Miksi monet työttömät ajattelevat niin että on jonkun muun tehtävä järjestää heille työtä kuin heidän itsensä?
Kommentit (138)
Ihmisten on vaikea järjestää töitä itselleen. Jopa tyhjien pullojen kerääminen on periaatteessa laitonta koska siitä tulisi maksaa verot.
Poistetaan rajoitukset ja vaatimukset niin homma muuttuu ihan toiseksi kuin nykyään. Jos sääntelyä ei juuri ole niin ihmisten on helppo ryhtyä vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa työttömistä ei ymmärrä työkkäristä pitää päästä eroon mahdollisimman nopeasti. Siitä on tullut heille sosiaalitoimiston korvike.
Peruspäiväraha on niin pieni että saat enemmän rahaa osa aikatyöstäkin.
Ja silti moni jätti sen osa-aikatyön kun suojaosuus poistui.Tuet ovat sittenkin liian hyviä.
Te sitten osaatte selittää tekojenne seuraukset kannaltanne "oikein", tapahtui mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä tuolla tarkoitat?
Eri, mutta palstan vasemmistolaiset vaativat jopa tällä palstalla että heille hommataan työpaikkoja.
Kyllähän Pekallekin isolla porukalla etsittiin töitä...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on vaikea järjestää töitä itselleen. Jopa tyhjien pullojen kerääminen on periaatteessa laitonta koska siitä tulisi maksaa verot.
Poistetaan rajoitukset ja vaatimukset niin homma muuttuu ihan toiseksi kuin nykyään. Jos sääntelyä ei juuri ole niin ihmisten on helppo ryhtyä vaikka mihin.
Kelpaa teille ne muilta varastetuilla veroilla maksetut tuet, mutta sitten kun itse niitä pitäis maksaa niin ei voikaan mitään tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa teille ne muilta varastetuilla veroilla maksetut tuet, mutta sitten kun itse niitä pitäis maksaa niin ei voikaan mitään tehdä?
Et ymmärrä systeemiä. Olemme maksaneet veroja.
Esim paljon kaltaisiani pitkän työuran tehneitä. Yli 30v. Minkä verran olet itse tehnyt Ap, montako vuosikymmentä?
Elämä on ailahtelevaista, vaikka sinulla nyt on ehkä töitä, huomisesta et voi tietää, kenkää voi tulla yllättäen. Siinäpä sitten ryhdyt luomaan sitä työpaikkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vähän kuin valtion idea ole auttaa sen kansalaisia ja pitää huolta heikoimmista omistaan. Mitä varten muuten valtio olisi olemassa tai miksi emme liittyisi vaikka Ruotsiin.
Haluatko varmasti liittyä Ruotsiin? Sun elämä työttömänä heikkenee aika rutosti jos haluat tämän maan työttömyysturvalle. Mutta toki olette tervetulleita. Eiköhän tänne muutan miljoonan pummin lisäksi mahdu vähän lisää pummeja. Varaudu vain opiskelemaan kieli ja maksamaan pikkasen enemmän veroja kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vähän kuin valtion idea ole auttaa sen kansalaisia ja pitää huolta heikoimmista omistaan. Mitä varten muuten valtio olisi olemassa tai miksi emme liittyisi vaikka Ruotsiin.
Haluatko varmasti liittyä Ruotsiin? Sun elämä työttömänä heikkenee aika rutosti jos haluat tämän maan työttömyysturvalle. Mutta toki olette tervetulleita. Eiköhän tänne muutan miljoonan pummin lisäksi mahdu vähän lisää pummeja. Varaudu vain opiskelemaan kieli ja maksamaan pikkasen enemmän veroja kuin Suomessa.
Mikä on työttömyysturvan taso Ruotsissa? Olen yrittänyt löytää töitä Ruotsista mutta aika huono on tilanne sielläkin. Seuraavaksi ehkä sitten Norjan kalatehtaat.
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti paljon vaadittu että ihminen keksii yritysidean joka ei omassa elämässä juuri tavaroita tai palveluita hanki. Henkilön omat tarpeet lähinnä että saman saisi halvemmalla. Jos nyt siis puhutaan pitkäaikaistyöttömistä.
Varsinkin pitkäaikais työttömiltä joilla on ollut vuosia aikaa miettiä. Näkeehän sen että niistä ei ole siihen. Turha yrittää kauhalla vaatia jos lusikalla on sille ensin annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksellut veroja lähes 30 vuotta. Kun itse jäin työkyvyttömäksi niin mitään ei heru. Onneksi nyt lopulta sain ma eläkkeen.
Perustuslain mukaan "julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. "
Onko nyt hallitus turvannut jokaiselle oikeuden työhön?
Vierailija kirjoitti:
Pakkomielteesi työttömien haukkumisessa on jo sairasta.
Ap pelkää työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet työlliset sitten saavat palkkansa muilta kuin itseltään?
Niin. Nehän voisi kaikki nyt perustaa sen firman. Lisä tienestejä. Ainiin ne voi sluibata ajatuksesta kun voi sanoa että ne on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nehän voisi kaikki nyt perustaa sen firman. Lisä tienestejä. Ainiin ne voi sluibata ajatuksesta kun voi sanoa että ne on töissä.
Koska varmaan 90% töissä käyvästä ei oikeasti ole firman aloittamiseen itsestäkään. Kuhan vikisee ja ulisee kun niitä ärsyttää. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska varmaan 90% töissä käyvästä ei oikeasti ole firman aloittamiseen itsestäkään. Kuhan vikisee ja ulisee kun niitä ärsyttää. 🤭
Ainoastaan noin 10-14% ihmisistä työllistää itsensä yrittäjänä noin suomessa. :D hyvin ne on itsekkin suurin osa hakeneet muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan noin 10-14% ihmisistä työllistää itsensä yrittäjänä noin suomessa. :D hyvin ne on itsekkin suurin osa hakeneet muualle töihin.
Se pätemisen tarve on suuri ihmisillä. Vaikka itse ei tee ja pysty näyttämään edes mallia miten se tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen työttömän pitää hakea 4 työpaikkaa joka kuukausi. On naurettevaa väittää, etteikö työttömät yrittäisi hakea töitä. Sinä keskijohtoon kuuluva ja Kokoomusta äänestävä, kun sinut on 5 vuoden päästä korvattu AI:lla ja olet itse työtön, niin
a) Kenen vika se on?
b) äänestätkö edelleen Kokoomusta?
Töitä ei saa hakemalla muuten kuin aivan poikkeustapauksissa. Normaalisti työsuhteet solmitaan suhteiden ja verkostojen kautta ilman varsinaista hakuprosessia. Hakupakon tarkoitus on lähinnä antaa kuva siitä, että jotain tehdään vaikka sillä tekemisellä ei olekaan työllistymistä parantavaa vaikutusta. Sama toki pätee muuhunkin työkkärin toimintaan.
Älä jaksa soittaa tuota samaa levyä, se on niin kulunut. Itse olen 20 vuoden aikana kaikki työpaikat saanut hakemalla, ei ole ollut sellaisia suhteita, että niiden avulla olisi työpaikkaa saatu. Itseasiassa myös tämän työn, missä aloitan heinäkuussa sain hakemalla ja tulemalla valituksi. Ihan vielä tarkennuksena kyseisellä organisaatiolla en ole koskaan aiemmin ollut töissä.
Poikani sai juuri työpaikan hakemalla ja tulemalla valituksi. Noin sata muuta ei sitten tullutkaan valituksi.
Kyllä silloin tällöin paikkoja saa joku hakemallakin, mutta monta kertaa sivusta nähnyt että ei valita parasta, vaan sopivan keskinkertainen. Liian koulutettua ei oteta, liian osaavaa ei oteta.
Sähän täällä koko ajan kitiset...