Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö tunteen, kun toiset luulevat tietävän toisen asian paremmin, kuin sinä itse?

Vierailija
22.06.2026 |

Tiedättekö tunteen, kun toiset luulevat tietävän toisen asian paremmin, kuin sinä itse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jonkun toisen, eli aivan ulkopuolisen? No, miksi sinun se pitäisi edes tietää?

Vierailija
2/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jonkun toisen, eli aivan ulkopuolisen? No, miksi sinun se pitäisi edes tietää?

Ei vaan ulkopuoliset (tuttuja) ja sitten luulevat ihmisistä, että "ihminen on muuttunut" ja muita syytöksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ennemmin sääntö kuin poikkeus, varsin tavallista. Ei kannata välittää, antaa niiden rauhassa luulla vaikka mitä - ennemminkin vaan vettä myllyyn! Sillä itsehän tiedät mikä on totuus.

Vierailija
4/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nuo besserwisserit kyllä tietävät kaikista kaiken. Joskus oikein hämmästyy, mitä kaikkea olenkaan tehnyt tietämättäni🤯

Vierailija
5/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ennemmin sääntö kuin poikkeus, varsin tavallista. Ei kannata välittää, antaa niiden rauhassa luulla vaikka mitä - ennemminkin vaan vettä myllyyn! Sillä itsehän tiedät mikä on totuus.

Kyllä ja ei. Kun on ulkopuolisia hämmentäjiä niin tulee lisäongelmia. Tuppaavat vaan kasaantumaan yhdelle ihmisille

Vierailija
6/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-palsta kiteytettynä 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tunnen yhden tällaisen. Todella paha besserwisser ja samaan aikaan julistava salaliittoteoreetikko. On "kaikkien alojen asiantuntija" ja myös utelee ja "tietää" kaikkien tuttujensa asiat paremmin kuin nämä itse. Luulee paljon ja uskoo luulojensa olevan totta. Hämmästyy suuresti, jos joskus joutuu huomaamaan, ettei asia ollutkaan ihan niin kuin hän luuli.

En ole hänen kanssaan tekemisissä enempää kuin on ihan pakko.

Vierailija
8/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tunnen yhden tällaisen. Todella paha besserwisser ja samaan aikaan julistava salaliittoteoreetikko. On "kaikkien alojen asiantuntija" ja myös utelee ja "tietää" kaikkien tuttujensa asiat paremmin kuin nämä itse. Luulee paljon ja uskoo luulojensa olevan totta. Hämmästyy suuresti, jos joskus joutuu huomaamaan, ettei asia ollutkaan ihan niin kuin hän luuli.

En ole hänen kanssaan tekemisissä enempää kuin on ihan pakko.

Tarkoititko ap:ta? 

Asia menee sitten varmasti molempiin suuntiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tunnen yhden tällaisen. Todella paha besserwisser ja samaan aikaan julistava salaliittoteoreetikko. On "kaikkien alojen asiantuntija" ja myös utelee ja "tietää" kaikkien tuttujensa asiat paremmin kuin nämä itse. Luulee paljon ja uskoo luulojensa olevan totta. Hämmästyy suuresti, jos joskus joutuu huomaamaan, ettei asia ollutkaan ihan niin kuin hän luuli.

En ole hänen kanssaan tekemisissä enempää kuin on ihan pakko.

Sillä yhdellä digitaalisilla kaksosilla on asian kanssa paljon tekemistä. Antaa harhaanjohtavaa tietoa. "epävirallinen sovittelu" jne jne

Vierailija
10/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parii koomisinta kokemusta omasta elämästä:

Minulla oli kuulemma Hodginin tauti. Työkaverini tuli kertomaan tämän uutisen minulle. En ollut itse moisesta kuullutkaan, enkä ollut käynyt lääkärissä saati tutkimuksissa. Halusi hyvästellä ja kiitteli, kuinka oli mukavaa olla samoussa työvuoroissa. Minä siihen, että kiitos-kiitos. Törmäilimme jatkossakin välillä kylillä ja kaupoilla, mutta jostsin kumman syystä ei tullut enää jutun juurta.

Olin maanomistaja, kuulemma. "Myö ollaan tyttöjen kanssa nietitty, ettän kuin sie kehtaan tehä ennää näitä hommia, siulla on niin isot metsätkii, että eihä siun tarvis ikinä tehä työtä." Jaa. Kas kun en ole itse asiasta tietoinen, nutta paha kai vastaankaan väittää kun tunnutte tietävän asian paremmin.

Lähdin työvuorosta bussilla kotiin X. Työkaveri koohkas hätääntyneenä, wttä et sä voi sillä bussilla mennä, ethän sä sillä kotiin pääse. Ei rauhoittubut, vaikka kerroin, että on tällä jo vuosia perille päästy. 

Absurdia. Arvatkaa huviksenne millä toimialla näitä aivovirran tonavia löytyy..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parii koomisinta kokemusta omasta elämästä:

Minulla oli kuulemma Hodginin tauti. Työkaverini tuli kertomaan tämän uutisen minulle. En ollut itse moisesta kuullutkaan, enkä ollut käynyt lääkärissä saati tutkimuksissa. Halusi hyvästellä ja kiitteli, kuinka oli mukavaa olla samoussa työvuoroissa. Minä siihen, että kiitos-kiitos. Törmäilimme jatkossakin välillä kylillä ja kaupoilla, mutta jostsin kumman syystä ei tullut enää jutun juurta.

Olin maanomistaja, kuulemma. "Myö ollaan tyttöjen kanssa nietitty, ettän kuin sie kehtaan tehä ennää näitä hommia, siulla on niin isot metsätkii, että eihä siun tarvis ikinä tehä työtä." Jaa. Kas kun en ole itse asiasta tietoinen, nutta paha kai vastaankaan väittää kun tunnutte tietävän asian paremmin.

Lähdin työvuorosta bussilla kotiin X. Työkaveri koohkas hätääntyneenä, wttä et sä voi sillä bussilla mennä, ethän sä sillä kotiin pääse. Ei rauhoittubut, vaikka kerroin, että on tällä jo vuosia perille päästy. 

Absurdia. Arvatkaa huviksenne millä toimialla näitä aivovirran tonavia löytyy..

"Absurdia. Arvatkaa huviksenne millä toimialla näitä aivovirran tonavia löytyy"

Nuo ovat sairaanhoitajia, terveydenhoitajia tai lähihoitajia. Osuinko oikeaan?

Vierailija
12/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tavallaan. Meidän perheestä kolme ihmistä kuoli Kaakkois-Aasian tsunamissa, ja esimerkiksi koulussa ja harrastuksissa toiset ihmiset tuntuivat tietävän paremmin mitä oli tapahtunut, koska olivat lukeneet juttuja netistä tai lehdestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parii koomisinta kokemusta omasta elämästä:

Minulla oli kuulemma Hodginin tauti. Työkaverini tuli kertomaan tämän uutisen minulle. En ollut itse moisesta kuullutkaan, enkä ollut käynyt lääkärissä saati tutkimuksissa. Halusi hyvästellä ja kiitteli, kuinka oli mukavaa olla samoussa työvuoroissa. Minä siihen, että kiitos-kiitos. Törmäilimme jatkossakin välillä kylillä ja kaupoilla, mutta jostsin kumman syystä ei tullut enää jutun juurta.

Olin maanomistaja, kuulemma. "Myö ollaan tyttöjen kanssa nietitty, ettän kuin sie kehtaan tehä ennää näitä hommia, siulla on niin isot metsätkii, että eihä siun tarvis ikinä tehä työtä." Jaa. Kas kun en ole itse asiasta tietoinen, nutta paha kai vastaankaan väittää kun tunnutte tietävän asian paremmin.

Lähdin työvuorosta bussilla kotiin X. Työkaveri koohkas hätääntyneenä, wttä et sä voi sillä bussilla mennä, ethän sä sillä kotiin pääse. Ei rauhoittubut, vaikka kerroin, että on tällä jo vuosia perille päästy. 

Absurdia. Arvatkaa huviksenne millä toimialla näitä aivovirran tonavia löytyy..

"Absurdia. Arvatkaa huviksenne millä toimialla näitä aivovirran tonavia löytyy"

Nuo ovat sairaanhoitajia, terveydenhoitajia tai lähihoitajia. Osuinko oikeaan?

Osuit todellakin. Ala vaihtui jo 15 vuotta sitten.

Vierailija
14/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vain kuvitella tietävän asiat paremmin vaan muut jopa laittaa sanoja suuhun ja kertoo kuinka olet sanonut niin vaikka et edes ajattele asiasta x sillä tavalla tai et ole edes kuullut asiasta ennen kuin tullaan silmille, että olet juoruillut ja kertonut siitä kaikille.

Ei tuossa edes voi puolustautua mitenkään, koska asian oikean tolan kertominen vaan pahentaa tilannetta kun se otetaan selittelynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, tavallaan. Meidän perheestä kolme ihmistä kuoli Kaakkois-Aasian tsunamissa, ja esimerkiksi koulussa ja harrastuksissa toiset ihmiset tuntuivat tietävän paremmin mitä oli tapahtunut, koska olivat lukeneet juttuja netistä tai lehdestä.

Olihan siitä lehdessä.

Vierailija
16/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vältellä tai ottaa huumorilla. Minulla on muka lapsi edelliswstä avioliitosta, tämä oli itselleni hauskin (ei ole enkä ole ollut naimisissa kuin kerran) ja pahin se että olen alkoholisti. Mulle tuli joku pappa kotiin tuomaan esitteitä Aa- kerhosta kun kuulemma tällainen huhu.

Vierailija
17/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ennalta päätettyjä narskujen käsikirjoituksia, joista joku mainitsi ennen kuin sanaakaan oli osapuolten välillä vaihdettu, että juttu päättyy sitten näin, että tehdään tälle uudelleen asiat x ja y, jos ei alistu. Näyttelijät vaan vaihtuvat välissä ja sitten samat alkuperäiset rumilukset uhriutuvat, jotka päättivät toteuttaa muiden kielloista välittämättä koko näytelmän. Sama kaava, aina. Näyttää muuten aika rumalta muiden silmissä.

Vierailija
18/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, tavallaan. Meidän perheestä kolme ihmistä kuoli Kaakkois-Aasian tsunamissa, ja esimerkiksi koulussa ja harrastuksissa toiset ihmiset tuntuivat tietävän paremmin mitä oli tapahtunut, koska olivat lukeneet juttuja netistä tai lehdestä.

Seurasin aihetta todella tarkkaan ja luin nämä jutut, selasin kadonneiden listoja ja myöhemmin luin haastatteluja joten varmasti tunnen asiat monia muita paremmin.

Vierailija
19/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänkö tunteen? Tiedän muutaman ihmisen, jotka luulevat tietävänsä minun asiani paremmin kuin minä itse. Se ilmenee siten, että he pysyvät omassa käsityksessään, vaika olisin asiasta heille suoraan sanonut ja korjannut heitä.

Vierailija
20/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että ne näin luulevat vai luuletko vain? :P