Nyt alkoi laihdutus! Ihan oikeasti!
10 v sitten painoin 45 kg. Alkuvuodesta painoin 83 kg ja tänään 88 kg! Pituus 165 cm. Tavoite että pääsisin edes n. 70 kiloon vaikka silloinkin on vielä ylipainoa. Näin tämä ei voi enää jatkua koska olen kohta jo 100 kilonen. Heitin äsken kaikki karkit roskiin ja sallin itselleni vain palan-kaksi tummaa suklaata/päivä. Nyt se herkuttelu loppu!
Kommentit (145)
En kyllä usko että oot 45 kg painanut sehän on sairaan anorektinen. miten nyt yhtäkkiä oisit tuplannut. Vaatii aikamoista mättämistä sisuksiinsa.
Joko AP kävi uudet karkit ostamassa?
Moi! Olen uusi tässä ketjussa. Tänä aamuna kävin vaa'alla ja voi hitto, painoin 64,9kg eli kesäkiloja on tullut n. 4kg ja noin kuukauden päästä pitäisi mahtua juhlamekkooni. Ei kai tässä auta muu kuin yrittää tiputtaa painoa edes vähän etten entisestään pursu ja pullistu. Tänään skippasin aamupalan kahvilla ja lounaaksi söin 2 lautasellista riisipuuroa. Ei ideaalia ei, mutta ehkä jatkossa täytyy kokata eri ruoat perheelle ja eri itselleni?
Mitenkäs teillä muilla menee? Anita
Hyvä postaus ja muistutus muillekin! Itsellä vain viitisen kiloa liikaa, mutta kun olen vain 160 cm pitkä, kyllä sekin tuntuu ja näkyy. Toissa keväänä sain ne pois ja nyt tulleet takaisin. Kyllä normaalipaino on kaikille se sopivin, sanokaa mitä sanotte. Ylipainon normalisointi ei palvele ketään.
Mä olen painoindeksin 23,3 normaalipainoinen, mutta kyllä nuo lisäkilot tuntuvat ja näkyvät varsinkin housunkauluksessa ja puserossa. Napit ei meinaa mennä kiinni ja michelinmakkarat pursuvat housunkauluksesta hyvinkin näkyvästi. Vatsarasvaa varsinkin siis on, sellaista röllykkää, kuin muhkeaa pullataikinaa. Syykin on selvä eli liikaa olutta, liikaa makkaraa ym. rasvaista ja liikunnan täydellinen puuttuminen. Kesäloman aikaan.. Anita
Vierailija kirjoitti:
Moi! Olen uusi tässä ketjussa. Tänä aamuna kävin vaa'alla ja voi hitto, painoin 64,9kg eli kesäkiloja on tullut n. 4kg ja noin kuukauden päästä pitäisi mahtua juhlamekkooni. Ei kai tässä auta muu kuin yrittää tiputtaa painoa edes vähän etten entisestään pursu ja pullistu. Tänään skippasin aamupalan kahvilla ja lounaaksi söin 2 lautasellista riisipuuroa. Ei ideaalia ei, mutta ehkä jatkossa täytyy kokata eri ruoat perheelle ja eri itselleni?
Puurolla ne possutkin lihotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa puurot ovat laihduttajille suositeltavia, jopa riisipuuro, kunhan niitä ei tehdä täysimaitoon, eikä lisätä voisilmää, sokeria tai makeita hilloja. Proteiinilisä kuten esim. raejuusto olisi hyvä jotta kylläisyyden tunne kestäisi pidempään. Mitä possuihin tulee, niitä ei todellakaan lihoteta puurolla, eikä puuroa edes anneta kuin korkeintaan satunnaisesti. Puuro ei ole ravitsemuksellisesti hyvää sianruokaa.
Syön veteen tehtyä kaura- ja 4-viljan puuroa aika usein, mutta näin kesällä mökkiolosuhteissa juusto- ja kinkkuvoikkarit ovat olleet helpompia aamupaloja. Täytyykin ottaa puurot uudelleen ohjelmaan ja myös muistaa suositeltu raejuusto. Kiitos vinkistä. Voita tai sokeria en puurossa käytä, mutta kieltämättä joskus tipautan hieman hilloa tai lisään auringonkukansiemeniä. Unohdetaanpa nyt nekin. Anita
Kuulostaa tosi raskaalta. Toivottavasti jaksat laihduttaa!
Mä juuri testasin tiukkaa kotelomekkoani 10v sitten ostettua. Sopi yhä täydellisesti. Olen myös grammalleen saman painoinen kuin ylioppilaskeväänäni.
Helpompi näin koska olen niin laiska että en ikinä saisi laihdutettua jos kerran päästäisin itseni lihomaan. Mun paino on niin tiukasti asettunut tähän missä on joten ei tarvitse ajatella sitä juuri yhtään.
-N44
Tsemppiä! Mulla on myös paino ollut noususuuntainen aika nopeastikin päin viime vuoden aikana. Pyrin nyt vähintään pysäyttämään tähän 60 kg painoon ja lisätä liikuntaa. Ei haittaisi, jos viitisen kiloa laihtuisikin, mutta ihan ok näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa puurot ovat laihduttajille suositeltavia, jopa riisipuuro, kunhan niitä ei tehdä täysimaitoon, eikä lisätä voisilmää, sokeria tai makeita hilloja. Proteiinilisä kuten esim. raejuusto olisi hyvä jotta kylläisyyden tunne kestäisi pidempään. Mitä possuihin tulee, niitä ei todellakaan lihoteta puurolla, eikä puuroa edes anneta kuin korkeintaan satunnaisesti. Puuro ei ole ravitsemuksellisesti hyvää sianruokaa.
No eihän ole. Puurot ei pidä nälkää, varsinkaan veteen keitetty ja ilman voita. Siinä ei mitkään raejuustot pelasta, kun verensokeri menee vuoristorataa.
Possujen lihotukseen käytetään maissipuuroa ja rasvatonta maitoa. Ei välttämättä Suomessa kun täällä siat on niin rasvattomia.
Vierailija kirjoitti:
Syön veteen tehtyä kaura- ja 4-viljan puuroa aika usein, mutta näin kesällä mökkiolosuhteissa juusto- ja kinkkuvoikkarit ovat olleet helpompia aamupaloja. Täytyykin ottaa puurot uudelleen ohjelmaan ja myös muistaa suositeltu raejuusto. Kiitos vinkistä. Voita tai sokeria en puurossa käytä, mutta kieltämättä joskus tipautan hieman hilloa tai lisään auringonkukansiemeniä. Unohdetaanpa nyt nekin. Anita
Hillon voi korvata marjoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole. Puurot ei pidä nälkää, varsinkaan veteen keitetty ja ilman voita. Siinä ei mitkään raejuustot pelasta, kun verensokeri menee vuoristorataa.
Possujen lihotukseen käytetään maissipuuroa ja rasvatonta maitoa. Ei välttämättä Suomessa kun täällä siat on niin rasvattomia.
Höpöhöpöhöpö 😂
Paras vinkkini laihdutukseen: osta kotiin vain terveellistä ruokaa ja hanki niin kiinnostavaa tekemistä ettet muista syödä
Jos muu ei auta, kokeile rakastua ja tupakoida
Tässä mun ohje painonpudotukseen:
Aamupala puuro, siihen päälle rahkaa ja marjoja, raejuustoa niin paljon kuin menee tai kananmunaa ja ruisleipää. Laita leivän päälle hummuslevitettä tms., ei juustoa.
Lounas kasviksia ja kanaa, hiilareita jos on aktiivinen päivä ja aiot liikkua. Pieni makea jälkkäri ok.
Välipala tarvittaessa hedelmää, rahkaa tai riisikakkua, proteiininäkkäri tms.
Päivällinen sama kuin lounas tai joku kevyempi esim. keitto
Iltapala puuro, ruisleipää tai rahkaa. Päätä että iltapala on päivän viimeinen ateria, ei napostelua sohvalla! Illalla ota iltamagnesium, se tehostaa aineenvaihduntaa.
Pätkäpaasto voi olla toinen vaihtoehto, silloin ei ehdi noin montaa ateriaa, eli aamupala ja lounas pitää olla tuhteja. Esim. iltapala klo 19 ja aamupala klo 10. Ruokavalion lisäksi paljon kävelyä ohjelmaan!
Näillä keinoin pysyn itse alle 60-kiloisena ja litteämahaisena. Alapeukkuja saa laitella ihan vapaasti, mutta tällainen systeemi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöhöpö 😂
Ei ole mitään höpöä.
Vierailija kirjoitti:
Paras vinkkini laihdutukseen: osta kotiin vain terveellistä ruokaa ja hanki niin kiinnostavaa tekemistä ettet muista syödä
Jos muu ei auta, kokeile rakastua ja tupakoida
Ja ennen kuin ostat sitä ruokaa, niin selvitä, mikä oikeesti on sitä terveellistä ja kannattavaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä mun ohje painonpudotukseen:
Aamupala puuro, siihen päälle rahkaa ja marjoja, raejuustoa niin paljon kuin menee tai kananmunaa ja ruisleipää. Laita leivän päälle hummuslevitettä tms., ei juustoa.
Lounas kasviksia ja kanaa, hiilareita jos on aktiivinen päivä ja aiot liikkua. Pieni makea jälkkäri ok.
Välipala tarvittaessa hedelmää, rahkaa tai riisikakkua, proteiininäkkäri tms.
Päivällinen sama kuin lounas tai joku kevyempi esim. keitto
Iltapala puuro, ruisleipää tai rahkaa. Päätä että iltapala on päivän viimeinen ateria, ei napostelua sohvalla! Illalla ota iltamagnesium, se tehostaa aineenvaihduntaa.
Pätkäpaasto voi olla toinen vaihtoehto, silloin ei ehdi noin montaa ateriaa, eli aamupala ja lounas pitää olla tuhteja. Esim. iltapala klo 19 ja aamupala klo 10. Ruokavalion lisäksi paljon kävelyä ohjelmaan!
Näillä keinoin pysyn itse alle 60-kiloisena ja litteämahaisena. Alapeukkuja saa laitella ihan vapaasti, mutta tällainen systeemi toimii.
Toimii ehkä sulle, mutta useimmat ei laihdu tuollaisella puuro-leipä-hedelmä kombolla.
Tsemppiä laihikselle! Itsellä vielä reilu 10kg matkaa edessä päin. En ole himoliikkuja, enkä halua tiukkoja rajoituksia. Paino on laskusuunnassa itselläni näillä:
- punnitus joka aamu
- syömiset tapahtuu 12-20 välillä (lounas, välipala, illallinen, iltapala)
- kirjaan syömiset ylös päivittäin
Olut tai viini lomapäivinä, jätski silloin tällöin, sipsiä pikkusatsi, burgeriateria... ei tunnu maata kaatavan. Olen 170/80 N45.
Eikös tuo ole täysin lautasmallin vastaista? Vai onko se viime aikoina muuttunut "trumppilaisittain" MAHA*-tyyliseksi?
* Make America Healthy Again.