Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannuksen onnettomuussaldo lähinnä: mies, mies, nuori mies, mies, poika,

Vierailija
21.06.2026 |

Luemme uutiset ja vaihdamme seuraaviin uutisiin. Emme kysy, miksi yhden sukupuolen rooli on olla vastuuton ja riskihakuinen, eikä se herätä meissä mitään, koska pidämme miesten ihmiseksi kasvun kesken jäämistä normaalina.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se kyrpään liittyvä yleinen aivottomuus ja kännäämisen pakko. Oliko muuta kysyttävää?

Miehillä on suuremmat aivot kuin naisilla. Koolla on väliä. Siksi miehet ovat keksineet kaiken oleellisen ja rakentaneet kaiken oleellisen. Miehet ovat keksineet tietokoneen, tekoälyn ja internetin. Mitä naiset ovat saaneet aikaiseksi?

Keksinnöistä vastuussa olevat miehet eivät ole tappaneet itseään yrittäessään päteä muille kuinka "tyhmänrohkea" on. Täysin eri laji kyseessä.

Akateemisena miehenä tunnistan ilmiön. Samaistuminen mopoilla tai autonromuilla kännissä päristeleviin amiksiin oli jo nuorena ja on edelleen nolla. Samaistuminen miesvihassa rypeviin telaketjufeministeihin on negatiivinen reaaliluku.

Vierailija
82/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että oli miehiä niin ei tarvi välittää. Olihan kaikki vielä kanta suomalaisia että pääsee syyttään kuollutta tyhmyydestä kun tapatti itsensä?

Tyhmiä ne on kaikki miehet. Kotimaasta riippumatta.

Joo ja sikoja

Hyvä että kuoli 

Tässä tätä feministien empatiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja alkoholi ei sovi yhteen. Kännissähän ne hukkuu aina ja tekevät kaikkia missä kuolee.

Vierailija
84/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet hylkäävät lapsensa huomattavasti useammin kuin naiset.

Naisten pakottamana tai väkisin vieraannuttamalla. Ruokot meikkeihin kyllä kelpaa.

Tiedät varmaan esimerkkejä, joissa mies on lähtenyt lätkimään vaikkapa oman päihde- tai mt-ongelman ja elämänhallinnan vaikeuksien takia. Omassa tuttavapiirissä näitä on ollut, kuten myös vieraannuttamista. Kaikista ei ole isäksi tai äidiksi.

En oikein tajua, että mitä tuolla incel-retoriikalla yrität saada aikaiseksi, muuta kuin sen, että kuulostat yhtä epärehelliseltä kuin telaketjufeministi. Miksi haluat alentaa itsesi tasolle Saara Särmä?

Vierailija
85/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja alkoholi ei sovi yhteen. Kännissähän ne hukkuu aina ja tekevät kaikkia missä kuolee.

Siksi käytänkin vain piriä 

Vierailija
86/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla milloin viimeksi ollut päivä ilman miesvihan lietsomista?

Miten se on miesvihaa jos on huolissaan ja huomaa että miehet edelleen toimivat huolimattomasti ja ottavat turhia riskejä? Siinä jää moni lapsi ilman isää ja isä/äiti ilman poikaa. Eikö miehistä saisi enää välittääkään vaan se on miesvihaa?

"Huolissaan"

Tuo on vähän kuin sinimustien krokotiilinkyyneleet jostain myzliminaisten kohtaamasta perheväkivallasta. Jos aloitat ketjun Solanasin tapaan, että mies on vajavainen nainen ja tunnetason abortti ja pojat rikkinäisiä tyttöjä, jne., tavoitteesi löyhkää jo kauas ja huoli huonosti teeskenneltyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että oli miehiä niin ei tarvi välittää. Olihan kaikki vielä kanta suomalaisia että pääsee syyttään kuollutta tyhmyydestä kun tapatti itsensä?

Tyhmiä ne on kaikki miehet. Kotimaasta riippumatta.

Joo ja sikoja

Hyvä että kuoli 

Tässä tätä feministien empatiaa. 

Se on katsos sitä parempaa empatiaa  

Persulle liian vaikea ymmärtää

Vierailija
88/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuukohan siitä että naiset eivät ylipäätään tee mitään ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellasia ne koiraat ovat. Äänioikeuden ei tulisi kuulua niille ilman suvun naisten suostumusta

Harmi vaan että suvun naiset on niin helppo hakata hampaattomiksi.

Ja näinkö sä Veijo olet sitten tehnyt? Vaikka olet mukamas älykkäämmän ja järkevämmän, harkitsevan ja loogisen sukupuolen edustaja (hahaha). 

Ehkä se harkitsevuus, logiikka ja äly onkin pelkkä miesten hellästi vaalima myytti vailla todellisuuspohjaa, kuten nimenomaan näistä typeristä tapaturmista ja esim. miesten vankilatuomioista voisi päätellä?

Niin, sua tais jotenkin kipeästi osua aihe, joka on: miksi miehet on niin tapaturma-alttiita ja mitä asialle voisi tehdä?

Aiheesta löytyy tuhansittain tutkimuksia eri tieteenaloilta. Pubmed ja NCBI ovat hyviä paikkoja aloittaa, jos miesten riskinotto sattuu kiinnostamaan.

Älykkyysosamäärän mediaani on molemmilla sukupuolilla samassa populaatiossa sama, mutta hajontaa on miehillä ääripäissä enemmän. Älyllisesti kehitysvammaisia ja muuten heikkolahjaisia miehiä on suhteellisesti enemmän, kuten myös niitä huippuälykkäitä fyysikkoja ja shakkimestareita. Neuroepätyypillisyys lienee myös miehillä yleisempää ja oireilee eri tavoin kuin naisilla/tytöillä. Olikohan noin puolella vangeista ADHD ja lisäksi monella päälle persoonallisuushäiriöitä, oppimisvaikeuksia ja matalaa älykkyyttä (ne 140+ äo konnat eivät istu linnassa).

Palkintoradoissa on eroja ihan fysiologisella tasolla, ja hormonaaliset tekijät vaikuttavat myös kilpailuun ja riskinottoon. Nuorten miesten etuotsalohko kypsyy myös hitaammin kuin naisilla keskimäärin, minkä takia 15-20 vuotiaat tytöt/naiset vaikuttavat usein ikäisiään poikia kypsemmiltä.

Lisäksi löytyy paljon erilaisia hypoteeseja evoluutiopsykologiasta, kasvatuksesta ja kulttuurista. Olemme eläneet sisäsiistiä turvattua elämää muutaman hassun sukupolven ajan. Voi olla, että esi-isäsi pääsi lisääntymään, koska oli valmis ottamaan riskejä ja olemaan aggressiivinen oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Mies, joka ei ota riskejä, ei tuo saalista kotiin. Mies, joka ottaa liikaa riskejä tulee todennäköisesti itse syödyksi.

Nuorten miesten kukkotappelut ja yllytykset ovat kyllä hauska tutkimuskohde, jossa datapisteet eivät ihan heti lopu kesken. 

Vierailija
90/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä feministien alotuksia ei enää erota Venäjän trolleista. Tiktok pehmentänyt naisten aivot?

Kiukuttele lisää koiruliini

Naisilla on pienet aivot, joten heiltä ei voi odottaa suurta järkeä, ymmärrystä ja viisautta.

Silti olemme vallanneet yliopistot ja itsenäistyneet koiraiden jäädessä nuolemaan näppejään ;)

Joo, ja silti tieteen Nobelit menevät miehille. 97% tieteen Nobeleista on mennyt miehille. Mitä te naiset siellä yliopistolla oikein kuppaatte, kun ette saa siellä mitään aikaiseksi?

Sukupuolentutkimusta ja aktivismia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt tahtoo olla tyhmempiä niin pääsevät hengestään. Voi voi.

Vaikeaa uskoa että kukaan olisi sinua tyhmempi.

Sinulle varmasti on kaikki vaikeaa.

Vierailija
92/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se koirais teettää :) Äänioikeus pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on miesvihaa, kun toteaa vain faktat? Miehet, etenkin nuoret miehet on alttiita onnettomuuksillle, paljon enemmän kuin naiset. Myöhemmällä iällä miehet jää helpommin koukkuun päihteisiin, alkoholisteista iso osa on miehiä.

Ongelma on maailmanlaajuinen, ei vain suomalainen ongelma. 

Vierailija
94/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ainakin parempia ja turvallisempia kuskeja kuin naiset. Naisten vähäisemmät onnettomuusmäärät johtuvat vain kahdesta asiasta. Naisissa on paljon enemmän autottomia kuin miehissä ja naiset ajavat autolla sekä ajokerroissa että ajokilometreissä mitattuna paljon vähemmän kuin miehet. Jos onnettomuudet suhteutetaan autolla ajamisen määrään, miehet todellakin ovat turvallisempia kuskeja.

Ei pidä paikkaansa. Naiset ovat suhteessa ajomääriin parempia.

Joo, parhaat ralli- ja formulakuskit ovat tietysti naisia. Heh.

No tässä on juuri se risk vs reward-juttu. Naiset ovat tilastollisesti turvallisempia kuljettajia. Eivät siksi, että hallitsisivat ajoneuvon paremmin ääritilanteessa tai siksi, että reaktiokyky ja avaruudellinen hahmottaminen olisivat parempia (päin vastoin). He aiheuttavat vähemmän vakavia onnettomuuksia, mutta enemmän peltikolareita per ajokilometri, koska ottavat vähemmän juuri niitä (tässä tapauksessa turhia) riskejä.

Formulakisassa se riskinotto ei katsantokannasta riippuen ole turha, muyta joku Isle of Man TT on näin miesnäkökulmastakin aika kamikazehommaa. En ikinä uskaltaisi, vaikka pätkällä radalla joskus ajankin. Ehkä juuri siksi se älytön kisa kerää valtavasti katsojia.

Jos olisi autourheilulaji, jossa nopeudet olisivat maltillisia ja loukkaantumisen/kuoleman riski käytännössä nolla, kuinka paljon luulisit em. kisojen keräävän katsojia ja sponsoreita?

Liikenteessä kaahailu on riskinottoa ilman potentiaalista palkintoa jotain hetken mielihyvää lukuun ottamatta. Itselläni on melko raskas kaasujalka, jonka olen perinyt äidiltäni. Hän myös opetti minut ajamaan. Isäni on surkea kuski, vaikka on mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on miesvihaa, kun toteaa vain faktat? Miehet, etenkin nuoret miehet on alttiita onnettomuuksillle, paljon enemmän kuin naiset. Myöhemmällä iällä miehet jää helpommin koukkuun päihteisiin, alkoholisteista iso osa on miehiä.

Ongelma on maailmanlaajuinen, ei vain suomalainen ongelma. 

Eihän tuo ole miesvihaa. Miehet ovat lisäksi yliedustettuina kaikennäköisissä rikostilastoissa, vankilapopulaatioissa, tietyissä sairauksissa ja itsemurhissa. 

He ovat myös keksineet about kaiken, jota käytät. Tosin eivät ne samat yksilöt, jotka istuvat linnassa, vetävät peukkua tai ajavat bemarilla ulos sataaviittäkymppiä jossain persjoen kylänraitin mutkassa.

Riippuu täysin kontekstista, mikä on misandriaa tai misogyniaa. Yleensä tähän liittyy jokin agenda leimata kokonainen sukupuoli jotenkin huonoksi tai kelvottomaksi tietyn ryhmän tekojen tai tekemättömyyden perusteella, mitä tässäkin ketjussa on tullut vastaan puolin ja toisin.

Vierailija
96/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ongelma on maailmanlaajuinen, ei vain suomalainen ongelma"

Ja tämä haiskahtaa vahvasti biologialta. Ihmisten perimä vaihtelee myös, mutta se vaihtelee paikan funktiona vähemmän kuin kulttuuri. Eikä ilmiö rajoitu pelkästään ihmisiin. Oletko nähnyt, millaista on hevosaitauksessa 1-2 v ikäisten heppojen kohdalla? Ilmapiiri on huomattavan erilainen riippuen siitä, onko kyseessä oriaitaus vai tamma-aitaus. Pamplonan härkäjuoksukin voisi menettää osan suosiostaan, jos se olisikin Pamplonan lehmäjuoksu.

Tietyille tahoille tämän toteaminen on tietysti ongelma, koska biologia ja sukupuoli on heidän maailmankuvassaan ainoastaan kulttuurillinen konstruktio.

Vierailija
97/97 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sillai että niin kauan kuin Huoris jauhaa paskaa, muut miehet on hengenvaarassa. Toi uhriutuva läskijoonas saa nimittäin vihaamaan kaikkia miehiä.  Siihen kulminoituu kaikki miesten paskuus. 

-Kuka on tämä huoris, ja miksi kehorauha ei ulotu häneen? Oletan, että joku palstahullu?

-Miten mainitsemasi hengenvaara ilmenee?

-Pikkuisen saan sellaisia viboja, että vihaat kaikkia miehiä joka tapauksessa. Ei siinä mitään, osittain vapaa maa. Toki vastaavasta toteamuksesta toisin päin menisi viesti sensuuriin ja mahd. esitutkinta jostain vihapuheesta... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan