Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tarvitsisi korottaa maksuja kaikista pienituloisimmilta, jos ei heittelisi miljardien veroalennuksia velaksi kaikkein hyväosaisimmille

Vierailija
21.06.2026 |

Oikeistohallituksen vastuutonta rahanjakopolitiikkaa ei vain voida enää jatkaa jakelemalla miljoonien veroalennuksia heille, joilla näihin ylimääräisiin rahoihin ei ennestäänkään olisi minkäänlaista tarvetta. Eurostatsin mukaan Suomen pääomaverotus on naapurimaihimme nähden jo varsin kevyttä.
Tanskassa ylin marginaalivero kohoaa jopa 42%, ja siellä talous sen kun porskuttaa!
IMF ja EU sen sijaan moittivat Suomea jatkuvasti vaarallisen alhaisesta perusturvan tasosta, joka on jo vuosikaudet ollut kaikista  pohjoismaista heikoimmalla tasolla.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja palkastani 45 prosenttia jotta palvelut ja sosiaalituki järjestyy työtä vieroksuville saatanoille. Mikä siinä on että työnteko ei kelpaa näille laiskureille. Satojen tuhansien työttömien joukossa löytyy varmasti osaajia  jotka voisivat työllistyä yrittäjinä mutta sekään ei kiinnosta luxustukipummieliittiin kuuluvia kermaperseitä.

Töiden perässä muuttaminen on myös pois laskuista. Siellä jutataan paikkakunnilla, joissa työpaikkoja on ollut viimeksi 70 -luvulla. 

Vierailija
42/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja palkastani 45 prosenttia jotta palvelut ja sosiaalituki järjestyy työtä vieroksuville saatanoille. Mikä siinä on että työnteko ei kelpaa näille laiskureille. Satojen tuhansien työttömien joukossa löytyy varmasti osaajia  jotka voisivat työllistyä yrittäjinä mutta sekään ei kiinnosta luxustukipummieliittiin kuuluvia kermaperseitä.

Sun provoihin on kyllästytty. Et sä ole töissä vaan aamusta iltaan trollaamassa täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Kyllä. Äänestämme vasemmistoa.

Vierailija
44/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöiden veroaste nousi, sillä hallitus leikkasi muilla toimillaan aiemmin antamansa alen täysimääräisenä pois. Ainoita hyötyjiä olivat yli 20 000€/kk tienaavat, siis hyväosaiset ihmiset, joille valutettiin velkarahaa valtion kirstusta jonka piti olla "tyhjä"?

Noita yli 20 000 euroa kuukaudessa tienaavia ei ole paljon kun ylimpään palkkadesiiliin pääsee 6000 euron kuukausituloilla. Veroprosentti on tänä vuonna 20 000 euroa kuukaudessa saavalla 47,4 prosenttia eli eipä kummoista laskua ole tapahtunut. Ks. https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…

Vierailija
45/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja palkastani 45 prosenttia jotta palvelut ja sosiaalituki järjestyy työtä vieroksuville saatanoille. Mikä siinä on että työnteko ei kelpaa näille laiskureille. Satojen tuhansien työttömien joukossa löytyy varmasti osaajia  jotka voisivat työllistyä yrittäjinä mutta sekään ei kiinnosta luxustukipummieliittiin kuuluvia kermaperseitä.

Sun provoihin on kyllästytty. Et sä ole töissä vaan aamusta iltaan trollaamassa täällä.

Lomalla on aikaa ottaa kantaa.

Vierailija
46/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienituloiset eivät voisi osallistua yhteiskunnan kustannuksiin edes maksamalla asiakasmaksuja käyttämistään palveluista, kun verojahan he eivät maksa lainkaan eivätkä tuota mitään muutakaan yhteiseen kassaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokaiseen veroalennukseen valtio joutuu ottamaan saman määrän velkaa, mikä määrä tuloja tahallaan halutaankaan pienenentää. Sitä rahaa siihen velan maksuun kun ei mistään taikaseinästä tipu. Suomessa rikkaiden verotus on jo verrokkimaihin nähden matalaa, sen sijaan keskituloisten verotus ennätyksellisen kireää mm Orpon ALV:n noston takia. Onko reilua, että maksumiehiksi pistetään aina ne, joilla siihen jo valmiiksi on kaikkein vähiten varaa?

On reilua. Köyhät eivät maksa veroja.

Kyllä maksaa. Juuri yleistuestani otettiin 20% ja pääomatulostani 30% veroja eli miten niin en muka maksa veroja?

Vierailija
48/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokaiseen veroalennukseen valtio joutuu ottamaan saman määrän velkaa, mikä määrä tuloja tahallaan halutaankaan pienenentää. Sitä rahaa siihen velan maksuun kun ei mistään taikaseinästä tipu. Suomessa rikkaiden verotus on jo verrokkimaihin nähden matalaa, sen sijaan keskituloisten verotus ennätyksellisen kireää mm Orpon ALV:n noston takia. Onko reilua, että maksumiehiksi pistetään aina ne, joilla siihen jo valmiiksi on kaikkein vähiten varaa?

Väärin. Esim. veronalennukset tekevät työnteosta kannattavampaa, mikä saattaa jopa lisätä verotuloja. 

Teoriasi on todettu virheelliseksi. Kannattaa katsoa mitä esim Britanniassa kävi 70-luvulla, kun tätä velkarahoitteista veroalennuspolitiikkaa toteutettiin yhtäaikaa sosiaaliturvaheikennysten kanssa. Velka ei lyhentynyt euroakaan.

Margaret Thatcherin pääministerikaudella (toukokuu 1979 – marraskuu 1990) Britannian talous kasvoi kokonaisuudessaan noin 29–30 %.

Tieto on virheellistä. Thatcherin kauden jäljiltä syntyneet pitkäaikaistyöttömyyden ja köyhyyden ongelmat periytyivät sukupolvelta toiselle. Hänen markkinaliberaalit uudistuksensa jättivät pysyvät arvet erityisesti Pohjois-Englannin, Skotlannin ja Walesin teollisuusalueille, joilta hävisi tuhansia työpaikkoja.

En ota kantaa talouden kasvuun mutta Thatcherin aikana rakennemuutos eteni joka muutenkin olisi ollut edessä. Iso-Britannia oli teollisuusmaa joka siirtyi palveluyhteiskunnan suuntaan kun ei ollut enää kannattavaa louhia hiiltä tai valmistaa terästä, laivanrakennusta harrastettiin muissa maissa halvemmalla, kenkien tuotantos ulkomaille jne. Kirjapainoalan digitalisaatio muutti alaa ja paljon työntekijöitä jäi työttömiksi. 

Iso-Briannia ei ole kehitysmaa vaan siellä palvelut ja finanssiala ovat talouden kannalta merkittäviä nykypäivänä. Aikaisemmat teollisuustuotannon alueet ovat kärsineet kun mitään ei ole tullut tilalle työpaikkojen hävitessä. Iso-Britanniassa ja Suomessa on aikaisemmin tuettu alueita rahalla mutta sillä ei ole saatu mitään pysyvää muutosta aikaan joten sellainen politiikka ei ole kovin kannattavaa. Suomessa rakennemuutos on pari vuosikymmentä perässä ja se alkoi joskus vuosituhannen vaihteessa kun teollisuustuotantoa alkoi siirtyä Kiinaan ja edelleen paperitehtaita suljetaan kannattamattomana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja palkastani 45 prosenttia jotta palvelut ja sosiaalituki järjestyy työtä vieroksuville saatanoille. Mikä siinä on että työnteko ei kelpaa näille laiskureille. Satojen tuhansien työttömien joukossa löytyy varmasti osaajia  jotka voisivat työllistyä yrittäjinä mutta sekään ei kiinnosta luxustukipummieliittiin kuuluvia kermaperseitä.

Töiden perässä muuttaminen on myös pois laskuista. Siellä jutataan paikkakunnilla, joissa työpaikkoja on ollut viimeksi 70 -luvulla. 

Jos nykymeno jatkuu eli työnteko ei kelpaa niin ennemmin tai myöhemmin Suomi muuttuu kehitysmaaksi. Palveluja ja sosiaalitukia tullaan leikkaamaan pakon edessä jatkossa yhä enemmän. Kreikassa oli omat ongelmansa ja talous kasvaa nyt mutta ei siellä elintaso ole mitenkään hyvä. Sitäkö halutaan Suomeen. 

Vierailija
50/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on jo EU-alueen keveimpiin kuuluva osinkoverotus, samoin pääomat Eurostatsin mukaan jopa höyhenenkevyesti verotettuja.
Yhteisöverohan oli muita naapurimaita alempi jo vuosia aiemmin, mutta velkaa haluttiin oikeistohallituksen toimesta ilmeisesti väen vängällä, kun tulopohjaa alennettiin edelleen ja velka lisääntyi.
Suomi on ainoa maa koko maailmassa, joka käyttää listaamattomien yritysten osinkoveroalennusta.
Eikös sen kasvun olisi pitänyt tulla jo aikoja sitten, jos se rikkaimpien verojen alentamisella toteutuisi

Jos Suomessa verotus on yrittämisen kannalta kannattavaa niin miksi konkursseja tehdään enemmän kuin koskaan? Miksi yrittäjiä ei tule lisää kun jää käsitys että rikastumisen pitäisi olla helppoa kuin heinänteko. Työntekijän palkkaaminen on toki kallista mutta luulisi että yksinyrittäjä voisi päästä hyville ansioille vai olenko väärässä. Voisiko joku vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokaiseen veroalennukseen valtio joutuu ottamaan saman määrän velkaa, mikä määrä tuloja tahallaan halutaankaan pienenentää. Sitä rahaa siihen velan maksuun kun ei mistään taikaseinästä tipu. Suomessa rikkaiden verotus on jo verrokkimaihin nähden matalaa, sen sijaan keskituloisten verotus ennätyksellisen kireää mm Orpon ALV:n noston takia. Onko reilua, että maksumiehiksi pistetään aina ne, joilla siihen jo valmiiksi on kaikkein vähiten varaa?

On reilua. Köyhät eivät maksa veroja.

Väärin. Köyhät maksavat mm ALVia, jota tämä hallitus häijysti korotti. Sen sijaan ulkomaisten suursijoittajien täysin verovapaat osingot jätettiin edelleen verottamatta. Tämäkö on sitä oikeiston "reilummmin tekemistä"??

Väärin. Köyhät eivät maksa arvonlisäveroa vaan valtio koska köyhät elävät Kelan avustuksilla. Valtio siirtää vain rahaa taskusta toiseen joten sillä ei ole merkitystä köyhän kannalta. 

En tiedä mitä höpötät kun kirjoitat että ulkomaisten suursijoittajien täysin verovapaat osingot jätettiin verottamatta. Onko kyse aikaisempien tappioiden antamasta veroedusta vai? Mistä yrityksestä on kyse?

Vierailija
52/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Näin juuri!

Suomen verotus on jo kevyttä siellä korkeimmissa tulodesiileissä. Sen sijaan pieni- ja keskituloisen verotuksen voi laskea kireäksi muihin euroopan maihin nähden. Esim tämä hallitus korotti pieni- ja keskituloisen ALV:ia samaan aikaan, kun alensi jo vuosikausia pohjoismaiden alhaisimmalla tasolla ollutta yhteisöveroa.

Jos palkasta menee veroa yli 50 prosenttia niin en pitäisi verotusta kevyenä todellakaan. Oletko vähän yksinkertainen vai mikä viiraa päässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, mutku Sanna?

Vierailija
54/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun, vammaisten palveluiden ytimen tai vanhushoivan heikentäminen ei tuo lopulta yhtäkään lisäeuroa valtion kassaan. Tämän nyt luulisi kaikkien ymmärtävän.
Jatkuva ihmisten tärkeimmistä palveluista leikkaaminen tulee vain entistä kalliimmaksi.
Ihmisten kun vaivat eivät oikeiston luuloista huolimatta vain maagisesti "katoa" johonkin sillä välin kun rahaa toiminnoista viedään miljoonakaupalla pois. Ne pahenevat ja tulevat lopulta korkojen kera maksuun.
Rahaa löytyisi miljardikaupalla, jos hallitus haluaisi leikata mm näistä menokohteista:
- Yritystukien karsiminen (ekonomistien arvioiden mukaan n. 4 miljardia euroa valinnanvaraa leikkauskohteiden valitsemiseen. Ruoan alvia ei tarvitsisi nostaa mm miljoonien laivastotukiin puuttumalla)
- Ministerien omien veroalennusten peruminen (+2,5 miljardia, kun huomioidaan jo hallituskauden alussa velaksi tehdyt veroalennukset kaikkein hyväosaisimpaan tuloluokkaan asti)
- Kalliin yhteisöveroalennuksen peruminen (+2 miljardia)
- Turun "tunnin juna"-hankkeen peruminen (+3 mrd)
- Listaamattomien yhtiöiden osinkoverohuojennuksen poisto (+800 miljoonaa)
- Yleishyödyllisten yhteisöjen (ay-liikkeet, elinkeinoelämän keskusliitto) verottomien osinkotulojen verollepano (+400 miljoonaa)
- Yksityisten lääkärifirmojen kelakorvauksrahojen leikkaus (+650 miljoonaa, mm lääkäriliiton mukaan pääasiassa Mehiläisten omiin toimistomaksuihin valunutta velkarahaa)
- Oluen veroalen poisto (+30 miljoonaa)
- Turkistarhauksen tukien leikkaus (+40 miljoonaa)
- Eduskunnan joululahjarahojen poisto (+ 50 miljoonaa)
- Kansanedustajien sopeutumisrahan leikkaus (+5 miljoonaa)
- Ampumaratojen valtiontukikorotusten poisto (+3 miljoonaa)

Sossupummin ulinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja palkastani 45 prosenttia jotta palvelut ja sosiaalituki järjestyy työtä vieroksuville saatanoille. Mikä siinä on että työnteko ei kelpaa näille laiskureille. Satojen tuhansien työttömien joukossa löytyy varmasti osaajia  jotka voisivat työllistyä yrittäjinä mutta sekään ei kiinnosta luxustukipummieliittiin kuuluvia kermaperseitä.

Töiden perässä muuttaminen on myös pois laskuista. Siellä jutataan paikkakunnilla, joissa työpaikkoja on ollut viimeksi 70 -luvulla. 

Pitääkö yhteiskunnan elättää työtä vieroksuvaa vuosikymmenien ajan. Missään muussa maassa kuin Suomessa ei sellainen loisiminen ole mahdollista. Normaali menee töihin eikä jää kuppaamaan sosiaalitukien varaan. Kaikille muutto ei ehkä ole mahdollista mutta nykyinen meno eli työttömyyden kasvu tuhoaa yhteiskunnan perustan eli elintaso tulee romahtamaan. Siten onkin hauskaa kun ei tule sossurahaa enää tilille.

Vierailija
56/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai miljardi vuodessa kehitysapuun.

10 VUOTTA ON 10 MILJARDIA

Siihenhän Perussuomalaiset näyttävät haluavankin ottaa velkaa! Mitään ei ole tällekään menopotille tapahtunut Rantasen sisäministeriön alaisuudessa. Päin vastoin menoja on vain lisätty.

Ota asioista selvää ennen kuin kommentoit, näytät vain tyhmyytesi.

Vierailija
57/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun julistetaan, ettei työtä kannata ottaa kun menee TUET! on sosiaaliturva liian korkea. Tasavero kaikille työstä, alkaa oikeudenmukaisuus toteutua myös niitä kohtaan, jotka nyt maksavat liki puolet tuloistaan veroa.

Vierailija
58/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja palkastani 45 prosenttia jotta palvelut ja sosiaalituki järjestyy työtä vieroksuville saatanoille. Mikä siinä on että työnteko ei kelpaa näille laiskureille. Satojen tuhansien työttömien joukossa löytyy varmasti osaajia  jotka voisivat työllistyä yrittäjinä mutta sekään ei kiinnosta luxustukipummieliittiin kuuluvia kermaperseitä.

Töiden perässä muuttaminen on myös pois laskuista. Siellä jutataan paikkakunnilla, joissa työpaikkoja on ollut viimeksi 70 -luvulla. 

Pitääkö yhteiskunnan elättää työtä vieroksuvaa vuosikymmenien ajan. Missään muussa maassa kuin Suomessa ei sellainen loisiminen ole mahdollista. Normaali menee töihin eikä jää kuppaamaan sosiaalitukien varaan. Kaikille muutto ei ehkä ole mahdollista mutta nykyinen meno eli työttömyyden kasvu tuhoaa yhteiskunnan perustan eli elintaso tulee romahtamaan. Siten onkin hauskaa kun ei tule sossurahaa enää tilille.

Missään muussa maassa koko aikuisiän kestävä tuilla makaaminen ei ole mahdollista. Työttömyysturvassa on enimmäiskestomäärät ja asumistukeakaan ei myönnetä kuin lapsiperheille. 

Vierailija
59/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai miljardi vuodessa kehitysapuun.

10 VUOTTA ON 10 MILJARDIA

Siihenhän Perussuomalaiset näyttävät haluavankin ottaa velkaa! Mitään ei ole tällekään menopotille tapahtunut Rantasen sisäministeriön alaisuudessa. Päin vastoin menoja on vain lisätty.

Älä valehtele taas! perussuomalaiset ajoi paljon suurempia leikkauksia kehitysapuun mutta kun suomessa on monipuolue järjestelmä niin tehtiin kompromissi.mut leikattiin kehitysapua kuitenkin.

Vierailija
60/96 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapatyöttömän vassusian itkuvirsi osa 247.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi