Miksi jotkut alkavat juomaan eläkkeellä?
Elämän paras aika edessä, mutta korkki aukeaa niin kuin olisi elämä ohi jo. En ymmärrä.
Kommentit (28)
Ei tartte herätä aamuksi töihin. Sama kaataa vielä lasillinen viiniä ja vielä yksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte herätä aamuksi töihin. Sama kaataa vielä lasillinen viiniä ja vielä yksi.
Just näin. Ihan sama, mitä kukaan miettii. Velvollisuudet hoidettu ja lapsetkin. Hyvä eläke ja oma ihana elämä. Ei kuitenkaan tarkoita, että joka aamu vetäisi peceet.
Ehtii miettiä elettyä elämää tai elämätöntä elämää. Jos on ollut suorituskeskeinen että työ on ollut elämä niin paljon mitään ei jää jäljelle kun se ainoa elämänsisältö putoaa pois.
Kerrankin on lupa olla kännissä ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin on lupa olla kännissä ikuisesti.
Jep! Eikä krapulaa. Sekin saattaa tulla, mutta minä määrään päivän.
- 👵-
Jaa, mulla taas meni korkki kiinni lopullisesti. Ei ole varaa enää sellaiseen pienellä eläkkeellä. Töissä kun oli ei ollut aikaa juoda kuin viikonloppuna ja nyt olisi aikaa vaan ei ole rahaa. Sellaista se vaan on.
Ihmettelen ehkä fyysiseltä kannalta. Itsellä kun piti lopettaa alle 50v alko kun pää ei kestä edes yhtä viinilasillista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla taas meni korkki kiinni lopullisesti. Ei ole varaa enää sellaiseen pienellä eläkkeellä. Töissä kun oli ei ollut aikaa juoda kuin viikonloppuna ja nyt olisi aikaa vaan ei ole rahaa. Sellaista se vaan on.
Huolestuttavaa, ottaen huomioon että olen kohta jäämässä eläkkeelle. MItäs jos alkaisi tehdä kiljua?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ehkä fyysiseltä kannalta. Itsellä kun piti lopettaa alle 50v alko kun pää ei kestä edes yhtä viinilasillista.
30v niin kroppa ei enää kestäny
Tekemättömyys, tylsyys... sama juttu kuin moni työtön tai pitkäaikaisesti sairaana oleva alkaa dokaa.
Nämä tyypit ovat usein juoneet reilusti vapaa-ajallaan jo töissä ollessaan. Kun vapaa-aika lisääntyy, niin juomista ei enää rajoita mikään.
Miksipä ei. Silloin on aikaa.
Monesti nämä ovat juoneet jo aiemminkin, mutta se on pysynyt piilossa. Harva työssäkäyvä viitsii juoda julkisesti arkena kovinkaan usein. Siis juoda eikä vain ottaa yhtä kahta olutta silloin tällöin.
Pitää myös muistaa, että nousuhumala on hieno tunne. Elämä hymyilee jne. Tietenkin se jossain vaiheessa menee laskuhumalan puolelle, mutta silti. Ei kukaan joisi ellei siinä olisi hyviä puolia. Ellei ole sairaalloisen riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Elämän tyhjyys paljastuu.
Aivan. Siksi sinäkin olet täällä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tyypit ovat usein juoneet reilusti vapaa-ajallaan jo töissä ollessaan. Kun vapaa-aika lisääntyy, niin juomista ei enää rajoita mikään.
Saimme asiantuntijavastauksen.
Eläke on parasta aikaa vaan jos eläke on hyvä. Ja silloinkin on usein jo kaikenlaista vaivaa, lähipiiri alkaa kuolla, puoliso voi kuolla, lapset lähteneet ym kurjaa
En ole juonut kertaakaan alkoholia elämäni aikana. Kohta olen ollut kolme vuotta eläkkeellä ja "kuivakausi" jatkuu edelleen. M66
Eläkkeellä aikaa on ja eläkekkin riittää menoihin, säästöönkin vielä rahaa jää, kuntoillakkaan ei voi määräänsä enempää, terveys syistä yritän rajoittaa mutta liikaa tulee kipoteltua no tänään on raitis päivä ja luultavasti huomennakin, pitemmälle en lupaa:)
Elämästä katoaa vanha tuttu rytmi koska rutiinit poistuvat. Tyhjää aukkoa paikataan "rentoutumalla" sillä tavalla mikä on opittu joskus. Se vain karkaa helposti lapasesta.