Pihaan tuli mies kutsumatta
Tykkäisitkö ?
Järkytyisitkö?
https://www.is.fi/viihde/art-2000012094390.html
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko muuttaa maaseudulle jos ei kestä maalaisten tapaa käydä pihalla kylässä yllättäen keskellä päivää.
Jos alue on yksityisalue jonne ei saa mennä, siitä pitää ilmoittaa kyltillä.
Meillä on nyt aita tontin ympärillä, niin kehitysvammaisetkin tajuaa, että on kyse yksityisalueesta.
Luuletko että aidat pidettelee ketään? Kyllä oli kova juoksemaan ja hyppimään mun stalkkerini.
Duplantis oliko?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?
Mites sitten TV-lupatarkastajat ja jehovan todistajat ja ulosottomiehet pääsisi käymään jos piha on yksityisaluetta?
Vierailija kirjoitti:
Tuli mies, Lapin jätkänlainen rento...
😘
...tunsin olevani hento.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?
On se yksityisalue. Kotirauhaani rikkonut sai rapsut ja rikosrekisteriin merkinnän kun paukkasi useita kertoja tontillani luvatta ja ei uskonut poistumiskäskyjä.
Oikein suohirviö, nynnerö kumppaninsa hyökkäystankki, taivaan lahja tälle pitäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?
Mites sitten TV-lupatarkastajat ja jehovan todistajat ja ulosottomiehet pääsisi käymään jos piha on yksityisaluetta?
On se yksityisaluetta kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?
Mites sitten TV-lupatarkastajat ja jehovan todistajat ja ulosottomiehet pääsisi käymään jos piha on yksityisaluetta?
On se yksityisaluetta kehitysvammainen.
Se on yksityisaluetta mutta alueelle saa silti mennä hyvissä aikeissa. Ja sinä olet velvollinen mm. hiekottamaan talolle vievän tien niin ettei vieraat liukastu. Jos liukastuu niin sinä olet vastuussa.
Ois sanonut, et meillä on just lemmikkikyy karannut, hän ei erityisemmin pidä vieraista. Huudellut vielä, kyytse kyytse kyytse, missäkä oot? Tää on ihan luottovieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?
Mites sitten TV-lupatarkastajat ja jehovan todistajat ja ulosottomiehet pääsisi käymään jos piha on yksityisaluetta?
On se yksityisaluetta kehitysvammainen.
Se on yksityisaluetta mutta alueelle saa silti mennä hyvissä aikeissa. Ja sinä olet velvollinen mm. hiekottamaan talolle vievän tien niin ettei vieraat liukastu. Jos liukastuu niin sinä olet vastuussa.
Ei saa mennä. Yksityisalue on yksityisalue tajua se jo autisti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tuossa on? Mä asuin maalla ja tuntematon mies alkoi stalkkeriksi. Ei naisen kannata yksin, syrjässä asua.
Tämäpä juuri on se syy että en voisi muuttaa maalle yksin. Vähintään iso koira pitäisi olla mutta kun on allerginen eikä rahaa koiran pitoon ja hoitamiseen. On siis pakko asua kaupungissa. Enkä ole edes nuori ja kaunis vaan vanha ja ruma mutta aina jollekin juopporetkulle kelpais äidiksi. Ehkä pitäisi hankkia ase ja opetella ampumaan varoituslaukauksia.
Jos ei ole aitaa ja porttia sinne saa mennä tietyissä tilanteissa. Yleensä jos on tarkoitus käydä ovella hoitamassa asioita. Aikuiset toki tämän tietää. Lapsille pitää aina selittää asioita.
No on kyllä ahdistavaa jos joku tuntematon tulee ihan kotipihaan asti. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja koti on sellainen paikka jossa pitää saada olla rauhassa ilman että tuntemattomat ihmiset tulevat sinne. Koskaan ei voi tietää ihmisistä mitkä ovat heidän aikeensa. Onhan näitä murtovarkaita jotka saattavat tulla tiedustelemaan toisten kotipihaan asti ja milläkin verukkeella saada selville ennakkoon asioita. Vaikkei olisi mikään murtovaras niin silti ei toisten pihoille mennä.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä ahdistavaa jos joku tuntematon tulee ihan kotipihaan asti. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja koti on sellainen paikka jossa pitää saada olla rauhassa ilman että tuntemattomat ihmiset tulevat sinne. Koskaan ei voi tietää ihmisistä mitkä ovat heidän aikeensa. Onhan näitä murtovarkaita jotka saattavat tulla tiedustelemaan toisten kotipihaan asti ja milläkin verukkeella saada selville ennakkoon asioita. Vaikkei olisi mikään murtovaras niin silti ei toisten pihoille mennä.
Jos asuisit kaupungissa omakotitalossa niin tietäisit että ovella ramppaa jatkuvasti erilaisia kaupustelijoita ja se on täysin laillista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole aitaa ja porttia sinne saa mennä tietyissä tilanteissa. Yleensä jos on tarkoitus käydä ovella hoitamassa asioita. Aikuiset toki tämän tietää. Lapsille pitää aina selittää asioita.
Kutsumatta et mene kenenkään pihalle hemmetin keḥari.
Ja työnnä se TOKI syvälle persèesi.
Vedä alahuulesi pääsi yli ja nielaise. Pakene vuorille.
