Kainuussa, Savossa ja muualla Itä-Suomessa ihmiset ryyppäävät itsensä työkyvyttömäksi, Helsingistä löytyy terveimmät kansalaiset.
PK-seutu on terveiden ihmisten aluetta, eipä ihme että suomalaiset haluavat asua alueella.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Stubb/Kuusamo ei x.
Stubb on vain yksi heistä. Eliittiä on kuljenut Kuusamossa aina niin paljon, että Stubb on vain pelkästään yksi heistä.
Kukaan persu ei ikinä menisi Kuusamoon.
He viihtyvät luultavasti jossain kaljapaikassa Helsingin laitakaupungilla.
Peruspersu ei anna mitään arvoa luonnolle. Eikä kulttuurille eikä sivistykselle.
Peruspersua kiinnostaa muun muassa eläinten ampuminen.
Peruspersulle huono käytös ja vihapuhe on kunnia - asia.
Jokainen oikea kokoomuslainen käy mielellään luontomatkailemassa tai laskettelemassa ja heillä on varaa.
He arvostavat laatua
Mutta jos joku sattuu olemaan varakas persu, tuollainen ei häntä kiinnosta.
Hän käy idässä korkeintaan ampumassa viattomia eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb/Kuusamo ei x.
Stubb on vain yksi heistä. Eliittiä on kuljenut Kuusamossa aina niin paljon, että Stubb on vain pelkästään yksi heistä.
Kukaan persu ei ikinä menisi Kuusamoon.
He viihtyvät luultavasti jossain kaljapaikassa Helsingin laitakaupungilla.
Peruspersu ei anna mitään arvoa luonnolle. Eikä kulttuurille eikä sivistykselle.
Peruspersua kiinnostaa muun muassa eläinten ampuminen.
Peruspersulle huono käytös ja vihapuhe on kunnia - asia.
Aika väsynyttä.
Niin itse olen itä-Suomesta ja parissakin haarassa sukua aatelisia ja myös tuo Sursilli. Eivät kaikki täällä mitään nistejä ole. Nyt joku roti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexander Stubb kävi luontomatkailemassa Kuusamossa. Kuusamo on aina ollut paikka missä eliitti käy
Luonto ja Ruka.
Köyhillä ei ole varaa tuohon. Persuilla on sentään vihapuhe voimavarana. Ei muuta.
Pidän paljon enemmän etelän luonnosta, Suomessa vaikkapa saaristomerestä. Siellä on vauraita purjehtijoita, vaikka ei minua henk. koht. toisen vauraus kiinnosta.
No ei kyllä minuakaan kiinnosta kenenkään rahat.
Mikäkin rakastan merta ja purjehdus on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Juttu on tehty Kelan ja ETK:n tutkimusdataan pohjautuen.
Yksi syy hyviin terveysindekseihin täällä etelä-Suomessa ovat ulkoistetut ja huonot palvelut, joihin ei kukaan pääse. Iso osa sairauksista jää tilastojen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin itse olen itä-Suomesta ja parissakin haarassa sukua aatelisia ja myös tuo Sursilli. Eivät kaikki täällä mitään nistejä ole. Nyt joku roti.
Moi serkku.
Minulla niitä Sursill - sukuhaaroja on oikeasti niin monta etten muista. Sekä aatelis/sivistyssukuja juuriltaan. Juurikin idässä. Suoraan sanoen näyttää siltä, että tuo suku on siunattu varakkuudella, lahjakkuudella ja menestyksellä.
Jos jotakin vihapuhujaa lohduttaa, juuri tuo toinen sukuni ei erityisemmin pidä minusta. Eivätkä he ikinä edes tulisi tänne palstalle. Pitäisivät tätä tylsämielisten palstana.
Mitä mieltä olette?
Olemmeko me täällä tylsäpäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy hyviin terveysindekseihin täällä etelä-Suomessa ovat ulkoistetut ja huonot palvelut, joihin ei kukaan pääse. Iso osa sairauksista jää tilastojen ulkopuolelle.
Tämä. Tässä voi olla motiivi.
Poliittinen motiivi.
Arvasin.
Kyllä viinan ja päihteisen kirouksista saa kirjoittaa. Helposti periytyvät. Työpaikat on myyty ulkomaalaisille, jopa kaivokset. Kaupat myyvät ulkomaista roskaa ja suomalaiset tuottajat lopettavat. Työttömyys ei paranna ihmisten elämänlaatua. Viina vie monia alas.
Eikö tässä ollut äskettäin ketju jossa vaikeasti vammaiset lapset oli melkein 100 prosenttisesti, niitä joiden statusta ei voi mainita. Miksi se hävisi. Oli sentään tutkittua asiaa, ei ap:n kaltaista hönöilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mitään tekemistä jo monta kymmentä vuotta jatkuneesta kehityksestä? Isossa kuvassa kuvio menee jotenkin näin, että tupoukylien terävämpi porukka joutuu viimeistään lukion jälkeen lähtemään jonnekin muualle opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen työtkin tuppaa löytymään jostain muualta kun sieltä peltojen keskeltä kotikonnuillta.
Taas vastaavasti se porukka joka sinne varmimmin jää on juuri sitä heikompaa ainesta. Ja tosiaan kun tämä mylly pyörii vuosikymmenet näin, mitä muuta voi oikeastaan odottaa?
Asun paikkakunnalla jonne korkeasti koulutetut palaavat takaisin -mm. luonnon takia.
Täällä asuu/on kotoisin Suomen nykyään rikkaimmat ihmiset.
Tänne muuttaa ulkomaalaisia mm. Euroopasta. Kantaeurooppalaisia, ei lähi - itäläisiä.
Euroopan rikkaita. Köyhillä ei ole varaa.
Paikkakunnallani asuu ihmisiä jotka ovat tervaskantoja. 90 - 100 - vuotias suomalainen kanta - asukas ei ole harvinaisuus.
Tiedän vain yhden jolla on ollut/on viinaongelma.
Tarkoittaako Yle jutullaan itähelsinkiläisiä?
Tai yritettiinkö tuolla propagandalla jotenkin lohduttaa teitä helsinkiläisiä?
Tällainen ajatus tulee mieleen.
Juttu on tehty Kelan ja ETK:n tutkimusdataan pohjautuen.
Jäikö jostain syystä vertailevat tilasto julkistamatta 🤣 Astian makua taas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viinan ja päihteisen kirouksista saa kirjoittaa. Helposti periytyvät. Työpaikat on myyty ulkomaalaisille, jopa kaivokset. Kaupat myyvät ulkomaista roskaa ja suomalaiset tuottajat lopettavat. Työttömyys ei paranna ihmisten elämänlaatua. Viina vie monia alas.
Suomen poliitikot myivät Suomen kaivosyhtiöille.
Mutta paikalliset eivät sitä hyväksy ainakaan idässä.
En tunne seutua paremmin mutta kantis-on-pahis-asenteellahan noita juttuja tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, muslimit eivät juo alkoholia.
Ne kiskoo muuta. Vesipiiput porisee eikä se ole pelkkää höyryä.
Sukurutsa puuttui jutusta. Jota on Suomessa vähemmän kuin missään.
Aika säälittäviä lukuja. Terveisiä Simpeleen sisäsiittolasta...