Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kaikilta järjestöiltä ei leikata - Golfliitolle ja metsästäjille yli puolen miljoonan euron potti

Vierailija
20.06.2026 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012090797.html

 

Tulee mieleen Eduskunnan joululahjarahat jotka kaikki tyypillisiin 70v boomerikohteisiin. Niiden etujahan tämä hallitus ajaa.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Golf kentät vie liikaa tilaa tässä maassa!. Joutomaille voisi rakentaa kodittomien asuntolat mutta pieni valkoinen pallo ja maila tarvii kaiken ton tilan....eeiiiiiiis

Asuin viime vuonna muutaman kuukauden Helsingin Pitäjänmäellä, jonka lähellä on Talin golf-kenttä. Ajattelin usein, että kuuluuko tällainen golf-kenttä keskelle nykypäivän vilkasta kaupunkia, raitiovaunulinjan viereen? Golfarit vaikuttavat myös aika v-mäisiltä ihmisiltä; kun kävelin kentän poikki meneviä jalankulkuteitä, joiden pitäisi olla kaikkien käytettävissä, kuulin pariinkin otteeseen pelaajilta huutoa ja valitusta.

Golfkenttä taitaa olla vanhempi kuin hikinen betonikuutiosi siinä lähellä, tai koko lähiö. Joten itse sinä olet siinä se tulokas.

Huutoa taas tulee koska päähän osuva golfpallo tekee aika kipeää, eikä tyhmempi osa kansasta tajua riskiä. 

Eihän sillä ole mitään merkitystä kuinka vanha se on, vaan että tämän päivän maailmassa se on aivan väärässä paikassa. Kehitys kehittyy ja vaatii uusia ratkaisuja, muutenhan asuisimme vielä luolissa. Tampereella tämä on jo ymmärretty ja Tammer Golf joutuu muuttamaan Ruotulasta kauemmaksi ja sen nykyiselle paikalle rakennetaan uusi asuinalue. Aivan oikea ratkaisu kasvavalle kaupungille.

Vierailija
62/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simula hommasi harrastusklubilleen miljoonatuen

Asiallinen harrastus verrattuna homoiluun.

Tämä sinun kannattaa kertoa persujen hin ttareille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseiden hupeja.  

Vierailija
64/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin lajista löytyy Suomessa n. tuhansia pelaajia joille koko vuoden avustussumma olisi taskurahaa. Käsittämätön suojelukohde Rydmanilta jos kaikilta muilta leikataan.

Willelle ei nämä kuulu

Vierailija
65/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja verorahoista kustannetaan monennäköistä turhaa kerhoa ja tapahtumaa. Kyllä taitaa piilokorruptio jyrätä tässäkin asiassa. 

Vierailija
66/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostakin lajista löytyy Suomessa n. tuhansia pelaajia joille koko vuoden avustussumma olisi taskurahaa. Käsittämätön suojelukohde Rydmanilta jos kaikilta muilta leikataan.

Willelle ei nämä kuulu

Wille pistää keplottelijat kuriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus ei todellakaan ole koko kansan hallitus.

Hyvä niin.

Vierailija
68/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään persuja puolustelematta, Kokoomus, Kristillisdemokraatit ja RKP ovat mestaroineet puolueiden imagohallinnan kokoomuksen tuella niin, että vain perussuomalainen ministeri joutuu toteuttamaan leikkaukset hallinnonalallaan.

 

Astuivat samaan miinaan jo hallituskauden alussa ja lopputulos on n. 50% sulanut kannatus, kun muilta puolueilta lähtenyt vain vähän kannattajia.


Todellisuus on että muutkin hallituspuolueet ovat nämä leikkaukset ja leikkaamatta jättämiset hyväksyneet. Mutta niiden julkisina kasvoina on taas kerran persu. Ovat todella poliittisesti taitamattomia.

Rydman on itse  jatkuvasti  julkisuudessa kertomassa  miten hän leikkaa  keneltä haluaa  eikä asia  kuulu  muille hallituspuolueille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Golf kentät vie liikaa tilaa tässä maassa!. Joutomaille voisi rakentaa kodittomien asuntolat mutta pieni valkoinen pallo ja maila tarvii kaiken ton tilan....eeiiiiiiis

Asuin viime vuonna muutaman kuukauden Helsingin Pitäjänmäellä, jonka lähellä on Talin golf-kenttä. Ajattelin usein, että kuuluuko tällainen golf-kenttä keskelle nykypäivän vilkasta kaupunkia, raitiovaunulinjan viereen? Golfarit vaikuttavat myös aika v-mäisiltä ihmisiltä; kun kävelin kentän poikki meneviä jalankulkuteitä, joiden pitäisi olla kaikkien käytettävissä, kuulin pariinkin otteeseen pelaajilta huutoa ja valitusta.

Golfkenttä taitaa olla vanhempi kuin hikinen betonikuutiosi siinä lähellä, tai koko lähiö. Joten itse sinä olet siinä se tulokas.

Huutoa taas tulee koska päähän osuva golfpallo tekee aika kipeää, eikä tyhmempi osa kansasta tajua riskiä. 

Siellä on kyltti, jossa kehotetaan varomaan mahdollisia golf-palloja, joten vahingon sattuessa ohikulkijakin voi ymmärtääkseni olla itse vastuussa. Kun siinä nyt on kaikkien käytössä oleva tie, niin mielestäni golfarienkin pitää sietää niitä kävelijöitä.

Ei millään kylteillä voi vastuita määritellä. Maamme on pullollaan kaikenlaisia kieltokylttejä, joilla ei ole minkäänlaista laillisuuspohjaa. Kyllä se on laki, joka sen päättää kuka on vahingon sattuessa vastuussa. Jos siinä on julkinen tie ilman virallista viranomaisten hyväksymää liikennemerkkiä, joka kieltäisi tiellä kulkemisen, niin on päivänselvää pallonlyöjä on vastuussa vahingosta.

Vierailija
70/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Rydman ja muut persut hakee töihin näihin yhdistyksiin kun persujen kannatus putoaa.

Kyllä ne on perinteisesti varattu vassareille, demareilla ja keskustalaisille nuo järjestöjen johtajien työpaikat. Voit esittää arvostelusi sinne 

Simula  on antanut ampumaradalleen  yli  miljoona euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purjehdus ja golf ovat yhteiskunnan tukipilareita joiden rakenteisiin ei saa koskea. Samoin ooppera ja ratsastus.

 

Nalle W

Myös metsästys on Nallen sydäntä lähellä. Maksoihan hän naapurin hiljaiseksi, kun poikansa ampui hänen hirvikiväärillään naapuria kaulaan.

Esitutkintapöytäkirjan mukaan Nallen poika Thomas oli päättänyt esitellä isänsä aseita kavereilleen. Metsästystä harrastavalla Björn Wahlroosilla oli kotonaan kolme haulikkoa, kaksi kivääriä ja .22-kaliiberinen pistooli.

– Thomas otti isänsä hirvikiväärin asetelineestä, teki latausliikkeen ja tähtäili sisäpihan poikki noin sadan metrin päässä sijaitsevan naapuritalon ikkunoita. Yksi kavereista kertoi kuulusteluissa, että Thomas oli tähdännyt naapuritalon ikkunassa näkynyttä miestä kiikarikiväärillä ja todennut, että ”nyt voisi osua”, kirjassa kerrotaan.

Poliisille Thomas kertoi, ettei ikkunassa näkynyt miestä, kun hän veti liipaisimesta. Aseessa ei pitänyt olla patruunoita. Niitä aseeseen oli kuitenkin jäänyt isä-Wahlroosin lokakuisen hirvenmetsästysreissun jäljiltä. Wahlroos ei ollut passipaikalta lähdettyään jostain syystä avannut kiväärinsä lukkoa, ei ampunut tyhjälaukausta eikä poistanut lipasta aseesta.

Luoti osui naapuria kaulaan, ohittaen kaulavaltimon sentin päästä. Naapurilla ei ollut mitään käsitystä mitä oli tapahtunut, vaan hän luuli saaneensa sairaskohtauksen.

– Hirvikiväärin luoti painaa vain kymmenisen grammaa, mutta osuessaan yliääninopeudella se iskee kuin hevosen potku. Puolivaippaluoti on suunniteltu osuessaan laajenemaan sienenmuotoiseksi, jotta se repisi sisäelimiä mahdollisimman paljon. Kaikkien onneksi luoti ei ehtinyt laajeta kudoksissa, vaan lävisti kaulan, kirjassa kerrotaan.

Naapuri raahautui puhelimen luo ja hälytti apua.

Uhrin korvaukset lievensivät rangaistusta

Marraskuussa 1996 Björn Wahlroos tuomittiin ampuma-aserikkomuksesta ja törkeästä vammantuottamuksesta 40 päiväsakkoon, joista maksettavaa kertyi 33 480 markkaa. Tuomion mukaan Wahlroos ei ollut huolehtinut riittävän hyvin siitä, etteivät aseet joudu asiattomiin käsiin ja oli unohtanut poistaa aseesta patruunat. Lisäksi hänen Tikka-hirvikivääri tuomittiin valtiolle menetetyksi. Wahlroosit joutuivat korvaamaan myös oikeudenkäyntikulut sekä naapurin rikkoutuneet ikkunat. Kirjan mukaan oman asuntonsa ikkunat Wahlroos korjasi niin vähin äänin, että isännöitsijä kuuli niiden rikkoutumisesta vasta poliisikuulustelussa.

Thomas Wahlroos tuomittiin nuorena henkilönä tehdystä vammantuottamuksesta 30 päiväsakkoon. Maksettavaksi tuli 600 markkaa.

Rangaistuksia lievensi se,  Wahlroos oli sopinut vahingonkorvauksista suoraan uhrin kanssa. Uhri vaikutti tyytyväiseltä korvauksiin, sillä hän ilmoitti poliisille lähettämässä käsin kirjoitetussa kirjeessä, ettei vaadi Wahlrooseille syytettä, Wahlroosin epävirallisessa elämäkerrassa kerrotaan.

Näin sitä rahalla hoidellaan vakavia rikoksia.

Muistan kun Nalle sai EU:lta miljoonatuet, koska kasvatti fasaaneja Suomen kerman ja vähän Ruotsin kuninkaallistenkin tapettaviksi. Nalle on aina osannut näppärästi kerätä itselleen kamalasti rahaa, on sellainen oman elämänsä donaldtrump, siis sen jälkeen kun lakkasi olemasta kommunisti. Kommunismi oli Nallelle niin väsyttävää, koska piti teeskennellä olevansa kiinnostunut muista ihmisistä, kun ei oikeasti ole innostunut muista kuin itsestään, ja kupeidensa hedelmistä, tietenkin. 

Vierailija
72/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään persuja puolustelematta, Kokoomus, Kristillisdemokraatit ja RKP ovat mestaroineet puolueiden imagohallinnan kokoomuksen tuella niin, että vain perussuomalainen ministeri joutuu toteuttamaan leikkaukset hallinnonalallaan.

 

Astuivat samaan miinaan jo hallituskauden alussa ja lopputulos on n. 50% sulanut kannatus, kun muilta puolueilta lähtenyt vain vähän kannattajia.


Todellisuus on että muutkin hallituspuolueet ovat nämä leikkaukset ja leikkaamatta jättämiset hyväksyneet. Mutta niiden julkisina kasvoina on taas kerran persu. Ovat todella poliittisesti taitamattomia.

Rydman on itse  jatkuvasti  julkisuudessa kertomassa  miten hän leikkaa  keneltä haluaa  eikä asia  kuulu  muille hallituspuolueille.

Ryydillä meni toi valta vähän hattuun, sanoisin. 😆

Nooo, Meghan Markle latisti pikkuisen välillä tunnelmaa, kun sanoi ettei tunne pikkumiestä. Hah! Hah! 

Siksi kai Ryyd nyt innostuikin leikkaamisesta niin kovin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästys on tärkeä harrastus suomalaisille, tarviiko se erillistä tukea on sitten eri asia. Seta ei tarvitse kyllä euroakaan tukea, siitä ei ole kuin haittaa suomalaisille.

Vierailija
74/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillunnuoleminen onnistuu ilman miljoonaomaisuutta. Hyvä että rahojen tuhlailusta luovutaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästys on tärkeä harrastus suomalaisille, tarviiko se erillistä tukea on sitten eri asia. Seta ei tarvitse kyllä euroakaan tukea, siitä ei ole kuin haittaa suomalaisille.

Joo, sieltä katolta se yksikin nuorimies metsästi nuoren naispoliisiin pyörätuoliin. Erinomaista metsästystä! 

Vierailija
76/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo karua kieltä siitä kuinka poliitikot ovat irronneet omaan todellisuuteensa, eivätkä ymmärrä kansan elämää

Vierailija
77/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästys on tärkeä harrastus suomalaisille, tarviiko se erillistä tukea on sitten eri asia. Seta ei tarvitse kyllä euroakaan tukea, siitä ei ole kuin haittaa suomalaisille.

Joo, sieltä katolta se yksikin nuorimies metsästi nuoren naispoliisiin pyörätuoliin. Erinomaista metsästystä! 

Vasemmistolaiset ovat aina onnessaan kun poliisin sattuu.

Vierailija
78/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästys on tärkeä harrastus suomalaisille, tarviiko se erillistä tukea on sitten eri asia. Seta ei tarvitse kyllä euroakaan tukea, siitä ei ole kuin haittaa suomalaisille.

Joo, sieltä katolta se yksikin nuorimies metsästi nuoren naispoliisiin pyörätuoliin. Erinomaista metsästystä! 

Vasemmistolaiset ovat aina onnessaan kun poliisin sattuu.

Luetun ymmärtämisessä persuilla tunnetusti suuria haasteita, jonka tämäkin kommentti jälleen kerran todistaa.

Jos ei noin umpiselvää sarkasmia ymmärrä, niin kannattaa pyytää äityli sinne peräkammarin puolelle sen sinulle lukemaan. Tosin jos äitylin kasvatuksen tuloksena on tuollainen uuvatti peräkammaripoika, niin tuskin se äitikään sen enempää ymmärtää.

Vierailija
79/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi monikulttuuriin riittää aina rahaa:

Milan Jaffin palauttaminen Suomeen voi maksaa jopa satojatuhansia euroja.

Jaff on haettava takaisin Suomeen vastaamaan uusiin syytteisiin, vaikka hänet karkotettiin aiemmin Irakiin.

Kustannukset riippuvat siitä, saapuuko Jaff vapaaehtoisesti.

Vierailija
80/83 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillunnuoleminen onnistuu ilman miljoonaomaisuutta. Hyvä että rahojen tuhlailusta luovutaan

Sinulla taas ei pillun nuoleminen onnistu ensinkään, kun elämäsi ainoan kerran olet saanut naamasi lähellekään pillua, kun äitisi karvakauluksen läpi pääsi maailmaan työnsit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä