Kysymys introverttinaisille
Haluaisitko ennemmin suhteeseen kaltaisesi miehen vai ekstroverttimiehen kanssa?
Kummanlaisien kanssa olet käytännössä useammin päätynyt suhteeseen?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen, haluaisin ekstrovertin, koska ovat sosiaalisesti hyviä jopa minun kanssani, mutta en ota niitä, sillä he haluavat koko ajan nähdä ystäviään ja viettää iltaa.
Tulisi liikaa ristiriitaa.
Väitetysti ekstroversiolla/introversiolla ja toisaalta sosiaalisilla taidoilla ei ole niin paljoa korrelaatiota keskenään kuin äkkiseltään kuvittelisi. Toki ekstrovertit saavat tyypillisesti enemmän harjoitusta, eli onhan sillä oma vaikutuksensa.
Erityisen ärsyttäviä ovat kuulema ekstrovertit joiden sosiaaliset taidot ovat huonot.
Introvertti. Pitkässä juoksussa samanlaisuus kantaa pisimmälle.
Olen ollut suhteessa molempien kanssa, olennaista on se, että toinen hyväksyy sen, että sosiaalisen toiminnan vastapainoksi tarvitsen rauhaa ja hiljaisuutta.
Se, mikä mulle ei kelpaisi, olisi epäsosiaalinen introvertti, joka ei koskaan poistu kotoa. Olisi kamalaa jossei saisi kotona omaa aikaa. Tosin ei kai kukaan ylipäänsä epäsosiaalista kumppania halua
Jos vain löytäis sen introverttinaisen jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempaa kokemusta on vain lyhyestä tapailusta ekstrovertin kanssa. Näin 15 vuotta myöhemmin en usko, että suhdetta mulle koskaan muodostuu, mutta jos niin tapahtuisi, ehdottomasti toinen introvertti.
Mites nämä viimeiset 15 vuotta, onko sinulla ollut halua parin löytämiseen vai eikö touhu ole liiemmälti kiinnostanut?
Oli paljon traumoja taustalla ja halusin käsitellä ne, ennen kuin sotken ketään toista elämääni. Ei mun nuorempana ollut edes mahdollista oikeasti tietää, mitä haluan. Se on selkiintynyt näiden vuosien aikana.
Ei välttämättä huono marssijärjestys. Toisaalta turvallinen suhdekin voi toimia korjaavana ympäristönä, kunhan ei vain lataa sille kohtuuttomia odotuksia.
Siinä mielessähän sinulla on ihan hyvä markkinatilanne, että varmaan hyllyltä löytyy enemmän introvertti- kuin ekstroverttimiehiä. Toisaalta, eivät hirveästi oma-aloitteisesti tule sieltä hyllyltä ulko-ovelle pimputtelemaan.
Tässä ajassa vain myös ehti tulla fyysisiä vaivoja ja rajoitteita, jotka nyt ei varsinaisesti pointseja nosta. Ehkä, jos löytäisi toisen samanmoisen. Mutta tosiaan, mistäpä sen löytäisi kun viihdymme itseksemme :P
Olisipa joku näkymätön "verkko" joka maagisesti mahdollistaisi ihmisten tapaamisen etänä. 🙂
Juuri tässä taannoin ajattelin, että jos deittisovellukset ovat nykyään ainoa tapa löytää kumppani, olen todellakin koko elämäni yksin. Niin kamalilta nuo kuulostavat. Ehkä jos jollain harrastusforumilla sattuisi jonkun tapaamaan...
En ole minäkään koskaan käyttänyt deittisovelluksia, mutta kuulopuheiden perusteella ne vaikuttavat minusta kuin introvertille tehdyiltä. Olisi paljon helpompi aluksi tutustua viestittelemällä kuin yrittää livenä änkeytyä jonkun seuraan.
Mikä niissä vaikuttaa sinun mielestäsi niin luotaan työntävältä?
En ole aiempi kirjoittaja mutta itseäni tympii niissä pinnallisuus ja vaikeus löytää syvällisiä miehiä. Lisäksi omasta mielestäni henkinen kemia ei selviä viestittelyllä vaan siihen tarvitaan vähintään puhelimessa juttelu. Viestittely voi siis joskus sujua loistavasti mutta sitten livenä juttu ei luista lainkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut suhteessa molempien kanssa, olennaista on se, että toinen hyväksyy sen, että sosiaalisen toiminnan vastapainoksi tarvitsen rauhaa ja hiljaisuutta.
Se, mikä mulle ei kelpaisi, olisi epäsosiaalinen introvertti, joka ei koskaan poistu kotoa. Olisi kamalaa jossei saisi kotona omaa aikaa. Tosin ei kai kukaan ylipäänsä epäsosiaalista kumppania halua
Eri kodeissa asuminen saattaa olla hyvä ratkaisu monelle introvertille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen, haluaisin ekstrovertin, koska ovat sosiaalisesti hyviä jopa minun kanssani, mutta en ota niitä, sillä he haluavat koko ajan nähdä ystäviään ja viettää iltaa.
Tulisi liikaa ristiriitaa.
Väitetysti ekstroversiolla/introversiolla ja toisaalta sosiaalisilla taidoilla ei ole niin paljoa korrelaatiota keskenään kuin äkkiseltään kuvittelisi. Toki ekstrovertit saavat tyypillisesti enemmän harjoitusta, eli onhan sillä oma vaikutuksensa.
Erityisen ärsyttäviä ovat kuulema ekstrovertit joiden sosiaaliset taidot ovat huonot.
Se on kyllä totta. Olen se jolle vastasit, ja olen ihastunut pariin ekstroverttiin, jotka olivat äärimmäisen hyviä sosiaalisesti ja taisin yleistää sen perusteella.
Olen tietysti tavannut myös niitä, jotka puhuvat ja puhuvat ilman mitään sisältöä, ja sellainen liitto olisi kauhistus.
Introverttinainen joka tinderissä, kirjoita profiiliin introvertti niin tykkäyksiä tulee 👍
M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempaa kokemusta on vain lyhyestä tapailusta ekstrovertin kanssa. Näin 15 vuotta myöhemmin en usko, että suhdetta mulle koskaan muodostuu, mutta jos niin tapahtuisi, ehdottomasti toinen introvertti.
Mites nämä viimeiset 15 vuotta, onko sinulla ollut halua parin löytämiseen vai eikö touhu ole liiemmälti kiinnostanut?
Oli paljon traumoja taustalla ja halusin käsitellä ne, ennen kuin sotken ketään toista elämääni. Ei mun nuorempana ollut edes mahdollista oikeasti tietää, mitä haluan. Se on selkiintynyt näiden vuosien aikana.
Ei välttämättä huono marssijärjestys. Toisaalta turvallinen suhdekin voi toimia korjaavana ympäristönä, kunhan ei vain lataa sille kohtuuttomia odotuksia.
Siinä mielessähän sinulla on ihan hyvä markkinatilanne, että varmaan hyllyltä löytyy enemmän introvertti- kuin ekstroverttimiehiä. Toisaalta, eivät hirveästi oma-aloitteisesti tule sieltä hyllyltä ulko-ovelle pimputtelemaan.
Tässä ajassa vain myös ehti tulla fyysisiä vaivoja ja rajoitteita, jotka nyt ei varsinaisesti pointseja nosta. Ehkä, jos löytäisi toisen samanmoisen. Mutta tosiaan, mistäpä sen löytäisi kun viihdymme itseksemme :P
Olisipa joku näkymätön "verkko" joka maagisesti mahdollistaisi ihmisten tapaamisen etänä. 🙂
Juuri tässä taannoin ajattelin, että jos deittisovellukset ovat nykyään ainoa tapa löytää kumppani, olen todellakin koko elämäni yksin. Niin kamalilta nuo kuulostavat. Ehkä jos jollain harrastusforumilla sattuisi jonkun tapaamaan...
En ole minäkään koskaan käyttänyt deittisovelluksia, mutta kuulopuheiden perusteella ne vaikuttavat minusta kuin introvertille tehdyiltä. Olisi paljon helpompi aluksi tutustua viestittelemällä kuin yrittää livenä änkeytyä jonkun seuraan.
