Miten ilmiantaa laiton autokorjaamo?
Kesä on alkanut ja huijarit palaneet. Miten ilmiantaa laiton toiminta?
Kommentit (24)
Mistä tiedät laittomuuden? Oletko asiantuntija esim. huoltohallin varustuksen suhteen ja miten tiedät sen olevan vastoin määräyksiä?
Soita poliisille ne neuvovat mitä tehdä.
Tekevät työtä käteisellä ja mobilepay saldolle. Ei y-tunnusta. Vuokratilat. Mainostavat somessa huoltojen onnistuvan.
Ei kai auton korjaaminen laitonta voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Soita poliisille ne neuvovat mitä tehdä.
Joo, ne neuvoo ap:ta olemaan soittelematta enää, tai tulee syyte sinivilkkuhäiriköinnistä.
Onko "kaikki merkit, kaikki mallit"?
Vierailija kirjoitti:
Tekevät työtä käteisellä ja mobilepay saldolle. Ei y-tunnusta. Vuokratilat. Mainostavat somessa huoltojen onnistuvan.
Ei mikään näistä tee toiminnasta laitonta. En toki veisi autoani tällaiselle korjattavaksi.
Jos kyse on sen yhden persun autonromujen täyttämästä tontista niin johan asiaa hoidetaan. Tontti raivataan ja persu maksaa, tai itkee ja maksaa.
Jos ei ole Y-tunnusta niin tuskin maksavat veroja.
Neonkyltti nuolella.
------------------------------------
LAITON AUTOKORJAAMO
------------------------------------
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole Y-tunnusta niin tuskin maksavat veroja.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/asi…
Kenenkään ei kannata bisneksenä korjailla autoja ilman y-tunnusta koska joutuisi silloin maksamaan varaosista verollisen hinnan.
Mutta ihan hyvä satu.
Vierailija kirjoitti:
Miten autokorjaamo voi olla laiton?
Korjaajalla on laiton jasso
Ei mulla ainakaan ole varaa merkkikorjaamoihin. Kaveri tekee, kun ehtii ja maksan vaivanpalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei kannata bisneksenä korjailla autoja ilman y-tunnusta koska joutuisi silloin maksamaan varaosista verollisen hinnan.
Mutta ihan hyvä satu.
No jos se ne tilaa osat jostain kiinakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei kannata bisneksenä korjailla autoja ilman y-tunnusta koska joutuisi silloin maksamaan varaosista verollisen hinnan.
Mutta ihan hyvä satu.
Ja kaikesta muustakin. Korjaamoissa kuluu jo pelkästään sähköä sen verran että naurettavaa bisnestä olisi jos ei voisi alvia vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Tekevät työtä käteisellä ja mobilepay saldolle. Ei y-tunnusta. Vuokratilat. Mainostavat somessa huoltojen onnistuvan.
Mikä tuossa mielestäsi on laitonta?
1. käteinen tai mobile pay? Täysin laillista.
2. ei y-tunnus ole pakollinen ellei ole päätoiminen yrittäjä
3. tilan saa vuokrata mihin käyttöön vain kunhan ei rikoksiin eli huumekasvatukseen tai prostituutioon
4. jokainen saa mainostaa, sinäkin voit laittaa mainoksen että olet kunnom_tolkum_miäs.
Mistäpä tiedät ettei ole Y-tunnusta?
Varaosat asiakkaat tuovat itse. Kun mokaavat tai diagnoosi pielessä, niin asiakkaalla ei ole mitään turvaa.
Miten autokorjaamo voi olla laiton?