Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kaikilta järjestöiltä ei leikata - Golfliitolle ja metsästäjille yli puolen miljoonan euron potti

Vierailija
20.06.2026 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012090797.html

 

Tulee mieleen Eduskunnan joululahjarahat jotka kaikki tyypillisiin 70v boomerikohteisiin. Niiden etujahan tämä hallitus ajaa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin lajista löytyy Suomessa n. tuhansia pelaajia joille koko vuoden avustussumma olisi taskurahaa. Käsittämätön suojelukohde Rydmanilta jos kaikilta muilta leikataan.

Arvasin, että palstalaiset ovat näin tyhmiä, että kuvittelevat noiden avustusten kuuluvan jotenkin sosiaali ja terveysministerile, koska hesari nuo siihen rinnasti. 

Tässä yksi syy, miksi koulutetut ihmiset eivät hesariin pahemmin luota. Esittäisit sinäkin kysymyksesi sinne minne se todellisuudessa kuuluu 

Ehkä tässä voisi tehdä kokonaisselvityksen eli kaikki julkisen sektorin rahanjakajat + se paljonko sitä rahaa menee eri järjestöille yms. kokonaisuudessaan per järjestö ja mitä kautta. Tätähän tässä ei kansalle kerrota ja uutisissakin on kerta toisensa jälkeen kerrottu vain yksi tai pari tukevaa tahoa per järjestö.

Sitten voi ottaa huomioon senkin, että nää palkkatuet sun muut on myös suoraa tukea järjestölle. Varsinkin spr käytti (taitaa käyttää edelleen) aivan järjettömän määrän vuodessa palkkatukityöntekijöitä, kaikkien muiden saamiensa summien lisäksi. 

Vierailija
42/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simula hommasi harrastusklubilleen miljoonatuen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot kohdillaan 🤮

Vierailija
44/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö hesarin toimittaja myös, että kyseiset järjestöt eivät kuulu sosiaali ja terveysministeriön alaisuuteen, Vaan opetusministeriön (RKP) ja urheiluministeriön (RKP) joten kysymykset kannattaa esittää suoraan sinne 

Median ei tarvitse ymmärtää, riittää että se väittää jotain ja se on sitten totuus maailman tappiin asti ilman että toimitus suostuu myöntämään väitteensä ongelmaa. 

Vierailija
45/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Golf kentät vie liikaa tilaa tässä maassa!. Joutomaille voisi rakentaa kodittomien asuntolat mutta pieni valkoinen pallo ja maila tarvii kaiken ton tilan....eeiiiiiiis

Asuin viime vuonna muutaman kuukauden Helsingin Pitäjänmäellä, jonka lähellä on Talin golf-kenttä. Ajattelin usein, että kuuluuko tällainen golf-kenttä keskelle nykypäivän vilkasta kaupunkia, raitiovaunulinjan viereen? Golfarit vaikuttavat myös aika v-mäisiltä ihmisiltä; kun kävelin kentän poikki meneviä jalankulkuteitä, joiden pitäisi olla kaikkien käytettävissä, kuulin pariinkin otteeseen pelaajilta huutoa ja valitusta.

Vierailija
46/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoomuslainen sahaisi omaa oksaansa? Tarkoitus on leikata kaikilta MUILTA kuin omilta eturyhmiltä.

Rydman ei päätä kuin OMAN MINISTERISALKKUNSA rahoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golfkentät voisi rauhoittaa Natura-alueiksi. Montaa hyyppälajia siellä tavataan. 

Vierailija
48/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purjehdus ja golf ovat yhteiskunnan tukipilareita joiden rakenteisiin ei saa koskea. Samoin ooppera ja ratsastus.

 

Nalle W

Myös metsästys on Nallen sydäntä lähellä. Maksoihan hän naapurin hiljaiseksi, kun poikansa ampui hänen hirvikiväärillään naapuria kaulaan.

Esitutkintapöytäkirjan mukaan Nallen poika Thomas oli päättänyt esitellä isänsä aseita kavereilleen. Metsästystä harrastavalla Björn Wahlroosilla oli kotonaan kolme haulikkoa, kaksi kivääriä ja .22-kaliiberinen pistooli.

– Thomas otti isänsä hirvikiväärin asetelineestä, teki latausliikkeen ja tähtäili sisäpihan poikki noin sadan metrin päässä sijaitsevan naapuritalon ikkunoita. Yksi kavereista kertoi kuulusteluissa, että Thomas oli tähdännyt naapuritalon ikkunassa näkynyttä miestä kiikarikiväärillä ja todennut, että ”nyt voisi osua”, kirjassa kerrotaan.

Poliisille Thomas kertoi, ettei ikkunassa näkynyt miestä, kun hän veti liipaisimesta. Aseessa ei pitänyt olla patruunoita. Niitä aseeseen oli kuitenkin jäänyt isä-Wahlroosin lokakuisen hirvenmetsästysreissun jäljiltä. Wahlroos ei ollut passipaikalta lähdettyään jostain syystä avannut kiväärinsä lukkoa, ei ampunut tyhjälaukausta eikä poistanut lipasta aseesta.

Luoti osui naapuria kaulaan, ohittaen kaulavaltimon sentin päästä. Naapurilla ei ollut mitään käsitystä mitä oli tapahtunut, vaan hän luuli saaneensa sairaskohtauksen.

– Hirvikiväärin luoti painaa vain kymmenisen grammaa, mutta osuessaan yliääninopeudella se iskee kuin hevosen potku. Puolivaippaluoti on suunniteltu osuessaan laajenemaan sienenmuotoiseksi, jotta se repisi sisäelimiä mahdollisimman paljon. Kaikkien onneksi luoti ei ehtinyt laajeta kudoksissa, vaan lävisti kaulan, kirjassa kerrotaan.

Naapuri raahautui puhelimen luo ja hälytti apua.

Uhrin korvaukset lievensivät rangaistusta

Marraskuussa 1996 Björn Wahlroos tuomittiin ampuma-aserikkomuksesta ja törkeästä vammantuottamuksesta 40 päiväsakkoon, joista maksettavaa kertyi 33 480 markkaa. Tuomion mukaan Wahlroos ei ollut huolehtinut riittävän hyvin siitä, etteivät aseet joudu asiattomiin käsiin ja oli unohtanut poistaa aseesta patruunat. Lisäksi hänen Tikka-hirvikivääri tuomittiin valtiolle menetetyksi. Wahlroosit joutuivat korvaamaan myös oikeudenkäyntikulut sekä naapurin rikkoutuneet ikkunat. Kirjan mukaan oman asuntonsa ikkunat Wahlroos korjasi niin vähin äänin, että isännöitsijä kuuli niiden rikkoutumisesta vasta poliisikuulustelussa.

Thomas Wahlroos tuomittiin nuorena henkilönä tehdystä vammantuottamuksesta 30 päiväsakkoon. Maksettavaksi tuli 600 markkaa.

Rangaistuksia lievensi se,  Wahlroos oli sopinut vahingonkorvauksista suoraan uhrin kanssa. Uhri vaikutti tyytyväiseltä korvauksiin, sillä hän ilmoitti poliisille lähettämässä käsin kirjoitetussa kirjeessä, ettei vaadi Wahlrooseille syytettä, Wahlroosin epävirallisessa elämäkerrassa kerrotaan.

Näin sitä rahalla hoidellaan vakavia rikoksia.

Persaukinen kelaelätti ei olisi maksanut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simula hommasi harrastusklubilleen miljoonatuen

Asiallinen harrastus verrattuna homoiluun.

Vierailija
50/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simula hommasi harrastusklubilleen miljoonatuen

Ja aika lailla hukkaan näyttävät rahat menneen:

 

https://yle.fi/a/74-20217414

 

"Yksi ongelma on tällä hetkellä se, että alueella ei ammuta laukaustakaan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Golf kentät vie liikaa tilaa tässä maassa!. Joutomaille voisi rakentaa kodittomien asuntolat mutta pieni valkoinen pallo ja maila tarvii kaiken ton tilan....eeiiiiiiis

Asuin viime vuonna muutaman kuukauden Helsingin Pitäjänmäellä, jonka lähellä on Talin golf-kenttä. Ajattelin usein, että kuuluuko tällainen golf-kenttä keskelle nykypäivän vilkasta kaupunkia, raitiovaunulinjan viereen? Golfarit vaikuttavat myös aika v-mäisiltä ihmisiltä; kun kävelin kentän poikki meneviä jalankulkuteitä, joiden pitäisi olla kaikkien käytettävissä, kuulin pariinkin otteeseen pelaajilta huutoa ja valitusta.

Golfkenttä taitaa olla vanhempi kuin hikinen betonikuutiosi siinä lähellä, tai koko lähiö. Joten itse sinä olet siinä se tulokas.

Huutoa taas tulee koska päähän osuva golfpallo tekee aika kipeää, eikä tyhmempi osa kansasta tajua riskiä. 

Vierailija
52/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoomuslainen sahaisi omaa oksaansa? Tarkoitus on leikata kaikilta MUILTA kuin omilta eturyhmiltä.

Sori mutta tiedoksesi, että Kokoomus ei ole valmistelemassa minkään järjestön leikkauksia.

Sote-järjestöjen leikkauksia valmistelee Rydman/ PS.

Kulttuuri- ja liikunta-alalle on rahaa jaksmassa Adlercreuz/ RKP ja Poutala/Kristilliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin lajista löytyy Suomessa n. tuhansia pelaajia joille koko vuoden avustussumma olisi taskurahaa. Käsittämätön suojelukohde Rydmanilta jos kaikilta muilta leikataan.

Rydman ei supjele niitä, etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Noille golliitoille rahanjaosta vastaa RKP:n ja Kristillisten ministerit.

Vierailija
54/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Golf kentät vie liikaa tilaa tässä maassa!. Joutomaille voisi rakentaa kodittomien asuntolat mutta pieni valkoinen pallo ja maila tarvii kaiken ton tilan....eeiiiiiiis

Asuin viime vuonna muutaman kuukauden Helsingin Pitäjänmäellä, jonka lähellä on Talin golf-kenttä. Ajattelin usein, että kuuluuko tällainen golf-kenttä keskelle nykypäivän vilkasta kaupunkia, raitiovaunulinjan viereen? Golfarit vaikuttavat myös aika v-mäisiltä ihmisiltä; kun kävelin kentän poikki meneviä jalankulkuteitä, joiden pitäisi olla kaikkien käytettävissä, kuulin pariinkin otteeseen pelaajilta huutoa ja valitusta.

Golfkenttä taitaa olla vanhempi kuin hikinen betonikuutiosi siinä lähellä, tai koko lähiö. Joten itse sinä olet siinä se tulokas.

Huutoa taas tulee koska päähän osuva golfpallo tekee aika kipeää, eikä tyhmempi osa kansasta tajua riskiä. 

Siellä on kyltti, jossa kehotetaan varomaan mahdollisia golf-palloja, joten vahingon sattuessa ohikulkijakin voi ymmärtääkseni olla itse vastuussa. Kun siinä nyt on kaikkien käytössä oleva tie, niin mielestäni golfarienkin pitää sietää niitä kävelijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purjehdus ja golf ovat yhteiskunnan tukipilareita joiden rakenteisiin ei saa koskea. Samoin ooppera ja ratsastus.

 

Nalle W

Eliitin harrastus. Eihän niiltä leikata. Saivat vielä veronalennusta jotta pääsevät harrastamaan. 

Vierailija
56/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus ei todellakaan ole koko kansan hallitus.

Totta. Kun kaikkien ei tarvitse edes osallistua säästötalkoisiin. 

Vierailija
57/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Rydman ja muut persut hakee töihin näihin yhdistyksiin kun persujen kannatus putoaa.

Vierailija
58/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen toimien vuoksi lapsiköyhyys on lisääntynyt. Mutta eliitin harrastuksista ei saa leikata!

Vierailija
59/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin noille kuin setalle 

Vierailija
60/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Rydman ja muut persut hakee töihin näihin yhdistyksiin kun persujen kannatus putoaa.

Kyllä ne on perinteisesti varattu vassareille, demareilla ja keskustalaisille nuo järjestöjen johtajien työpaikat. Voit esittää arvostelusi sinne 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän