan kuukausia, että uni parani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua. 

Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.

 

T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa

Vierailija
14/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin ohjeen mukaan!!

Estrogeenia käytetään joka päivä. Kun kohtu on tallella, on välttämätöntä käyttää keltarauhashormonia kohdun limakalvon suojaksi. Valmisteesta riippuu käytetäänkö sitä joka päivä vai vain esim. puolet kierrosta.

Se on sulla tuo Slinda. Se hoitaa samalla ehkäisyn. Siitä on huolehdittava loppuun asti, jos sille on tarvetta. Eli varmaan syöt sitäkin joka päivä.

Ohjeessa on vain kunkin lääkkeen määrä/pv, ei sitä aloitetaanko ne yhdessä. Mutta kaipa voisin sitten, jos auttaisi nopeammin oireisiinkin. 

Ehkäisy ei ole tällä hetkellä välttämätön, mutta lääkärin mielestä Slinda oli helpompi kuin joku seuraava vaihtoehto.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua. 

Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.

 

T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa

Voi ei, unettomuutta on jo valmiiksi :/ Mutta sinulla on varmaan jokin muu vaiva?


Ap

Vierailija
16/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Slindan takia mulla on vaikea unettomuus ollut jo vuosikausia. Mutta en voi lopettaa niitä koska muuten sopivat ja tarvitsen ehkäisyyn. Mutta yritäppä tuota selittää miehelle 

Vierailija
17/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan Slindan takia mulla on vaikea unettomuus ollut jo vuosikausia. Mutta en voi lopettaa niitä koska muuten sopivat ja tarvitsen ehkäisyyn. Mutta yritäppä tuota selittää miehelle 

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Terveys ensin ja kondomikin on keksitty, jos ei jokin muu hormonivalmiste käy. Unettomuus aiheuttaa vakaviakin haittoja pidemmän päälle.

Vierailija
18/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slinda on minipilleri eli todella mieto valmiste sisältää pelkästään keltarauhashormonia. Vaihda e-pillerit tilalle jos tuntuu et näistä ei ole riittävästi apua. 

Erikoista sanoa minipillereitä "miedoksi", kun niilläkin voi olla vaikka miten rajuja haittoja.

 

T. Slindan takia mm. vaikeasti uneton, määrätty sairauden hoitoon enkä voi haitoista huolimatta lopettaa

Voi ei, unettomuutta on jo valmiiksi :/ Mutta sinulla on varmaan jokin muu vaiva?


Ap

Joo, mulla on PMOS (enkä voi aurallisen migreenin takia käyttää esim. Yasminia jossa estrogeeni mukana, joten siksi pelkkä drospirenoni/Slinda)

Vierailija
19/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtu on tallella, estrogeenin lisäksi tarvitaan keltarauhashormoni. Tästä on kysymys. Lääkärin ohjeen mukaan otetaan kummatkin eikä sooloilla itse. Jos jokin valmiste ei käy,kannattaa pyytää lääkäriä vaihtamaan toiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi