Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntonäytöillä ei ketään!

Vierailija
20.06.2026 |

Mies jäi työttömäksi ja meidän on pakko myydä asuntomme. Kuusi näyttöä jo ja ei ketään käynyt! Milloin se kauppa muka 'piristyy'?

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 v kahdella eri välittäjällä, ei yhtään katsojaa.

Vierailija
102/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kyllä uudet asunnot on aivan pöyristyttävän hintaisia. Ostan mieluummin käytetyn ja hyvin pidetyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme asunnon kun olemme parin kuukauden kuluttua ns. paluumuuttajia ihan suunnitellusti. Odottelemme kuitenki vielä puolosen vuotta ennen kuin alamme tehdä itsellemme sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia. Lainaa emme tarvitse koska rahaa on. Ennemmin tai myöhemmin saamme itsellemme sopivan asunnon ns. sopivaan hintaan. Joku häviää, me voitamme. Elämä on.

Vierailija
104/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on huono sijoitusmuoto.

Meidän kaksion arvo nousi seitsemässä vuodessa 30 000€. On sekin rahaa.

On se kyllä hyvin, kun ostit 2019 ja myit 2026. Kenellekään ei käy enää tuollaista mäihää, mutta sinulle kävi. Onnittelut! Sinun pitäisi se valtionvarainministeri olla. 👍

Myin 2015. 

Niin, eli sinulla ei ole mitään kanttia puhua vuoden 2026 todellisuudesta. Kyllä minä tuon arvasin ja siksi laitoinkin nuo vuosiluvut. Vuonna 2026 myydessäsi olisit hävinnyt vähintään tuon 30 tonnia, hyvin todennäköisesti paljon enemmän, jos edes olisit saanut myydyksi ollenkaan. Yhdessätoista vuodessa on PALJON muuttunut. Koko maailma on keikahtanut ylösalaisin, kun asunnon myynnistä ja myös ostamisesta puhutaan. 

Vierailija
105/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsemme asunnon kun olemme parin kuukauden kuluttua ns. paluumuuttajia ihan suunnitellusti. Odottelemme kuitenki vielä puolosen vuotta ennen kuin alamme tehdä itsellemme sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia. Lainaa emme tarvitse koska rahaa on. Ennemmin tai myöhemmin saamme itsellemme sopivan asunnon ns. sopivaan hintaan. Joku häviää, me voitamme. Elämä on.

Teette itsellenne sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia? :-D

Just joo. Oot kuitenkin joku Kontulan neukkukuutioissa asuva hyyryläinen. Mutta aina saa unelmoida.

Vierailija
106/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko osasyynä olla se, että pankit eivät myönnä lainaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asunto sijaitsee ja onko okt vai mikä?

Minä sain juuri myytyä oman kerrostaloasuntoni Helsingissä hyvllä alueella alunperin toivomaani hintaan, mutta myynti kesti vuoden. Kaikenlaista renkaanpotkijaa kävi toki tekemässä törkeitä tarjouksia siinä välissä, onneksi lopulta tuli oikea ostaja.

Jossakin sitä pitää asua, jos ei sillan alle aio. Omistusasunto vastike+laina on halvempi kuin vuokra.

Laina ynnä vastike on enemmän kuin vuokra ellet sitten ole niin tyhmä, että aina väkisin muutat kalliisiin asuntoihin.

Vierailija
108/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 35-vuotias nainen ja olen joutunut vaihtamaan työpaikkaa viisi kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Joka kerta siis firma mennyt nurin tai lopettanut Suomen osaston toiminnan, eli kaikki on pistetty ulos. En uskalla ostaa asuntoa, koska nytkin olen jo kolmesti paikkakuntaa vaihtanut. Nyt aion muuttaa taas toiseen kaupunkiin. Monella muullakin on tosi epävarma tilanne nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa sanoi naapuri. Kukaan ei ole käynyt katsomassa. Uudehko kerrostalo kolmio (alle 5v). Hintapyyntö alle  ostohinnan, musta ihan kohdallaan.

Sinusta kohdallaan mutta ostajista ei.

Vierailija
110/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsemme asunnon kun olemme parin kuukauden kuluttua ns. paluumuuttajia ihan suunnitellusti. Odottelemme kuitenki vielä puolosen vuotta ennen kuin alamme tehdä itsellemme sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia. Lainaa emme tarvitse koska rahaa on. Ennemmin tai myöhemmin saamme itsellemme sopivan asunnon ns. sopivaan hintaan. Joku häviää, me voitamme. Elämä on.

Teette itsellenne sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia? :-D

Just joo. Oot kuitenkin joku Kontulan neukkukuutioissa asuva hyyryläinen. Mutta aina saa unelmoida.

Tuli pieni ajatusvirhe. Toki tarkoitin itsellemme sopivia asuntoja eli ostokohteita. 

Ei tarvitse unelmoida, toisille (ei sinulle) tämä on realismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 35-vuotias nainen ja olen joutunut vaihtamaan työpaikkaa viisi kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Joka kerta siis firma mennyt nurin tai lopettanut Suomen osaston toiminnan, eli kaikki on pistetty ulos. En uskalla ostaa asuntoa, koska nytkin olen jo kolmesti paikkakuntaa vaihtanut. Nyt aion muuttaa taas toiseen kaupunkiin. Monella muullakin on tosi epävarma tilanne nyt.

Tämä! Itsellä kolmet yt:t vuodessa. Ensi vuonna näyttää koko työ loppuvan.  Sikuisilla lapsilla säännöllisesti yt:t. Toisen puolisolla ei täydet työtunnit, koska töitä ei riitä.  Ei tässä kukaan uskalla ostaa mitään. 

Vierailija
112/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsemme asunnon kun olemme parin kuukauden kuluttua ns. paluumuuttajia ihan suunnitellusti. Odottelemme kuitenki vielä puolosen vuotta ennen kuin alamme tehdä itsellemme sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia. Lainaa emme tarvitse koska rahaa on. Ennemmin tai myöhemmin saamme itsellemme sopivan asunnon ns. sopivaan hintaan. Joku häviää, me voitamme. Elämä on.

Törkeisiin tarjouksiin, kun ei tarvitse suostua. Aina voi tarjota, mutta yleensä siinä jää luu käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsemme asunnon kun olemme parin kuukauden kuluttua ns. paluumuuttajia ihan suunnitellusti. Odottelemme kuitenki vielä puolosen vuotta ennen kuin alamme tehdä itsellemme sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia. Lainaa emme tarvitse koska rahaa on. Ennemmin tai myöhemmin saamme itsellemme sopivan asunnon ns. sopivaan hintaan. Joku häviää, me voitamme. Elämä on.

Teette itsellenne sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia? :-D

Just joo. Oot kuitenkin joku Kontulan neukkukuutioissa asuva hyyryläinen. Mutta aina saa unelmoida.

Tuli pieni ajatusvirhe. Toki tarkoitin itsellemme sopivia asuntoja eli ostokohteita. 

Ei tarvitse unelmoida, toisille (ei sinulle) tämä on realismia.

Ei niin, koska asun täysin maksetussa jugend-talossa Töölössä, ja aion asua vielä vuosia.

Vierailija
114/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei piristy koskaan enää... Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon ja kun suomalaisten ostovoima tuhottiin eliitin ahneudella täysin 2020-2026 niin mikään ei enää pelasta suomalaisia köyhyydeltä...

Ollaan vielä niin köyhiä, ettei niin köyhiä ole Afrikassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsemme asunnon kun olemme parin kuukauden kuluttua ns. paluumuuttajia ihan suunnitellusti. Odottelemme kuitenki vielä puolosen vuotta ennen kuin alamme tehdä itsellemme sopivista tarjouksista törkeitä tarjouksia. Lainaa emme tarvitse koska rahaa on. Ennemmin tai myöhemmin saamme itsellemme sopivan asunnon ns. sopivaan hintaan. Joku häviää, me voitamme. Elämä on.

Törkeisiin tarjouksiin, kun ei tarvitse suostua. Aina voi tarjota, mutta yleensä siinä jää luu käteen.

Ei tarvitsekaan ja se on ihan ok. Ennemmin tai myöhemmin on joku kuitenkin pakkoraossa ja silloin on käteisostaja kuningas. Ja voi olla että jossain vaiheessa ei hinnasta enää neuvotella myyjän vaan pankin kanssa.

Vierailija
116/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 35-vuotias nainen ja olen joutunut vaihtamaan työpaikkaa viisi kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Joka kerta siis firma mennyt nurin tai lopettanut Suomen osaston toiminnan, eli kaikki on pistetty ulos. En uskalla ostaa asuntoa, koska nytkin olen jo kolmesti paikkakuntaa vaihtanut. Nyt aion muuttaa taas toiseen kaupunkiin. Monella muullakin on tosi epävarma tilanne nyt.

Tämä! Itsellä kolmet yt:t vuodessa. Ensi vuonna näyttää koko työ loppuvan.  Sikuisilla lapsilla säännöllisesti yt:t. Toisen puolisolla ei täydet työtunnit, koska töitä ei riitä.  Ei tässä kukaan uskalla ostaa mitään. 

Nyt ei uskalleta ja kohta ei pystytä.

Vierailija
117/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta kohdilleen, niin kauppa käy. 

Ei kyllä käy. Me pudotettiin ihan tolkuttomasti hintaa, siis kymmeniä tuhansia siitä mitä itse maksettiin muutama vuosi sitten, silti ei näytöillä ketään. Luuleeko ihmiset oikeasti, että joku 2,5% on korkea korko? 90- luvulla korko oli 19%. 

 

Voitaishan se antaa ilmaiseksi, mutta kun jäisi vielä itselle velkaa, ei sekään vaihtoehto oikein houkuta.

 

P:S Nyt puhutaan virheettomästä, lähes uudesta kämpästä kasvukeskuksen keskustassa, ei mistään homerivarista kuolevalla paikkakunnalla.

Vierailija
118/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei piristy koskaan enää... Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon ja kun suomalaisten ostovoima tuhottiin eliitin ahneudella täysin 2020-2026 niin mikään ei enää pelasta suomalaisia köyhyydeltä...

Höpsis, Suomi ei ole lainkaan kalleimmasta päästä maailmalla. Kyllä Euroopassakin Sveitsit ja Italiat yms. ajavat ohi, saati sitten Japanit jne...

Suomessa toki asunnot ovat suhteessa tuloihin kalliita, koska meillä rakentaminen on kalliimpaa. Jos katselee halvemman rakentamisen maita kuten USA, niin monessa kaupungissa tavallisella alueella saa perusomakotitalon hinnalla, jolla Suomesta ei saa edes kunnon kerrostaloasuntoa samassa kokoluokassa. 

Vierailija
119/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on huono sijoitusmuoto.

Meidän kaksion arvo nousi seitsemässä vuodessa 30 000€. On sekin rahaa.

On se kyllä hyvin, kun ostit 2019 ja myit 2026. Kenellekään ei käy enää tuollaista mäihää, mutta sinulle kävi. Onnittelut! Sinun pitäisi se valtionvarainministeri olla. 👍

Myin 2015. 

Niin, eli sinulla ei ole mitään kanttia puhua vuoden 2026 todellisuudesta. Kyllä minä tuon arvasin ja siksi laitoinkin nuo vuosiluvut. Vuonna 2026 myydessäsi olisit hävinnyt vähintään tuon 30 tonnia, hyvin todennäköisesti paljon enemmän, jos edes olisit saanut myydyksi ollenkaan. Yhdessätoista vuodessa on PALJON muuttunut. Koko maailma on keikahtanut ylösalaisin, kun asunnon myynnistä ja myös ostamisesta puhutaan. 

Koronavuonna ostin Länsi-Helsingistä peruskorjatun rivitalohuoneiston, 100-neliötä vh. 150 000€. Silloin oli ostajan markkinat; mikä tahansa tarjous meni läpi. 

Vierailija
120/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asunto sijaitsee ja onko okt vai mikä?

Minä sain juuri myytyä oman kerrostaloasuntoni Helsingissä hyvllä alueella alunperin toivomaani hintaan, mutta myynti kesti vuoden. Kaikenlaista renkaanpotkijaa kävi toki tekemässä törkeitä tarjouksia siinä välissä, onneksi lopulta tuli oikea ostaja.

Jossakin sitä pitää asua, jos ei sillan alle aio. Omistusasunto vastike+laina on halvempi kuin vuokra.

Laina ynnä vastike on enemmän kuin vuokra ellet sitten ole niin tyhmä, että aina väkisin muutat kalliisiin asuntoihin.

No, ei meillä ainakaan ollut, n. 200-300 euroa halvempi kuukaudessa kuin mitä erinäisissä (ihan tavallisissa) vuokrakämpissä maksoimme. Ja nyt on oma maksettu asunto. En ymmärrä millä matematiikalla näitä laskette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan