Taas ikäistään nuoremman näköinen nainen iltalehdessä! Saara 35 v.
Tällä kertaa vuorossa on Saara, jota luullaan 10 vuotta nuoremmaksi!
https://www.iltalehti.fi/keho/a/070213ec-16e7-4043-86fc-a90c2a1eb09b
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Haluaa näyttää pissikseltä, en ymmärrä.
Ei sun moukan tarvitsekkaan ymmärtää. Jätä ihmiset rauhaan..
Saara-mummo löytänyt palstalle! :D
Kasvoista ihan ikäisensä näköinen. Toki kroppa "nuorekas", kun nykyään niin moni on valtavan liha tuon ikäisenä, ja usein jo paljon nuorempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt halua masentaa Saaraa, mutta se myyjä kassalla on saattanut pohtia, että onko tuo naisasiakas nyt sitten 30 vai 31v. Kysynpä varmuuden vuoksi.
Eli luullut Saaraa 4-5 vuotta nuoremmaksi. Se raja, kun pitää kysyä paperit, menee 30:ssä.
Olin ennen kaupassa töissä. Muistaakseni vanhin ihminen, jolta olen kysynyt paperit, oli 36. En todellakaan epäillyt alaikäiseksi tai edes 20-vuotiaaksi vaan mielessä kävi, että hän saattaisi ehkä olla nipin napin alle 30. Sitä papereiden kysymistähän tosiaan seurataan ja tulee huutia jos ei kysy tarpeeksi. Että sori nyt vaan kaikille jotka ovat tämän perusteella saaneet jonkun mielettömän egobuustin ja luulivat näyttävänsä 15 vuotta nuoremmalta.
En ymmärrä, miksi koet voivasi puhua kaikkien muiden puolesta. Tajuatko, että olet vain yksi ihminen subkektiivisine näkemyksinesi? Esim. minä olen 35-vuotias mies, jota järjestään luullaan ainakin 10 vuotta nuoremmaksi. Pari päivää sitten 17-vuotias luuli minua 22-vuotiaaksi. Jos jopa teini pitää minua vain hieman itseään vanhemman näköisenä, taidan olla aidosti nuoren näköinen. Lähinnä huvituksen kuin egoilun aihe, mutta meitäkin on olemassa.
Oikeassa elämässä huomattavasti nuoremmaksi luullut ovat yleensä kehitysvammaisia tai autisteja.
Heh. Tuollainen kateellisuus ja ilkeys vasta alikehittynyttä onkin. :) Olen menestyksekästä akateemista uraa luova tutkija. Uskallan väittää, että kehitykseni on älyllisesti ja muutenkin ihan kohtalaisella tasolla. Näytän vain nuorelta kiitos hyvien geenien. Tämä ilmeisesti sinua jostain syystä riepoo. Voimia sinulle! -sama
Autismin piirteet ovat akatemisessa maailmassa yliedustettuina.
Sori, oli pakko puuttua tähän, ja ehkä siksikin kun joku puuttuu noin vakavissaan tuollaiseen ilmiselvään trollaukseen.Autismi ei todellakaan ole yliedustettuna akateemisessa maailmassa. Ymmärräthän, että tosi moni autisti on suorastaan älyllisesti kehitysvammainen? Tsemppiä niillä spekseillä akateemisessa maailmassa. Mutta taidatkin vain olla trolli.
Ei ehkä voi yleistää autismin olevan yliedustettuna akateemisessa maailmassa, mutta oman kokemukseni ( olen vain surkea humanisti, tosin työllistynyt omaa koulutustani vastaavalle alalle) perusteella aspergerit ( autismin kirjon lievemmästä oleva ominaisuus) ovat vahvasti yliedustettuina luonnontieteiden ( mafyke), lääketieteen ja jonkin verran tekniikan alan miespuolisissa opiskelijoissa.
Tämä on kyllä niin FAKTAA!
Olen siis samaa mieltä, että tuo on yleisempää luonnontieteilijöiden keskuudessa. Mutta nämä ovat yleensä opiskelijoita, jotka valmistumisen jälkeen siirtyvät sitten muihin tehtäviin. Itse tutkijoiden keskuudessa en sanoisi näitä kovin tavallisiksi piirteiksi, edes luonnontieteilijöiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Joillain ihmisillä on ihan harhaiset käsitykset oman ikänsä näkymisestä. Kyllä ne tietyt merkit alkaa näkyä ihan jokaisessa, vaikka olisi miten tikissä. Erityisesti käsissä ja silmien ja suun ympärillä. Ja raskas liikunta on terveellisyydestään huolimatta keholle sellainen rasitus, että se usein nimenomaan vanhentaa kasvoja. Joku nelikymppinen triathlonisti tai ultrajuoksija näyttää aika vakiona jo ihan rusinalta. Ihan huomattavasti ikäistään nuoremman näköiset harvemmin ovat mitenkään hottiksia vaan esimerkiksi vammaisia. Muistelen että joskus oli lehdessä katoamistapauksesta, jossa kolmekymppisen kadonneen miehen kerrottiin näyttävän teiniltä ja syy oli nimenomaan kehitysvamma.
Mun viisikymppinen mies (joka muuten on autisti, nyt kun tuli puheeksi) näyttää ehkä sillä lailla nopeasti vilkaisten itseään nuoremmalta. On hyvin hoikka ja tietyllä tavalla poikamainen, mutta kyllä senkin ikä näkyy mm. juonteina kasvoissa, eikä se setämiehen vartalokaan sama ole kuin 25-vuotiaalla, ei edes normaalipainoisella. Ihan älytöntä uskotella muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37 vuotias nainen ja on veikkailtu kaikkea väliltä 25-40v. Voisiko tästä päätellä, että osa ihmisistä on surkeita veikkaamaan ikää ja osa veikkaa alaspäin kohteliaisuudesta?
Ja pyydättekö te oikeasti tuntemattomia henkilöitä arvaamaan ikänne vai miten joillekin tuntuu tulevan toistuvasti eteen tilanne, että ikää veikkaillaan? Siis jos ei nyt puhuta henkkareiden kysymisestä. En minä ainakaan pyydä uusia tuttavia arvailemaan ikää. Ja jos joku minua pyytää veikkaamaan, veikkaan aina noin 5v alaspäin mitä oikeasti arvelen henkilön olevan. Joskus jopa 10v alaspäin niin eipähän pahoita mieltään, jos menee pieleen. :D
Just tää mua vähän ihmetyttää, että miten joillakin muka on ihan jatkuvasti tilanteita, joissa sitä ikää aletaan ääneen arvuuttelemaan. Ja jos se keskustelun toinen osapuoli oikein pistetään tilanteeseen, jossa ikää pitää ääneen arvoida niin kai nyt tyhmempikin tajuaa, että se veikataan kohteliaisuudesta vähintään 5 vuotta alle sen, mitä oikeasti ajattelee?
Kysytään ikää ja sen jälkeen alkaa kommentointi. En todellakaan pyydä arvaamaan tai edes halua kommenttia ulkonäöstäni. Silti saan sen pyytämättä 90% kysyjiltä. Tai jos kysytään minkä ikäiset lapset mulla on, kun puhun heistä. "Minkä ikäinen sä oikeen olet, kun on jo sen ikäiset lapset?!" Ei voi olla. No sä olet aloittanut tosi nuorena! Enkä edes ole. Tai koulutuksesta, työkokemuksesta, jne. Miten voi olla?! Häh, olisin luullut sua ainakin 10v nuoremmaksi. Aha.
Kun tuota kuuntelee Koko ikänsä vuosia ja kymmeniä vuosia niin alkaa kyllästyttää. Ja nykyään, kun puhutaan vielä paljon siitä miten kenenkään ulkonäköä ei pitäisi kommentoida, niin tekis mieli joskus vastata jotain ihmettelijän omasta ulkonäöstä.
Olisin veikannut tuon ekan kuvan perusteella juuri jotain 35. Toki terveet elämäntavat auttavat ja hänellä on hyvä iho.
Ei tee kivaa katsoa kuin kylkiluut näkyvät. Ja kyllä, itselläni on vatsassa ylimääräistä eikä sekään kaunista ole, mutta tuo on jo liiallista laihuutta. Tavoittelen hoikistumista mutten noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37 vuotias nainen ja on veikkailtu kaikkea väliltä 25-40v. Voisiko tästä päätellä, että osa ihmisistä on surkeita veikkaamaan ikää ja osa veikkaa alaspäin kohteliaisuudesta?
Ja pyydättekö te oikeasti tuntemattomia henkilöitä arvaamaan ikänne vai miten joillekin tuntuu tulevan toistuvasti eteen tilanne, että ikää veikkaillaan? Siis jos ei nyt puhuta henkkareiden kysymisestä. En minä ainakaan pyydä uusia tuttavia arvailemaan ikää. Ja jos joku minua pyytää veikkaamaan, veikkaan aina noin 5v alaspäin mitä oikeasti arvelen henkilön olevan. Joskus jopa 10v alaspäin niin eipähän pahoita mieltään, jos menee pieleen. :D
Just tää mua vähän ihmetyttää, että miten joillakin muka on ihan jatkuvasti tilanteita, joissa sitä ikää aletaan ääneen arvuuttelemaan. Ja jos se keskustelun toinen osapuoli oikein pistetään tilanteeseen, jossa ikää pitää ääneen arvoida niin kai nyt tyhmempikin tajuaa, että se veikataan kohteliaisuudesta vähintään 5 vuotta alle sen, mitä oikeasti ajattelee?
Kysytään ikää ja sen jälkeen alkaa kommentointi. En todellakaan pyydä arvaamaan tai edes halua kommenttia ulkonäöstäni. Silti saan sen pyytämättä 90% kysyjiltä. Tai jos kysytään minkä ikäiset lapset mulla on, kun puhun heistä. "Minkä ikäinen sä oikeen olet, kun on jo sen ikäiset lapset?!" Ei voi olla. No sä olet aloittanut tosi nuorena! Enkä edes ole. Tai koulutuksesta, työkokemuksesta, jne. Miten voi olla?! Häh, olisin luullut sua ainakin 10v nuoremmaksi. Aha.
Kun tuota kuuntelee Koko ikänsä vuosia ja kymmeniä vuosia niin alkaa kyllästyttää. Ja nykyään, kun puhutaan vielä paljon siitä miten kenenkään ulkonäköä ei pitäisi kommentoida, niin tekis mieli joskus vastata jotain ihmettelijän omasta ulkonäöstä.
Juuri näin. Itse en useimmiten viitsi edes mainita lapsistani, kun en jaksa sitä ällistelyä.
Hän näyttää ikäiseltään ja on luurankomaisen laiha.
Sitten on meitä ikuisesti nuoremman näköisiä ja ei se mitään kivaa ole. Pojitellaan ja väheksytään vielä liki viisikymppisenäkin. Enkä ole havainnut imartelevaa sävyä siinä nuorukaiseksi kutsumisessakaan. Halutaan vain osoittaa olevansa ylempiarvoisia tai jotenkin kypsempiä, vaikkei olisi aavistustakaan minun elämäni kulusta ja kokemuksista.
Mitä väliä minkä näköinen on, te kaikki kuolette pian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se vähän harmittaa, kun on jo yli kolmikymppinen vaikka mieli ei ole miksikään muuttunut iän myötä. Moni elää tuossa iässä kiireistä lapsiperhearkea, eikä ehdi panostaa täysillä ulkonäköön ja treenaamiseen.
Miksi pitäisi panostaa kiireiseen lapsiperhearkeen jos se ei ole oma juttu? Ei se tee ihmisestä pinnallisempaa ettei ole lapsia.
Luetun ymmärtäminen. Ei sanottu että pitäisi panostaa lapsiperhearkeen vaan sanottiin että se on hyvin helppo huudella terveellisistä elintavoista, riittävästä unesta ja stressin välttämisestä jos itse urheilee työkseen eikä elämässä ole sen lisäksi minkäänlaisia velvollisuuksia tai stressitekijöitä. Koitapa tavoitella samoja tuloksia niin että teet ensin sen 8 h työpäivän jossain oikeasti vaativassa ammatissa ja kotona on vielä pari kersaa. - eri
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä minkä näköinen on, te kaikki kuolette pian!
Tää oli ketjun paras kommentti! Näin se on, jokainen voi nysvätä ulkonäkönsä parissa joko paljon tai vähän, lopulta jokaisesta tulee kuitenkin ruumis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun ikää kysytään jatkuvasti? Ketkä kysyy? Näytätkö siis jotenkin muutenkin omituiselta kun asia vaivaa ihmisiä noin paljon? Muistelen, että itseltäni on kysytty ikää tasan kerran, kun minusta romanttisesti kiinnostunut mies halusi tietää, onko ikäero se sovinnaiseksi katsottu pari vuotta. Oletan, että muille asia on pääsääntöisesti ihan yhdentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen humblebrag tällä kertaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun ikää kysytään jatkuvasti? Ketkä kysyy? Näytätkö siis jotenkin muutenkin omituiselta kun asia vaivaa ihmisiä noin paljon? Muistelen, että itseltäni on kysytty ikää tasan kerran, kun minusta romanttisesti kiinnostunut mies halusi tietää, onko ikäero se sovinnaiseksi katsottu pari vuotta. Oletan, että muille asia on pääsääntöisesti ihan yhdentekevä.
En taida alkaa selittää elämääni, työtäni, harrastuksiani yms. sen tarkemmin henkilölle joka kysyy toiselta ihmiseltä, että näytätkö muutenkin (?) omituiselta. :D Jos sulla on mielikuvitusta, voit kuvitella mulle kolme silmää ja neljä korvaa, ja elämän missä ihan jatkuvasti (kuten asian tulkitsit jostain syystä) ihmiset kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähissä on uutisaiheet.
Välissä on aapeen aloitukset kun laittaa ketjun jossa tietyt porukalla haukkuu yhtä ihmistä. Onko tämä normaalia keskustelua. 🤔🤔🤔
Analyysipärstät ei Savosta. X
Mä kehuin kroppaansa tikiksi,
naiset laittoivat siihen alanuolta
samalla kun itse vähättelivät
kolmevitosen parhaansa mukaan
ei minkään näköiseksi kurpaksi.
Tää on niin BASIC. Juupajuu.
Saa täällä ainakin naurut. 😅
Ei saa naista kehua, ei.
Se on suomimuijan ylin motto.
Heti potkitaan manalan rakoon.
Mä kehun ja kannustan