Pihaan tuli mies kutsumatta
Tykkäisitkö ?
Järkytyisitkö?
https://www.is.fi/viihde/art-2000012094390.html
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin kaikki tietää, mitä eläimiä tolla muijalla on. Kun ihmetteli, mistä se mies tiesi hänen kanoistaan. Varmaan itse kertonut somessa tai jossain haastattelussa. Tarina ei kertonut, oliko mies jotenkin ahdistellut vai ollut täysin asiallinen ja käynyt kysymässä vain sitä kukkoa.
Miten vaikea on sopia käynnistä etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus. Miksi miehet ovat tollasia?
No varmaan niillä on harhakuvitelma, että ovat taivaan lahja ihmiskunnalle.
Sinun mielestäsi siis taivaanlahja ihmiskunnalle on jos haluaa ostaa kukon?
Tyyppi tunkeutuu kutsumatta verukkeella myy kukko, josta ei ole edes myynti-ilmoitusta ja äijää ei ole kutsuttu. No luuleehan se olevansa joka taivaanlahja ihmiskunnalle. Hyi helevata. Meiltä sais äkkilähdön ja laumis pudottaisi äijän maanpinnalle.
Vaikka olis missä somessa tai haastattelussa kertonut omistavansa sitä tai tätä, niin ei se oikeuta tunkeutumista sen ihmisen kotiin kutsumatta. Voi pakanan pakanan pakana mitä luolamiehiä tuolla liikkuu vapaana.
Myy mulle kukko! Uhg, olen puhunut. Kas kun ei raahannut naista luolaansa.
Vierailija kirjoitti:
Oma tontti on yksityisaluetta, mutta silti ovelta ovelle -myyjät ahdistelevat täällä maaseudulla kaikkia. Tekevät muka ehdotuksia kattorempoista ja aurinkopaneeleista. Oon just surffaamassa netistä kylttiä "Läpikulku ja kaupustelu kielletty" tuonne koivukujan päähän. Mites kaupungissa, onko enää luvallista kaupata esim. pölynimureita ovelta ovelle?
Kaupungissa voi laittaa kaupustelu kielletty omaan ulko-oveen. Minä laitoin tekstin -ei jehovantodistajia- , koska ne kävi viikoittain rämpyttämässä ovikelloa.
Ennen vanhaan oli normaalia, että vieraita putkahti kylään ja juttusille. Nykyään ymmärrän, ettei tapa ole enää sopiva (edes maalla).
35 vuotta sitten kävi tosiaan pölyimurikauppias ovella. Hän ei uskonut kun sanoin, että en osta. Hän sanoi, että tulee kuitenkin sisälle näyttämään millainen se imuri on. Tossa vaiheessa mun puoliso jo tuli paikalle ja sanoi, että mikä täällä nyt on meneillään. Silloin se ukko älysi lähteä kalppimaan.
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin kaikki tietää, mitä eläimiä tolla muijalla on. Kun ihmetteli, mistä se mies tiesi hänen kanoistaan. Varmaan itse kertonut somessa tai jossain haastattelussa. Tarina ei kertonut, oliko mies jotenkin ahdistellut vai ollut täysin asiallinen ja käynyt kysymässä vain sitä kukkoa.
huomaa että ei ole maalta..heh kaverin vanhan talon porstuaan tuli koputtaa joku naapuri kysymään isäntää joka ei ollut paikalla..ja kerran ulko-ovelle tuli pari jehovantodistajaa.. niin sellasta se on maalla.. että niinku mitä että..kauheeta
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan oli normaalia, että vieraita putkahti kylään ja juttusille. Nykyään ymmärrän, ettei tapa ole enää sopiva (edes maalla).
