Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?

Vierailija
21.06.2026 |

Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.

- n70v -

Kommentit (199)

Vierailija
101/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströmin pihvit

Kanaviillokki herukkahillolla

Ohrapuuro ja mustikkakiisseli

Vierailija
102/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja mantelikala ja ohrapuuro+mehukeitto.

 

Inhokkeja monen tykkäämä tilliliha ja kanaviillokki. Tillilihan liha oli sitkeää kuin mikä ja kanaviillokin kanoissa aina paloja, jotka maistuivat vanhalle. Itse kastike maultaan molemmissa ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moussaka nakinriekaleilla, makaronilaatikko, kalapuikot, kanaviillokki. M 59

Vierailija
104/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutiovatkuli, jauhelihakastike, makaronilaatikko 70-80-luvulla

Vierailija
105/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

veripalttu, nam

verilätyt, verimakkara nam 70-80-lukua

Vierailija
106/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea ketjua, jossa kerrankin ollaan tyytyväisiä siihen, mitä on saatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää myös oli se  punajuuri-omenasalaatti :P

N 56

Vierailija
108/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kai siitä kummallinen, että tykkäsin melkein kaikesta kouluruuasta. Kaalilaatikosta en pitänyt, mutta harvoin sitä taisi olla. Aloitin koulun 1997 ja ruoka tehtiin silloin kokonaan koulun keittiössä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, kanaviillokki, jauhelihakastike, kalapuikot, pinaattiletut, veripalttu...   80 ja 90-luvulla.

Suurin osa kouluruuista oli ihan ok, ainoastaan kesäkeitto, pinaattikeitto ja kaaliruuat jäi kokonaan syömättä.

Vierailija
110/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 44v.

Hyviä olivat mm hernekeitto, pinaattikeitto, verimakkarat, spagetti+jauhelihakastike, makaronilaatikko. 

 

En tykännyt puuropäivistä, uuniseistä, kanaviillokista enkä lihakastikkeista. Mutta söin silti aina jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin koulussa merianturasta, mikä tarjottiin duchesse-perunoiden kera mukana sesongin vihanneksia. 

Missä maassa kävit koulua? 

Vierailija
112/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kaalikääryleistä, puolukkaporkkanaraasteesta ja perunamuusista. Mantelikala sitruunanmaulla myös hyvää. Kaali-puolukkaraasteestakin tykkäsin. Ja pinaattiletut. Kanaviillokki. Oli vain muutama ruoka, mistä en tykännyt

N 57

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokki ja se ihana mustaherukkahillo, jota sen kanssa tarjottiin!

Vierailija
114/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikanpata. En muista tarkkaan mitä muuta siinä oli paitsi broileria ja maissia mutta hyvää oli. 
N57

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronkäristys oli ehdoton lemppari. Muita hyviä mm: uunimakkara, jauhelihakeitto, liha-makaronilaatikko, laivapojan lasagne, kalapuikot, pinaattiletut, kaikki puurot (erityisesti ruispuolukkapuuro). Extramainintana ne päivät, kun ruisleivän kanssa sai tuorejuustoa,  nam!

 

Yleisesti tykkäsit kyllä kouluruuasta. Vain punajuurisalaatti jäi syömättä.

 

29v, nainen, Keski-Suomi

Vierailija
116/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut nirso ja kaikki maistui vähintäänkin aika hyvin. Ala-asteelta en kovin paljon muista kouluruokia, mutta sen jälkeen tykkäsin ainakin jauheliharisotosta (joka tietenkään ei varsinaisesti ollut risottoa), kinkkukiusauksesta (pyysin aina niitä tummuneita kohtia siitä päältä), hernekeitosta, vitapuurosta marjakeiton kera, lindströminpihveistä kermaviilikastikkeella, uunimakkarasta teollisella muusilla (joo, monet haukkuivat, mutta minä mussutin tätä muusia tyytyväisenä :P), palapaistista (en ole varma ruokalajin nimestä, mutta tämä ilmestyi lukioaikanani koulun ruokalistalle ja suunnilleen kaikki tykkäsivät kovasti) sekä paikallisesta perinneruoasta, joka myös sisältyi kuuden viikon kiertävään ruokalistaan ja joka jakoi mielipiteet aika selkeästi :D

Vierailija
117/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edellisen ikä on 52 v.

Vierailija
118/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

51v ja makaronilaatikon lisäksi risotto oli herkkua 80-luvulla peruskoulussa. Söinhän minä kyllä muutakin kouluruokaa ihan mielelläni.

Vierailija
119/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokki. Mustaherukkahillon kera. 

Vierailija
120/199 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi, lindströminpihvit, salaatti ja näkkileipä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän