Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntonäytöillä ei ketään!

Vierailija
20.06.2026 |

Mies jäi työttömäksi ja meidän on pakko myydä asuntomme. Kuusi näyttöä jo ja ei ketään käynyt! Milloin se kauppa muka 'piristyy'?

Kommentit (175)

Vierailija
81/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vaihtoi juuri Helsingissä asuntoa isompaan. Viikossa meni entinen kaupaksi suunnitletuun  hintaan ( no   Kaksi tonnia  oli jätetty tinkimisvaraa, että ostajalla hyvä mieli kaupanteosta). Sijainti on ratkaisevaa.

Vierailija
82/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa kaikki uudemmat asunnot ja omakotitalot menevät silmänräpäyksessä. Vanhempia sitten saa myydä kuukausikaupalla, eikä tunnu menevän kaupaksi edes pilkkahintaan. Vanhemmilla tarkoitan ennen 2000 rakennettuja.

Höpö höpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintapyyntönne on virheellinen. Puolet pois niin tilanne voi korjaantua.

Itse aikanaan olen myynyt kahta asuntoani vuoden. Molempiin löytyi ostajat, ihan lähes pyydetyn hinnan maksoivat. Ei se hinnoittelusta aina johdu. Sijainti ratkaisee monelle. En itsekään ostaisi edes tonnilla asuntoa, jos sijainti ei miellytä.  Tai en ostaisi asunto-osaketta millään hinnalla, jos se olisi rempan tarpeessa ja putkiremppa tulossa. 

Mutta jostain syystä täällä aina ratkotaan asia "laske hintaa". 

Liian korkea hinta kuitenkin on aina isoin syy jos ostajaa ei löydy.

Vierailija
84/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETKÖ TOSIAAN TAJUNNUT  MISSÄ KUPLASSA ELIMME VIIMEISET 10V  VÄLITTÄJÄ HUIJARIT JA POLIITIKOT OIKEIN PUHALSIVAT KUPLAAN. HIENOA ETTÄ VIIMEIN PUHKEAA.

Vierailija
85/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on huono sijoitusmuoto.

Meidän kaksion arvo nousi seitsemässä vuodessa 30 000€. On sekin rahaa.

Sinun ja ehkä välittäjän mielestä nousi. Ei kenenkään muun.

Vierailija
86/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asunto sijaitsee ja onko okt vai mikä?

Minä sain juuri myytyä oman kerrostaloasuntoni Helsingissä hyvllä alueella alunperin toivomaani hintaan, mutta myynti kesti vuoden. Kaikenlaista renkaanpotkijaa kävi toki tekemässä törkeitä tarjouksia siinä välissä, onneksi lopulta tuli oikea ostaja.

Jossakin sitä pitää asua, jos ei sillan alle aio. Omistusasunto vastike+laina on halvempi kuin vuokra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanoi naapuri. Kukaan ei ole käynyt katsomassa. Uudehko kerrostalo kolmio (alle 5v). Hintapyyntö alle  ostohinnan, musta ihan kohdallaan.

Vierailija
88/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin asunnosta. Me myytiin okt maalta, pikkupaikkakunta. Ekat seitsemän päivää myynnissä, niin oli 8 yksityisnäyttöä, ja sitten tuli kaupat. Hinnan olimme ilmoittaneet, emme hintapyyntöä ja sen kanssa tehtiin talosta kaupat, joka ensimmäisenä tuon summan tarjosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä asp-lainan muutoksien myötä aloin taas pohtia, jos jossain kohtaa saisi ostettua asunnon.

Mutta.

En luota riittävästi tulevaisuuteen tällä hetkellä. Minulla on nyt vakituinen työ, mutta entä 10 vuoden päästä? Entä jos saan kenkää, ja pitkän hakemisen jälkeen uusi työ löytyy muuttomatkan päästä?

Vielä muutama vuosi sitten olisin ihan tosissani innostunut noista asp-lainan muutoksista, mutta nyt näen asunnon ostossa pelkkiä riskejä.

Vierailija
90/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asunto sijaitsee ja onko okt vai mikä?

Minä sain juuri myytyä oman kerrostaloasuntoni Helsingissä hyvllä alueella alunperin toivomaani hintaan, mutta myynti kesti vuoden. Kaikenlaista renkaanpotkijaa kävi toki tekemässä törkeitä tarjouksia siinä välissä, onneksi lopulta tuli oikea ostaja.

Jossakin sitä pitää asua, jos ei sillan alle aio. Omistusasunto vastike+laina on halvempi kuin vuokra.

Sitten kun olet maksanut omistusasunnostasi lyhennysten ja korkojen kanssa 300 000€ ja vastaavan myyntihinta alueelta on enää 150 000€ niin voit ynnäillä todelliset luvut taskulaskimeen.

Pelottavinta näissä laskelmissa on tämä harha jonka mukaan omistusasunnossa ei näytä olevan kuluja lainkaan lyhennysten lisäksi eikä se kulu käytössä vaan säilyy ikuisesti uudenveroisena. Todellisuudessa jo 50v ikäisessä omakotitalossakin on korjausvelkaa sekä "ajan parhaan rakennustavan mukaan" *)  tehtyjä ongelmarakenteita niin paljon että sen remontointiin uudenveroiseksi menee uuden talon hinta. Kasvukeskuksissa jopa ysärin alussa rakennettuja kerrostalolähiöitä räjäytetään maan tasolle kun joku suuri instanssi omistaa koko talon sillä niiden korjaaminen maksaa enemmän kuin uuden rakentaminen.

 

*) Tänään 50v ikäinen omakotitalo on rakennettu 1976 ja tuon ikäluokan omakotitalojen ongelmista saisi kirjoitettua kalle päätalon tuotannon mittaisen kirjasarjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kas kun ilta lehdet eivät keuhkoo miten vipu varrella kannattaa ostaa. miksei vipu sijoittajia haastatella??

Niin minne katosi vuokraloordit ja kiinteistökuningattaret vipuineen?

Vierailija
92/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kas kun ilta lehdet eivät keuhkoo miten vipu varrella kannattaa ostaa. miksei vipu sijoittajia haastatella??

Niin minne katosi vuokraloordit ja kiinteistökuningattaret vipuineen?

En minä ainakaan ole kadonnut mihinkään. Köyhän ainoita keinoja poistua köyhyydestä ja ihan hyvin toimi. Ei ole velkoja enää, mutta tulonlähteet jäivät.

 

Jaa, sitä ollaan nyt sitten niinkuin kartanon herra, täytyypä alkaa orjentoitumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on huono sijoitusmuoto.

Meidän kaksion arvo nousi seitsemässä vuodessa 30 000€. On sekin rahaa.

Siis myit 30 000 euron voitolla? Jos et ole myynyt, niin älä oleta mitään.

Kyllä, vuonna 2015. Sijainti Helsinki.

Vierailija
94/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on huono sijoitusmuoto.

Meidän kaksion arvo nousi seitsemässä vuodessa 30 000€. On sekin rahaa.

On se kyllä hyvin, kun ostit 2019 ja myit 2026. Kenellekään ei käy enää tuollaista mäihää, mutta sinulle kävi. Onnittelut! Sinun pitäisi se valtionvarainministeri olla. 👍

Myin 2015. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on huono sijoitusmuoto.

Meidän kaksion arvo nousi seitsemässä vuodessa 30 000€. On sekin rahaa.

Sinun ja ehkä välittäjän mielestä nousi. Ei kenenkään muun.

No kauppakirjoja vertaillessa asian voi nähdä.

Vierailija
96/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa kaikki uudemmat asunnot ja omakotitalot menevät silmänräpäyksessä. Vanhempia sitten saa myydä kuukausikaupalla, eikä tunnu menevän kaupaksi edes pilkkahintaan. Vanhemmilla tarkoitan ennen 2000 rakennettuja.

Mikä kaupunki

Vierailija
97/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ystävän asunto oli myynnissä 2 v, ei mitään.

Kollegan asunto on ollut myynnissä syyskuusta alkaen, ei mitään.


Tutun asunto on ollut myynnissä 3 v, ei mitään.


Voitteko vähentää lyhennyserää ? Ootteko käyneet pankissa ? Oletko sinä töissä ?

Vierailija
98/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tässä asp-lainan muutoksien myötä aloin taas pohtia, jos jossain kohtaa saisi ostettua asunnon.

Mutta.

En luota riittävästi tulevaisuuteen tällä hetkellä. Minulla on nyt vakituinen työ, mutta entä 10 vuoden päästä? Entä jos saan kenkää, ja pitkän hakemisen jälkeen uusi työ löytyy muuttomatkan päästä?

Vielä muutama vuosi sitten olisin ihan tosissani innostunut noista asp-lainan muutoksista, mutta nyt näen asunnon ostossa pelkkiä riskejä.

Asunnon hyvin tärkeä ominaisuus on sen jälleenmyytävyys eli sijainti ja hinta ja koko sen mukaan mikä myy helpoiten

Ennen se oli yksiö

Vierailija
99/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudesta ymmärtämättömät ihmiset ei ymmärrä ostaa nyt edullisia asuntoja, vaan maksavat mieluummin kovia vuokria.

Vierailija
100/175 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän töissä useampi nuorehko kolkytjarisat perheellinen on ostanut asunnon melko äskettäin. Kaksi näistä oli vanhoja kerrostaloasuntoja Espoosta, yksi ihan uusi (Oulunkylästä), yksi vanha omakotitalo Keravalla. Fiksua porukkaa, koska nyt on hyvä ostosauma, parin vuoden päästä ei ehkä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi