Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kainuussa, Savossa ja muualla Itä-Suomessa ihmiset ryyppäävät itsensä työkyvyttömäksi, Helsingistä löytyy terveimmät kansalaiset.

Vierailija
22.06.2026 |

PK-seutu on terveiden ihmisten aluetta, eipä ihme että suomalaiset haluavat asua alueella.

 

https://yle.fi/a/74-20232116

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juovat aivonsa muussiksi siellä böndellä ja puukottelevat toisiaan. 

Nistipaskat ovat juuri stadissa ja muualla Helsingin seudun alueella. Pitäisi laittaa uuniin tollaiset paskiaiset.

Paitsi etteivät asu, vaan jossain Pieksämäellä, Jyväskylässä ja Rovaniemellä. 

Olet koskaan juntti kuulut piritorista?

Piritorin kourallinen nistejä on pieni määrä kun vertaa siihen miten paljon syrjäkylillä ryypätään.

Veikkaan että Helsingissä on eniten nistejä.

Kallio ja joku Piritori on äärettömän ankea paikka - uskon että siellä on suurin nistien tihentymä.

Absoluuttisesti vai suhteellisesti? Tarkastellaanpa tilastoja. Kalliossa asuvien mediaaniansio vuonna 2025 oli hieman yli 34 000 euroa. Vertailun vuoksi Kajaanin keskustassa 25 000 euroa. Kun tiedetään, että Kallio on opiskelijoiden suosiossa, ei siellä voi mediaaniansion puolesta ihan kauheasti työttömiä asua.

eri

Aika säälittäviä lukuja. Terveisiä Simpeleen sisäsiittolasta...

Vierailija
102/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Stubb/Kuusamo ei x.

Stubb on vain yksi heistä. Eliittiä on kuljenut Kuusamossa aina niin paljon, että Stubb on vain pelkästään yksi heistä.

Kukaan persu ei ikinä menisi Kuusamoon.

He viihtyvät luultavasti jossain kaljapaikassa Helsingin laitakaupungilla.

Peruspersu ei anna mitään arvoa luonnolle. Eikä kulttuurille eikä sivistykselle.

Peruspersua kiinnostaa muun muassa eläinten ampuminen.

Peruspersulle huono käytös ja vihapuhe on kunnia - asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen oikea kokoomuslainen käy mielellään luontomatkailemassa tai laskettelemassa ja heillä on varaa.

He arvostavat laatua 

Mutta jos joku sattuu olemaan varakas persu, tuollainen ei häntä kiinnosta.

Hän käy idässä korkeintaan ampumassa viattomia eläimiä.

Vierailija
104/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

Stubb/Kuusamo ei x.

Stubb on vain yksi heistä. Eliittiä on kuljenut Kuusamossa aina niin paljon, että Stubb on vain pelkästään yksi heistä.

Kukaan persu ei ikinä menisi Kuusamoon.

He viihtyvät luultavasti jossain kaljapaikassa Helsingin laitakaupungilla.

Peruspersu ei anna mitään arvoa luonnolle. Eikä kulttuurille eikä sivistykselle.

Peruspersua kiinnostaa muun muassa eläinten ampuminen.

Peruspersulle huono käytös ja vihapuhe on kunnia - asia.

Aika väsynyttä. 

Vierailija
105/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itse olen itä-Suomesta ja parissakin haarassa sukua aatelisia ja myös tuo Sursilli. Eivät kaikki täällä mitään nistejä ole. Nyt joku roti.

Vierailija
106/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alexander Stubb kävi luontomatkailemassa Kuusamossa. Kuusamo on aina ollut paikka missä eliitti käy 

Luonto ja Ruka.

 

Köyhillä ei ole varaa tuohon. Persuilla on sentään vihapuhe voimavarana. Ei muuta.

Pidän paljon enemmän etelän luonnosta, Suomessa vaikkapa saaristomerestä. Siellä on vauraita purjehtijoita, vaikka ei minua henk. koht. toisen vauraus kiinnosta.

No ei kyllä minuakaan kiinnosta kenenkään rahat.

Mikäkin rakastan merta ja purjehdus on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan.  Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.  

Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?

Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.

Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.

Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.

Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.

Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.

Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.

Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?

Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?

Tällainen ajatus tulee mieleen.

Juttu on tehty Kelan ja ETK:n tutkimusdataan pohjautuen. 

Vierailija
108/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy hyviin terveysindekseihin täällä etelä-Suomessa ovat ulkoistetut ja huonot palvelut, joihin ei kukaan pääse. Iso osa sairauksista jää tilastojen ulkopuolelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin itse olen itä-Suomesta ja parissakin haarassa sukua aatelisia ja myös tuo Sursilli. Eivät kaikki täällä mitään nistejä ole. Nyt joku roti.

Moi serkku.

Minulla niitä Sursill - sukuhaaroja on oikeasti niin monta etten muista. Sekä aatelis/sivistyssukuja juuriltaan. Juurikin idässä. Suoraan sanoen näyttää siltä, että tuo suku on siunattu varakkuudella, lahjakkuudella ja menestyksellä.

Jos jotakin vihapuhujaa lohduttaa, juuri tuo toinen sukuni ei erityisemmin pidä minusta. Eivätkä he ikinä edes tulisi tänne palstalle. Pitäisivät tätä tylsämielisten palstana.

Mitä mieltä olette?

Olemmeko me täällä tylsäpäisiä?

Vierailija
110/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy hyviin terveysindekseihin täällä etelä-Suomessa ovat ulkoistetut ja huonot palvelut, joihin ei kukaan pääse. Iso osa sairauksista jää tilastojen ulkopuolelle. 

Tämä. Tässä voi olla motiivi.

Poliittinen motiivi.

Arvasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viinan ja päihteisen kirouksista saa kirjoittaa. Helposti periytyvät. Työpaikat on myyty ulkomaalaisille, jopa kaivokset. Kaupat myyvät ulkomaista roskaa ja suomalaiset tuottajat lopettavat. Työttömyys ei paranna ihmisten elämänlaatua. Viina vie monia alas. 

Vierailija
112/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ollut äskettäin ketju jossa vaikeasti vammaiset lapset oli melkein 100 prosenttisesti, niitä joiden statusta ei voi mainita. Miksi se hävisi. Oli sentään tutkittua asiaa, ei ap:n kaltaista hönöilyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan.  Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.  

Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?

Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.

Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.

Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.

Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.

Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.

Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.

Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?

Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?

Tällainen ajatus tulee mieleen.

Juttu on tehty Kelan ja ETK:n tutkimusdataan pohjautuen. 

Jäikö jostain syystä vertailevat tilasto julkistamatta 🤣 Astian makua taas.

Vierailija
114/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä Itä-Suomessa parempaakin väkeä, kuten minä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viinan ja päihteisen kirouksista saa kirjoittaa. Helposti periytyvät. Työpaikat on myyty ulkomaalaisille, jopa kaivokset. Kaupat myyvät ulkomaista roskaa ja suomalaiset tuottajat lopettavat. Työttömyys ei paranna ihmisten elämänlaatua. Viina vie monia alas. 

Suomen poliitikot myivät Suomen kaivosyhtiöille.

Mutta paikalliset eivät sitä hyväksy ainakaan idässä.

Vierailija
116/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne seutua paremmin mutta kantis-on-pahis-asenteellahan noita juttuja tehdään. 

Vierailija
117/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, muslimit eivät juo alkoholia.

Ne kiskoo muuta. Vesipiiput porisee eikä se ole pelkkää höyryä. 

Vierailija
118/118 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurutsa puuttui jutusta. Jota on Suomessa vähemmän kuin missään.