Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole vuosiin lukenut "oikeaa" kirjaa

Vierailija
19.06.2026 |

Enkä ole e-kirjojakaan lukenut loppuun asti varmaan vuoteen. Tulee aloitettua mutta harvoin luen loppuun asti. Ja fyysisiä kirjoja en ole lukenut vuosiin. Muilla samaa? Lapsena ja nuorena olin kova lukemaan, aina oli joku menossa. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lukisit kiinnostavia kirjoja?

Vierailija
2/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut kirjan viimeksi vuonna 1999.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos potkisit itseäsi vartin perseelle ja tekisit parannuksen?

Vierailija
4/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lukisit kiinnostavia kirjoja?

On ne alkuun olleet kaikki kiinnostavia. Sitten on tullut tauko ja ei olekaan enää jatkanut. Sama tv-sarjojen kanssa; tulee tauko niin ei enää,uista koko sarjaa kun se taas palasi ohjelmistoon, vaikka olimolevinaan tosi koukussa siihen

Vierailija
5/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue joku lyhyt novelli tai pienoisromaani. Tai nuoruuden lempikirja. Voi innostaa lukemaan enemmänkin.

Vierailija
6/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä koko ajan joku kirja menossa. Joitain luen uudestaan  ja uudestaan. Kirjasto on ihan paras keksintö, ja tilaan sinne kirjoja, koska kirjastomme on suhteellisen pieni. Kätevää!

Vierailija
7/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä huomaa ihmisten ulosannista lukeeko joku vai ei

Vierailija
8/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko dekkareita? Jos luet niin ei ihmekään ettei kiinnosta.

Vierailija
9/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä huomaa ihmisten ulosannista lukeeko joku vai ei

No et taatusti huomaa. Minäkään en ole lukenut kokonaista kirjaa vuosikausiin mutta luen joka päivä tuntikausia tekstiä netissä. En pelkästään tätä palstaa vaan enemmän kaikkea muuta.

Vierailija
10/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetko dekkareita? Jos luet niin ei ihmekään ettei kiinnosta.

VArmaan lähin tuota sivuava on olleet lapsuuden Viisikot ja Neiti Etsivät :D En ole koskaan tykännyt tuosta genrestä kirjoissa enkä tv:ssä

Vierailija
11/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut moniakin kirjoja pidemmän aikaa ja innostunut lukemisesta uudelleen. Äänikirjat jääneet taakse. Perinteinen kirja parempi🥰

Vierailija
12/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lukenut moniakin kirjoja pidemmän aikaa ja innostunut lukemisesta uudelleen. Äänikirjat jääneet taakse. Perinteinen kirja parempi🥰

Äänikirjoja en ole koskaan edes kokeillut

Vierailija
13/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut, että lukutottumukset ovat ruostuvaa sorttia. Minullakin oli parhaimmillaan vuosi etten lukenut yhtään kirjaa, joten otin helpon ja ohuehkon kioskijännärin, saattoi olla Koonzia tai Kingia tai jotain. Sitten se innostus pikkuhiljaa lämpeni uudelleen. Puhelimen pidän tarkoituksella eri huoneessa missä luen, ettei tule 'tsekattua' sitä kesken lukemisen. 

Vierailija
14/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystieto ja  oppikirjoja on .  Joku varasti ruoka ohjekansion vihreä .  Et saa anteeksi tiesit mitä teit.  Tahallaan teit.  

Vierailija
15/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnellaan vitsejä YouTube .  Joku lukee niitä .  

Vierailija
16/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä joku varasti kirjoja . 

Vierailija
17/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä joku varasti kirjoja . 

Miten se muhun liittyy?

Vierailija
18/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Kirjat ovat totaalisen yliarvostettuja. Nyt kun internet on olemassa, saat sieltä äärettömän tehokkaammin luettavaa. Mitä järkeä lukea joku 100 sivuinen yhden tai kahden otuksen kirjoittamaa tarinaa kun voit lukea internetistä paljon tiiviimpää tehokkaampaa tietoa ja koko planeetta voi kunnolla arvioida mikä teksti on arvoltaan jne. yms. Kirjoja on muutenkin nykyään aivan ylisaturoitunut koko markkina. Jotkut "Truu craim" kirjat ovat nykyään hyvä esimerkki siitä miten paljon samaa turhaa bullshittiä on enemmän kuin kukaan kerkeää edes lukemaan elämänsä aikana vaikka lukisi 24 tuntia vuorokaudessa.

Vierailija
19/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin englanniksi kärpästen herran. Oli aika jännää. Oho tommä tiiän, se on Simon se on paha. Oho tommä tiiän se piggy se on hyvä mutta sitä kiusataan. Oli tosi jännää lukea englannin kielellä kirja kun yli puoliakaan ei ymmärtänyt sanoista. kuten sanotaan nyt olen oppinut englantia ja olen asiantuntija!

Vierailija
20/46 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänikirjoja en ole koskaan edes kokeillut

Äänikirjat on lenkillä ja liikkuessa hyviä. Mut nyt kesällä kiva kuunnella linnun laulua ulkosalla. Tai muuten vain "hiljaisuutta".

Perinteisen kirjan lukemisessa keskittyminen ja tarinan sisäistäminen on parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan