Miksi pride nostaa niin vahvasti tunteita?
Puolesta ja vastaan. Suurinta osaa ihmisistä koko ilmiö ei koske juuri lainkaan. Miksi se silti menee niin vahvasti tunteisiin?
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi konservatiivikristityt eivät saa olla sellaisia kuin ovat? Miten se on prideläisiltä pois jos ei käytä päihteitä, ei harrasta irtosuhteita, pukeutuu asiallisesti, arvostaa perhe-elämää, vaimo kunnioittaa miestään, käy kirkossa sunnuntaisin ja elää kaikin puolin siivosti ja rauhallista elämää Raamattua lukien ja totellen?
Minun puolestani saavat olla, mutta älköön tulko minun ovikelloani soittamaan ja uskoaan tuputtamaan! Se jos mikä on tuputusta!
Jehovantodistajat ei ole konservatiivikristittyjä. Luulisi sinun nyt sen tietävän.
Eivät he kyllä kovin liberaaleiltakaan vaikuta.
-eri
Liberaalimpia kuin Pride kuitenkin.
Olen ylpeästi valkoinen kristitty heteronainen ja lippuni on Suomen lippu.
Vierailija kirjoitti:
Jehovat eivät ole kristittyjä.
Vaikka kristinuskon jumalan nimi on kirjaimellisesti heistä käytetyssä nimityksessä? Aika hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi konservatiivikristityt eivät saa olla sellaisia kuin ovat? Miten se on prideläisiltä pois jos ei käytä päihteitä, ei harrasta irtosuhteita, pukeutuu asiallisesti, arvostaa perhe-elämää, vaimo kunnioittaa miestään, käy kirkossa sunnuntaisin ja elää kaikin puolin siivosti ja rauhallista elämää Raamattua lukien ja totellen?
Tämä.
Kunhan pidätte mölyt mahassanne, saatte olla rauhassa.
No miksikäs sama ei käy toisinpäin? Pidä sinä mölyt mahassasi niin saat olla rauhassa mitä lystäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Saahan ne olla. En ole kuullut että heitä vainottaisiin. Kunhan ne konservatiivit antaisi muiden olla sellaisia kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä ole mitään vikaa. Elä ja anna toisten elää. Ja muista toki että Pride-väki puolustaa myös sinun oikeuttasi olla oma itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Saahan ne olla. En ole kuullut että heitä vainottaisiin. Kunhan ne konservatiivit antaisi muiden olla sellaisia kuin haluaa.
Et sitten ole seurannut Suomen kohutuinta vainoamisoikeudenkäyntiä? Päivi Räsäsen ja Juhani Pohjolan vainoamista kristinuskon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ylpeästi valkoinen heteromies!
Minä myös! Kalju, parta, iso maha ja 20-vuotta nuorempi vaimo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pride on jo oma uskontonsa ja uskonnon tuputtaminen on aina vastenmielistä.
Missä tällaista tuputtamista on tarjolla? Olisi mukavaa vaihtelua jatkuvaan konservatiivikristittyjen arvojen tuputtamiseen, joka itseä jo ällöttää.
Tuputusta on esim. se, jos urheilija ei halua pukeutua pride-asuun oman vakaumuksensa takia ja vaikka työnantaja kunnioittaa hänen vakumustaan, hän saa silti koko median ja jopa kansanedustajia kimppuunsa viikkokausiksi.
Tuo vakavuus on ymmärrettävä, mutta vähän hankala peruste, koska periaatteessa työnantajalla on oikeus määrätä työvaatteet jne. Tässä kyseisessä tapauksessa olen samaa mieltä, että asia olisi varmasti voitu hoitaa ihan järkevästi mutta aina se ei ole niin simppeliä.
Muistan aikanaan kun "eroakirkosta.fi" mainosti linja-autojen kyljessä ja jotkut kuljettajat kieltäytyivät ajamasta kyseisiä autoja vakaumukseen vedoten. Silloin päätös oli muistaakseni, että ajettava on jos työnantaja niin päättää.
Työnantajalle asia oli ok. Kansanedustaja vaati potkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä ole mitään vikaa. Elä ja anna toisten elää. Ja muista toki että Pride-väki puolustaa myös sinun oikeuttasi olla oma itsesi.
Ai puolustaa masinoimalla porukan pommittamaan työnantajaa valituksilla, jotta saisi hankittua potkut väärinajattelijalle?
Mitä ne puuttuvat oikeudet oikein ovat? Joku pride kertokoon, mikä oikeus tai velvollisuus puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne puuttuvat oikeudet oikein ovat? Joku pride kertokoon, mikä oikeus tai velvollisuus puuttuu.
Joku pride???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pride on jo oma uskontonsa ja uskonnon tuputtaminen on aina vastenmielistä.
Missä tällaista tuputtamista on tarjolla? Olisi mukavaa vaihtelua jatkuvaan konservatiivikristittyjen arvojen tuputtamiseen, joka itseä jo ällöttää.
Tuputusta on esim. se, jos urheilija ei halua pukeutua pride-asuun oman vakaumuksensa takia ja vaikka työnantaja kunnioittaa hänen vakumustaan, hän saa silti koko median ja jopa kansanedustajia kimppuunsa viikkokausiksi.
Tuo vakavuus on ymmärrettävä, mutta vähän hankala peruste, koska periaatteessa työnantajalla on oikeus määrätä työvaatteet jne. Tässä kyseisessä tapauksessa olen samaa mieltä, että asia olisi varmasti voitu hoitaa ihan järkevästi mutta aina se ei ole niin simppeliä.
Muistan aikanaan kun "eroakirkosta.fi" mainosti linja-autojen kyljessä ja jotkut kuljettajat kieltäytyivät ajamasta kyseisiä autoja vakaumukseen vedoten. Silloin päätös oli muistaakseni, että ajettava on jos työnantaja niin päättää.
Aatteellisen yhdistyksen mainos linja-auton kyljessä tai jäähallin seinässä on kuitenkin eri asia, kuin mainos omalla keholla. Tuskin sinäkään vaatisit vaikkapa muslimia pukeutumaan Jeesus-paitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku pride???
Kai tuo tyhmän leikkiminenkin on jonkinlainen vahvuus
Minua häiritsee eniten se, miten koko Pridesta on yritetty väkisin vääntää mediassa suurempi ilmiö kuin se oikeasti on. Närkästymiseni pride-ilmiötä kohtaan johtuu ensisijaisesti median toiminnasta, jota toki pride-aktiivit omalta osaltaan ajavat. Voisi jopa sanoa että media on tarkoituksella "kiihottanut" minua pridea vastaan, vaikka lähtökohtaisesti suhtautumiseni ilmiöön ja vähemmistöihin on ollut neutraali, tai jopa lievästi positiivinen ajatuksella "antaa kaikkien kukkien kukkia".
Olen siis samoilla linjoilla niiden muiden kommentoijien kanssa, joiden mielestä juuri liian pitkälle mennyt "rummutus" on suurin ongelma.
Koska tämä sateenkaarihomma on ylittänyt tällä hetkellä sellaisen rajan, jota ei olisi pitänyt ylittää. Miten kukaan voi kuvitella, että ihmisten ärsyyntyminen ajaisi asiaa eteenpäin. Äskettäin esim. luin lehdestä, miten tämä kirkossa gay-musiikkivideota kuvannut artisti syytti Päivi Räsäsen mielipidettä siitä, että oli saanut negatiivista palautetta asiasta. Jotkut pitivät kirkossa seksistisesti kekkuloimista loukkaavana. Ei nähdä enää muutakuin se oma napa, hetkeäkään ei mietitä onko omassa käytöksessä ollut jotain korjattavaa tai ylilyöntejä. Minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ylpeästi valkoinen heteromies!
Hyvä! Niin minäkin mutta pridea en silti vastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kristinuskon jumalan nimi on kirjaimellisesti heistä käytetyssä nimityksessä? Aika hassua.
Kristinuskon nimi viittaa Kristukseen eli Jeesukseen. Jehovat eivät usko kristittyjen kolminaisuusoppiin, he eivät pidä Jeesusta jumalana, vaan luotuna olentona, jumalaa alempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon nimi viittaa Kristukseen eli Jeesukseen. Jehovat eivät usko kristittyjen kolminaisuusoppiin, he eivät pidä Jeesusta jumalana, vaan luotuna olentona, jumalaa alempana.
Kolminaisuusoppi on kristinuskon ydin ja se erottaa kristinuskon esim. juutalaisuudesta, islamista, Jehovan todistajista, mormoneista..
Kuka sinua oikein on väkisin viemässä yökerhoon dokaamaan, tanssimaan ja yhden yön juttuja pokaamaan? Ja miksi he eivät kutsu minua sen sijaan? Minä lähtisin mielelläni.