Niin kun kaikilla on kuitenkin puhelin. Siihen soittamalla voi kertoa asiansa jos asiaa on. Me soitettiin jopa viereisen talon asukkaan kanssa aina ennen kun oli jotain asiaa, että tulisitko tuohon pihalle niin voidaan sopia asiasta x. Ei se oikein sovi mennä ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin kaikki tietää, mitä eläimiä tolla muijalla on. Kun ihmetteli, mistä se mies tiesi hänen kanoistaan. Varmaan itse kertonut somessa tai jossain haastattelussa. Tarina ei kertonut, oliko mies jotenkin ahdistellut vai ollut täysin asiallinen ja käynyt kysymässä vain sitä kukkoa.
huomaa että ei ole maalta..heh kaverin vanhan talon porstuaan tuli koputtaa joku naapuri kysymään isäntää joka ei ollut paikalla..ja kerran ulko-ovelle tuli pari jehovantodistajaa.. niin sellasta se on maalla.. että niinku mitä että..kauheeta
Meidän kuistilla istuskeli yks äijä koiransa kanssa. Olimme menossa ulos, niin kysyimme, että mikäs ukko se sinä olet. Äijä oli tullut aikaansa viettämään meidän kuistille koiransa kanssa. Varmaan just fiilisteli kun talossa oli asunut hänen tapailukumppani aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko muuttaa maaseudulle jos ei kestä maalaisten tapaa käydä pihalla kylässä yllättäen keskellä päivää.
Jos alue on yksityisalue jonne ei saa mennä, siitä pitää ilmoittaa kyltillä.
Meillä on nyt aita tontin ympärillä, niin kehitysvammaisetkin tajuaa, että on kyse yksityisalueesta.
Luuletko että aidat pidettelee ketään? Kyllä oli kova juoksemaan ja hyppimään mun stalkkerini.
olen pahoillani kokemuksestasi muttet silti voi yleistää..melko yleistä tapaa maaseudulla..muuten on monia keinoja pitää stalkkerit loitolla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin kaikki tietää, mitä eläimiä tolla muijalla on. Kun ihmetteli, mistä se mies tiesi hänen kanoistaan. Varmaan itse kertonut somessa tai jossain haastattelussa. Tarina ei kertonut, oliko mies jotenkin ahdistellut vai ollut täysin asiallinen ja käynyt kysymässä vain sitä kukkoa.
huomaa että ei ole maalta..heh kaverin vanhan talon porstuaan tuli koputtaa joku naapuri kysymään isäntää joka ei ollut paikalla..ja kerran ulko-ovelle tuli pari jehovantodistajaa.. niin sellasta se on maalla.. että niinku mitä että..kauheeta
Meidän kuistilla istuskeli yks äijä koiransa kanssa. Olimme menossa ulos, niin kysyimme, että mikäs ukko se sinä olet. Äijä oli tullut aikaansa viettämään meidän kuistille koiransa kanssa. Varmaan just fiilisteli kun talossa oli asunut hänen tapailukumppani aikoinaan.
maalla otettiin yksi ilmeisesti juoppo äijä..kännissä kun käki pakettiauton taakse ja vietiin kotiin..sellasta se on maalla..ei kyllä ihan tuntematonta kaupungissakaan..missä itse asun..
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan oli normaalia, että vieraita putkahti kylään ja juttusille. Nykyään ymmärrän, ettei tapa ole enää sopiva (edes maalla).
Laki ei ole muuttunut. Asenteet ehkä on. Kellä on kellä ei. Jos pahastuu kutsumattomista vieraista niin se on kuitenkin vain sinun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan oli normaalia, että vieraita putkahti kylään ja juttusille. Nykyään ymmärrän, ettei tapa ole enää sopiva (edes maalla).
Laki ei ole muuttunut. Asenteet ehkä on. Kellä on kellä ei. Jos pahastuu kutsumattomista vieraista niin se on kuitenkin vain sinun ongelma.
Ei kukaan ilahdu tunkeutujista. Että on se sen tunkeutujan ongelma ja häpeä, kun käsketään lähteä pois. Ja sehän käy tunkeilijan egon päälle. Mikäli on niin paukapää, että ei ymmärrä lähteä käskystä pois, niin sitten se on jo poliisiasia.
Meillä kanssa kerran kun olin yksin kotona,päräytti täysin tuntematon mies mönkijällä pihaan.Hetken katseli ympärilleen ja lähti.Ensin ajattelin mennä kysymään mitä asiaa,mutta en uskaltanutkaan.Asutaan täysin korvessa,yksityistien päässä,naapureita ei lähimaillakaan.Pelästyin!Piha on yksityisaluetta ja yksityistiellä ei saa ajaa moottoriajoneuvoilla.Meillä kamerakyltit ym.joten näki kyllä että pihalle tulossa.Seuraavaksi soitan suorilta poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko muuttaa maaseudulle jos ei kestä maalaisten tapaa käydä pihalla kylässä yllättäen keskellä päivää.
Jos alue on yksityisalue jonne ei saa mennä, siitä pitää ilmoittaa kyltillä.
Meillä on nyt aita tontin ympärillä, niin kehitysvammaisetkin tajuaa, että on kyse yksityisalueesta.
Luuletko että aidat pidettelee ketään? Kyllä oli kova juoksemaan ja hyppimään mun stalkkerini.
olen pahoillani kokemuksestasi muttet silti voi yleistää..melko yleistä tapaa maaseudulla..muuten on monia keinoja pitää stalkkerit loitolla..
Maallahan ne pöpipojat just asustelee äipän kanssa tai yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus. Miksi miehet ovat tollasia?
No varmaan niillä on harhakuvitelma, että ovat taivaan lahja ihmiskunnalle.
Sinun mielestäsi siis taivaanlahja ihmiskunnalle on jos haluaa ostaa kukon?
Tyyppi tunkeutuu kutsumatta verukkeella myy kukko, josta ei ole edes myynti-ilmoitusta ja äijää ei ole kutsuttu. No luuleehan se olevansa joka taivaanlahja ihmiskunnalle. Hyi helevata. Meiltä sais äkkilähdön ja laumis pudottaisi äijän maanpinnalle.
Tai ehkä se vaan halusi ostaa kukon. Ei tässä maassa ole ennenkään ollut mitään yksityispihoja joille poikkeaminen ostotarkoituksissa olisi aiheuttanut hysteerisen kohtauksen. Kaikenmaailman hysteerikotko tämän maailman nykyään määrittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus. Miksi miehet ovat tollasia?
No varmaan niillä on harhakuvitelma, että ovat taivaan lahja ihmiskunnalle.
Sinun mielestäsi siis taivaanlahja ihmiskunnalle on jos haluaa ostaa kukon?
Tyyppi tunkeutuu kutsumatta verukkeella myy kukko, josta ei ole edes myynti-ilmoitusta ja äijää ei ole kutsuttu. No luuleehan se olevansa joka taivaanlahja ihmiskunnalle. Hyi helevata. Meiltä sais äkkilähdön ja laumis pudottaisi äijän maanpinnalle.
Tuo "luulee olevansa taivaanlahja ihmiskunnalle" noin neutraalissa tapauksessa kertoo vain sinun mielenterveydellisistä ongelmistasi. Sinä ja kaltaisesi paranoidit olette yhteiskunnan pahin syöpä ja vaaratekijä. Ja näkeehän sen tässä ketjussakin miten fantasioitte ampuvanne pihallenne tulevan viattoman ihmisen. Sitten vielä huutelette että "niinku amerikassaki". Oletteko jotain Trumpilaisia magahörhöjä?
Ketolalle sopii hyvin laumanvartijakoira kun Ketolalla on kotieläimiä. Koira olisi elementissään. Aidan se koira kyllä vaatii. Aitahan on enemmän kuin hyvä ajatus. Portti ja kyltti myös. Valvontakamerat kans.
Laumanvartijahan ei päästä vierasta ihmistä peremmälle portista. Tulijan pitää odottaa isäntäväkeä vastaan portille. Meidän laumis ilmoittaa välittömästi,kun joku on portilla. Aina mennään portille vastaan.