Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?

Vierailija
21.06.2026 |

Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.

- n70v -

Kommentit (201)

Vierailija
61/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunimakkara ja muussi, pinaattiletut ja kaisersalaatti, kanaviillokki, kalapuikot tartarkastikkeella.

 

N36

Vierailija
62/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan hauskana yksityiskohtana pashan, jota saimme kerran vuodessa pääsiäisenä, jokainen yhden purkillisen. Moni kaverini ei kuitenkaan tykännyt siitä yhtään, joten sain pashaa enemmän kuin jaksoin syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin että kaikista pidin. Nyt 41v

Vierailija
64/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko ja hernekeitto.
Siinä kaksi ruokaa mitä koulun sieluttomat kokitkaan ei saanu pilattua vaikka kuinka yrittäisivät.

Kyllä pystyy nuokin pilaamaan. Sanoin jo aiemmin, että meidän koulun hernarin ns liha oli valkeita läskinoppia. Ne piti nielaista nopeasti alas, auta armias jos sitä noppaa puraisi vahingossa. 

Vierailija
65/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että kaikista pidin. Nyt 41v

Niin ja oma "keittäjä" meilläkin.

Vierailija
66/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka oli ihan ok kahta poikkeusta lukuunottamatta: kesäkeittoa ei pitäisi syöttää sioillekaan ja se jäinen herme-maissi-paprikasalaatti oli kamalaa. Muuten muistelen kouluruokaa hyvällä vaikkei se merkittävää gourmetia ollutkaan.

M55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko ja hernekeitto.
Siinä kaksi ruokaa mitä koulun sieluttomat kokitkaan ei saanu pilattua vaikka kuinka yrittäisivät.

Kyllä pystyy nuokin pilaamaan. Sanoin jo aiemmin, että meidän koulun hernarin ns liha oli valkeita läskinoppia. Ne piti nielaista nopeasti alas, auta armias jos sitä noppaa puraisi vahingossa. 

Kuulostaa silti paremmalta mitä valtaosa höttöä oli syötävänä

Vierailija
68/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lempiruoat oli pinaattiletut ja kinkkumunakas ja makaronisalaatti. Varmaan kalaruoat myös uppos hyvin. Mä tykkäsin jostsin syystä myös vesimakaroneista jauhelihakastikkeessa. Suurin osa ruoista oli ihan ok, mutta me oltiinkin sitä ikäpolvea, joka matkusteli Neuvostoliitossa ja näin oli oppinut arvostamaan suomalaista ruokaa. Koulun näkkäri oli erityisen hyvää. 

 

N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunimakkara ja muussi, pinaattiletut ja kaisersalaatti, kanaviillokki, kalapuikot tartarkastikkeella.

 

N36

Joo, mustaherukkahilloa oli ksnaviillokin kanssa. Hyvää oli. 

Vierailija
70/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, tonnikala ja pinaattiletut. 

 

Kanaviillokki oli hirveää kuraa, samoin kitkerä tilliliha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli 90-luvulla ruuat keskuskeittiöltä, mut oli silti hyviä.

 

Lihapullia, jauhelihapihvejä, jauhemaksapihvejä, broilerpyöryköitä, kalapuikkoja, rapeita kalanpaloja, pinaattilettuja, uuniohrapuuroa & mehukeittoa, uunimakkaraa. Tykkäsin myös maksalaatikosta, lasagnesta ja oikeastaan lähes kaikesta. Kesäkeittokin upposi, vaikka ei suosikki ollutkaan. Yläasteella oli tortillojakin.

 

Meillä ei ollut niin pahoja ruokia, etten olisi syönyt. Syötiin luokissa alakoulussa ja kaikki söi eikä valittanut. Paitsi salaatit oli usein jotain etikkamössöjä eikä tuoretta. Niistä miinus. Yläkoulussa alkoi tulla enemmän raikkaampia perussalaatteja ruuan kylkeen.

 

N40

Mä olin koulussa 82-94. Sanoisin, että kasarilla oli parempaa ruokaa kuin ysärillä. Joku säästökuuri silloin tuli, ainakin meille. 

Vierailija
72/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Hernekeitto lieni syötävin. Kaikki ruoka oli lusikalla syötävää . Kerran viikossa sulatejuusto kolmio, makkaraviipale tai grahamsämpylä muuten näkkäri ilman mitään voin tapaista . Olikohan sitäkään joka päivä.

N70

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palttukeitto 

Vierailija
74/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko,  uunimakkara. N60

Olen sairaalassa töissä ja jos ruokalistalla on uunimakkaraa niin se on tosi suosittua.

Mä olin kerran osastolla reilu pari viikkoa ja ainoa ruoka, joka maistu oli uunimakkara. Kaikki muu kun on suolatonta ja mausteetonta, niin uunimakkarassa (vaikka kanamakkaraa olikin) siinä oli suolaa edes vähän ja siten makua. Kotioloissa kerran tein vastaavasta kanamakkarasta uunimakkaraa, olipa karmeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot ja kastike oli kova juttu. Niitä sai aina vaan tietyn määrän.

Meille muuten kerrottiin, että biojätteet meni sikalaan. Luulen, että Tampereen keskustan koulussa tämä oli pieni valkoinen valhe.

Olen 35 v

Vierailija
76/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin koulun bolognesesta ja spagetista, vaikka ne olikin jotenkin off, mutta oli hyvää. Samoin koulun lasagne ja tietty pinaattiletut. :)

esim koulunmakaronilaatikon jätin syömättä.

vm -72

Vierailija
77/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokki mustaherukkahillolla, pinaattikeitto kananmunilla ja makkaraperunat. Monet eivät pitäneet pinaattikeitosta joten sain aina santsatakin :) Pidän niistä edelleen.

m60

Vierailija
78/201 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasange.


N56

Vierailija
79/201 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, hernari ja lasagne. 

N50

Vierailija
80/201 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kaalilaatikosta ja maksalaatikosta puolukkahillon kanssa. Jauhelihaperunamuusivuoka oli myös hyvää, punajuurien kanssa. Makaronilaatikosta tykkäsin myös, samoin rössypotuista ja sellaisesta Kuusamon särkisäilykkeestä, jota syötiin perunoiden, kananmunakastikkeen ja punajuurien kanssa. Pinaattikeitto oli inhokki, en usein mennyt ruokalaan ollenkaan jos oli pinaattikeittopäivä, mutta jos välttely ei onnistunut, otin vain näkkäriä, voita, maitoa ja sen munanpuolikkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi