Kysymys introverttinaisille
Haluaisitko ennemmin suhteeseen kaltaisesi miehen vai ekstroverttimiehen kanssa?
Kummanlaisien kanssa olet käytännössä useammin päätynyt suhteeseen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ekstrovertti aviomies.
Jonka mielestä minä siis olen epäsosiaalinen =) kun ei pätkääkään kiinnosta tyhjänpäiväiset kissanristiäiset ja pakkovieraiden kutsuminen, kylässä käyminen, ryhmämatkailu.
Nämä piirteet on iän myötä vaan vahvistuneet. Joskus joutuu tekemään kompromisseja.
Tekeekö tuo ihmisestä introvertin? Meinaan en minuakaan kiinnosta tippaakaan nuo mainitsemasi kommunikoinnit ihmisten kanssa, mutta tietynlaisten rentojen ihmisten ollessa kyseessä menisin mielelläni mukaan, isompaankin porukkaan. Miksi itseäni nimittäisin? En ainakaan introvertiksi. Valikoiva ekstrovertti?
Mä olen kaiketi sitten valikoiva introvertti ja viihdyn paljon yksin osittain sen vuoksi, että harvoin tapaan sellaisia ihmisiä, jonka seurassa oikeasti viihdyn kunnolla.
Kokemusta on molemmista, nykyinen on ekstrovertti. Minusta on kiinni enemmän siitä, miten sovin yhteen kyseisen yksilön kanssa, kuin miehen seurallisuudesta sinänsä. Oma ekstroverttini ymmärtää kyllä antaa tilaa ja iän myötä on muuttunut melkoiseksi kotihiireksi itsekin, mitä ollaan molemmat ihmetelty.
Vierailija kirjoitti:
Mistä teitä sinkkuna olevia introverttinaisia löytäisi?
Introverttimies 39v.
Mä viihdyn kyllä paljon kotona, mutta tykkään kovasti myös matkustella, käydä reiveissä ja festareilla ja tykkään extreme-urheilusta.
Olin pitkässä liitossa ekstrovertin kanssa. Minua syyllistettiin siitä, että viihdyin kotona, enkä ollut kiinnostunut niin aktiivisesta sosiaalisesta elämästä kuin hän. Hän ei viihtynyt aloillaan, minua taas ei kiinnostanut viettää viikonloppuja puolituttujen seurassa. Tykkään palautua kaikessa rauhassa omassa kodissani.
Sain kuulla olevani hankala ja outo + kaikki muut ihmiset hänen mukaansa kyläilevät ahkerasti ja käyvät monenlaisissa tapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ideaali kumppani on joko sosiaalisesti taitava introvertti tai sitten ekstrovertti. Ei missään nimessä sellaista introverttia, joka on ihan tuppisuu ja viihtyy pelkästään kotona. Tykkään itse keskustella paljon, mulla on hyvät sosiaaliset taidot ja tykkään ehdottomasti käydä myös kodin ulkopuolella vaikka viihdyn myös itsekseni.
En halua tunkea sanoja suuhusi, mutta luonnehtisitko itse olevasi ennemminkin ambivertti kuin introvertti?
Uskoisin, että enemmän introvertti, sillä mulla ei ole mitään vaikeuksia olla yksin ja esim korona-aika ei tuottanut mitään ongelmia, koska viihdyn todella paljon omissa ajatuksissani. Mutta tosiaan kyllä tykkään myös käydä erilaisissa tapahtumissa, mutta ongelmana on, että harvoin tapaan ihmisiä jonka seurassa oikeasti viihdyn. Jon olisi oikeanlaista seuraa niin menisin enemmän. Tykkään myös enemmän syvistä keskusteluista kuin pinnallisesta juttelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertti. Parhaimmillaan hänen sosiaalisuutensa auttaa minuakin tutustumaan ihmisiin joita en muutoin olisi edes tavannut. Eikä minun ole pakko olla aina menossa mukana vaan voin olla kotona rauhassa kun hän on viettämässä aikaa kavereiden kanssa.
Introvertit on jo koettu. Rasittavinta on se jos olet sen toisen ainoa ystävä, etkä saa koskaan olla rauhassa kotona. Introverttimiehillä on useammin myös ongelmia sosiaalisissa taidoissa - tai sanotaanko näin että ne antisosiaaliset tapauksen on useimmin myös introverttejä.
Hiusten halkomista, mutta kun puhut antisosiaalisista, niin todennäköisesti tarkoitat epäsosiaalisia.
Aivan tarkoituksenmukaisesti sanoin antisosiaalinen. Epäsosiaalinen ihminen on vetäytyvä, luonnostaan introvertti, eikä siinä sinällään ole mitään pahaa. Mutta antososiaalinen taas aiheuttaa paljon pahaa ympärillään, minkä takia he jäävät yksin, ja siihen liittyy havaintojeni mukaan vahvaa introvertiksi identifioitumista, ikäänkuin miellyttävämpänä selityksenä yksinäisyydelle ja puolustuksena miksi ei tarvitse muuttaa omia tapojaan. Kaikki introverttimiehet eivät siis ole tällaisia, mutta lähes kaikki antisosiaaliset miehet ovat introverttejä.
En ottaisi mitään verttiä enkä kyllä ruotsinkielistäkään, tulee kommunikaatiovaikeuksia, eikä se verttiys ole ruotsinkieltä kummoisempi, kommunikointitapa, ettei kerro persoonasta varsinaisesti mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi introvertin kumppanin pitäisi vastata kaikkiin ekstrovertin kumppanin sosiaalisiin tarpeisiin? Ekstrovertilla pitäisi olla elämässään muitakin ihmisiä.
Asia taitaa olla usein toisinpäin, että sillä ekstrovertilla on paljon muitakin sosiaalisia kontakteja ja introvertilla ei välttämättä ole kumppanin lisäksi monia kontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi introvertin kumppanin pitäisi vastata kaikkiin ekstrovertin kumppanin sosiaalisiin tarpeisiin? Ekstrovertilla pitäisi olla elämässään muitakin ihmisiä.
Ekstrovertin on vaikea ymmärtää sitä, että introvertti ei saa energiaa kaikesta sosiaalisesta toiminnasta. Moni ekstrovertti kuihtuu ilman kontakteja, kun introvertti kukoistaa omavalintaisessa kontaktien rajoittamisessa -hiljaa sisäänpäin. Ja koska se ei näy ulospäin, ekstrovertti, ulospäin ja ulkoapöin elävä, ei oikein ymmärrä.
Ja moni introverttikin tykkää sosiaalisesta toiminnasta, mutta tarvitsee vain enemmän aikaa itsekseen sen jälkeen. Ekstrovertti voi mennä ulos monena päivänä peräkkäin ilman ongelmaa, mutta introvertti haluaa yleensä muutaman hiljaisemman päivän välissä ja on mielellään omissa oloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ideaali kumppani on joko sosiaalisesti taitava introvertti tai sitten ekstrovertti. Ei missään nimessä sellaista introverttia, joka on ihan tuppisuu ja viihtyy pelkästään kotona. Tykkään itse keskustella paljon, mulla on hyvät sosiaaliset taidot ja tykkään ehdottomasti käydä myös kodin ulkopuolella vaikka viihdyn myös itsekseni.
En halua tunkea sanoja suuhusi, mutta luonnehtisitko itse olevasi ennemminkin ambivertti kuin introvertti?
Uskoisin, että enemmän introvertti, sillä mulla ei ole mitään vaikeuksia olla yksin ja esim korona-aika ei tuottanut mitään ongelmia, koska viihdyn todella paljon omissa ajatuksissani. Mutta tosiaan kyllä tykkään myös käydä erilaisissa tapahtumissa, mutta ongelmana on, että harvoin tapaan ihmisiä jonka seurassa oikeasti viihdyn. Jon olisi oikeanlaista seuraa niin menisin enemmän. Tykkään myös enemmän syvistä keskusteluista kuin pinnallisesta juttelusta.
Hyvin sanottu, voisi olla vaikka omasta suustani. Syvällinen keskustelu onnistuu hyvin kahdestaan, jollain tavalla kolmestaan, mutta sitä suuremmassa porukassa meno on liian kaoottista. Keskustelu ohjautuu aina johonkin lillukanvarsiin juuri siinä vaiheessa kun alettaisiin päästä mielenkiintoisiin asioihin. Liian raskasta ja oletettavasti muiden mielestä ärsyttävää olla kokoajan paimentamassa keskustelua, kun joku ekstrovertti haluaisi esitellä uusimpia kissavideoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu, voisi olla vaikka omasta suustani. Syvällinen keskustelu onnistuu hyvin kahdestaan, jollain tavalla kolmestaan, mutta sitä suuremmassa porukassa meno on liian kaoottista. Keskustelu ohjautuu aina johonkin lillukanvarsiin juuri siinä vaiheessa kun alettaisiin päästä mielenkiintoisiin asioihin. Liian raskasta ja oletettavasti muiden mielestä ärsyttävää olla kokoajan paimentamassa keskustelua, kun joku ekstrovertti haluaisi esitellä uusimpia kissavideoitaan.
Heh, mä olen introvertti ja kissavideot olisi just parasta!
Netistä, kotoa, töistä, kaupasta ja kirjastosta pääasiassa, mutta toivoisin että minua ei lähestyttäisi missään muualla kuin netissä silloin kun olen nimenomaisesti etsimässä seuraa asiaankuuluvilla sivustoilla.
Jos olisin ekstrovertti niin netin seuranhakusivustojen lisäksi minua voisi lähestyä jossain juhlissa tai tapahtumissa joissa sosialisointi kuuluu asiaan.