Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyylevä nuori nainen kadonnut Mynämäeltä!

Vierailija
21.06.2026 |

Miten onkin keksitty laittaa noin kauhea sana katoamisilmoitukseen? PYYLEVÄ.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000012092272.html

Kommentit (322)

Vierailija
281/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyylevä ei kylläkään ole synonyymi millekään päärynä- tai omenavartalolle, nyt on joku vaan keksinyt moisen päästään. Ihan vaan ylipainoista se tarkoittaa, eikä kerro tarkemmin mihin kohtaan läski on kertynyt.

Sekoittunee sanaan persevä.

Vierailija
282/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaan vähän pulska, ei tuntomerkkeihin tarvitsisi noin vähäistä painoa edes mainita. Miten tuo auttaa tunnistamaan häntä muista ikäisistään naisista?!   Hirmu vähissä vaatteissa on tuolla jossain, toivottavasti on turvassa ja kunnossa. Tulisi pian kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä minun silmääni näytä kasvoista pyylevältä. Mutta mieheni sanoi, että sen näkee kasvoista, että on pyylevä.

No juuri sen takia silmiinpistävän reilu takalisto/ reidet on hyvä mainita tuntomerkiksi, kun kasvokuvasta kerra saa aivan erilaisen vaikutelman. Tarkoitushan on, että joku TUNNISTAA ko naisen. Jotkut tosiaan ovat kasvoiltaan huomattavasti hoikemman vaikutelman antavia.

Vierailija
284/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M*rhainfosta:

 

"Isä kertoi varmana tietona että tappo viimeisen näköhavainnon alueella"

Isä poisti jo eilen julkaisunsa ja oli johonkin niistä kommentoinut ettei palaa enää kotiin. Mikä poliisilla mahtaa kestää, että on löytynyt?

Poliisi on myös poistanut kadonneet ilmoituksista.

Vierailija
285/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaan vähän pulska, ei tuntomerkkeihin tarvitsisi noin vähäistä painoa edes mainita. Miten tuo auttaa tunnistamaan häntä muista ikäisistään naisista?!   Hirmu vähissä vaatteissa on tuolla jossain, toivottavasti on turvassa ja kunnossa. Tulisi pian kotiin.

Kuva on kaukana todellisuudesta, eikä tule enää kotiin...

Vierailija
286/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti etsivät jo ihan kunnolla, jos on jonkun psykon käsiin joutunut, jokainen minuutti on tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti miten noloa :D Toimittajaksi aikovat, pliis sivistäkää itseänne ja lukekaa mahdollisimman paljon kaikenlaisia tekstejä ja teoksia jo ENNEN sitä toimittajaksi opiskelemistanne. Sanavarasto ja sen ymmärtäminen on teidän tärkein työkalunne ja tuntuu olevan aika monella nuorella toimittajalla nykyään hakusessa se. 

Katoamisilmoituksia eivät toimittajat kirjoita vaan ne julkaistaan sellaisina kuin ne poliisilta saadaan.

Jos tuon on poliisi laatinut, niin aika törkeä teksti. Ei oo paljoa älyä käytetty!

Vierailija
288/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta. Olisi voinut laittaa hienotunteisemmin, esim.: "kadonnut neitokainen on punakka, tanakka ja hanakka."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa. En uskalla kadota, koska en halua tulla kuvailluksi lihavana tai pyylevänä. Tai jos katoaisin, en ainakaan haluaisi tuon jälkeen palata ihmisten ilmoille. Kyllähän minä rehellisesti läski olen, mutta tuossa yhteydessä mieluummin vaikka reilusti ylipainoinen.

Vierailija
290/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti miten noloa :D Toimittajaksi aikovat, pliis sivistäkää itseänne ja lukekaa mahdollisimman paljon kaikenlaisia tekstejä ja teoksia jo ENNEN sitä toimittajaksi opiskelemistanne. Sanavarasto ja sen ymmärtäminen on teidän tärkein työkalunne ja tuntuu olevan aika monella nuorella toimittajalla nykyään hakusessa se. 

Katoamisilmoituksia eivät toimittajat kirjoita vaan ne julkaistaan sellaisina kuin ne poliisilta saadaan.

Jos tuon on poliisi laatinut, niin aika törkeä teksti. Ei oo paljoa älyä käytetty!

No sitten kyseessä on ollut joku tekoripsillä räpsyttelevä naispoliisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. En uskalla kadota, koska en halua tulla kuvailluksi lihavana tai pyylevänä. Tai jos katoaisin, en ainakaan haluaisi tuon jälkeen palata ihmisten ilmoille. Kyllähän minä rehellisesti läski olen, mutta tuossa yhteydessä mieluummin vaikka reilusti ylipainoinen.

Voi vttu on teillä kyllä murheet. 

Ja miksi reilusti ylipainoinen, jos omastakin mielestäsi olet läski?

Vierailija
292/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti miten noloa :D Toimittajaksi aikovat, pliis sivistäkää itseänne ja lukekaa mahdollisimman paljon kaikenlaisia tekstejä ja teoksia jo ENNEN sitä toimittajaksi opiskelemistanne. Sanavarasto ja sen ymmärtäminen on teidän tärkein työkalunne ja tuntuu olevan aika monella nuorella toimittajalla nykyään hakusessa se. 

Katoamisilmoituksia eivät toimittajat kirjoita vaan ne julkaistaan sellaisina kuin ne poliisilta saadaan.

Jos tuon on poliisi laatinut, niin aika törkeä teksti. Ei oo paljoa älyä käytetty!

Ei poliisit niitä tuntomerkkejä keksi, vaan ne antaa katoamisilmoituksia tekijä.

Näitä annettavia tietoja on mm ikä, pituus, ruumiinrakenne, hiusten väri, hiusten pituus ja muoto, mahdollinen kaljuuntuminen, silmien väri, silmälasit, sekä erityistuntomerkit jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. En uskalla kadota, koska en halua tulla kuvailluksi lihavana tai pyylevänä. Tai jos katoaisin, en ainakaan haluaisi tuon jälkeen palata ihmisten ilmoille. Kyllähän minä rehellisesti läski olen, mutta tuossa yhteydessä mieluummin vaikka reilusti ylipainoinen.

Sitten sinun tulisi laihduttaa. Tosiasia kuitenkin on, että jos olet tukeva, niin sinua kuvaillaan tukevaksi. Näin on tehty aina. Nyt vain jostain syystä tartuttiin sanaan pyylevä.

Vierailija
294/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti miten noloa :D Toimittajaksi aikovat, pliis sivistäkää itseänne ja lukekaa mahdollisimman paljon kaikenlaisia tekstejä ja teoksia jo ENNEN sitä toimittajaksi opiskelemistanne. Sanavarasto ja sen ymmärtäminen on teidän tärkein työkalunne ja tuntuu olevan aika monella nuorella toimittajalla nykyään hakusessa se. 

Katoamisilmoituksia eivät toimittajat kirjoita vaan ne julkaistaan sellaisina kuin ne poliisilta saadaan.

Jos tuon on poliisi laatinut, niin aika törkeä teksti. Ei oo paljoa älyä käytetty!

Ei poliisit niitä tuntomerkkejä keksi, vaan ne antaa katoamisilmoituksia tekijä.

Näitä annettavia tietoja on mm ikä, pituus, ruumiinrakenne, hiusten väri, hiusten pituus ja muoto, mahdollinen kaljuuntuminen, silmien väri, silmälasit, sekä erityistuntomerkit jne.

katoamisilmoituksen*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti miten noloa :D Toimittajaksi aikovat, pliis sivistäkää itseänne ja lukekaa mahdollisimman paljon kaikenlaisia tekstejä ja teoksia jo ENNEN sitä toimittajaksi opiskelemistanne. Sanavarasto ja sen ymmärtäminen on teidän tärkein työkalunne ja tuntuu olevan aika monella nuorella toimittajalla nykyään hakusessa se. 

Katoamisilmoituksia eivät toimittajat kirjoita vaan ne julkaistaan sellaisina kuin ne poliisilta saadaan.

Jos tuon on poliisi laatinut, niin aika törkeä teksti. Ei oo paljoa älyä käytetty!

No sitten kyseessä on ollut joku tekoripsillä räpsyttelevä naispoliisi.

Täysi setämies poliisi se on ollut! Arvostelee ja mittailee naisia noin!!

Eihän poliisi sitä tiedä miltä kadonnut näyttää. Nuo tiedot antaa se, joka tekee kadonneesta ilmoituksen poliisille.

Vierailija
296/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M*rhainfosta:

 

"Isä kertoi varmana tietona että tappo viimeisen näköhavainnon alueella"

Isä poisti jo eilen julkaisunsa ja oli johonkin niistä kommentoinut ettei palaa enää kotiin. Mikä poliisilla mahtaa kestää, että on löytynyt?

Poliisi on myös poistanut kadonneet ilmoituksista.

Voi ei. :(

Vierailija
297/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi pyylevä vähän mielenkiintoinen sananvalinta. Jos on vaikka kadonneella mielenterveysongelmia ja kokenut kiusaamista.

Mynämäen puskaradiossa oli aika sekava ketju Elinan äidiltä, johon joku olikin kommentoinut tän äidin olevan "juoppo, joka antoi lapset pois". 

Miten tuokaan liittyy kohta kolmekymppisen naisen katoamiseen? Omia vanhempiaan ei voi kukaan valita.

Vierailija
298/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M*rhainfosta:

 

"Isä kertoi varmana tietona että tappo viimeisen näköhavainnon alueella"

Isä poisti jo eilen julkaisunsa ja oli johonkin niistä kommentoinut ettei palaa enää kotiin. Mikä poliisilla mahtaa kestää, että on löytynyt?

Poliisi on myös poistanut kadonneet ilmoituksista.

Jatkuukohan tutkinta eri nimikkeellä.

Vierailija
299/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas. Esim minfossa kommentteja miesystävän väkivaltaisuudesta. :(

Vierailija
300/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Niin pitää sit oikein korostaa et olis lihava kun on kauniit kasvot.