Mikä niissä vaikuttaa sinun mielestäsi niin luotaan työntävältä?
En ole aiempi kirjoittaja mutta itseäni tympii niissä pinnallisuus ja vaikeus löytää syvällisiä miehiä. Lisäksi omasta mielestäni henkinen kemia ei selviä viestittelyllä vaan siihen tarvitaan vähintään puhelimessa juttelu. Viestittely voi siis joskus sujua loistavasti mutta sitten livenä juttu ei luista lainkaan :D
Uskon kyllä kaikki nuo vaikeudet, mutta kuinka paljon vaikeampaa onkaan löytää sopivaa kumppania ilman sovelluksia.
Itse myös uskon, että kyllä melkein kaikki ihmiset ovat sekä pinnallisia että syvällisiä. Monilla ei vain ole kokemusta ja/tai uskallusta sen syvällisen puolen esilletuonnista.
Hiljainen eukko haluaa aina sen äänekkäimmän miehen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ekstrovertti aviomies.
Jonka mielestä minä siis olen epäsosiaalinen =) kun ei pätkääkään kiinnosta tyhjänpäiväiset kissanristiäiset ja pakkovieraiden kutsuminen, kylässä käyminen, ryhmämatkailu.
Nämä piirteet on iän myötä vaan vahvistuneet. Joskus joutuu tekemään kompromisseja.
Eihän epäsosiaalisuus ole mikään pahe. Ihan neutraali persoonallisuuden piirre.
Tämän viestin saamien ylänuolten määrä paljastaa kuinka moni keskustelijoista ei ymmärrä mitä sana "epäsosiaalinen" tarkoittaa.
Täällä ikisinkku introverttinainen joka ei ole koskaan seurustellut. En kyllä haluaisi toista aina kotona nysväävää introverttiä. Aina kiinnostunut ekstroverteistä.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen eukko haluaa aina sen äänekkäimmän miehen
Evätkös he sitten tasoita toisiaan, jos toisella ei ole niin paljoa sanottavaa ja toiselta ei puheenaiheet lopu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri kodeissa asuminen saattaa olla hyvä ratkaisu monelle introvertille.
Nojaa, se vähän riippuu mitä suhteelta haluaa. Kyllä introvertitkin on ihan kykeneviä perhe-elämäänkin. En kuitenkaan itse lähtisi minkäänlaiseen parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka seura kuluttaa energiaa. Omissa suhteissa sen toisen läsnaolo ei pääsääntöisesti häiritse, varsinkin kun riittävän usein hän myös lähtee omiin harrastuksiinsa ja viettämään aikaa omien kavereiden kanssa.
Mut tosiaan introvertille ei kyllä sovi sellanen tehdään kaikki yhdessä 24/7.
Varmaan introvertti voisi samaistua paremmin, mutta olisi hyvä jos mies olisi se sosiaalisempi osapuoli eikä ihan niin intovertti kuin minä.
Sanon vaan että kauan kesti toipua ylisosiaalisesta henkilöstä.
En halua ilmaisen seksuaalisen hyväksikäytön suhteeseen kenenkään miehen kanssa, enkä myöskään kaveerata miesten kanssa jotka ovat promiskuiteettisia ja seksuaalimoraalittomia.
Muutoin on ihan sama onko henkilö intro vai ekstro, molemmilla on omat erityistaitonsa ja tapansa. Ennemminkin merkitsee luonteenlaatu, onko eteenpäinmenevä positiivinen vai kinasteleva negatiivinen.
Jos olisi pakko mennä suhteeseen niin introvertin. En jaksaisi tutustua ekstroverttimiehen valtavaan, vaihtuvaan kaveripiiriin ja olla kaikkien kanssa hyvää pataa, ettei niille tule paha mieli.
4 miestä, joista 3 oli introverttia, 1 ekstrovertti. Koin ekstrovertin aivan omanlaisenaan helvettinä, mutta hän oli myös pelimies ja petturi - en syytä kaikkia ekstroverttejä siitä, ettei heihin voi luottaa. Mutta omat kokemukset näin. INtrolle intro on parempi. Ymmärretään yhessä toistemme omituisuuksia.