Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihaan tuli mies kutsumatta

Vierailija
22.06.2026 |

Tykkäisitkö ? 
Järkytyisitkö? 
https://www.is.fi/viihde/art-2000012094390.html

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsikin tietää ettei toisten pihoihin ole mitään asiaa.

Asiaa voi olla paljonkin. Poliisiasiaa. Myyntiasiaa. Kaikenlaista naapuriasiaa. Jos ei ole aitaa ja porttia niin täysin laillista on käydä ovella pimpottelemassa. Asiaton oleskelu voi olla kielletty ja voitkin aina pyytää vierasta poistumaan.

Ei aita ja portti tee ovelle menemisestä laitonta kuin teollisuuskiinteistöllä.

Vierailija
62/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ahdistavaa jos joku tuntematon tulee ihan kotipihaan asti. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja koti on sellainen paikka jossa pitää saada olla rauhassa ilman että tuntemattomat ihmiset tulevat sinne. Koskaan ei voi tietää ihmisistä mitkä ovat heidän aikeensa. Onhan näitä murtovarkaita jotka saattavat tulla tiedustelemaan toisten kotipihaan asti ja milläkin verukkeella saada selville ennakkoon asioita. Vaikkei olisi mikään murtovaras niin silti ei toisten pihoille mennä.

Jos asuisit kaupungissa omakotitalossa niin tietäisit että ovella ramppaa jatkuvasti erilaisia kaupustelijoita ja se on täysin laillista.

Älä vammainen äkise. Kaupustelu kielletty luki kyltissä. Yksityisalue

 

kun asuin kaupungissa

Kukahan meistä oikeasti on vammainen jos et tiedä tämän tason perusasioita? Pitäisi olla ekalla luokalla suurin piirtein opetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole aitaa ja porttia sinne saa mennä tietyissä tilanteissa. Yleensä jos on tarkoitus käydä ovella hoitamassa asioita. Aikuiset toki tämän tietää. Lapsille pitää aina selittää asioita.

Kutsumatta et mene kenenkään pihalle hemmetin keḥari. 

Ja työnnä se TOKI syvälle persèesi.

 

Vedä alahuulesi pääsi yli ja nielaise. Pakene vuorille.

Haista toki kukkanen jos suinkin vielä yletyt.

Vierailija
64/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä traumoja kun taksikuski Ali rikasti. Ei sellaisesta pelosta pääse eroon.

Siihen päälle vielä mokuttava miesystävä Renee nöyränä hyväksyi teon. Tuntui varmasti ikävältä.

Vierailija
65/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, pihalta puuttui gsd, mal ja pin. 

Vierailija
66/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ahdistavaa jos joku tuntematon tulee ihan kotipihaan asti. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja koti on sellainen paikka jossa pitää saada olla rauhassa ilman että tuntemattomat ihmiset tulevat sinne. Koskaan ei voi tietää ihmisistä mitkä ovat heidän aikeensa. Onhan näitä murtovarkaita jotka saattavat tulla tiedustelemaan toisten kotipihaan asti ja milläkin verukkeella saada selville ennakkoon asioita. Vaikkei olisi mikään murtovaras niin silti ei toisten pihoille mennä.

Voi kuule, nytkin katselen ikkunasta, miten meidän pihatielle on tultu ongelle. Ovat tuossa noin 50 metrin päässä, sillalla on kukkaistutuksia ja kyltti, jossa talon nimi ja kyltti, jossa lukee, että yksityisalue ja porttikin löytyy, mutta jos se portin jättää auki, löytyy aina joku, jonka mielestä onkiminen on jokaisenoikeus ja hän onkiin tässä. Sillasta noin 10m päässä on autotalli, joten tämä vaikuttaa aika asutulta paikalta, mutta kuulemma silta ei voi olla kotipiha, koska siitä menee tie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tontti on yksityisaluetta, mutta silti ovelta ovelle -myyjät ahdistelevat täällä maaseudulla kaikkia. Tekevät muka ehdotuksia kattorempoista ja aurinkopaneeleista. Oon just surffaamassa netistä kylttiä "Läpikulku ja kaupustelu kielletty" tuonne koivukujan päähän. Mites kaupungissa, onko enää luvallista kaupata esim. pölynimureita ovelta ovelle?

Vierailija
68/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tuossa on? Mä asuin maalla ja tuntematon mies alkoi stalkkeriksi. Ei naisen kannata yksin, syrjässä asua.

Yksin asunut vuosia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkään ja en jaksa järkyttyä. Omalla pihallani lappaa väkeä muutaman minuutin välein yötä päivää. Olen kertonut että toisten pihat eivät kuulu jokaisen oikeuksien piiriin, ei mene jakeluun. Ulkoilutetaan koiria, ajetaan mopoilla, autoilla, mönkijällä, moottorikelkalla ja ties millä. Tie on umpitie ja päättyy pihaani. Joku kävi poistamassa umpitien merkin, yksityisaluekyltti revittiin pois. Mikä ihmisiä nykyään vaivaa?

Vierailija
70/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ahdistavaa jos joku tuntematon tulee ihan kotipihaan asti. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja koti on sellainen paikka jossa pitää saada olla rauhassa ilman että tuntemattomat ihmiset tulevat sinne. Koskaan ei voi tietää ihmisistä mitkä ovat heidän aikeensa. Onhan näitä murtovarkaita jotka saattavat tulla tiedustelemaan toisten kotipihaan asti ja milläkin verukkeella saada selville ennakkoon asioita. Vaikkei olisi mikään murtovaras niin silti ei toisten pihoille mennä.

Poliisin pitäisi saada käydä kotonasi eikä siitä tarvitse kertoa eikä tarvitse olla rikosepäilyä.

Tätä ajaa Persujen sisäministeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ainakin kaikki tietää, mitä eläimiä tolla muijalla on. Kun ihmetteli, mistä se mies tiesi hänen kanoistaan. Varmaan itse kertonut somessa tai jossain haastattelussa. Tarina ei kertonut, oliko mies jotenkin ahdistellut vai ollut täysin asiallinen ja käynyt kysymässä vain sitä kukkoa.

iidan kannattaa hankkia ase. Tappaa heti pihaan änkeäjät.

Tämä ei ole amerikka. Mutta ase ei silti ole huono idea. Parempi vankilassa kuin ruumishuoneella.

Vierailija
72/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ahdistavaa jos joku tuntematon tulee ihan kotipihaan asti. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja koti on sellainen paikka jossa pitää saada olla rauhassa ilman että tuntemattomat ihmiset tulevat sinne. Koskaan ei voi tietää ihmisistä mitkä ovat heidän aikeensa. Onhan näitä murtovarkaita jotka saattavat tulla tiedustelemaan toisten kotipihaan asti ja milläkin verukkeella saada selville ennakkoon asioita. Vaikkei olisi mikään murtovaras niin silti ei toisten pihoille mennä.

Voi kuule, nytkin katselen ikkunasta, miten meidän pihatielle on tultu ongelle. Ovat tuossa noin 50 metrin päässä, sillalla on kukkaistutuksia ja kyltti, jossa talon nimi ja kyltti, jossa lukee, että yksityisalue ja porttikin löytyy, mutta jos se portin jättää auki, löytyy aina joku, jonka mielestä onkiminen on jokaisenoikeus ja hän onkiin tässä. Sillasta noin 10m päässä on autotalli, joten tämä vaikuttaa aika asutulta paikalta, mutta kuulemma silta ei voi olla kotipiha, koska siitä menee tie.

50 m riittää etäisyydeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo lehtijuttu ja mielestäni täysin ylireagoitu. Maalla on ihan normaalia, että entiset asukkaat tulevat fiilistelemään paikkoja, vielä vuosikymmenienkin päästä. Ei ne joka kesä tule.

 

Kukot kiekuu, ei voi olla kuulematta. Ihan normaalia mielestäni sekin, että ajelee kysymään, että voisiko ostaa. Minultakin on tultu kanoja kysymään. Polttopuita myös ja ruusupensaitakin monesti, kun tielle päin näkyvät.

 

Ei pidä kaikesta säikähtää ja soittaa iltasanomiin. Ihmiset ovat kovin vieraantuneita maailmasta nykyään. Puhelimeen vastaamistakin pelätään, jos ei ole tuttu.

 

Oi aikoja, oi tapoja.

Ehkä te juntit pikku hiljaa opitte, ettei toisten pihoille tulla noin vaan fiilistelemään. Myit pois, se on nyt jonkun muun. Ei sun.

Sun pihas näkyy muualle, mutta Ketolan ei. Ei vaan ole sopivaa tulla kyselemään yhtään mitään myyntiartikkelia, jos semmoisesta ei ole missään ilmoitellut. Ei sulta kukaan pihakeinuakaan tule ostamaan noineen vaan.

Vaikka Iida olisikin julkisuudessa tuonut kanansa esiin, niin tuskin kuitenkaan tarkkaa osoitettaan. Mistä mies tiesi, että tämän tien päässä on voisi olla vaikka kanoja... ehkä.

Eihän Iida ole lehteen soittanut, vaan kirjoitti jutun Instaan, jonka perään sitten toimittaja soitti. Jotain lukutaitoa näihin juttuihin.

Vierailija
74/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menis moti käydä asiakaspalvelijalla, joka "inhoaa ihmisiä". Eli vaihtaisin kampaajaa siinä tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko isokin lasti? M52

Miksi alanuolet? Minähän olin hassu ja hauskan jutunkin lohkaisin. No joo, olihan tuo melko paska vitsiksi. M52

Vierailija
76/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menis moti käydä asiakaspalvelijalla, joka "inhoaa ihmisiä". Eli vaihtaisin kampaajaa siinä tilanteessa.

Inhoaa vieraita, kutsumattomia ihmisiä,  kotipihallaan. Ihan tervettä mielestäni.

Vierailija
77/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus. Miksi miehet ovat tollasia? 

Vierailija
78/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?

Mites sitten TV-lupatarkastajat ja jehovan todistajat ja ulosottomiehet pääsisi käymään jos piha on yksityisaluetta?

On se yksityisaluetta kehitysvammainen.

Se on yksityisaluetta mutta alueelle saa silti mennä hyvissä aikeissa. Ja sinä olet velvollinen mm. hiekottamaan talolle vievän tien niin ettei vieraat liukastu. Jos liukastuu niin sinä olet vastuussa.

Ei saa mennä. Yksityisalue on yksityisalue tajua se jo autisti.

Lain mukaan yksityisalueelle saa mennä, jos on asiaa talonväelle ja hyvät aikeet. Postinjakaja (tai mikä tahansa paketintuoja), nuohooja, kompostitarkastaja, kotisairaanhoito jne. ovat tällaisia tahoja, joilla on oikeus normaalia kulkureittiä mennä talolle, ei siis jostain metsän kautta vajan takaa. 

Yksityisalue-kyltillä ei ole mitään lainvoimaa ellei se kyltti ole kiinni aidassa, jota ei voi alittaa/ylittää ja alue on selkeästi muussa kuin asumiskäytössä. Silti jokainen täyspäinen kansalainen ymmärtää, että toisen pihaan ei mennä ilman asiaa, vaikka ei ole porttia, aitaa, kylttiä tms.

Täällä keskustellaan kutsumattomista tunkeutujista. Tilatut palvelut kotihoito, nuohous ja paketintuoja eivät ole kutsumattomia tunkeutujia.

 

Meille tulee paketteja pari per kk. Ne vastaanotan portilla. Nuohoojan tilaan. Kotihoitoa ei toistaiseksi, mutta putkimies on tilattu. Nämä ovat tervetulleita. 

Naapuruston paukapäät tyhjää toimittamassa meille eivät ole tervetulleita. Eipä oo näkynyt sen jälkeen, kun laumanvartija pyörii pihalla. Samoin kaupustelijat ovat pysyneet poissa. Aiemmin yritti patjanmyyjä ängetä sisälle, sanoi tulevansa katsomaan minun patjat ja ikkunanmyyjä yritti tulla kans sisälle mittaamaan ikkunoita sisäpuolelta. Nämä lähti kyllä pois käskettäessä.

 

Jos virkavallalla on asiaa, niin he ovat aina tervetulleita

Vierailija
79/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus. Miksi miehet ovat tollasia? 

No varmaan niillä on harhakuvitelma, että ovat taivaan lahja ihmiskunnalle.

Vierailija
80/98 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus. Miksi miehet ovat tollasia? 

No varmaan niillä on harhakuvitelma, että ovat taivaan lahja ihmiskunnalle.

Sinun mielestäsi siis taivaanlahja ihmiskunnalle on jos haluaa ostaa kukon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän