Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?
Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.
- n70v -
Kommentit (199)
Suosikkeja mantelikala ja ohrapuuro+mehukeitto.
Inhokkeja monen tykkäämä tilliliha ja kanaviillokki. Tillilihan liha oli sitkeää kuin mikä ja kanaviillokin kanoissa aina paloja, jotka maistuivat vanhalle. Itse kastike maultaan molemmissa ihan ok.
Moussaka nakinriekaleilla, makaronilaatikko, kalapuikot, kanaviillokki. M 59
Kuutiovatkuli, jauhelihakastike, makaronilaatikko 70-80-luvulla
veripalttu, nam
verilätyt, verimakkara nam 70-80-lukua
Ihanaa lukea ketjua, jossa kerrankin ollaan tyytyväisiä siihen, mitä on saatu.
Hyvää myös oli se punajuuri-omenasalaatti :P
N 56
Minä olen kai siitä kummallinen, että tykkäsin melkein kaikesta kouluruuasta. Kaalilaatikosta en pitänyt, mutta harvoin sitä taisi olla. Aloitin koulun 1997 ja ruoka tehtiin silloin kokonaan koulun keittiössä
Makaronilaatikko, kanaviillokki, jauhelihakastike, kalapuikot, pinaattiletut, veripalttu... 80 ja 90-luvulla.
Suurin osa kouluruuista oli ihan ok, ainoastaan kesäkeitto, pinaattikeitto ja kaaliruuat jäi kokonaan syömättä.
Ikä 44v.
Hyviä olivat mm hernekeitto, pinaattikeitto, verimakkarat, spagetti+jauhelihakastike, makaronilaatikko.
En tykännyt puuropäivistä, uuniseistä, kanaviillokista enkä lihakastikkeista. Mutta söin silti aina jotain
Vierailija kirjoitti:
Pidin koulussa merianturasta, mikä tarjottiin duchesse-perunoiden kera mukana sesongin vihanneksia.
Missä maassa kävit koulua?
Tykkäsin kaalikääryleistä, puolukkaporkkanaraasteesta ja perunamuusista. Mantelikala sitruunanmaulla myös hyvää. Kaali-puolukkaraasteestakin tykkäsin. Ja pinaattiletut. Kanaviillokki. Oli vain muutama ruoka, mistä en tykännyt
N 57
Kanaviillokki ja se ihana mustaherukkahillo, jota sen kanssa tarjottiin!
Amerikanpata. En muista tarkkaan mitä muuta siinä oli paitsi broileria ja maissia mutta hyvää oli.
N57
Poronkäristys oli ehdoton lemppari. Muita hyviä mm: uunimakkara, jauhelihakeitto, liha-makaronilaatikko, laivapojan lasagne, kalapuikot, pinaattiletut, kaikki puurot (erityisesti ruispuolukkapuuro). Extramainintana ne päivät, kun ruisleivän kanssa sai tuorejuustoa, nam!
Yleisesti tykkäsit kyllä kouluruuasta. Vain punajuurisalaatti jäi syömättä.
29v, nainen, Keski-Suomi
En ollut nirso ja kaikki maistui vähintäänkin aika hyvin. Ala-asteelta en kovin paljon muista kouluruokia, mutta sen jälkeen tykkäsin ainakin jauheliharisotosta (joka tietenkään ei varsinaisesti ollut risottoa), kinkkukiusauksesta (pyysin aina niitä tummuneita kohtia siitä päältä), hernekeitosta, vitapuurosta marjakeiton kera, lindströminpihveistä kermaviilikastikkeella, uunimakkarasta teollisella muusilla (joo, monet haukkuivat, mutta minä mussutin tätä muusia tyytyväisenä :P), palapaistista (en ole varma ruokalajin nimestä, mutta tämä ilmestyi lukioaikanani koulun ruokalistalle ja suunnilleen kaikki tykkäsivät kovasti) sekä paikallisesta perinneruoasta, joka myös sisältyi kuuden viikon kiertävään ruokalistaan ja joka jakoi mielipiteet aika selkeästi :D
51v ja makaronilaatikon lisäksi risotto oli herkkua 80-luvulla peruskoulussa. Söinhän minä kyllä muutakin kouluruokaa ihan mielelläni.
Kanaviillokki. Mustaherukkahillon kera.
Perunamuusi, lindströminpihvit, salaatti ja näkkileipä.
Lindströmin pihvit
Kanaviillokki herukkahillolla
Ohrapuuro ja mustikkakiisseli