Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?
Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.
- n70v -
Kommentit (199)
Lihapullat ja pihvit. Lasagne. Nuo taisi olla suosikkeja. Harmitti vain noiden lihapullien kanssa tarjottu jauheesta tehty perunamuusi joka ei maistunut edes perunalta
Mulla on pirun ikävä niitä pinaattilettuja ja niiden kanssa oli aina hyvää makaronisalaattia, mistä myös opin tykkäämään. Kaupan letut vaan ei maistu samalta! Mistä ne letut ostetaan? 31v
Kaikki oli hyvää, mutta jos jonkun nostan erikseen niin perunamuusi ja kalapuikot vaalealla kastikkeella. N38.
Pinaattiletut, spagetti ja jauhelihakastike, mannapuuro/riisipuuro ja kiisseli, pizza. 29.
Kaikki oli hyvää paitsi veriletut. Erityisesti tykkäsin tillilihasta ja kanaviilokista.
Ja koulua kävin 70-luvulla.
Kalapuikot ja tartar soossi - 48v
Kaurapuuro+ mustikkasoppa, njammi ! M. 77 Jauheliha-soosiperunatkin. Kotona ei varaa jauhe tai muuhunkaan lihaan.
Kaikki paitsi maksaruoat oli hyvää.
Hyvin maistui:
Tilliliha
Stroganoff
Merimiespihvit
Kesäkeitto
Kanaviillokki
M55
Kalapuikot
Pinaattiletut
Spaghettivuoka&juustoraaste+maustekurkut
Punakaalipuolukkaraaste
Broilerikastike& mustaherukkahillo
Riisihernemaissipaprika+broileri?vuoka
Mantelikala
Olen 42.
Puuro ja mehukeitto, spagettivuoka, tonnikalapasta, kalapuikot ja tartarkastike N41
Ravioli, kinkkutäytteellä. 59v. Kasvoin Ruotsissa.
-Kanaviillokki ja höyrytetty kala muusin kera. Olen M62v.
Tilliliha ja kesäkeitto ultra-inhokkeja.
Tonnikalapastavuoka ja kalamurekepihvit Kermaviilikastikkeella. Nam. Ikä 31 v
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalapastavuoka ja kalamurekepihvit Kermaviilikastikkeella. Nam. Ikä 31 v
Ja unohtui vielä eli muusi ja lohi oli kans hyvää
70-luvulla valkeat kalapullat. Ainakin kasarilla oli kaupoissa noita tölkeissä liemikastikkeilla, olivatkohan ruotsalaisia? Mihin lie nuokin hävinneet? En ole nähnyt niitä kaupoissa varmaan tällä vuosituhannella ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalapastavuoka ja kalamurekepihvit Kermaviilikastikkeella. Nam. Ikä 31 v
Ja unohtui vielä eli muusi ja lohi oli kans hyvää
Ilmeisesti rikas kunta, kun on raaskinut tarjota lohta lapsille.
Pinaattiletut, puuro ja marjakeitto ja spagettivuoka oli mun suosikit.
N48