En ole vuosiin lukenut "oikeaa" kirjaa
Enkä ole e-kirjojakaan lukenut loppuun asti varmaan vuoteen. Tulee aloitettua mutta harvoin luen loppuun asti. Ja fyysisiä kirjoja en ole lukenut vuosiin. Muilla samaa? Lapsena ja nuorena olin kova lukemaan, aina oli joku menossa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Kirjat ovat totaalisen yliarvostettuja. Nyt kun internet on olemassa, saat sieltä äärettömän tehokkaammin luettavaa. Mitä järkeä lukea joku 100 sivuinen yhden tai kahden otuksen kirjoittamaa tarinaa kun voit lukea internetistä paljon tiiviimpää tehokkaampaa tietoa ja koko planeetta voi kunnolla arvioida mikä teksti on arvoltaan jne. yms. Kirjoja on muutenkin nykyään aivan ylisaturoitunut koko markkina. Jotkut "Truu craim" kirjat ovat nykyään hyvä esimerkki siitä miten paljon samaa turhaa bullshittiä on enemmän kuin kukaan kerkeää edes lukemaan elämänsä aikana vaikka lukisi 24 tuntia vuorokaudessa.
Kirjallisuus on ajattelun edellytys, mutta heikosta kirjallisesta ilmaisustasi päätellen ajattelu ei ole vahvuuksiasi.
No ei tuo ilkeys ja vittumaisuus sinuakaan ainakaan imartele.
Kyllähän tämä digitalisaatio on paskonut aivojani huolella. Kirjaan keskittyminen on todella työlästä varsinkin aluksi. Ennen se oli helppoa ja luontevaa. Turha tätä asiaa on kaunistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukenut moniakin kirjoja pidemmän aikaa ja innostunut lukemisesta uudelleen. Äänikirjat jääneet taakse. Perinteinen kirja parempi🥰
Äänikirjoja en ole koskaan edes kokeillut
Äänikirjat on lenkillä ja liikkuessa hyviä. Mut nyt kesällä kiva kuunnella linnun laulua ulkosalla. Tai muuten vain "hiljaisuutta".
Perinteisen kirjan lukemisessa keskittyminen ja tarinan sisäistäminen on parempi.
No mulla on toi että liikkuessa kuuntelen mieluummin luonnon ääniä, ja esim fillaroidessa on parempi että kuulee jos autoja tulee takaa. Muutenkin inhoan sellaista "älämölöä", kotonakin tykkään että on hiljaista. Ei radiota, ei tv:tä taustameluna.
Tuo on totta, liikenteen seassa on hyvä olla ilman kuulokkeita. Harvoin itsekkään kuulokkeet korvilla menen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä digitalisaatio on paskonut aivojani huolella. Kirjaan keskittyminen on todella työlästä varsinkin aluksi. Ennen se oli helppoa ja luontevaa. Turha tätä asiaa on kaunistella.
Mutta keskittyminen palautuu, sinnikkäästi vaan jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on varmaan kaikilla tässä ketjussakin, jotka kokevat lukemiseen keskittymisen aiempaa vaikeampana.
Eri kysymys on sitten se, olisiko meidän aiheellista, ja miksi, yrittää palata lukemisen pariin ja pidempikestoiseen keskittymiseen.
Mut et ymmärrä lukemaasi.
Vrt. Katso uudelleen otsikon ja aloituksen sisältö. Onko muulka näin.