Miksi monet työttömät ajattelevat niin että on jonkun muun tehtävä järjestää heille työtä kuin heidän itsensä?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko siitä, että kokonainen virasto nimeltä työkkäri on virallisesti sitä varten, että se järjestää työttömille töitä. Monet työttömät uskovat mitä heille sanotaan vaikka käytäntö on tietysti aivan eri kuin teoria.
Ei ole sitä varten, että järjestää töitä. Mutta ihmisen pitää ilmoittautua työnhakijaksi sinne, jotta saapi rahaa. Ja sen rahan eteen pitää vähän näprätä ITSE työhakemuksia. "Työkkäri" myös tukisi ammatinvalinnassa, koulutuksessa yms. jos ihminen olisi kiinnostunut. Mutta eihän suurin osa ole, kun kaikki pitäisi tehdä valmiiksi heille.
Jos luet lakia niin siellä on kyllä ihan selvästi lähdetty siitä, että työkkäri tarjoaa työttömille töitä ja että työttömän velvollisuus on vastaanottaa se tarjottu työ. Toki muutama vuosi takaperin on otettu käyttöön myös hakupakko, mutta se hakupakko on käytännössä yhtä merkityksetön kuin tuo työn tarjoaminenkin.
Toi työn tarjoaminenkin on vaan sellainen, että pitää hakea jotain työtä, mutta friman johtaja tai yrittäjä päättää ottaako se töihin vai eikö ota
Hakupakko on ihan sama ei sillä saa työpaikkaa jos ei firman johtaja tai yrittäjä kutsu edes haastettuluun.
Jos ihmisellä on joku kysytty ammatti niin hänen on vaikea olla työttömänä. Koska työnantajat palkkaavat hänet jopa vaikka hän yrittäisi antaa tahallisen huonon kuvan itsestään.
Ennen vanhaan työkkäri myös ihan kirjaimellisesti tarjosi työpaikkoja työttömille. Olivat sopineet vaikkapa kunnan kanssa siitä, että kyseinen henkilö työllistetään.
Et taida tietää satojen hakevan yhtä työpaikkaa täysin pätevinä.
Kortistot pursuu liitoksistaan korkeasti koulutettuja johtajia.
Minulla on ihana työkkärin daami. Sattuu olemaan älykäs. Pystyn puhumaan hänelle ja hän on samalla aaltopituudella. Vaihdellaan kuulumisia.
Jos puhelee liikaa niitä näitä työkkärissä niin yleensä napsahtaa karenssi jossain vaiheessa, kun tulee vahingossa sanoneeksi jotain mitä ei pidä sanoa.
Esim. "lainasin eilen kirjastosta monta kirjaa" = harjoitat luvatonta opiskelua ja et siksi ole oikeutettu työttömyystukeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen työttömän pitää hakea 4 työpaikkaa joka kuukausi. On naurettevaa väittää, etteikö työttömät yrittäisi hakea töitä. Sinä keskijohtoon kuuluva ja Kokoomusta äänestävä, kun sinut on 5 vuoden päästä korvattu AI:lla ja olet itse työtön, niin
a) Kenen vika se on?
b) äänestätkö edelleen Kokoomusta?
Töitä ei saa hakemalla muuten kuin aivan poikkeustapauksissa. Normaalisti työsuhteet solmitaan suhteiden ja verkostojen kautta ilman varsinaista hakuprosessia. Hakupakon tarkoitus on lähinnä antaa kuva siitä, että jotain tehdään vaikka sillä tekemisellä ei olekaan työllistymistä parantavaa vaikutusta. Sama toki pätee muuhunkin työkkärin toimintaan.
Älä jaksa soittaa tuota samaa levyä, se on niin kulunut. Itse olen 20 vuoden aikana kaikki työpaikat saanut hakemalla, ei ole ollut sellaisia suhteita, että niiden avulla olisi työpaikkaa saatu. Itseasiassa myös tämän työn, missä aloitan heinäkuussa sain hakemalla ja tulemalla valituksi. Ihan vielä tarkennuksena kyseisellä organisaatiolla en ole koskaan aiemmin ollut töissä.
