Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?

Vierailija
21.06.2026 |

Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.

- n70v -

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut, puuro ja marjakeitto ja spagettivuoka oli mun suosikit.


N48

Vierailija
122/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat ja pihvit. Lasagne. Nuo taisi olla suosikkeja. Harmitti vain noiden lihapullien kanssa tarjottu jauheesta tehty perunamuusi joka ei maistunut edes perunalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalipata. N60

Vierailija
124/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pirun ikävä niitä pinaattilettuja ja niiden kanssa oli aina hyvää makaronisalaattia, mistä myös opin tykkäämään. Kaupan letut vaan ei maistu samalta! Mistä ne letut ostetaan? 31v

Vierailija
125/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokki kasarilla.

Vierailija
126/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvää, mutta jos jonkun nostan erikseen niin perunamuusi ja kalapuikot vaalealla kastikkeella. N38.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut, spagetti ja jauhelihakastike, mannapuuro/riisipuuro ja kiisseli, pizza. 29.

Vierailija
128/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvää paitsi veriletut. Erityisesti tykkäsin tillilihasta ja kanaviilokista. 

 

 

Ja koulua kävin 70-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot ja tartar soossi - 48v

Vierailija
130/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro+ mustikkasoppa, njammi ! M. 77 Jauheliha-soosiperunatkin. Kotona ei varaa jauhe tai muuhunkaan lihaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi maksaruoat oli hyvää. 

 

Hyvin maistui:

Tilliliha

Stroganoff 

Merimiespihvit

Kesäkeitto

Kanaviillokki

 

M55

Vierailija
132/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot

Pinaattiletut

Spaghettivuoka&juustoraaste+maustekurkut

Punakaalipuolukkaraaste

Broilerikastike& mustaherukkahillo

Riisihernemaissipaprika+broileri?vuoka

Mantelikala 

 

Olen 42.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppari lähi nakkikopilla. 

Vierailija
134/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ja mehukeitto, spagettivuoka, tonnikalapasta, kalapuikot ja tartarkastike N41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravioli, kinkkutäytteellä. 59v. Kasvoin Ruotsissa. 

Vierailija
136/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kanaviillokki ja höyrytetty  kala muusin kera.  Olen M62v.

Tilliliha ja kesäkeitto ultra-inhokkeja. 

Vierailija
137/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalapastavuoka ja kalamurekepihvit Kermaviilikastikkeella. Nam. Ikä 31 v

Vierailija
138/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikalapastavuoka ja kalamurekepihvit Kermaviilikastikkeella. Nam. Ikä 31 v

Ja unohtui vielä eli muusi ja lohi oli kans hyvää 

Vierailija
139/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla valkeat kalapullat. Ainakin kasarilla oli kaupoissa noita tölkeissä liemikastikkeilla, olivatkohan ruotsalaisia? Mihin lie nuokin hävinneet? En ole nähnyt niitä kaupoissa varmaan tällä vuosituhannella ollenkaan.

Vierailija
140/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnikalapastavuoka ja kalamurekepihvit Kermaviilikastikkeella. Nam. Ikä 31 v

Ja unohtui vielä eli muusi ja lohi oli kans hyvää 

Ilmeisesti rikas kunta, kun on raaskinut tarjota lohta lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä