Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tarvitsisi korottaa maksuja kaikista pienituloisimmilta, jos ei heittelisi miljardien veroalennuksia velaksi kaikkein hyväosaisimmille

Vierailija
21.06.2026 |

Oikeistohallituksen vastuutonta rahanjakopolitiikkaa ei vain voida enää jatkaa jakelemalla miljoonien veroalennuksia heille, joilla näihin ylimääräisiin rahoihin ei ennestäänkään olisi minkäänlaista tarvetta. Eurostatsin mukaan Suomen pääomaverotus on naapurimaihimme nähden jo varsin kevyttä.
Tanskassa ylin marginaalivero kohoaa jopa 42%, ja siellä talous sen kun porskuttaa!
IMF ja EU sen sijaan moittivat Suomea jatkuvasti vaarallisen alhaisesta perusturvan tasosta, joka on jo vuosikaudet ollut kaikista  pohjoismaista heikoimmalla tasolla.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa työttömyysturva jopa 2 kertaa suomea isompi! Miten ihmeessä Tanskan talous ei ole vielä konkurssissa??

Ensin tuli vaurautta, sitten noi tuet. Toisin päin ei onnistu. Köyhä Suomi ei rikastu larppaamalla rikasta velaksi.

Ei. Tanska on verottanut jo 90-luvulta lähtien kireämmin kuin Suomi, sitten oli varaa nostaa tuet laadukkaalle tasolle. Suomessa veroastetta on laskettu nyt 20 vuoden ajan velaksi, onko tuottanut talouskasvua??

Vierailija
82/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa työttömyysturva jopa 2 kertaa suomea isompi! Miten ihmeessä Tanskan talous ei ole vielä konkurssissa??

Ensin tuli vaurautta, sitten noi tuet. Toisin päin ei onnistu. Köyhä Suomi ei rikastu larppaamalla rikasta velaksi.

Ei. Tanska on verottanut jo 90-luvulta lähtien kireämmin kuin Suomi, sitten oli varaa nostaa tuet laadukkaalle tasolle. Suomessa veroastetta on laskettu nyt 20 vuoden ajan velaksi, onko tuottanut talouskasvua??

Onkohan lapsellista kommenttiasi oleellisempaa se, että Tanskan talous on kasvanut ja siellä tykittää hyvää tulosta useampikin viennin veturi sen sijaan, että Suomessa ei kasvua ole ollut lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun julistetaan, ettei työtä kannata ottaa kun menee TUET! on sosiaaliturva liian korkea. Tasavero kaikille työstä, alkaa oikeudenmukaisuus toteutua myös niitä kohtaan, jotka nyt maksavat liki puolet tuloistaan veroa.

Sä et sitten ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan kun sanotaan, että tuet menee. Se ei tarkoita sitä, etteikö tukia haluttaisi vaihtaa palkkaan, vaan sitä, että lainsäädännön ja eri byrokratian kiemuroiden takia ei jää rahaa elämiseen - joko siirtymävaiheessa tai pidemmänkin aikaa. Töihin meno voi tarkoittaa siis sitä, että vuokrat ja laskut jäävät maksamatta tai sitten ei pysty ostamaan ruokaa. 

 

Ongelmat voitaisiin kyllä korjata, jos tahtoa löytyisi. Tukia voitaisiin maksaa siihen asti, kunnes henkilö saa ekan palkan tai jos on jotain selvitettävää Kelan ja työkkärin kanssa, niin tukia ei katkaistaisi selvittelyn ajaksi, vaan vasta sitten jos siihen on ilmennyt oikeasti jokin syy. Perustulo olisi tietysti paras, voisi ihan vapaasti tehdä töitä ja yrittää ilman pelkoa perustoimeentulon menettämisestä.

Vierailija
84/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaiset yritykset eivät investoi? Miksi kasvu ei kiinnosta? Jaellaan mieluummin osinkoja. Yhteisöveron alennuksetkin ovat valuneet ainakin enimmäkseen osinkoihin. Missä vika? Pienituloiset ja köyhät ovat tuskin tähän syyllisiä.

Vierailija
85/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun julistetaan, ettei työtä kannata ottaa kun menee TUET! on sosiaaliturva liian korkea. Tasavero kaikille työstä, alkaa oikeudenmukaisuus toteutua myös niitä kohtaan, jotka nyt maksavat liki puolet tuloistaan veroa.

Sä et sitten ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan kun sanotaan, että tuet menee. Se ei tarkoita sitä, etteikö tukia haluttaisi vaihtaa palkkaan, vaan sitä, että lainsäädännön ja eri byrokratian kiemuroiden takia ei jää rahaa elämiseen - joko siirtymävaiheessa tai pidemmänkin aikaa. Töihin meno voi tarkoittaa siis sitä, että vuokrat ja laskut jäävät maksamatta tai sitten ei pysty ostamaan ruokaa. 

 

Ongelmat voitaisiin kyllä korjata, jos tahtoa löytyisi. Tukia voitaisiin maksaa siihen asti, kunnes henkilö saa ekan palkan tai jos on jotain selvitettävää Kelan ja työkkärin kanssa, niin tukia ei katkaistaisi selvittelyn ajaksi, vaan vasta sitten jos siihen on ilmennyt oikeasti jokin syy. Perustulo olisi tietysti paras, voisi ihan vapaasti tehdä töitä ja yrittää ilman pelkoa perustoimeentulon menettämisestä.

Tämä ongelma poistui jo 30 vuotta sitten. 

Vierailija
86/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun julistetaan, ettei työtä kannata ottaa kun menee TUET! on sosiaaliturva liian korkea. Tasavero kaikille työstä, alkaa oikeudenmukaisuus toteutua myös niitä kohtaan, jotka nyt maksavat liki puolet tuloistaan veroa.

Sä et sitten ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan kun sanotaan, että tuet menee. Se ei tarkoita sitä, etteikö tukia haluttaisi vaihtaa palkkaan, vaan sitä, että lainsäädännön ja eri byrokratian kiemuroiden takia ei jää rahaa elämiseen - joko siirtymävaiheessa tai pidemmänkin aikaa. Töihin meno voi tarkoittaa siis sitä, että vuokrat ja laskut jäävät maksamatta tai sitten ei pysty ostamaan ruokaa. 

 

Ongelmat voitaisiin kyllä korjata, jos tahtoa löytyisi. Tukia voitaisiin maksaa siihen asti, kunnes henkilö saa ekan palkan tai jos on jotain selvitettävää Kelan ja työkkärin kanssa, niin tukia ei katkaistaisi selvittelyn ajaksi, vaan vasta sitten jos siihen on ilmennyt oikeasti jokin syy. Perustulo olisi tietysti paras, voisi ihan vapaasti tehdä töitä ja yrittää ilman pelkoa perustoimeentulon menettämisestä.

Tämä ongelma poistui jo 30 vuotta sitten. 

No ei ole poistunut. Mitä tapahtui 30 vuotta sitten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa työttömyysturva jopa 2 kertaa suomea isompi! Miten ihmeessä Tanskan talous ei ole vielä konkurssissa??

Ensin tuli vaurautta, sitten noi tuet. Toisin päin ei onnistu. Köyhä Suomi ei rikastu larppaamalla rikasta velaksi.

Ei. Tanska on verottanut jo 90-luvulta lähtien kireämmin kuin Suomi, sitten oli varaa nostaa tuet laadukkaalle tasolle. Suomessa veroastetta on laskettu nyt 20 vuoden ajan velaksi, onko tuottanut talouskasvua??

Suomessa on yrittämisen ja omistamisen verotusta kiristetty. Tanskan vauraudella tuskin kukaan tarkoittaa sitä, että siellä on ankara verotus.

Vierailija
88/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset yritykset eivät investoi? Miksi kasvu ei kiinnosta? Jaellaan mieluummin osinkoja. Yhteisöveron alennuksetkin ovat valuneet ainakin enimmäkseen osinkoihin. Missä vika? Pienituloiset ja köyhät ovat tuskin tähän syyllisiä.

Liian kova verotus on keskeinen syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Kyllä. Äänestämme vasemmistoa.

Siellä leirillä teillä on sitten aivan varmasti töitä aamusta iltaan 7 päivää viikossa ilman lomia. Palkkaa ei kylläkään makseta. Voitte sitten ihmetellä, että mitä tulikaan äänestettyä.

Vierailija
90/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thatcher ajoi voimakkaasti lainsäädäntöä, joka mahdollisti kunnallisen sektorin vuokralaisten ostaa asuntonsa. Näin tapahtuikin suuressa mittakaavassa ja valtio sai rahaa. Thatcher myös ajoi ay-liikkeelle demokraattisen jäsenäänestyksen johtajistoon. Thatcher myös puuttui yläluokan etuuksiin voimallisesti ja pudotti sieltä pois etuoikeuksiA. 

Kunnallisia asuntoja myytiin joo vuokralaisille - alle markkinahinnan. Uusia asuntoja ei rakennettu tilalle ja kun samalla vuokrasääntelykin lopetettiin, vuokrat alkoivat nousta pilviin.

 

Thatcher ei vähentänyt yläluokan etuuksia, vaan päinvastoin: Hän alensi suurituloisten verotusta, yksityisti valtionyhtiöitä ja vapautti rahoitusmarkkinat (Lontoon pörssin sääntelyn). Thatcherin politiikka suosi varakkaita ja ajoi pienituloiset entistä ahtaammalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset yritykset eivät investoi? Miksi kasvu ei kiinnosta? Jaellaan mieluummin osinkoja. Yhteisöveron alennuksetkin ovat valuneet ainakin enimmäkseen osinkoihin. Missä vika? Pienituloiset ja köyhät ovat tuskin tähän syyllisiä.

Liian kova verotus on keskeinen syy.

Miksi samantasoinen tai kovempikin verotus ei estä yrityksiä investoimasta muissa maissa? Tämä on nimenomaan suomalaisten ongelma. Verotus ei ole se todellinen syy.

Vierailija
92/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thatcher ajoi voimakkaasti lainsäädäntöä, joka mahdollisti kunnallisen sektorin vuokralaisten ostaa asuntonsa. Näin tapahtuikin suuressa mittakaavassa ja valtio sai rahaa. Thatcher myös ajoi ay-liikkeelle demokraattisen jäsenäänestyksen johtajistoon. Thatcher myös puuttui yläluokan etuuksiin voimallisesti ja pudotti sieltä pois etuoikeuksiA. 

Kunnallisia asuntoja myytiin joo vuokralaisille - alle markkinahinnan. Uusia asuntoja ei rakennettu tilalle ja kun samalla vuokrasääntelykin lopetettiin, vuokrat alkoivat nousta pilviin.

 

Thatcher ei vähentänyt yläluokan etuuksia, vaan päinvastoin: Hän alensi suurituloisten verotusta, yksityisti valtionyhtiöitä ja vapautti rahoitusmarkkinat (Lontoon pörssin sääntelyn). Thatcherin politiikka suosi varakkaita ja ajoi pienituloiset entistä ahtaammalle.

Thatcher kannatti ennen kaikkea meritokratiaa ja poisti parlamentin ylähuoneesta sukujensa perintöosana sinne päässeiltä pääreiltä paikkoja ja täytti ne itse asemansa hankkineilla ihmisillä. Tällä Thatcher sai aateliston vihat päälleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset yritykset eivät investoi? Miksi kasvu ei kiinnosta? Jaellaan mieluummin osinkoja. Yhteisöveron alennuksetkin ovat valuneet ainakin enimmäkseen osinkoihin. Missä vika? Pienituloiset ja köyhät ovat tuskin tähän syyllisiä.

Liian kova verotus on keskeinen syy.

Miksi samantasoinen tai kovempikin verotus ei estä yrityksiä investoimasta muissa maissa? Tämä on nimenomaan suomalaisten ongelma. Verotus ei ole se todellinen syy.

Tanskassa investointihaluja on lisännyt valtavasti joustavat työmarkkinat, jossa on helppoa sekä palkata että irtisanoa työntekijöitä. Suomessa näin ei ole ollut. 

Vierailija
94/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on alle 50 miljonääriä. Jollain lohiikalla vasemmistolainen kuvittelee näillä olevan miljardien veroetuja.

Et tee miljardin veroedulla mitään jos omaisuutesi ei ylitä miljardia. 

Tämän vuoksi vasemmistolaisilta tulee poistaa äänioikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Kyllä. Äänestämme vasemmistoa.

Siellä leirillä teillä on sitten aivan varmasti töitä aamusta iltaan 7 päivää viikossa ilman lomia. Palkkaa ei kylläkään makseta. Voitte sitten ihmetellä, että mitä tulikaan äänestettyä.

Suomessa yhteisövero on 20 %.  Esimerkkejä maista, joissa Suomea korkeampi yritysverotus (vuonna 2026):

 

Alankomaat 25,8 %

Belgia 25 %

Espanja 25 %

Italia 27,81 %

Itävalta 23 %

Kreikka 22 %

Luxemburg 23,87 %

Malta 35 %

Portugali 29,5 %

Ranska 25,83 %

Ruotsi 20,6 %

Saksa 30,13 % (!!!)

Slovakia 24 %

Slovenia 22 %

Tanska 22 %

Tsekki 21 %

Viro 22 %

Britannia 25 % (!)

Norja 22 %

Usa 25,53 % (!)

Australia 25 % tai 30 % (riippuen yrityksen koosta)

Uusi-Seelanti 28 %

Japani 23,2 % suuryrityksillä, pienillä yrityksillä pienempi

 

Miksi näissä maissa yritykset investoivat, mutta Suomessa ei?

Vierailija
96/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Kyllä. Äänestämme vasemmistoa.

Siellä leirillä teillä on sitten aivan varmasti töitä aamusta iltaan 7 päivää viikossa ilman lomia. Palkkaa ei kylläkään makseta. Voitte sitten ihmetellä, että mitä tulikaan äänestettyä.

Suomessa yhteisövero on 20 %.  Esimerkkejä maista, joissa Suomea korkeampi yritysverotus (vuonna 2026):

 

Alankomaat 25,8 %

Belgia 25 %

Espanja 25 %

Italia 27,81 %

Itävalta 23 %

Kreikka 22 %

Luxemburg 23,87 %

Malta 35 %

Portugali 29,5 %

Ranska 25,83 %

Ruotsi 20,6 %

Saksa 30,13 % (!!!)

Slovakia 24 %

Slovenia 22 %

Tanska 22 %

Tsekki 21 %

Viro 22 %

Britannia 25 % (!)

Norja 22 %

Usa 25,53 % (!)

Australia 25 % tai 30 % (riippuen yrityksen koosta)

Uusi-Seelanti 28 %

Japani 23,2 % suuryrityksillä, pienillä yrityksillä pienempi

 

Miksi näissä maissa yritykset investoivat, mutta Suomessa ei?

Tuli vastauksena väärään viestiin vahingossa, pahoittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi