Miksi jotkut alkavat juomaan eläkkeellä?
Elämän paras aika edessä, mutta korkki aukeaa niin kuin olisi elämä ohi jo. En ymmärrä.
Kommentit (55)
Onhan se elämä jo suurimmaksi osaksi eletty. Tämän tajuaa todellakin silloin kun jää eläkkeelle.
Elämä alkaa olemaan ehtoopuolella ja harvoin se fyysinen kuntokaan on enää nuoremman tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän tyhjyys paljastuu.
Aivan. Siksi sinäkin olet täällä.
Eri. Kuinka tämä liittyy alkoholin käyttämiseen? Vai pitikö vain päästä kirjoittamaan joku "nokkeluus".
Kysy siltä, jonka kysymykseen vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Kuinka tämä liittyy alkoholin käyttämiseen? Vai pitikö vain päästä kirjoittamaan joku "nokkeluus".
Luulin, että tällä foorumilla on tyhmiä nuorehkoja ihmisiä vaan ei. Iäkkäämmätkin (otaksun) eivät älyllään loista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä, jonka kysymykseen vastasin.
Mihin kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ehkä fyysiseltä kannalta. Itsellä kun piti lopettaa alle 50v alko kun pää ei kestä edes yhtä viinilasillista.
30v niin kroppa ei enää kestäny
Miten noin heikkoon kuntoon pääsee? Olen 69-- vuotias nainen ja viinipullo menee hujauksessa kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ehkä fyysiseltä kannalta. Itsellä kun piti lopettaa alle 50v alko kun pää ei kestä edes yhtä viinilasillista.
30v niin kroppa ei enää kestäny
Miten noin heikkoon kuntoon pääsee? Olen 69-- vuotias nainen ja viinipullo menee hujauksessa kuten ennenkin.
Geenit. Jollain elimistö kestää lähes mitä vain ja toisella ei juuri mitään. Suurin osa on ns. normaaleja.
Varmaan siksi kun ei ole työt esteenä juomiselle.
Off topic Turun wiklund Alkossa eläkeläiset on jo maanantaisin aamupäivällä tutustumassa valikoimiin
Joillakin ainoastaan työssä käyminen estää kokoaikaisen ryypiskelyn. Siksipä samat ihmiset puhuvat työttömien kohdalla päivärytmin ylläpidon tärkeydestä.
Miksi osa porukkaa juo itsensä eläkkeelle
No mitä muutakaan ihminen voi tehdä älytessään, että elämä tuli uhrattua työlle ym. paskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla taas meni korkki kiinni lopullisesti. Ei ole varaa enää sellaiseen pienellä eläkkeellä. Töissä kun oli ei ollut aikaa juoda kuin viikonloppuna ja nyt olisi aikaa vaan ei ole rahaa. Sellaista se vaan on.
Huolestuttavaa, ottaen huomioon että olen kohta jäämässä eläkkeelle. MItäs jos alkaisi tehdä kiljua?
Tallinnan reissun tekee parilla kympillä. Sieltä voi tuoda vaikka molemmissa käsissä kossusalkun (48 pulloa) ja säästää isot rahat. En tosin suosittele.
Työelämässä sama ilmiö kesälomalla, ei viikonpäivällä väliä jos/kun maistuu !
Itse jäin eläkkeelle muutama vuosi sitten. Työuran aikana tyypillisesti join vähän perjantaina ja vähän enemmän lauantaina. Päätin jatkaa samaa linjaa eläkkeellä ja se toimi. Minulla on edelleen arki ja sitten viikonloppu, elämä ei ole yhtä pitkää lauantaita. Nyt tosin on käynyt selväksi että meidän märän sukupolven juominen ei ollutkaan niin hauskaa ja harmitonta kuin moni luuli. Alkoholin käyttö alkaa näkyä joillakin kavereilla maksassa tai aivoissa. Ja nämä ovat menestyneitä, perheellisiä, jämptejä miehiä.
Nykyään otan mallasviskipaukun perjantaina. Lauantaina juon 2,5 desiä punkkua ja vahvan puolen litran saunakaljan. Siitä tulee vähän humalan huumaa hetkeksi, ja se riittää. Mitään krapulan tapaista en ole kokenut aikoihin.
Ei välttämättä heti eläkkeelle jäätyä, mutta monesti. Puolison kuolema, suru, yksinäisyys...
Vierailija kirjoitti:
Tekemättömyys, tylsyys... sama juttu kuin moni työtön tai pitkäaikaisesti sairaana oleva alkaa dokaa.
Jos ei itse keksi tekemistä se johtuu aika paljon siitä että joku taho on aikaisemmin sanonut koko ajan mitä sinun pitää tehdä. Siitä voi opetella eroon ja etsiä uusia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, jos niitä ei ole jo aikaisemmin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ehtii miettiä elettyä elämää tai elämätöntä elämää. Jos on ollut suorituskeskeinen että työ on ollut elämä niin paljon mitään ei jää jäljelle kun se ainoa elämänsisältö putoaa pois.
Jäähän kuuskymppisenä se vanha, kiihkeä parisuhde.
Not.
Sama napata saunakaljan päälle vielä toinen lasi viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Itse jäin eläkkeelle muutama vuosi sitten. Työuran aikana tyypillisesti join vähän perjantaina ja vähän enemmän lauantaina. Päätin jatkaa samaa linjaa eläkkeellä ja se toimi. Minulla on edelleen arki ja sitten viikonloppu, elämä ei ole yhtä pitkää lauantaita. Nyt tosin on käynyt selväksi että meidän märän sukupolven juominen ei ollutkaan niin hauskaa ja harmitonta kuin moni luuli. Alkoholin käyttö alkaa näkyä joillakin kavereilla maksassa tai aivoissa. Ja nämä ovat menestyneitä, perheellisiä, jämptejä miehiä.
Nykyään otan mallasviskipaukun perjantaina. Lauantaina juon 2,5 desiä punkkua ja vahvan puolen litran saunakaljan. Siitä tulee vähän humalan huumaa hetkeksi, ja se riittää. Mitään krapulan tapaista en ole kokenut aikoihin.
Aika tarkkaan olet mitannut sen, mitä juot
Vierailija kirjoitti:
Ehtii miettiä elettyä elämää tai elämätöntä elämää. Jos on ollut suorituskeskeinen että työ on ollut elämä niin paljon mitään ei jää jäljelle kun se ainoa elämänsisältö putoaa pois.
Muotoilit hyvin sen mitä itsekin hain ajatuksissani. Muutenkin sitä rentoutumista ja olemisen taitoa ilman suorittamista voisi harjoitella jo silloin kun on työelämässä.