Lapsikin tietää ettei toisten pihoihin ole mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä ahdistavaa jos joku tuntematon tulee ihan kotipihaan asti. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja koti on sellainen paikka jossa pitää saada olla rauhassa ilman että tuntemattomat ihmiset tulevat sinne. Koskaan ei voi tietää ihmisistä mitkä ovat heidän aikeensa. Onhan näitä murtovarkaita jotka saattavat tulla tiedustelemaan toisten kotipihaan asti ja milläkin verukkeella saada selville ennakkoon asioita. Vaikkei olisi mikään murtovaras niin silti ei toisten pihoille mennä.
Jos asuisit kaupungissa omakotitalossa niin tietäisit että ovella ramppaa jatkuvasti erilaisia kaupustelijoita ja se on täysin laillista.
Älä vammainen äkise. Kaupustelu kielletty luki kyltissä. Yksityisalue
kun asuin kaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normisettiä, maalla kun pätee jokaisenoikeus myös pihoissa. Meille tuli pihakeinuun ja grillipaikalle joku fillariseurue viikko sitten, ryhtyivät etsimään polttopuita ja järjestelivät pihakalusteita uudelleen. Menin käskemään pois meidän pihasta ja heillä oli vastaus valmiina: ei ole yksityisalue-kylttiä, tässä saa olla. Lisäksi kaksi heistä halusi vessaan, joten voisinko avata oven. En voinut, tehostin poistumiskäskyä uhkailemalla poliisilla (juu, rikos uhkailla muita) ja kyllä he siitä lähtivät.
Meille pitää erikseen tulla, tässä ei ole ohikulkua millekään vilkkaammalle paikalle, mutta joka kesä väkeä kertyy, milloin muistelemaan isovanhemman evakkomatkaa (ja haluavat päästä meille sisälle katsomaan kaakeliuunia, joka oli isovanhemmasta niin kovin kaunis) tai ihan vaan kertomaan, että isä oli renkinä 60-luvulla ja nyt tekisi mieli nähdä koko talo, kun on isän syntymästä 100v. Aidosti vieraat olettavat, että koska sukulainen on talossa joskus ollut, niin heillä on oikeus kotimme nähdä.
Ymmärrän pöyristyksesi. Minulla on rasitteena sukulaisia, jotka kuvittelee, että pidän kotimuseota, hollitupaa ja avoimia ovia. Majoitusta ja kestikievaria. En pidä ja sen olen takonut heidän päähän
Oih, unohdin sukulaiset! Nämä haluaisi, että koska isovanhempien aikaan 60-luvulla täällä oli ihania sukujuhlia ja voitiin kesällä viettää kaksikin viikkoa lomaa, niin me voisimme joka kesä järjestää viikonlopun mittaisen juhlan isovanhempien hengessä. Eli siis kunnon aamupala, soutelua ja tennistä, keveä salaattilounas ja maksikkakakkua, oleskelua terassilla tai verannalla, pieni kävelyretki ja iltapäivälepo, ehkä joku pieni näytelmä tai kulttuurihetki esiintyjineen, kahvitarjoilu koko ajan käytössä, sitten kunnon illallinen ja ihanaa yhdessäoloa. Eihän siitä ole mitään vaivaa, kun vieraat ei jää yöksi, vaan palaavat mökeiltä tai hotellista seuraavana päivänä. Juu, ei ole mitään vaivaa kestitä 50-80 ihmistä omien töiden ohessa. Tätä he ihan oikeasti odottavat meiltä!
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin tietää ettei toisten pihoihin ole mitään asiaa.
Asiaa voi olla paljonkin. Poliisiasiaa. Myyntiasiaa. Kaikenlaista naapuriasiaa. Jos ei ole aitaa ja porttia niin täysin laillista on käydä ovella pimpottelemassa. Asiaton oleskelu voi olla kielletty ja voitkin aina pyytää vierasta poistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?
Mites sitten TV-lupatarkastajat ja jehovan todistajat ja ulosottomiehet pääsisi käymään jos piha on yksityisaluetta?
On se yksityisaluetta kehitysvammainen.
Se on yksityisaluetta mutta alueelle saa silti mennä hyvissä aikeissa. Ja sinä olet velvollinen mm. hiekottamaan talolle vievän tien niin ettei vieraat liukastu. Jos liukastuu niin sinä olet vastuussa.
Ei saa mennä. Yksityisalue on yksityisalue tajua se jo autisti.
Lain mukaan yksityisalueelle saa mennä, jos on asiaa talonväelle ja hyvät aikeet. Postinjakaja (tai mikä tahansa paketintuoja), nuohooja, kompostitarkastaja, kotisairaanhoito jne. ovat tällaisia tahoja, joilla on oikeus normaalia kulkureittiä mennä talolle, ei siis jostain metsän kautta vajan takaa.
Yksityisalue-kyltillä ei ole mitään lainvoimaa ellei se kyltti ole kiinni aidassa, jota ei voi alittaa/ylittää ja alue on selkeästi muussa kuin asumiskäytössä. Silti jokainen täyspäinen kansalainen ymmärtää, että toisen pihaan ei mennä ilman asiaa, vaikka ei ole porttia, aitaa, kylttiä tms.
Vierailija kirjoitti:
No nyt ainakin kaikki tietää, mitä eläimiä tolla muijalla on. Kun ihmetteli, mistä se mies tiesi hänen kanoistaan. Varmaan itse kertonut somessa tai jossain haastattelussa. Tarina ei kertonut, oliko mies jotenkin ahdistellut vai ollut täysin asiallinen ja käynyt kysymässä vain sitä kukkoa.
iidan kannattaa hankkia ase. Tappaa heti pihaan änkeäjät.
Eikö kotipiha ole yksityisaluetta ilman mitään kylttejä?