Jonossa ei ohitettu. Expressenin tietojen mukaan Mette-Maritin keuhkot on lennätetty Osloon sotilassaattueessa.
Kommentit (379)
Kuulema jonkun juopon röökiukon keuhkot.
Kruununprinsessan ammatti on vaarallinen. Katella oli syöpä ja tällä keuhkofibroosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!
Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle?
Siirtokeuhko tuotiin jostain toisesta Pohjoismaasta. Elinsiirtokoordinointi on yhteistyötä. Joku suomalainenkin voi saada vaikkapa tanskalaiset keuhkot, tm.
Mutta, mutta. Yhteensä Pohjoismaissa lähemmäs 100 siirteen odottajaa, vaikka Norjassa ilmoituksen mukaan vain alle 10.
Herää kysymys, olisiko noista muista lähemmäs sadasta odottajasta löytynyt sopiva vastaanottaja? Aivan taatusti niissä oli pitempään odottaneita kuin Mette.
Fakta on, että Mette sai uudet keuhkot muutaman päivän kuluttua siitä, kun oli vieallisen ilmoituksen jälkeen siirtojonoon laitettu 5.6.
Hei höpsö, ei se ollut mikään virallinen ilmoitus. Mette on hyvinkin voinut olla jo vuoden siirtojonossa. Terveystiedot ovat yksityisiä, ja hovi tiedottaa sen verran kuin julkisuuden kannalta on välttämätöntä, etteivät huhut leviäisi.
Ei ainakaan hovin tiedotteiden mukaan väittämäsi pidä paikkaansa.
Viimeiset puolisen vuotta pohdittiin, laitetaanko prinsessa siirtojonoon, vai ei.
Sitten yht`äkkiä laitettiin, vaikka happiviikset oli ollut vasta kuukauden verran.
Itse käveli sairaalaan. Yhdessä uutisessa lääkärit puhuivat jo pyörätulikuntoon joutuneista kandidaateista.
Suomalainen urheilija on kertonut viimeisen vuoden maanneensa vaan sohvalla, eikä kyennyt tekemään edes arkiaskareita.
Tuija Helandef olisi saanut keuhkonsiirron jo noin 2-4 v aiemmin mutta kieltäytyi koska oli pieni lapsi ja siirrolla saa lisäaikaa keskimäärin 5 v
Joten halusi siirtää niitä lisävuosia eteenpäin
Eiköhän mm ollut epävirallisesti jonossa jo aiemmin mutta julkisesti vasta kun oli varmaa että on nyt keuhkot kitka sopiiEi niitä sopivaisuuskokeita oteta vuosia aikaisemmin, koska ihmisen fysiikka ja muu vointi muuttuu iän myötä.
Ihan puppua taas maallikon suusta. Testien tulee olla tuoreet, sen verran vaarallisesta ja kalliista operaatiosta on kysymys.
Kaikkea tekin uskottelette itsellenne ja muille.
Metten tapauksessa on ollut tiedossa mahdollinen luovuttaja ja menivät Haakonin kanssa viime hetkien testeihin, sitten kaikki kävikin vauhdilla.
Edes elinsiirtotiimi ei tiedä luovuttajasta mitään. Siirtoelimen irrottaa sen sairaalan oma kirurginen tiimi, elimen noutajat eivät ole leikkaussalissa mukana. Vain kuollutta luovuttajaa hoitaneet tietävät potilastiedot, joita ei koskaan kerrota eteenpäin. Mitään henkilötietoja luovuttajasta ei anneta.
Elimen edelleen kuljettamiseen osallistuvat hoitajat ja lääkäri odottavat leikkaussalin ulkopuolella ja saavat siirtoelimen valmiiksi pakatussa kylmälaukussa vietäväksi eteenpäin mahdollisimman nopeasti.
Yksityiset lentoyhtiöt, ambulanssilennot, jne. odottavat lentokentällä valmiina lähtöön.
Tiedän tästä minäkin jotain.
Elinsiirtokoordinaattori taitaa olla ainut, joka nimet tietää. Muita tuskin edes kiinnostaa. Ihmettelen mistä lehti olisi saanut tietää, mitä ja kenelle tuolla lennolla siirrettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon vilpittömästi, että Haakon löytää jonkun toisen. Ansaitsisi onnen.
Ehkä sanaa vilpitön ei voi käyttää, jos toivoo toisille pahaa.
Pelkkää hyväähän kirjoittaja toivoi Haakonille. Prinssi taitaa olla liian hyväuskoinen.
Suloista ja samalla jotenkin tosi surullista, miten joku kuvittelee tuntevansa ihmiset juorulehtien perusteella. Voihan se olla niinkin, että Haakon on heidän suhteessaan tehnyt enemmän virheitä.
Joka tapauksessa en mitenkään voi ymmärtää, että joku ajattelee toivovansa tuntemattomalle perheelliselle ihmiselle hyvää toivoessaan tämän eroa.
En taida uskoa sinua. Haakonihan on aina katsellut muijaansa kuin hyvin koulutettu koira.
Myös televisiokameroiden edessä maaliskuussa. Sitä oli kammottavaa katsoa, tavallaan sääliksi kävi Haakonia, vaikka tietysti itse tuohon pensaaseen aikoinaan päänsä pistikin.
Näin on. Se olikin melkoinen farssi. Kruununprinssipari lyhensi haastattelun yli puolella tunnilla, kun kansalaisten piti kuulla Metten rehellinen kertomus Epsteinista.
Haastatteluun, kuten aina ennenkin, tuli mukaan Haakon, jonka arvovalta esti lehdistön kysymykset. Tuon haastattelunhan piti olla avoin ja kertoa kaikki.
Mette on alusta asti päässyt kuin koira veräjästä Haakonin avulla.
Oli se ihmeellistä. Jos viaton olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!
nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat
se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä
tämä ei ole vielä ohi.
tulossa vielä meten haastattlu varmasti
tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita
en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista
tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma.
Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.
Nyt on taas syytä muistuttaa, että elimet otetaan aina elävältä koomapotilaalta, ei koskaan kuolleelta. Tämä potilas siis tapetaan tässä prosessissa.
Aivan. Ja palestiinalaisilta ryöstetään kaikki ja tapetaan sit. Ettei vaan tässäkin tapauksessa olisi käynyt niin. Ei noita koomatapauksia ole niin paljoa.
Vietiinkö uhri peräti elävänä sairaalaan ja siellä keuhkot veks...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon vilpittömästi, että Haakon löytää jonkun toisen. Ansaitsisi onnen.
Ehkä sanaa vilpitön ei voi käyttää, jos toivoo toisille pahaa.
Pelkkää hyväähän kirjoittaja toivoi Haakonille. Prinssi taitaa olla liian hyväuskoinen.
Hyväuskoinen on hyvä määritelmä. Sitähän se Haakonin siskokin on.
Sisko on ollut ihanasti sekaisin jo vuosikymmenet, eivätkä vanhemmat ole tehneet mitään.
HKK-tittelinkin poistamisen vaativat norjalaiset, H&S eivät saaneet sitäkään aikaiseksi.
Martta työntää tyttäriään nyt tosi-tv-ohjelmiin. Hyvin menee, hurraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!
nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat
se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä
tämä ei ole vielä ohi.
tulossa vielä meten haastattlu varmasti
tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita
en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista
tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma.
Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.
Nyt on taas syytä muistuttaa, että elimet otetaan aina elävältä koomapotilaalta, ei koskaan kuolleelta. Tämä potilas siis tapetaan tässä prosessissa.
Aivan. Ja palestiinalaisilta ryöstetään kaikki ja tapetaan sit. Ettei vaan tässäkin tapauksessa olisi käynyt niin. Ei noita koomatapauksia ole niin paljoa.
Vietiinkö uhri peräti elävänä sairaalaan ja siellä keuhkot veks...
Olet kyllä sairas.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!
Ai että sä oot fiksu! Niin paljon nokkelampi kuin kukaan muu.
Tyypillinen salaliittoteorioitsija. Anna kun arvaan: olit myös rokotevastainen ja tiesit niistä enemmän kuin elämänsä viruksia tutkineet tiedemiehet?
Älä jaksa tänne tunkea typeriä ajatuksiasi, ei me olla kiinnostuneita.
Erillisiä asioita Epstein-jutut ja Mariuksen rikokset, sekä Meten sairaus.
Ei kansa unohda näitäkään, älä huoli.
Elinryöstöjä tehdään jatkuvasti palestiinalaisilta.
https://m.youtube.com/shorts/sIMkqxWADxk
Kuinka hyvin norjalaisia tunnette?
Itse aika hyvin ja voin sanoa, että suurin osa rakastaa kuningashuonetta. Erityisesti tietysti Haraldia ja Sonjaa, mutta myös tätä nuorempaa väkeä. Ja tietysti nyt sympatiseeraavat MetteMaritia.
Naurattaa, kun täällä av lla vaaditaan monarkian loppumista. Ei kuulu meille suomalaisille hevon pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon vilpittömästi, että Haakon löytää jonkun toisen. Ansaitsisi onnen.
Ehkä sanaa vilpitön ei voi käyttää, jos toivoo toisille pahaa.
Pelkkää hyväähän kirjoittaja toivoi Haakonille. Prinssi taitaa olla liian hyväuskoinen.
Suloista ja samalla jotenkin tosi surullista, miten joku kuvittelee tuntevansa ihmiset juorulehtien perusteella. Voihan se olla niinkin, että Haakon on heidän suhteessaan tehnyt enemmän virheitä.
Joka tapauksessa en mitenkään voi ymmärtää, että joku ajattelee toivovansa tuntemattomalle perheelliselle ihmiselle hyvää toivoessaan tämän eroa.
En taida uskoa sinua. Haakonihan on aina katsellut muijaansa kuin hyvin koulutettu koira.
Sitä kutsutaan rakkaudeksi.
No jos se rakkaus loppui jo Haakonin omienkin sanojen mukaan lastensaamisten jälkeen, niin...
Missäs hän on niin sanonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!
nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat
se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä
tämä ei ole vielä ohi.
tulossa vielä meten haastattlu varmasti
tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita
en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista
tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma.
Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.
Nyt on taas syytä muistuttaa, että elimet otetaan aina elävältä koomapotilaalta, ei koskaan kuolleelta. Tämä potilas siis tapetaan tässä prosessissa.
Aivan. Ja palestiinalaisilta ryöstetään kaikki ja tapetaan sit. Ettei vaan tässäkin tapauksessa olisi käynyt niin. Ei noita koomatapauksia ole niin paljoa.
Vietiinkö uhri peräti elävänä sairaalaan ja siellä keuhkot veks...
Ne sais lyödä kaikki koomaan ja pitää elinvarastona niille jotka osaa olla tappelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ap:n pyllyä kutittaa vieläkin.
No eipä tuo varmaan tasavertaisuudentunnetta Norjassa kasvata.
Onko teillä tietoa, että joku olisi jäänyt ilman keuhkoja?
Miltähän mahtaa muista jonottajista tuntua?
Luuletteko ja uskotteko tosiaan kaikkea mitä teille syötetään? Kyllä on hyväuskoisuus herkässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ap:n pyllyä kutittaa vieläkin.
No eipä tuo varmaan tasavertaisuudentunnetta Norjassa kasvata.
Onko teillä tietoa, että joku olisi jäänyt ilman keuhkoja?
Miltähän mahtaa muista jonottajista tuntua?
Varmasti hyvältä. Odottavat, että ovat itse vuorossa ja kaikki menee yhtä hyvin kuin mettemaritillakin.
Tuskin kukaan heistä itselleen sopimattomia keuhkoja kuitenkaan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe tuossa mitään ihmeellistä, sillä esim. huippuurheilija Tuija Helander on kertonut julkisuudessa, sillä hetkellä kun hän sitoutunut keuhkojen siirtoon, hän oli koko odotusajan hälytysvalmeudessa 24/7 ja oli lähtövalmeudessa muutamassa minuutissa ja odotti vain käskyä sairaalaan
Lähde IS
"Helander oli valmis, sillä valmiudessa piti olla koko ajan. Soitto kun saattoi tulla milloin tahansa.
Helander hyvästeli pikaisesti alle kouluikäisen poikansa ja omat vanhempansa, joiden luona hän oli toipumassa pahasta hengitystieinfektiosta.
Sitten hän nousi paikalle soitettuun ambulanssiin, joka kuljetti hänet Meilahden sairaalaan Helsinkiin.
Oli lauantai-ilta lokakuussa vuonna 2000. Seuraavana yönä Helander sai uuden elämän."
Mahtaneeko nykyään enää ambulanssi hakea elinsiirtopotilasta kotoa leikkaukseen. Taksi pitää tilata. Sekin tulee jos tulee.
Kyllä ambulanssi haki siihen aikaan niin huonokuntoisen potilaan.
Helander tuskin on valehdellut, kuten Norjan hovi.
Mm on ollut siirtojonossa jo ennen joulua, asia vaan julkistettiin, kun uudet keuhkot olivat jo tiedossa. Sai siirteen kesäkuun alussa.
Ei meille kerrota kaikkea, luovuttajan omaisia on suojeltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ap:n pyllyä kutittaa vieläkin.
No eipä tuo varmaan tasavertaisuudentunnetta Norjassa kasvata.
Onko teillä tietoa, että joku olisi jäänyt ilman keuhkoja?
Miltähän mahtaa muista jonottajista tuntua?
Varmasti hyvältä. Odottavat, että ovat itse vuorossa ja kaikki menee yhtä hyvin kuin mettemaritillakin.
Tuskin kukaan heistä itselleen sopimattomia keuhkoja kuitenkaan haluaa.
Suomalainen tollo voisi kateuksissaan hyvinkin haluta. Ottaisi sopimattomat keuhkot ja kuolisi, vain jotta tuo toinen ei saisi.
Ne on nämä paremmanluokan ihmiset jonossa aina ensimmäisinä ohittelematta.