Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkoi laihdutus! Ihan oikeasti!

Vierailija
20.06.2026 |

10 v sitten painoin 45 kg. Alkuvuodesta painoin 83 kg ja tänään 88 kg! Pituus 165 cm. Tavoite että pääsisin edes n. 70 kiloon vaikka silloinkin on vielä ylipainoa. Näin tämä ei voi enää jatkua koska olen kohta jo 100 kilonen. Heitin äsken kaikki karkit roskiin ja sallin itselleni vain palan-kaksi tummaa suklaata/päivä. Nyt se herkuttelu loppu!

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herkut kuulu laihduttamiseen! Ruokavalio pitää olla kuin fitness-kisaajalla. 4 vuotta yritin laihduttaa sallimalla herkkupäivän ja lisäämällä liikuntaa. Vuodessa tehosi kuntosali ja tylsä kanaa-riisiä-parsaa ja raejuustoa dieetti

Okei. Mä syön ihan mitä haluan, eilen esimerkiksi pelkästään Pringlesejä. Toissapäivänä pizzaa. Laihdun koko ajan. Annoskoosta ja kaloreista se on kiinni, ei mistään muusta.

Syö mitä haluat. Muista että ruoka on muutaki ku kaloreita. Et saa pringleseistä vitamiineja ja hivenaineita joita kroppa tarvitsee. Saatat olla laiha ja saada silti syövän tai diabeteksen. 

Vierailija
142/145 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 9 kiloa kesän aikana. Olen jättänyt kaljat kauppaan ja pyöräillut 20-40 km päivisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ja muiden laihduttajien kuulumisia kaipailen minäkin, olipa onnistumisia tai ei. 

Olin jo kirjoittamassa, että enhän minä ainakaan jojoile, mutta sitten aloin tuumailemaan. Hetkinen, eihän tämä ole ensimmäinen kerta kun ylimääräisiä kiloja kesällä kerrytän! Niitä en ole niin noteerannut kun ei ole mitään "must" vaatetta tai päivämäärää kuten nyt. Kilot ovat vaan pikkuhiljaa tippuneet kun kesän ruoka- ja juomavalio on muuttunut arkisellaiseksi. Joulukiloja huh sentään, en onneksi kerrytä. Ehkäpä ensi keväänä katse peiliin ja lupaus, että kevennä hitto vie syömisiäsi äläkä enää ole kesäporsas! 

Marjojen kypsyminen on pelastukseni, sillä niillä saa vatsantäytettä mukavasti, vaikka lie niissäkin sitten liikaa sokeria kuten hedelmissä väitetään olevan? Tänään lounasvaihtoehdot ei juuri houkuta, mutta lähden kuitenkin lapioimaan kaali-jauhelihakeittoa. Ehkä pari voileipää kyytipojaksi? Anita Ps. Kiitos juustohoukutuksista 😉

Vierailija
144/145 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herkut kuulu laihduttamiseen! Ruokavalio pitää olla kuin fitness-kisaajalla. 4 vuotta yritin laihduttaa sallimalla herkkupäivän ja lisäämällä liikuntaa. Vuodessa tehosi kuntosali ja tylsä kanaa-riisiä-parsaa ja raejuustoa dieetti

Okei. Mä syön ihan mitä haluan, eilen esimerkiksi pelkästään Pringlesejä. Toissapäivänä pizzaa. Laihdun koko ajan. Annoskoosta ja kaloreista se on kiinni, ei mistään muusta.

Miltä sydänkohtaus ja korkea verenpaine kuulostaa? 

Vierailija
145/145 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan toi viesti oli, mutta ystävämme AI kertoo seuraavaa:

Paino putoaa, jos syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, vaikka söisit sipsejä ja pizzaa. Perunalastut ja pizza tekevät laihduttamisesta kuitenkin vaikeaa, koska ne sisältävät paljon kaloreita, rasvaa ja suolaa mutta vähän tärkeitä ravintoaineita.

Kalorit ja energiamäärä

Pienet annokset: Voit teoriassa laihtua, jos syömäsi pizzan ja sipsien yhteinen kalorimäärä jää alle päivittäisen kulutuksesi.

Nälkä ja kylläisyys: Rasvaiset ja suolaiset herkut eivät pidä vatsaa täynnä pitkään, joten nälkä tulee nopeasti uudestaan.

Syömisen hallinta: Pieni pala pizzaa tai kourallinen sipsejä vie nopeasti suuren osan päivän sallituista kaloreista.

Terveysvaikutukset

Ravintoaineiden puute: Keho ei saa tarpeeksi proteiinia, kuitua, vitamiineja tai hyviä rasvoja, joita se tarvitsee toimiakseen hyvin.

Lihasmassan menetys: Jos syöt liian vähän hyvää ruokaa, paino saattaa pudota lihasten kustannuksella rasvan sijaan.

Vireystila ja terveys: Huono ravinto väsyttää helposti ja voi nostaa verenpainetta tai kolesterolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme