Miksei yhteiskunnissa voitaisi palata vain aikaan, jolloin miehet käy töissä ja naiset hoitavat lapsia ja kotia?
Minusta se olisi miehenä kaikkein toimivin yhteiskuntamalli. Länsimaiset yhteiskunnat ovat siinä menneet sekaisin, kun yrittävät taistella perimmäistä luontoa vastaan, että molemmat sukupuolet kävisivät yhtälailla töissä ja hoitaisivat yhtälailla kotia ja lapsia. Luonto on tarkoittanut niin, että mies hoitaa sen työnteon ja nainen hoitaa kodin ja lapset!
Mitenkö tuo onnistuisi nykypäivänä taloudellisesti? Järjestelykysymys, ei mitään muuta! Kun työelämässä olisi vain miehiä, niin tuottavuus nousisi huimasti, kun naiset olisivat sieltä pois sähläämästä ja miesten aikaa viemästä. Tuolloin miehille pystyttäisiin maksamaan paljon nykyistä korkeampaa palkkaa, jolla mies pystyisi elättämään perhettä.
Tuntuisi miehestä varmasti myös todella kivalta tulla raskaan työpäivän jälkeen puhtaaseen kotiin ja valmiiseen ruokapöytään, kun vaimo olisi siivonnut ja laittanut ruokaa. Lapsetkaan eivät jaksaisi enää riehua, kun nainen olisi voinut leikkiä heidän kanssaan koko päivän. Vielä illalla miehellä ja naisella olisi hetki yhteistä kahdenkeskeistä aikaa.
Naiset! Kotiäitiys ja kotivaimous on kaikkein tärkeintä työtä, mitä nainen voi tehdä! Se on ihan sama, olkoon mikä hyvänsä tärkeilevä vaikka kuinka korkean johtajan asema naisella työelämässä, niin se ei voita naisen työtä kotiäitinä ja kotivaimona. Kysykää vaikka miehiltä, niin moni mies sanoo tuon vastauksen.
Tuohon kun mentäisiin ja palattaisiin, niin se olisi aivan varma, että yhteiskunta hyötyisi vaikka kuinka monessa asiassa nykyiseen verrattuna! Syntyvyys nousisi. Sekä miesten että naisten parisuhdetyytyväisyys nousisi. Lasten levottumuus vähenisi. Lasten oppimistulokset paranisivat. Työpaikkojen tuottavuus nousisi. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.
Kommentit (90)
Mies tulee kotiin töistä raivopäisenä, pelottelee lapset ja haukkuu vaimon ja uhkaa tappaa koko porukan ja itsensä ja sytyttää talon palamaan. Haluaa avioeron, koska soosikin on huonoa ja muija on pilannut hänen elämänsä. Lapset pakenevat kadulle ja kavereiden luo. Vaimo lepyttelee miesvaavin. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Sopii. Aikaan, jolloin kaikki miehet näytti Tapio Rautavaaralta, piti huolta naisestaan ja perheestään, metsästi omin käsin ruuat ja rakensi talot. Sopii mulle. Yksi Tapio mulle, kiitos.
No entä sitten kun mies jonainen päivänä on pahalla päällä etkä onnistu miellyttämään häntä, hän hommaa toisen naisen sivusuhteeksi ja ilmoittaa sulle, että kun hän on ainoa joka on käynyt töissä niin talo on hänen ja hän on ainoa joka on jotakin tehnyt niin mites sitten? Koska tuollaista se todellisuus on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei varmaankaan ole itse kodinhoito ja lastenhoito vaan miehen taloudellisen ylivallan alle joutuminen ja alistamisen riski. Naisella kuului olla omat rahat joihin vain hänellä on pääsy - ei mitään että saa vaan luotto/pankkikortin miehen hallinnoimalle tilille.
Voihan naisella olla oma tili ja omat rahat. Jopa omaisuutta.
Mistä ne rahat on naisen tilille tupsahtaneet? Ja omaisuus?
Vaikka naisen sukulaisilta, säästöistä (palkkatulot), sijoituksista.
Sukulaisilta, älä viitsi. Eihän naisella ole ehtinyt olla töitä, tuloja tai sijoituksia paitsi silloin, jos nainen aloittaa kotiäidin uran vasta nelikymppisenä. Kyllä miehen pitää tienata kahden edestä, koska puolet palkasta kuuluu naiselle.
Minä nyt annoin esimerkin omasta itsestäni. Löysin mieheni vasta yli kolmekymppisenä. Olin ehtinyt tehdä töitä, säästää ja sijoittaa. Minulle oli myös isä sijoittanut rahaa. Sukulaisilta saadut rahat on tapauksessani (ja kaiketi suurimmalla osalla) perittyä rahaa. Kun on iso suku, ja useampi lapseton, niin (kuolleiden) sisarusten lapset yleensä perii. Näin on mennyt meillä.
Mitä sitten? Ap:n maailmassa naiset eivät käy töissä, eli et ole voinut kerryttää omaisuuttasi. Ilmeisesti isä elättää tyttärensä, kunnes hän menee naimisiin.
Jos luit, niin isänikin oli laittanut minulle rahaa poikimaan. Uskoa ei tarvitse.
Emme elä ap:n maailmassa, mutta emme myös sinunkaan. Ihan tätä omaa elämääni elän, meidän keskenämme sopimilla säännöillä.
Nyt menen saunomaan ja some sulkeutuu. Hyvää juhannusta!
Sinun isäsi! Tässä maailmassa!
Me muut kritisoidaan ap:n paskaa ehdotusta ja sä selität jotain omasta elämästäsi asian vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii. Aikaan, jolloin kaikki miehet näytti Tapio Rautavaaralta, piti huolta naisestaan ja perheestään, metsästi omin käsin ruuat ja rakensi talot. Sopii mulle. Yksi Tapio mulle, kiitos.
No entä sitten kun mies jonainen päivänä on pahalla päällä etkä onnistu miellyttämään häntä, hän hommaa toisen naisen sivusuhteeksi ja ilmoittaa sulle, että kun hän on ainoa joka on käynyt töissä niin talo on hänen ja hän on ainoa joka on jotakin tehnyt niin mites sitten? Koska tuollaista se todellisuus on ollut.
Ei, Tapio ei tee niin. Nykymiehet tekisivät niin, ei entisaikain suoraselkäiset ja luotettavat miehet. Tuohon aikaanhan me tässä kaivattiin, luotettavien ja ihanien miesten luo.
Ja koska nykymiehistä ei tuollaiseen tapiomaiseen touhuun ole, on ap:n ajatusleikki leikkinäkin ihan naurettava.
Itseä ei vois naisena vähempää kiinnostaa tuollainen koti-/5ek siorjuus
Ketjusta on näköjään poistettu mielipiteitäni. Joku ei kestä näköjään yhtään, että en ole hänen kanssaan samaa meiltä kaikesta.
Koska moni nainen ei halua hoitaa lapsia tai kotia paitsi omansa. Miehet voivat alkaa markkinoida itseään potentiaalisina koti-isinä, saattaisi tulla vientiä kun naiset voisivat käydä mielenkiintoisissa töissä ja miehet hoitaisivat lapset ja kodin.
Suomessa perinteisesti koko perhe teki töitä. Nainen lypsi lehmät ja teki ruokaa ja mies teki peltotyöt. Isommat lapset ja isovanhemmat vahtivat pikkulapsia. Isommat lapset tekivät vanhempien mukana töitä. Toki voidaan mennä tähän malliin, mutta ihan kaikki ei ehkä tykkää elintason pudotuksesta.
Eihän sitä mikään estä, elintasoa vain pitäisi rukata sinne vanhempaan suuntaan, jolloin yhden palkka riitti elättämään perheen.
Jos luit, niin isänikin oli laittanut minulle rahaa poikimaan. Uskoa ei tarvitse.
Emme elä ap:n maailmassa, mutta emme myös sinunkaan. Ihan tätä omaa elämääni elän, meidän keskenämme sopimilla säännöillä.
Nyt menen saunomaan ja some sulkeutuu. Hyvää juhannusta!