Nyt alkoi laihdutus! Ihan oikeasti!
10 v sitten painoin 45 kg. Alkuvuodesta painoin 83 kg ja tänään 88 kg! Pituus 165 cm. Tavoite että pääsisin edes n. 70 kiloon vaikka silloinkin on vielä ylipainoa. Näin tämä ei voi enää jatkua koska olen kohta jo 100 kilonen. Heitin äsken kaikki karkit roskiin ja sallin itselleni vain palan-kaksi tummaa suklaata/päivä. Nyt se herkuttelu loppu!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Huomenta. Viimeinen loma-aamu. Eilen kotiinpaluu festareilta ja yön ottelun katsominen. Hiukka väsyttää. Vkl hankitut kalorit ja kilot ei vielä näy kun paino 63,8, mutta janojuomia, festaripöperöitä ja pizzaa kului liikaa. Tämä päivä menee elpyessä ja sitten akka kuriin monessakin mielessä. Hyvää alkavaa viikkoa! Anita
Festareilla ei voi syödä muuta kuin pizzaa ja festarimättöä? Ei ollut terveellisiä vaihtoehtoja? Omat eväät? Ilmankos läskistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta. Viimeinen loma-aamu. Eilen kotiinpaluu festareilta ja yön ottelun katsominen. Hiukka väsyttää. Vkl hankitut kalorit ja kilot ei vielä näy kun paino 63,8, mutta janojuomia, festaripöperöitä ja pizzaa kului liikaa. Tämä päivä menee elpyessä ja sitten akka kuriin monessakin mielessä. Hyvää alkavaa viikkoa! Anita
Festareilla ei voi syödä muuta kuin pizzaa ja festarimättöä? Ei ollut terveellisiä vaihtoehtoja? Omat eväät? Ilmankos läskistyy.
Tämä selvä. Puolustuksen puheenvuoro: Majoituksessa ei ollut kokkausmahdollisuutta ja kylmälaite oli kokoa Minni Hiiri. Tämän saa kun antaa nuorison hoitaa tilailut. Piti syödä sitä mitä käsiinsä sai kun kauppaankin oli oma matkansa, enkä ollut liikkeellä autolla tai edes fillarilla. Tietysti oluen olisi voinut vaihtaa vähemmän raikkaaseen vesijohtoveteen. Katsotaan monta kiloa viikonlopun "synnit" tuovat. Anita
eli perhepitsa per päivä ja koppa kaljaa...
Ei sitä muuten pärjää ku verensokeri voi laskea.
Ja karkkejahan ei lasketa syömisiksi koskaan, eikä naposteluja, tai hiukopalaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
👍
Ap on tainnut kirjoittaa pelkästään aloitusviestin. Haluaisitko tulla kertomaan kuulumisia?
Kuinkahan moni meistä on päättänyt että nyt se alkaa, mutta ei alakaan, laihdutus. Ruoka on addikti siinä missä moni muukin.
Haluan huomauttaa että 165cm/45kg on merkittävä alipaino. Yritä pyrkiä normaaliin painoon. 54-66kg on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeinta mulle oli jättää oluet pois. Tykkään niin hirveesti kaljasta...
Mä en ole jättänyt alkoholin juomista missään vaiheessa. En siis tietenkään päivittäin juo koska en halua. Mutta aivan varmasti silloin kun haluan eli aika usein. Laihdun koko ajan. Syömisistä se on kiinni.
Onks ketään joka laihduttaa Nutrilett pirtelöillä? 5 pussia päivässä pitäisi riittää, mutta kyllä tässä nälkää on saanut tuntea. Onko nälkäni vain korvien välissä? Kerta-annos 2dl lirua ja pitäisi olla kylläinen?
Vierailija kirjoitti:
Onks ketään joka laihduttaa Nutrilett pirtelöillä? 5 pussia päivässä pitäisi riittää, mutta kyllä tässä nälkää on saanut tuntea. Onko nälkäni vain korvien välissä? Kerta-annos 2dl lirua ja pitäisi olla kylläinen?
Tiesitkö, että saat syödä VLCD-kuurin aikana sallittuja kasviksia vapaasti? Ohessa listaa sallituista kasviksista (lähde: Nutrilett Suomi)
- Kaalit
- Kurkku
- Kurpitsa
- Maustevihannekset (persilja, tilli, ruohosipuli jne.)
- Paprika
- Parsa
- Pinaatti
- Purjo
- Raparperi
- Retiisi
- Salaatit
- Selleri
- Sienet
- Tomaatti
- Idut
Kaffepaussi. Aamupaino 63,3kg. Ylläri, että se läheisin ruokapaikka ei heinäkuussa tarjoakaan monipuolista noutopöytälounasta. Kahvila toimii, mutta päätin pidättäytyä omissa kahveissa ettei tulisi liikaa mielitekoja. Aamupalana edelleen vain kahvia, lounas on sitä mitä kulloinkin tarjolla, esim. tänään oli keitettyä perunaa ja aika mausteista lihaa. Skippasin kastikkeen, valmissalaatin, voikkarit ja lisäsin lautaselle runsaasti kurkkua ja salaatinlehtiä. Taas jaksaa. Kotona olen tehnyt itselleni munakasta, smoothieta tai ruokaisaa salaattia jos perheen sapuska on syystä tai toisesta "sopimatonta". Välipaloina marjoja ja maustamatonta rasvatonta jogurttia. Tunnustukset olen syönyt 2 tuuttia ja 2 kinkkujuustovoikkaria. Nyt kahvi kulautettu ja muutama vattu syöty. Anita
Hyvä "Aniida" hyvin menee, mutta ap ja muut laihduttajat?
Työnanjajan tarjoama PE-LA. Älkää kyselkö. Ihminen on heikko. Anita 🤢
Höh, eikö muka muut kuin minä laihduta? Tänään 63kg. Liikaa lipsumisia. Anita
Vierailija kirjoitti:
Höh, eikö muka muut kuin minä laihduta? Tänään 63kg. Liikaa lipsumisia. Anita
Mä luulen että laihduttamine alkaa vasta 1.9 eli kun kesä virallisesti on loppu tai ei sittenkää jos lämpimät terde-, grillaus- ja jäden syönti -kelit jatkuu. Kesällä herkutellaa, juopotellaa ja maataan rannal, ja vasta syksyl mietitää kuntsarille tai lenkille lähtöö. Ne kuuluisat kesäkilot tiputetaa jotta tilaa joulukiloil.
Laihdutan ensi vuoden kesään saakka. 10-12 kg pois. En juo alkoholia enkä syö herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutan ensi vuoden kesään saakka. 10-12 kg pois. En juo alkoholia enkä syö herkkuja.
Lycka till 👍
Totta, kesä on huonoa laihdutusaikaa kun on niin paljon houkutuksia, ellei sitten omaa rautaista itsekuria. Minä kyllä alkuun ajattelin, että kerron mitä olen syönyt ja juonut, ja toivoin sitä samaa muistakin laihduttajista. Näin olisin voinut katsella omaa ruoka- ja juomavalikoimaani kriittisemmin, ja saada mahdollisesti hyviä vinkkejä ja kritiikkiäkin. En nyt ole viitsinyt täällä mitään ruokapäiväkirjaa alkaa pitämään kun tuskin se ketään olisi kiinnostanut kun kanssakulkijoita ei täällä juuri ole ollut.
Lyhyen kaavan mukaan, niin arkipäivinä syön sitä mitä supistettu lounaslista sisältää. Esimerkiksi torstaina oli riisi-jauheliha- ja riisi-fetatäytteisiä pinaattilettuja, ja eilen keitettyä perunaa ja kana-kantarellikastiketta. Ensi viikolla valikoima onneksi kasvaa. Lipsahduksia siis on eli jäätelö on maistunut, ja joskus olen "juostessa" napannut huikopalaksi täytetyn sämpylän tai vaikkapa kanatacon. Syntilistaan voi lisätä riisi- ja kaurapuuron joita edelleen syön, mutta ilman hilloa! Voileipien syöntiä olen vähentänyt minäkin, mutta joskus himo iskee. Onneksi nyt voi täyttää vatsaansa marjoilla. Terveellistä, vähäkalorista ja hyvää. Liikunta 😱 nolla. Tänään 62,8kg. Mukavaa elokuuta.
Eihän Anitan viestittely estä ap'n viestittelyä. Minusta on mukava lukea muidenkin viestejä.