Miksi pride nostaa niin vahvasti tunteita?
Puolesta ja vastaan. Suurinta osaa ihmisistä koko ilmiö ei koske juuri lainkaan. Miksi se silti menee niin vahvasti tunteisiin?
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi menee tunteisiin, kun sille altistuu väkisin, vaikka ei ollenkaan haluaisi. Joka stanan paikkaan täytyy tunkea sateenkaarta muistuttamaan asiasta. Vähintään. Lisäksi on milloin mitäkin uutisointia asian ympäriltä. Eikä se ole pelkästään pride joka ärsyttää, vaan koko ideologia. En halua kuulla enkä nähdä siitä mitään, eikä olla osallinen siihen millään tavalla.
Jos et halua nähdä etkä kuulla ja olla osallisena millään tavalla pridestä, niin miksi ihmeessä roikut ketjussa ja kommentoit?
Mikä siinä pridessä sinua niin kiinnostaa?
Ehkä siksi, että aloituksen kysymys oli osoitettu juuri heille..?
Priden alkuperäinen idea on mielestäni ihan ok ja kannatettava. Nykyään tuntuu kuitenkin, että osalle ihmisistä pridesta on tullut enemmänki jonkin asteinen performanssi, jossa ollaan vaan fiilistelemässä. Tietyt asiat vedetään myös tarkoituksella overiksi, koska halutaan provosoida ja shokeerata. Tämä ei todellakaan koske kaikkia prideläisiä, mutta pientä ja hyvin näkyvää osaa.
Tämä sama ilmiö on käynyt muissakin liikkeissä ja kulkueissa. Vaikka suuri osa on ns oikealla asialla, niin osa on mukana vaan häröilemässä ja provosoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi konservatiivikristityt eivät saa olla sellaisia kuin ovat? Miten se on prideläisiltä pois jos ei käytä päihteitä, ei harrasta irtosuhteita, pukeutuu asiallisesti, arvostaa perhe-elämää, vaimo kunnioittaa miestään, käy kirkossa sunnuntaisin ja elää kaikin puolin siivosti ja rauhallista elämää Raamattua lukien ja totellen?
Minun puolestani saavat olla, mutta älköön tulko minun ovikelloani soittamaan ja uskoaan tuputtamaan! Se jos mikä on tuputusta!
Jehovantodistajat ei ole konservatiivikristittyjä. Luulisi sinun nyt sen tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi konservatiivikristityt eivät saa olla sellaisia kuin ovat? Miten se on prideläisiltä pois jos ei käytä päihteitä, ei harrasta irtosuhteita, pukeutuu asiallisesti, arvostaa perhe-elämää, vaimo kunnioittaa miestään, käy kirkossa sunnuntaisin ja elää kaikin puolin siivosti ja rauhallista elämää Raamattua lukien ja totellen?
Minun puolestani saavat olla, mutta älköön tulko minun ovikelloani soittamaan ja uskoaan tuputtamaan! Se jos mikä on tuputusta!
Älkääkä tekään sitten tunge sitä pirideä joka paikassa minun kurkusta alas
Emme tule sinun pihallesi, emmekä soita ovikelloasi. Ole huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodistajat ei ole konservatiivikristittyjä. Luulisi sinun nyt sen tietävän.
On totta, ettei jehovia yleensä luokitella perinteisiksi konservatiivikristityiksi, mutta moraalisilta ja sosiaalisilta arvoiltaan he ovat kyllä äärimmäisen konservatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi ole maailman tärkein asia. En tajua ihmisiä, jotka rakentaa minäkuvansa sen ympärille.
Maslowin tarvehierarkiassa se oli jossain kolmossijalla heti syömisen jälkeen.
Pitää paikkansa. M52
Paitsi ettei ole tuossa hierarkiassa.
Paljon mahdollista. Olen tutkaillut sitä viimeksi tutkijana yli 20-vuotta sitten. En muista varmuudella. M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he kyllä kovin liberaaleiltakaan vaikuta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää jatkuvaa homorummutusta.
Sinulla on ongelmia seksuaalisuutesi kanssa, muutoin ei herättäisi noin tunteita. Jos on on itsensä kanssa tasapainossa mainitsemaasi homorummutukseen ei kiinnitä mitään huomiota.
Kylläpä meni tunteisiin sinulla. Kannattaisi hakea ammattiapua seksuaali-identiteetin kanssa painiskeluun.
Jos on itsensä kanssa sinut ei tarvitse Pride-julkisuutta.
Nämä pride-jutut kuuluu makuuhuoneeseen. Samalla lailla kuin heteropanot. Jos ihmisen identiteetti ja olemus rakentuu pelkän sukupuolen ja seksuaalisuuden ympärille, niin ollaan aika heikoilal eväillä liikenteessä. Ihmiskunta kun ei näiden asioiden ympärillä pyöri poislukien lisääntyminen ja siihen tarvitaan heteroseksiä tai keinosiemennystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kunhan pidätte mölyt mahassanne, saatte olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä pride-jutut kuuluu makuuhuoneeseen. Samalla lailla kuin heteropanot. Jos ihmisen identiteetti ja olemus rakentuu pelkän sukupuolen ja seksuaalisuuden ympärille, niin ollaan aika heikoilal eväillä liikenteessä. Ihmiskunta kun ei näiden asioiden ympärillä pyöri poislukien lisääntyminen ja siihen tarvitaan heteroseksiä tai keinosiemennystä.
Ja kuulun vähemmistöön! Peace!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi ole maailman tärkein asia. En tajua ihmisiä, jotka rakentaa minäkuvansa sen ympärille.
Pitää paikkansa. M52
Paljon mahdollista. Olen tutkaillut sitä viimeksi tutkijana yli 20-vuotta sitten. En muista varmuudella. M52
Muistin oikein, on se hierarkiassa kolmantena, vaikka sitä ei suoraan seksin nimellä mainita. M52
Olen ylpeästi valkoinen heteromies!
Varmaan siksi että se on nykyään poliittinen liike
Kaappihomot ne kiukuttelee kun eivät syystä tai toisesta voi tulla ulos.
Normiheterot juhlii siellä mukana eikä sinänsä välitä muiden ihmisten seksuaalisista suuntauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa. M52
Tutkipas uudelleen aivojen kanssa. M52
Onneksi GTA VI peliin tulee myös pride kulkueita