Pyylevä nuori nainen kadonnut Mynämäeltä!
Miten onkin keksitty laittaa noin kauhea sana katoamisilmoitukseen? PYYLEVÄ.
Kommentit (403)
No yleensä ilmoitetaan sanotaan vaikka hoikkarakenteinen nainen en tiedä mikä tossa pyylevässä nyt on niin väärää. Tiedän tapauksen niin ihan osuva kuvaus. Toivottavasti löytyy
Vierailija kirjoitti:
No yleensä ilmoitetaan sanotaan vaikka hoikkarakenteinen nainen en tiedä mikä tossa pyylevässä nyt on niin väärää. Tiedän tapauksen niin ihan osuva kuvaus. Toivottavasti löytyy
pyylevästä tulee naisille paha mieli ja kaikki ajatustoiminta keskeytyy.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen kuvaus. Kaunis tyttö on.
Miksi tätä kauneutta nyt oikein toitotetaan? Etsitäänkö häntä aktiivisemmin ,koska on kaunis? Vai mikä funktio tällä kauneudella on. Jopa kadonneita lapsiakin ruoditaan ulkonäkökeskeisesti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja,joka kirjoittaa noin, on törkeä.
Mutta kuka tuon on sanonut ekaksi? Perhe? Mies? Miesystävä? Kuulostaa nykyaikana ihan törkeältä haukkumiselta. Eipä oo ihme, että on häipynyt.
Mutta toimittajan ei tarvitse käyttää halventavaa sanaa!
Poliisin sivuilla on tuo sana myös, joten tuskin on pelkästään toimittajan päähänpisto.
Joku jo kirjoittikin ettei toimittajan ole PAKKO jatkaa tuollaista halventavan sanan käyttöä..
Ihan normaali sana lievästä ylipainosta. Ei siis loukkaava. Nätti nainen kuvassa.
Kasvokuvan perusteella ei selviä ruumiinrakenne. Siksi se tuodaan erikseen tekstissä esille. Eli hieman ylipainoinen nainen lienee kyseessä. Tärkeintähän on, että kuvaus on tarpeeksi tarkka, jotta hänet tunnistetaan.
Vierailija kirjoitti:
"Hieman pyylevä"? Kuvassa näyttää täysin normaalipainoiselta.
Olen vähän samanlainen. Kuvista joissa ei näy alavartaloa voisi luulla normaaliksi. Reidet ja persaus on minulla valtavat. En tiedä onko hänellä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä minun silmääni näytä kasvoista pyylevältä. Mutta mieheni sanoi, että sen näkee kasvoista, että on pyylevä.
Ei välttämättä näe. Kaikilla ei mene niin kauheasti läskiä kasvoihin.
No voi herrajumala kun se sana PYYLEVÄ tarkoittaa juuri ALAVARTALOLIHAVUUTEEN taipuvaista ihmistä, ts. lievää ylipainoa pepun, reisien ja lantion alueella. Niillä ihmisillä on yleensä juuri kapeat kasvot ja pienet rinnat ja rasvaton vatsakin. Itsellänikin oli sama rakenne kun olin nuori. Yläkroppa vähintään numeron, jopa kaksikin numeroa pienempi, kuin alavartalo. Ei kai siinä silloin rasva keräänny poskiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa alapeukutusta ja myrsky. Olen siis nainen, 55+, ja olen itsekin pyylevä, eli alavartalolihava. Erittäin hyvä sana kuvaamaan ihmistä kadonnut-ilmoituksissa. Hoikkarakenteinen, normaalivartaloinen, sitten yleissanat tanakka tai tukeva jotka eivät kuvaa vartalon muotoa, pyöreä (vatsakas) tai pyylevä (reitevä/lanteikas). Pitäähän poliisin löytää kadonnut. Herrajumala.
Pyylevä ei ole synonyymi alavartalolihavalle. Toki alavartalolihavakin on pyylevä, mutta pyylevä ei ole välttämättä alavartalolihava.
Voi olla vanha kuva ja lihonut sen oton jälkeen. Siksi pyylevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa alapeukutusta ja myrsky. Olen siis nainen, 55+, ja olen itsekin pyylevä, eli alavartalolihava. Erittäin hyvä sana kuvaamaan ihmistä kadonnut-ilmoituksissa. Hoikkarakenteinen, normaalivartaloinen, sitten yleissanat tanakka tai tukeva jotka eivät kuvaa vartalon muotoa, pyöreä (vatsakas) tai pyylevä (reitevä/lanteikas). Pitäähän poliisin löytää kadonnut. Herrajumala.
Pyylevä ei ole synonyymi alavartalolihavalle. Toki alavartalolihavakin on pyylevä, mutta pyylevä ei ole välttämättä alavartalolihava.
ja höpön löpön, viimeiset 100 vuotta pyöreä on ollut omenalihava ja pyylevä päärynälihava. Nuorille tuntematon sana, siksi loukkaantuvat. N50+
Sitäpaitsi katso kuvan tyttöä; tuommoisilla kasvoilla voi olla vain päärynälihava, läski ei keräänny yläkroppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja höpön löpön, viimeiset 100 vuotta pyöreä on ollut omenalihava ja pyylevä päärynälihava. Nuorille tuntematon sana, siksi loukkaantuvat. N50+
Synonyymit: pyylevä
raskasrakenteinen, ylipainoinen, pulska.
punkero, tanakka, tukeva, lihava, turpea, täyteläinen, paksu, pullea, pullukka, pyöreä, pyöreähkö, pönäkkä, raskastekoinen.
Pyylevä on ihan liian vanhahtava ja arkinen ilmaus, melkeinpä asiaton, tuollaiseen tekstiin. Samaan tapaan kuin esimerkiksi pullukka.
Vierailija kirjoitti:
"Hieman pyylevä"? Kuvassa näyttää täysin normaalipainoiselta.
Eihän sitä nyt pelkästään naamasta näe millainen päärynä sitä päätä mahdollisesti liikuttaa.
Siinä "isommassa" kuvassa näyttää siltä, että voi hyvinkin olla vähän tuhdimpi kuin naamasta näyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä loukkaantuisi. Olen aina ollut pyylevä. Pyylevä on hyvä sana tämmöiseen poliisi-ilmoitukseen kropan muodosta. Pyylevä lihoo reisistä lantiosta ja takapuolesta, ei yläosasta. Semmoinen ruumiinmuoto saattaa jopa herättää huomiota paremmin kuin kasvokuva jossa meikit paikallaan ja tukka tietyn värinen.
Pyöreä tarkoittaisi taas isorintaista tai vatsakasta Pyylevä sitä että kilot ovat reisien kohdalla. Hyvin informoiva sana.
Hyvä sana kuvaamaan, mutta silti on 13 sivua pohdittu mitä se pyylevä edes tarkoittaa?! Erittäin epämääräinen sana.
se johtuu vain ajasta, ketjussa on eri-ikäisiä ihmisiä. Meille vanhemmille pyylevä kuvaa hyvin pyylevää muotoa siinä pepun seudulla, reidet peppu ja lantio isohkot ja usein saman mallin naisella on pienet rinnat ja hoikat kasvot.
Pyylevä ei kylläkään ole synonyymi millekään päärynä- tai omenavartalolle, nyt on joku vaan keksinyt moisen päästään. Ihan vaan ylipainoista se tarkoittaa, eikä kerro tarkemmin mihin kohtaan läski on kertynyt.
Pyylevä nainen Mynämäeltä on tarkka kuvaus, varmaan löytyy pikkupaikkakunnalla
Hän on luonani joten antaa olla jo uteleminen.