Juuri näin. Jokainen työ on viime vuosina itse etsitty, laitettu hakemus tai ihan vaan kokeiltu kepillä jäätä soittamalla jollekulle rekrytoivalle kontaktille.
Toki silloin kun olin isommassa yrityksessä töissä työmahdollisuuksia tuli sisäisesti eteen enemmän ja ne oli tyyliin pidetään sun tavasta toimia, tulisitko meille tekemään x tai y. Hassua että kun yt-neuvottelut tuli ja työt loppui niin mun osaaminen haihtui savuna ilmaan. Sisäisesti ei uutta paikkaa löytänyt kuin muutama irtisanottu koska tarkoitus oli vähentää henkilöstöä, ei etsiä uusia tehtäviä. Mutta eipä löytynyt töitä muualtakaan. Suurimpana tekijänä epäilemättä ikä, ikäsyrjintä on fakta. Sittemmin olen tehnyt muutaman vuoden ajan erinäisiä pätkätöitä ja välillä ollut työttömänä.
Mihin ne monta sataa työtöntä voisi töihin tai edes yrittäjyyttä ajatella,ajassa jossa kukaan ei osta mitään.Ei tartte ei kuluta.Isot tehtaat vietiin ulos,Syyttäkää itseänne typeristä päätöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne monta sataa työtöntä voisi töihin tai edes yrittäjyyttä ajatella,ajassa jossa kukaan ei osta mitään.Ei tartte ei kuluta.Isot tehtaat vietiin ulos,Syyttäkää itseänne typeristä päätöksistä.
Paskat palkat. Kellään ei ole varaa maksaa yrittäjän tavarasta tai palveluksesta. Suomen ongelma on palkkaköyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä tuolla tarkoitat?
Eri, mutta palstan vasemmistolaiset vaativat jopa tällä palstalla että heille hommataan työpaikkoja.
Miksi Kokoomus sitten meni sellaisia lupaamaan vaaleissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat palkat. Kellään ei ole varaa maksaa yrittäjän tavarasta tai palveluksesta. Suomen ongelma on palkkaköyhyys.
Ihan sama, mitä automatisoitu vienti vetää, jos perheillä ei ole rahaa. Silloin tulee maalle noutaja.
Miten se työ järjestetään itse? Hankitaanko potkut jollekkin jo työssäkäyvä alle ja otetaan heidän työ.
Vierailija kirjoitti:
Miten se työ järjestetään itse? Hankitaanko potkut jollekkin jo työssäkäyvä alle ja otetaan heidän työ.
Työpaikka piti siis saada. Pitääkö kidnapata johtajan läheinen työsopimusta vastaan?
Työttömiä mollaava aloitus vol. 2565648823148156494898.
Osa työttömistä ei ymmärrä työkkäristä pitää päästä eroon mahdollisimman nopeasti. Siitä on tullut heille sosiaalitoimiston korvike.
Peruspäiväraha on niin pieni että saat enemmän rahaa osa aikatyöstäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinullakaan ole kaikki muumit laaksossa, ap. Jos kaikkien tulee luoda oma työpaikkansa, niin julkinen sektori tulee lopettaa kokonaan, sillä se tarjoaa työtä baronmaksajan rahalla sadoille tuhansille eli epäreilusti toisella on paikka ilman omaa ansiota kun toinen joutuu luomaan sen itse. Sitten vain kaikki luomaan työpaikkansa, hopi hop! (Yksityinen saa puuhata omalla rahallaan mitä haluaa, huom).
Niin no... niinhän se julkinen sektori tulisi lopettaa.
Juuri tämän ylisuuren julkisen sektorin takia Suomi onkin taloudellisesti kusessa.Onko niin, että sinä et näe julkisen sektorin palkansaajia suomalaisten ja Suomessa olevien yritysten asiakkaina?
Eivätkö he asiakkaina luo taloudellista toimeliaisuutta ja uusia yrityksiä uusine työpaikkoineen?
Jos heidät laitetaan sosiaaliturvalle niin heidän työpanoksensa hyvinvointiyhteiskunnan palveluiden tarjoajina häviää ja heidän Suomen taloudessa kierrättämänsä rahan määrä vähenee, mikä heikentää Suomen taloutta. Se voi vahvistaa suomalaisten rahojen siirtymistä kansainvälisille pörssiyrityksille, koska johonkinhan ne rahat menevät jos eivät Suomeen. Sitäkö sinä ajat takaa?
Käytännössä ei ole mitään eroa sillä, kuluttavatko julkisen sektorin työntekijät heille annettuja tukiaisia (verorahoja) yrityksiin vai antaako valtio suoraan rahaa ko. yrityksille. Jostain kumman syystä mm. vasemmisto näkee vain nämä suorat yritystuet ongelmallisina.
Ja ei. Suomen talous ei vahvistu sillä, että valtio subventoi yrityksiä verovaroilla, oli kyse sitten suorista tuista tai julkisen sektorin työntekijöiden "palkoista".Sinä et osaa arvostaa asiakkaiden merkitystä. Niitä asiakkaita suomalaisella pk-sektorilla ei voi korvata pörssiyrityksillä tai niiden omistajilla. Yksi pörssiyrityksen omistaja ei voi syödä pullaa ja juoda kahvia kaikissa Suomen kahviloissa muiden asiakkaiden puolesta.
Kyse on varallisuuden jakamisesta. Tiedän sen olevan vaikea konsepti, mutta yrittäisit edes.
Tärkeämpää on se, mistä asiakkaiden rahat tulevat.
Valtio ei ole asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella hyvä palkkoja näillä Euroopan suurimmilla verotusprosenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vielä viime vuosisadan alussa käytännössä kaikilla oli töitä mutta vain vähemmistöllä ihmisistä oli palkkatyö vieraan palveluksessa. Nykyihmisestä tuollainen järjestelmä tuntuu mahdottomalta mutta niin se vain oli. Vieraalle työskentely oli pitkään poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi pakottaa sisällöntuottajiksi OnlyFanssiin!
Meitä työttömiä kun paljon muitakin kuin instabeibejä.
-mies
Ihan hallituksen päätöksillä saatiin työttömyys uuteen huippuun joten valtion homma se on tilanne korjatakin.
Vierailija kirjoitti:
Millainen yritys ap:lla itsellä on vai ei kai kenties työskentele jollekin muulle, joka on järjestänyt hänelle työpaikan?
Kannattaako keskustella jos ei edes ymmärrä mistä puhutaan?Monessa keskustelussa työttömät vaatii että heille pitää tarjota töitä.Työssäkäyvä on yleensä löytänyt työnsä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Osa työttömistä ei ymmärrä työkkäristä pitää päästä eroon mahdollisimman nopeasti. Siitä on tullut heille sosiaalitoimiston korvike.
Peruspäiväraha on niin pieni että saat enemmän rahaa osa aikatyöstäkin.
Ja silti moni jätti sen osa-aikatyön kun suojaosuus poistui.Tuet ovat sittenkin liian hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön odottaa, että joku muu järjestää heille töitä.
Moni yksinäinen odottaa, että joku muu järjestää heille ihmiskohtaamisia.
Moni varaton odottaa, että joku muu järjestää heille rahaa.
Moni asiansa sössinyt odottaa, että joku muu korjaa.
Suomi on oleskeluyhteiskunta vailla vertaa. Se on ikään kuin yhteiskunnan homma paijata luusereita kun omat voimavarat ovat vähäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vika palkoissa ole vaan siinä, että niistä viedään liikaa veroja päältä.
Sinä et osaa arvostaa asiakkaiden merkitystä. Niitä asiakkaita suomalaisella pk-sektorilla ei voi korvata pörssiyrityksillä tai niiden omistajilla. Yksi pörssiyrityksen omistaja ei voi syödä pullaa ja juoda kahvia kaikissa Suomen kahviloissa muiden asiakkaiden puolesta.
Kyse on varallisuuden jakamisesta. Tiedän sen olevan vaikea konsepti, mutta yrittäisit edes.