Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisnaisten tyyli

Vierailija
21.06.2026 |

Olen feministi, enkä ikinä puuttuisi kenenkään tyyliin kasvotusten. Joka kerta kuitenkin ulkomailta Suomeen palatessa ihmettelen erityisesti suomalaisnaisten tyyliä. Kuin Suomessa naisellisuus olisi kiellettyä ja syntistä, kuin kaunis pukeutuminen olisi väärin.

Useat naiset ovat ylipainoisia (yhtälailla myös miehet), useat pukeutuvat epätyylikkäästi ja jopa miehekkäästi, sitten he ihmettelevät kun ei kumppania löydy. 

Tykkään meikata ja pukeutua lyhyisiin mekkoihin ja hameisiin kesällä, vaikka olen nelikymppinen "kurppa". Suomessa tämä tuntuu aina hieman väärältä, kun normi on pukeutua telttoihin. Ulkomailla ei ole mitään väliä ja siellä näkee kaikenlaisia tyylejä. 

Muut paljon matkustelevat voivat ehkä samastua.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla feministi.

Kyllä olen. Se, etten pidä joidenkin pukeutumistyyliä hienon  tai ylipainoa viehättävänä, ei kerro mitään mun arvoista. Nuo on makuasioita. Sen sijaan kaikkien ihmisten tasa-arvo sukupuoleen katsomatta on yksi arvoistani.

Vierailija
182/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tykännyt pukeutua, siis katsoa, että vaatteet sopii mulle ja ne on kauniit jne. Olen saanut aina laittautumisestani kommentteja, että miten sä jaksat meikata ja laittaa hiuksia jne. Ja nimenomaan naisilta nämä kommentit.

Nykyään kun teen töitä toimiston sijasta kotona, huomaan ajautuneeni urheiluvaatteiden käyttäjäksi arjessa. Kotona siis istun monesti t-paita ja salitrikoot päällä, kun lähden heti töiden jälkeen salille. Toki sitten jos lähden kylästelemään, kekkereihin tms. niin laitan asianmukaiset vaatteet, en treenitrikoissa sinne mene. Kukkamekot ei mulle sovi, tykkään vähän erityylisistä mekoista. Farkkuja en ole omistanut vuosiin, en tykkään siitä, miltä ne tuntuu päällä. En käytä huppareitakaan. 

N49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun värikkäisiin, kauniisiin ja hyvin istuviin vaatteisiin, joissa mun on hyvä olla. Olen saanut usein kehuja pukeutumisestani niin miehiltä kuin naisilta. En juurikaan kiinnitä huomiota muiden pukeutumiseen ellei sitten joku ole pukeutunut poikkeuksellisen hyvin/huonosti. Lähinnä talvella pistää silmiin se että miksi kaikki on pukeutunut mustaan. 

Vierailija
184/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski Pentsilä

Vierailija
185/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suski Pentsilä

Todistat vaan omaa typeryyttäsi, jos Suski on sun mielestä yhtä kuin tyylikäs nainen. 😁

Vierailija
186/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kedon kaunein kukkanen pukee kukkamekon ylleen, olen kuin puulla päähän lyöty.

Vierailija
187/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Suskin tyyliä, onhan hän kaunis viisikymppinen nainen! Tyylikin on välillä ihan ok. Itse en tykkää noin vaalennetuista hiuksista, tekoripsistä tai mekoista, joita hän käyttää. Mut kaunis nainen!

Vierailija
188/188 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää niiden urheilurannekellojen käyttäminen siistien vaatteiden - kuten bleiserin tai juhlamekon kanssa. Ehkä tarkoituksena on viestiä, että palaverin tai rippijuhlien jälkeen juoksee maratonin, mutta mielestäni aikuisella naisella tulisi olla ihan pukukello virallisia tilaisuuksia varten. Sellainen iso möhköle, joka vielä piippaa kokoajan, pilaa monen asun, eikä tee kokonaisuudesta eheää. Kukkamekko+urheilukello=🤢

Voisin jauhaa toisen mokoman siitä, ettei suomalaisnaiset hallitse kokonaisuuksia. Saattaa olla farkkushortsit, Asicsen juoksulenkkarit, pellavapaita ja päässä Niken lippis. Herää kysymys, oletko lähdössä lenkille, torille vai mökille, tai ehkä jopa kaikkiin kolmeen edellämainittuun ja varaudut sitä varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän