Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pride nostaa niin vahvasti tunteita?

Vierailija
21.06.2026 |

Puolesta ja vastaan. Suurinta osaa ihmisistä koko ilmiö ei koske juuri lainkaan. Miksi se silti menee niin vahvasti tunteisiin?

Kommentit (342)

Vierailija
341/342 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee eniten se, miten koko Pridesta on yritetty väkisin vääntää mediassa suurempi ilmiö kuin se oikeasti on. Närkästymiseni pride-ilmiötä kohtaan johtuu ensisijaisesti median toiminnasta, jota toki pride-aktiivit omalta osaltaan ajavat. Voisi jopa sanoa että media on tarkoituksella "kiihottanut" minua pridea vastaan, vaikka lähtökohtaisesti suhtautumiseni ilmiöön ja vähemmistöihin on ollut neutraali, tai jopa lievästi positiivinen ajatuksella "antaa kaikkien kukkien kukkia".

Olen siis samoilla linjoilla niiden muiden kommentoijien kanssa, joiden mielestä juuri liian pitkälle mennyt "rummutus" on suurin ongelma.

Tästä olen jokseenkin samaa mieltä. Nykyajan media haluaa klikkauksia ja niitä saa kun tekee mahdollisimman raflaavia otsikoita. Pride kun on jo valmiiksi tunteita nostattava aihe, niin media sen kun laittaa vettä myllyyn, vaikka monesti mitään oikeaa uutisoitavaa ei edes olisi. Eikä pride ole ainoa ilmiö jota media rummuttaa täysin järjettömissä määrin mutta varmasti yksi suurimmista. 

Vierailija
342/342 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride nostetaan juhlan, liputuksen ja marssien aiheeksi yli heterouden, joka on taas arkista ja itsestään selvää. Miksi pride- aate ei voisi olla kannattajilleen samaa ilman julistuksia ja asian korostamista?  Korostaminen vaikuttaa ylimieliseltä ja  porukka yhtä suvaitsemattomalta, kuin homovastaisuutta julistavat. Ääriliike siis. Antaisitte jo olla. Vapauttakaa sateenkaari hienoksi taivaanilmiöksi ja värit takaisin kaikkien läyttöön ilman leimaa. Emme liputa heteroutta, emme marssi sen puolesta, emmekä omi värejä tunnusmerkiksemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan