Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonossa ei ohitettu. Expressenin tietojen mukaan Mette-Maritin keuhkot on lennätetty Osloon sotilassaattueessa.

Vierailija
19.06.2026 |

Niin. Kaikki vuorollaan reilusti

Kommentit (379)

Vierailija
361/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

Tässä ei olekaan kysymys lentokoneiden hinnasta, vaan siitä, että norjalaisille on vakuuteltu, että Mette-Marit ei saa minkäänlaista erityiskohtelua. Sitä hän on saanut, ja poikansa myös.

Suomen koneiden saattelukeikat ovat toki rahan tuhlaamista sirkustemppuiluun, mutta sillä ei ole norjalaisprinsessan kanssa mitään tekemistä.  

Oletteko taas pihalla kuin lumiukot? Kyseessä oli sairaalan ylilääkäri Are Holm, joka totesi ettei kukaan saa erityiskohtelua hoidossa eikä Metten hoitoa priorisoida eli siis hoidosta oli kyse.

Ja Holm totesi myöskin, että on kiellettyä hankkia tietoja joilla luovuttaja tunnistettaisiin. Ja myöskin jäljitysjärjestelmien tai tietojen käyttö on kielletty. Joten lopettakaa länkytys luovuttajan kyyläämisestä!

Norjalaisen sairaalan norjalainen ylilääkäri. Mitä muuta se olisi voinut sanoa? "Tää meitin kruununprinsessa totta kai sai erikoiskohtelua, kun eihän siitä muuten voi tulla meille kuningatarta, kruununprinssikin oli saamassa hepulikohtausta, kun yritettiin ehdottaa, että voitaisiin vähän pienemmällä mennä." 

Vähänpä olet tietoinen siitä, miten maa maailman rikkaille ja kuuluisille makaa: ihan eri tavalla kuin rahvaalle. 

Olen seurustellut erään hyvin tunnetun henkilön kanssa, joka kuuluu erääseen kuninkaalliseen sukuun (ei kuitenkaan kruununperillinen, kun joku alkaa tahallisesti kuitenkin vääristelemään viestiäni). Eli ovat siellä eliitin yläpäässä kaikkine vanhoine rahoineen. Siltä perustalta mitä sain häneen ja sukuunsa tutustua, niin heillä ei ole mtään etuilupassia terveydenhoidossa. Ellei sitten yksityistä perhelääkäriä/perhelääkäreitä sellaisiksi kutsuta, mutta sellaisia on ihn rahvaallakin. On selvää, että rahalla pääsee yksityiselle sektorille käymään lääkkärissä kaikissa vaivoissa, mutta ei sentään elinsiirtokirurgiassa. Pelkästään huomion keskipisteenä oleminen ja median kiinnostuksen alaisena oleminen estää hyvin tehokkaasti kaikenlaiset suhmuroinnit  ja elinten ostamisen mustilta markkinoilta. Jossan diktatuurissa sellainenkin varmasti onnistuu, mutta ei länsimaissa. Tiedostavat oiken hyvin, että jos vehkeilee rikollisten kanssa, vaikka miten olisi selkeä kauppa-aktio: minä ostan ja sinä myyt, niin rikolliset kyllä käyttää ihan kaikkea hallusaan olevaa tietoa hyväkseen ja sitten vaikka alkaa kiristämään, että jos et maksa miljoonaa, niin kerrotaan kaikille mitä kauppoja kanssamme teit. 

 

Voisin ihan julkeasti ja törpösti sanoa tuon pelkän oman ja jokseenkin merkityksettömän, kokemukseni perusteella, että kaikista vähiten uskon teoriaan meten etuilusta elinsiirtojonossa arvonsa/asemansa vuoksi.  Ei kuninkaallisilla perheillä ole varaa (sanan monessa merkityskess

) sellaiseen, eikä oikeastaan heidän lähisukulaisillakaan. 

Niin, länsimaiset kuninkaalliset ja muut silmäätekevät ja raharikkaat eivät ole koskaan syyllistyneet tuhmuuksiin. Eivätkä ole jääneet kiinni mistään laittomuuksista. Eivätkä maksaneet rikollisille suojelurahaa. Eivätkä ole olleet osallisia hämärissä verkostoissa. Ihan pulmusia ovat.

Kuten itse sanoit: kokemuksesi ovat jokseenkin merkityksettömiä. Eliitti ei selvästi ole kertonut vesansa seurustelukumppanille salaisuuksiaan.

Vierailija
362/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

Tässä ei olekaan kysymys lentokoneiden hinnasta, vaan siitä, että norjalaisille on vakuuteltu, että Mette-Marit ei saa minkäänlaista erityiskohtelua. Sitä hän on saanut, ja poikansa myös.

Suomen koneiden saattelukeikat ovat toki rahan tuhlaamista sirkustemppuiluun, mutta sillä ei ole norjalaisprinsessan kanssa mitään tekemistä.  

Oletteko taas pihalla kuin lumiukot? Kyseessä oli sairaalan ylilääkäri Are Holm, joka totesi ettei kukaan saa erityiskohtelua hoidossa eikä Metten hoitoa priorisoida eli siis hoidosta oli kyse.

Ja Holm totesi myöskin, että on kiellettyä hankkia tietoja joilla luovuttaja tunnistettaisiin. Ja myöskin jäljitysjärjestelmien tai tietojen käyttö on kielletty. Joten lopettakaa länkytys luovuttajan kyyläämisestä!

Norjalaisen sairaalan norjalainen ylilääkäri. Mitä muuta se olisi voinut sanoa? "Tää meitin kruununprinsessa totta kai sai erikoiskohtelua, kun eihän siitä muuten voi tulla meille kuningatarta, kruununprinssikin oli saamassa hepulikohtausta, kun yritettiin ehdottaa, että voitaisiin vähän pienemmällä mennä." 

Vähänpä olet tietoinen siitä, miten maa maailman rikkaille ja kuuluisille makaa: ihan eri tavalla kuin rahvaalle. 

Olen seurustellut erään hyvin tunnetun henkilön kanssa, joka kuuluu erääseen kuninkaalliseen sukuun (ei kuitenkaan kruununperillinen, kun joku alkaa tahallisesti kuitenkin vääristelemään viestiäni). Eli ovat siellä eliitin yläpäässä kaikkine vanhoine rahoineen. Siltä perustalta mitä sain häneen ja sukuunsa tutustua, niin heillä ei ole mtään etuilupassia terveydenhoidossa. Ellei sitten yksityistä perhelääkäriä/perhelääkäreitä sellaisiksi kutsuta, mutta sellaisia on ihn rahvaallakin. On selvää, että rahalla pääsee yksityiselle sektorille käymään lääkkärissä kaikissa vaivoissa, mutta ei sentään elinsiirtokirurgiassa. Pelkästään huomion keskipisteenä oleminen ja median kiinnostuksen alaisena oleminen estää hyvin tehokkaasti kaikenlaiset suhmuroinnit  ja elinten ostamisen mustilta markkinoilta. Jossan diktatuurissa sellainenkin varmasti onnistuu, mutta ei länsimaissa. Tiedostavat oiken hyvin, että jos vehkeilee rikollisten kanssa, vaikka miten olisi selkeä kauppa-aktio: minä ostan ja sinä myyt, niin rikolliset kyllä käyttää ihan kaikkea hallusaan olevaa tietoa hyväkseen ja sitten vaikka alkaa kiristämään, että jos et maksa miljoonaa, niin kerrotaan kaikille mitä kauppoja kanssamme teit. 

 

Voisin ihan julkeasti ja törpösti sanoa tuon pelkän oman ja jokseenkin merkityksettömän, kokemukseni perusteella, että kaikista vähiten uskon teoriaan meten etuilusta elinsiirtojonossa arvonsa/asemansa vuoksi.  Ei kuninkaallisilla perheillä ole varaa (sanan monessa merkityskess

) sellaiseen, eikä oikeastaan heidän lähisukulaisillakaan. 

Niin, länsimaiset kuninkaalliset ja muut silmäätekevät ja raharikkaat eivät ole koskaan syyllistyneet tuhmuuksiin. Eivätkä ole jääneet kiinni mistään laittomuuksista. Eivätkä maksaneet rikollisille suojelurahaa. Eivätkä ole olleet osallisia hämärissä verkostoissa. Ihan pulmusia ovat.

Kuten itse sanoit: kokemuksesi ovat jokseenkin merkityksettömiä. Eliitti ei selvästi ole kertonut vesansa seurustelukumppanille salaisuuksiaan.

Sinulla taitaa olla joku harhainen halu vääristellä toisen tekstiä. En missään kirjoittanut etteikö länsimaiset olisi koskaan syyllistyneet valla väärinkäyttöön. Kunhan krjoitin, että en usko siihen, että meten tapauksessa olisi niin toimittu. Jos olisi se tulisi 100 % varmasti ilmi jossain vaiheessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

Tässä ei olekaan kysymys lentokoneiden hinnasta, vaan siitä, että norjalaisille on vakuuteltu, että Mette-Marit ei saa minkäänlaista erityiskohtelua. Sitä hän on saanut, ja poikansa myös.

Suomen koneiden saattelukeikat ovat toki rahan tuhlaamista sirkustemppuiluun, mutta sillä ei ole norjalaisprinsessan kanssa mitään tekemistä.  

Oletteko taas pihalla kuin lumiukot? Kyseessä oli sairaalan ylilääkäri Are Holm, joka totesi ettei kukaan saa erityiskohtelua hoidossa eikä Metten hoitoa priorisoida eli siis hoidosta oli kyse.

Ja Holm totesi myöskin, että on kiellettyä hankkia tietoja joilla luovuttaja tunnistettaisiin. Ja myöskin jäljitysjärjestelmien tai tietojen käyttö on kielletty. Joten lopettakaa länkytys luovuttajan kyyläämisestä!

Norjalaisen sairaalan norjalainen ylilääkäri. Mitä muuta se olisi voinut sanoa? "Tää meitin kruununprinsessa totta kai sai erikoiskohtelua, kun eihän siitä muuten voi tulla meille kuningatarta, kruununprinssikin oli saamassa hepulikohtausta, kun yritettiin ehdottaa, että voitaisiin vähän pienemmällä mennä." 

Vähänpä olet tietoinen siitä, miten maa maailman rikkaille ja kuuluisille makaa: ihan eri tavalla kuin rahvaalle. 

Olen seurustellut erään hyvin tunnetun henkilön kanssa, joka kuuluu erääseen kuninkaalliseen sukuun (ei kuitenkaan kruununperillinen, kun joku alkaa tahallisesti kuitenkin vääristelemään viestiäni). Eli ovat siellä eliitin yläpäässä kaikkine vanhoine rahoineen. Siltä perustalta mitä sain häneen ja sukuunsa tutustua, niin heillä ei ole mtään etuilupassia terveydenhoidossa. Ellei sitten yksityistä perhelääkäriä/perhelääkäreitä sellaisiksi kutsuta, mutta sellaisia on ihn rahvaallakin. On selvää, että rahalla pääsee yksityiselle sektorille käymään lääkkärissä kaikissa vaivoissa, mutta ei sentään elinsiirtokirurgiassa. Pelkästään huomion keskipisteenä oleminen ja median kiinnostuksen alaisena oleminen estää hyvin tehokkaasti kaikenlaiset suhmuroinnit  ja elinten ostamisen mustilta markkinoilta. Jossan diktatuurissa sellainenkin varmasti onnistuu, mutta ei länsimaissa. Tiedostavat oiken hyvin, että jos vehkeilee rikollisten kanssa, vaikka miten olisi selkeä kauppa-aktio: minä ostan ja sinä myyt, niin rikolliset kyllä käyttää ihan kaikkea hallusaan olevaa tietoa hyväkseen ja sitten vaikka alkaa kiristämään, että jos et maksa miljoonaa, niin kerrotaan kaikille mitä kauppoja kanssamme teit. 

 

Voisin ihan julkeasti ja törpösti sanoa tuon pelkän oman ja jokseenkin merkityksettömän, kokemukseni perusteella, että kaikista vähiten uskon teoriaan meten etuilusta elinsiirtojonossa arvonsa/asemansa vuoksi.  Ei kuninkaallisilla perheillä ole varaa (sanan monessa merkityskess

) sellaiseen, eikä oikeastaan heidän lähisukulaisillakaan. 

Niin, länsimaiset kuninkaalliset ja muut silmäätekevät ja raharikkaat eivät ole koskaan syyllistyneet tuhmuuksiin. Eivätkä ole jääneet kiinni mistään laittomuuksista. Eivätkä maksaneet rikollisille suojelurahaa. Eivätkä ole olleet osallisia hämärissä verkostoissa. Ihan pulmusia ovat.

Kuten itse sanoit: kokemuksesi ovat jokseenkin merkityksettömiä. Eliitti ei selvästi ole kertonut vesansa seurustelukumppanille salaisuuksiaan.

Sinulla taitaa olla joku harhainen halu vääristellä toisen tekstiä. En missään kirjoittanut etteikö länsimaiset olisi koskaan syyllistyneet valla väärinkäyttöön. Kunhan krjoitin, että en usko siihen, että meten tapauksessa olisi niin toimittu. Jos olisi se tulisi 100 % varmasti ilmi jossain vaiheessa. 

Sinä et selvästi ymmärrä itse kirjoittamaasi tekstiä.

Vierailija
364/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

 

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

 

Tuohon Leijonat vertaukseen vastaus: Suomen lätkäjoukkue ansaitsee voittamalla mm-kultaa upean vastaanooton. Tuo Mette ei ansaitse kuin kuopan maahan, täysin hyödytön idiotti. 

Vierailija
365/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

 

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

 

Tuohon Leijonat vertaukseen vastaus: Suomen lätkäjoukkue ansaitsee voittamalla mm-kultaa upean vastaanooton. Tuo Mette ei ansaitse kuin kuopan maahan, täysin hyödytön idiotti. 

Mette on ollut osallisena kruununperijän ja varamiehen aikaansaamisesta eli vaikuttaa Norjan tulevaisuuteen ainakin jonkin aikaa, oli hänen geeneistään sitten mitä mieltä tahansa.

Suomen lätkäjoukkue on mölisevä joukko turhia ihmismullikoita, joita varten pitää kaivaa suhteettoman isoja kuoppia kalliiseen maaperään. Mette sentään on aika pieni hukkapätkä.

Vierailija
366/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

Tässä ei olekaan kysymys lentokoneiden hinnasta, vaan siitä, että norjalaisille on vakuuteltu, että Mette-Marit ei saa minkäänlaista erityiskohtelua. Sitä hän on saanut, ja poikansa myös.

Suomen koneiden saattelukeikat ovat toki rahan tuhlaamista sirkustemppuiluun, mutta sillä ei ole norjalaisprinsessan kanssa mitään tekemistä.  

Oletteko taas pihalla kuin lumiukot? Kyseessä oli sairaalan ylilääkäri Are Holm, joka totesi ettei kukaan saa erityiskohtelua hoidossa eikä Metten hoitoa priorisoida eli siis hoidosta oli kyse.

Ja Holm totesi myöskin, että on kiellettyä hankkia tietoja joilla luovuttaja tunnistettaisiin. Ja myöskin jäljitysjärjestelmien tai tietojen käyttö on kielletty. Joten lopettakaa länkytys luovuttajan kyyläämisestä!

Norjalaisen sairaalan norjalainen ylilääkäri. Mitä muuta se olisi voinut sanoa? "Tää meitin kruununprinsessa totta kai sai erikoiskohtelua, kun eihän siitä muuten voi tulla meille kuningatarta, kruununprinssikin oli saamassa hepulikohtausta, kun yritettiin ehdottaa, että voitaisiin vähän pienemmällä mennä." 

Vähänpä olet tietoinen siitä, miten maa maailman rikkaille ja kuuluisille makaa: ihan eri tavalla kuin rahvaalle. 

Ilmeisesti sinulle ei kelpaa ollenkaan se vaihtoehto, että ylilääkäri olisi puhunut totta :)  Sairaalan tiedotustilaisuudessa oli paikalla myöskin sydän- ja keuhkokirurgi ja lääkärit kertoivat Metten tilanteen pahentuneen merkittävästi kevään aikana, niin että se oli jo vaarallista ja siksi Mette siirrettiin elinsiirtolistalle.

Elinsiirtoihin liittyvissä jutuissakin mainitaan usein, että vaikka on jokin tietty keskimääräinen odotusaika, niin elinsiirto voi tapahtua nopeastikin jos sopiva elin löytyy. Tsekkasin just et voiko miehen keuhkot siirtää naiselle ja kyllä näköjään voi jos esim. fyysinen koko on vastaava. Ja Mettehän on melko kookas, joten sekin on voinut parantaa hänen mahdollisuuksiaan löytää sopivat keuhkot nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
367/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Metestä tule seuraavan hallitsijan äitiä. Koska ihan omilla toimillaan Mette aiheuttaa Norjan kunigashuoneen loppumisen. Ei norjalaiset halua tuota turhaa instituutiota jatkaa. Kun eivät osaa käyttäyty  asemansa mukaisesti, niin hyödyttömiä ovat. Eikä Haakonin siskokaan ole kuningashuoneen suosiota lisännyt.

 

Ja toivottavasti koko Euroopan muutkin maat luopuu kuningashuoneista. Vanhanaikaista pönötystä ! 

Vierailija
368/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi parempi ihminen kuin muut. Ehkä sinun keuhkot käytetään seuraavaksi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
369/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Mistäpä tiedätte pitikö tuokaan luku paikkansa?

Miksi ei pitäisi paikkaansa? 

Kieroutta ja valehtelua on monessakin asiassa maailmassa.

Norjalaiset ei valehtele mistään, ei ainakaan huulirasvasta.

Eikä veridoupista.

Vierailija
370/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Mistäpä tiedätte pitikö tuokaan luku paikkansa?

Miksi ei pitäisi paikkaansa? 

Kieroutta ja valehtelua on monessakin asiassa maailmassa.

Norjalaiset ei valehtele mistään, ei ainakaan huulirasvasta.

Eikä veridoupista.

Eikä suomalaiset koskaan unohda dopingkassiaan huoltoasemalle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
371/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onni oli matkassa, apua ei tarvinnut enää pitkään odottaa koska jostain ilmaantui juuri hänelle sopivat keuhkot. Tällaiset tapaukset laittaa harkitsemaan omaltakin osalta elinluovutustestamenttia. Toivttavasti kaikki menee hyvin ja Mette-Maaret toipuu niin hyvin, että pääsee pian takaisin suhteellisen normaaliin elämään. Toivon myös, että hänen elämänsä olisi jatkossa onnellista ja seesteistä siitäkin huolimatta, että ikävät elämässä tapahtuneet asiat eivät ole täysin poispyyhkäistävissä.

Hyvä kirjoitus!


Eikö me vaan voitaisi olla iloisia, kun kuolemansairas ihminen sai avun.


Ei sitä Mettemaritia hoitamattakaan voitu jättää, vain siksi, että on prinsessa.

👍

Vierailija
372/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metellä sitten terveys romahti nopeasti, vasta tämän vuoden helmikuussa oli lähdössä yksin ulkomaanmatkalle mutta peruikin koska Epstein kohu oli niin valtava liitettynä Mette-Maritiin. Samaan aikaan myös tuli syytteet Mariukselle. Keväällä kuvaan tuli tilalle voipunut Mette happiviiksineen ja tuoleineen, sairaalavierailuineen, vielä askel oli joustava kun autoon käveli, Marius huolesta hätäinen, hän halusi olla vain äidin tukena. Tuomio peruttiin mutta sitten langetettiinkin käytäntöön neljäksi vuodeksi ja Marius mursi vihan vimmassaan kätensä kaapin kimppuun hyökätessään, ei päässyt mamin vierelle lepäämään sairaalaan. Marius on muuten ongelmissa vankilassa, on entisen vangin mukaan siellä pohjasakkaa ja kuninkaallisuudella ei ole mitään merkitystä. Mariusta jo odotettiin.

Totta. Kukaan ei tunnu enää muistavan, että Mette oli lähdössä yksityiselle matkalle, kun Mariuksen oikeudenkäynti alkoi. Halusi kuulemma olla pois kohun keskeltä. Sitä paheksuttiin, etteikö halua olla poikansa tukena. Perui matkansa, kun samaan aikaan pamahti Epsteinin sähköpostit ja heti perään vointi paheni. "Yksityisen matkan" aihetta ei paljastettu, oliko prinsessalla jo uusi romanssi menossa? Yhtään ei tuohon naiseen voi luottaa, niin kieroa peliä on pelannut alusta alkaen.

Metten täytyi tietää, että Epstein-viestit ovat tulossa julki, siksi oli lähdössä yksityiselle matkalle tuntemattomaan päämäärään, eikä matkan pituutta ilmoitettu.

Siis siitä huolimatta, että pojan oikeudenkäynti alkoi. Kyllä on kylmä äiti, mutta Mettehän voi elää niiden asioiden kanssa, kuten sanoi. Keuhkot ei olleet silloin otsikoissa. 

Luulivat kait myös, että Mariuksen syytteidenluku on läpihuutojuttu, eikä saa tuomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
373/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metellä sitten terveys romahti nopeasti, vasta tämän vuoden helmikuussa oli lähdössä yksin ulkomaanmatkalle mutta peruikin koska Epstein kohu oli niin valtava liitettynä Mette-Maritiin. Samaan aikaan myös tuli syytteet Mariukselle. Keväällä kuvaan tuli tilalle voipunut Mette happiviiksineen ja tuoleineen, sairaalavierailuineen, vielä askel oli joustava kun autoon käveli, Marius huolesta hätäinen, hän halusi olla vain äidin tukena. Tuomio peruttiin mutta sitten langetettiinkin käytäntöön neljäksi vuodeksi ja Marius mursi vihan vimmassaan kätensä kaapin kimppuun hyökätessään, ei päässyt mamin vierelle lepäämään sairaalaan. Marius on muuten ongelmissa vankilassa, on entisen vangin mukaan siellä pohjasakkaa ja kuninkaallisuudella ei ole mitään merkitystä. Mariusta jo odotettiin.

Totta. Kukaan ei tunnu enää muistavan, että Mette oli lähdössä yksityiselle matkalle, kun Mariuksen oikeudenkäynti alkoi. Halusi kuulemma olla pois kohun keskeltä. Sitä paheksuttiin, etteikö halua olla poikansa tukena. Perui matkansa, kun samaan aikaan pamahti Epsteinin sähköpostit ja heti perään vointi paheni. "Yksityisen matkan" aihetta ei paljastettu, oliko prinsessalla jo uusi romanssi menossa? Yhtään ei tuohon naiseen voi luottaa, niin kieroa peliä on pelannut alusta alkaen.

Metten täytyi tietää, että Epstein-viestit ovat tulossa julki, siksi oli lähdössä yksityiselle matkalle tuntemattomaan päämäärään, eikä matkan pituutta ilmoitettu.

Siis siitä huolimatta, että pojan oikeudenkäynti alkoi. Kyllä on kylmä äiti, mutta Mettehän voi elää niiden asioiden kanssa, kuten sanoi. Keuhkot ei olleet silloin otsikoissa. 

Luulivat kait myös, että Mariuksen syytteidenluku on läpihuutojuttu, eikä saa tuomiota.

Eikös se reissu liittynyt jotenkin Japaninmatkaan Ingridin ja Sverren kanssa? Mette perui, mutta poika ja tytär lähtivät. Eivät jääneet Mariuksen tueksi sisarpuoletkaan. Ingridiäkin harmitti vain se, että äiti-kullan sotkut tuli julkisuuteen.

Vierailija
374/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

Tässä ei olekaan kysymys lentokoneiden hinnasta, vaan siitä, että norjalaisille on vakuuteltu, että Mette-Marit ei saa minkäänlaista erityiskohtelua. Sitä hän on saanut, ja poikansa myös.

Suomen koneiden saattelukeikat ovat toki rahan tuhlaamista sirkustemppuiluun, mutta sillä ei ole norjalaisprinsessan kanssa mitään tekemistä.  

Oletteko taas pihalla kuin lumiukot? Kyseessä oli sairaalan ylilääkäri Are Holm, joka totesi ettei kukaan saa erityiskohtelua hoidossa eikä Metten hoitoa priorisoida eli siis hoidosta oli kyse.

Ja Holm totesi myöskin, että on kiellettyä hankkia tietoja joilla luovuttaja tunnistettaisiin. Ja myöskin jäljitysjärjestelmien tai tietojen käyttö on kielletty. Joten lopettakaa länkytys luovuttajan kyyläämisestä!

Norjalaisen sairaalan norjalainen ylilääkäri. Mitä muuta se olisi voinut sanoa? "Tää meitin kruununprinsessa totta kai sai erikoiskohtelua, kun eihän siitä muuten voi tulla meille kuningatarta, kruununprinssikin oli saamassa hepulikohtausta, kun yritettiin ehdottaa, että voitaisiin vähän pienemmällä mennä." 

Vähänpä olet tietoinen siitä, miten maa maailman rikkaille ja kuuluisille makaa: ihan eri tavalla kuin rahvaalle. 

Olen seurustellut erään hyvin tunnetun henkilön kanssa, joka kuuluu erääseen kuninkaalliseen sukuun (ei kuitenkaan kruununperillinen, kun joku alkaa tahallisesti kuitenkin vääristelemään viestiäni). Eli ovat siellä eliitin yläpäässä kaikkine vanhoine rahoineen. Siltä perustalta mitä sain häneen ja sukuunsa tutustua, niin heillä ei ole mtään etuilupassia terveydenhoidossa. Ellei sitten yksityistä perhelääkäriä/perhelääkäreitä sellaisiksi kutsuta, mutta sellaisia on ihn rahvaallakin. On selvää, että rahalla pääsee yksityiselle sektorille käymään lääkkärissä kaikissa vaivoissa, mutta ei sentään elinsiirtokirurgiassa. Pelkästään huomion keskipisteenä oleminen ja median kiinnostuksen alaisena oleminen estää hyvin tehokkaasti kaikenlaiset suhmuroinnit  ja elinten ostamisen mustilta markkinoilta. Jossan diktatuurissa sellainenkin varmasti onnistuu, mutta ei länsimaissa. Tiedostavat oiken hyvin, että jos vehkeilee rikollisten kanssa, vaikka miten olisi selkeä kauppa-aktio: minä ostan ja sinä myyt, niin rikolliset kyllä käyttää ihan kaikkea hallusaan olevaa tietoa hyväkseen ja sitten vaikka alkaa kiristämään, että jos et maksa miljoonaa, niin kerrotaan kaikille mitä kauppoja kanssamme teit. 

 

Voisin ihan julkeasti ja törpösti sanoa tuon pelkän oman ja jokseenkin merkityksettömän, kokemukseni perusteella, että kaikista vähiten uskon teoriaan meten etuilusta elinsiirtojonossa arvonsa/asemansa vuoksi.  Ei kuninkaallisilla perheillä ole varaa (sanan monessa merkityskess

) sellaiseen, eikä oikeastaan heidän lähisukulaisillakaan. 

Niin, länsimaiset kuninkaalliset ja muut silmäätekevät ja raharikkaat eivät ole koskaan syyllistyneet tuhmuuksiin. Eivätkä ole jääneet kiinni mistään laittomuuksista. Eivätkä maksaneet rikollisille suojelurahaa. Eivätkä ole olleet osallisia hämärissä verkostoissa. Ihan pulmusia ovat.

Kuten itse sanoit: kokemuksesi ovat jokseenkin merkityksettömiä. Eliitti ei selvästi ole kertonut vesansa seurustelukumppanille salaisuuksiaan.

Sinulla taitaa olla joku harhainen halu vääristellä toisen tekstiä. En missään kirjoittanut etteikö länsimaiset olisi koskaan syyllistyneet valla väärinkäyttöön. Kunhan krjoitin, että en usko siihen, että meten tapauksessa olisi niin toimittu. Jos olisi se tulisi 100 % varmasti ilmi jossain vaiheessa. 

Näin sivusta sanoen: totuus Meten tarinasta tulee vielä ilmi. Ennemmin, tai myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
375/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

 

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

 

Tuohon Leijonat vertaukseen vastaus: Suomen lätkäjoukkue ansaitsee voittamalla mm-kultaa upean vastaanooton. Tuo Mette ei ansaitse kuin kuopan maahan, täysin hyödytön idiotti. 

"Don`t forget -95". Suomen eka MM-mitali. Joku silloin loihe lausumaan, että jos Suomi voittaa, historiallinen MM-kulta. Niin Hornetit nostetaan ilmaan. Siitä tuli sitten perinne.

Vierailija
376/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

Tässä ei olekaan kysymys lentokoneiden hinnasta, vaan siitä, että norjalaisille on vakuuteltu, että Mette-Marit ei saa minkäänlaista erityiskohtelua. Sitä hän on saanut, ja poikansa myös.

Suomen koneiden saattelukeikat ovat toki rahan tuhlaamista sirkustemppuiluun, mutta sillä ei ole norjalaisprinsessan kanssa mitään tekemistä.  

Oletteko taas pihalla kuin lumiukot? Kyseessä oli sairaalan ylilääkäri Are Holm, joka totesi ettei kukaan saa erityiskohtelua hoidossa eikä Metten hoitoa priorisoida eli siis hoidosta oli kyse.

Ja Holm totesi myöskin, että on kiellettyä hankkia tietoja joilla luovuttaja tunnistettaisiin. Ja myöskin jäljitysjärjestelmien tai tietojen käyttö on kielletty. Joten lopettakaa länkytys luovuttajan kyyläämisestä!

Norjalaisen sairaalan norjalainen ylilääkäri. Mitä muuta se olisi voinut sanoa? "Tää meitin kruununprinsessa totta kai sai erikoiskohtelua, kun eihän siitä muuten voi tulla meille kuningatarta, kruununprinssikin oli saamassa hepulikohtausta, kun yritettiin ehdottaa, että voitaisiin vähän pienemmällä mennä." 

Vähänpä olet tietoinen siitä, miten maa maailman rikkaille ja kuuluisille makaa: ihan eri tavalla kuin rahvaalle. 

Ilmeisesti sinulle ei kelpaa ollenkaan se vaihtoehto, että ylilääkäri olisi puhunut totta :)  Sairaalan tiedotustilaisuudessa oli paikalla myöskin sydän- ja keuhkokirurgi ja lääkärit kertoivat Metten tilanteen pahentuneen merkittävästi kevään aikana, niin että se oli jo vaarallista ja siksi Mette siirrettiin elinsiirtolistalle.

Elinsiirtoihin liittyvissä jutuissakin mainitaan usein, että vaikka on jokin tietty keskimääräinen odotusaika, niin elinsiirto voi tapahtua nopeastikin jos sopiva elin löytyy. Tsekkasin just et voiko miehen keuhkot siirtää naiselle ja kyllä näköjään voi jos esim. fyysinen koko on vastaava. Ja Mettehän on melko kookas, joten sekin on voinut parantaa hänen mahdollisuuksiaan löytää sopivat keuhkot nopeasti.

On paha mennä väittämään lääkäreiden puhuvan epä-totuutta, mutta kovin vaivautuneita ja vaisuja olivat lausunnoissaan koko kevään ajan. Ei ottanut selvää, tarvitaanko leikkaus pian, vai vasta parin vuoden päästä. Jotkut pyörittelivät jopa 4-5 vuotta. Sitten mentiinkin pikavauhtia. 

Miten paljon mukana on ollut hovin ja etenkin Haakonin painostusta? Myös Metten omaa valitusta, kun happiviiksien käyttäminen oli prinsessan mielestä epämiellyttävää.

Norjan kuningashuoneella tiedetään, ja on huomattu, olevan kokoaan suurempi valta mm. lehdistöön ja jopa parlamenttiin. Pääministerikään ei ole enää suutaan avannut.

Tässä vaan on jotain, mitä minä en usko.

Vierailija
377/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on rikas maa, jos siellä on tapana tuoda elimet sotilas saatolla, kaikille.

Tuo just naurattaa, kun joku mamma keuhkoaa ketjussa raivoissaan et mitähän maksoi megarikkaan Norjan veronmaksajille nuo hävittäjäkoneet :)  Eikö kannattaisi ennemmin olla huolissaan Suomen hävittäjäkoneiden turhasta ja sikakalliista käytöstä esim. Leijonien lätkäjoukkueen jatkuvassa saattelussa.

Tässä ei olekaan kysymys lentokoneiden hinnasta, vaan siitä, että norjalaisille on vakuuteltu, että Mette-Marit ei saa minkäänlaista erityiskohtelua. Sitä hän on saanut, ja poikansa myös.

Suomen koneiden saattelukeikat ovat toki rahan tuhlaamista sirkustemppuiluun, mutta sillä ei ole norjalaisprinsessan kanssa mitään tekemistä.  

Oletteko taas pihalla kuin lumiukot? Kyseessä oli sairaalan ylilääkäri Are Holm, joka totesi ettei kukaan saa erityiskohtelua hoidossa eikä Metten hoitoa priorisoida eli siis hoidosta oli kyse.

Ja Holm totesi myöskin, että on kiellettyä hankkia tietoja joilla luovuttaja tunnistettaisiin. Ja myöskin jäljitysjärjestelmien tai tietojen käyttö on kielletty. Joten lopettakaa länkytys luovuttajan kyyläämisestä!

Norjalaisen sairaalan norjalainen ylilääkäri. Mitä muuta se olisi voinut sanoa? "Tää meitin kruununprinsessa totta kai sai erikoiskohtelua, kun eihän siitä muuten voi tulla meille kuningatarta, kruununprinssikin oli saamassa hepulikohtausta, kun yritettiin ehdottaa, että voitaisiin vähän pienemmällä mennä." 

Vähänpä olet tietoinen siitä, miten maa maailman rikkaille ja kuuluisille makaa: ihan eri tavalla kuin rahvaalle. 

Ilmeisesti sinulle ei kelpaa ollenkaan se vaihtoehto, että ylilääkäri olisi puhunut totta :)  Sairaalan tiedotustilaisuudessa oli paikalla myöskin sydän- ja keuhkokirurgi ja lääkärit kertoivat Metten tilanteen pahentuneen merkittävästi kevään aikana, niin että se oli jo vaarallista ja siksi Mette siirrettiin elinsiirtolistalle.

Elinsiirtoihin liittyvissä jutuissakin mainitaan usein, että vaikka on jokin tietty keskimääräinen odotusaika, niin elinsiirto voi tapahtua nopeastikin jos sopiva elin löytyy. Tsekkasin just et voiko miehen keuhkot siirtää naiselle ja kyllä näköjään voi jos esim. fyysinen koko on vastaava. Ja Mettehän on melko kookas, joten sekin on voinut parantaa hänen mahdollisuuksiaan löytää sopivat keuhkot nopeasti.

On paha mennä väittämään lääkäreiden puhuvan epä-totuutta, mutta kovin vaivautuneita ja vaisuja olivat lausunnoissaan koko kevään ajan. Ei ottanut selvää, tarvitaanko leikkaus pian, vai vasta parin vuoden päästä. Jotkut pyörittelivät jopa 4-5 vuotta. Sitten mentiinkin pikavauhtia. 

Miten paljon mukana on ollut hovin ja etenkin Haakonin painostusta? Myös Metten omaa valitusta, kun happiviiksien käyttäminen oli prinsessan mielestä epämiellyttävää.

Norjan kuningashuoneella tiedetään, ja on huomattu, olevan kokoaan suurempi valta mm. lehdistöön ja jopa parlamenttiin. Pääministerikään ei ole enää suutaan avannut.

Tässä vaan on jotain, mitä minä en usko.

No nyt on omituista tekstiä, kun lääkäreiden mukaan sairauden etenemistä on vaikea ennustaa. Keuhkofibroosiin saattaa liittyä pahoja ja äkillisiä pahenemisvaiheita ja niitä sitten hoidetaan esim. lisähapella ja vaarallisessa vaiheessa harkitaan sitten jo elinsiirtolistaa. Vaarana on myöskin se, että potilas menee sellaiseen kuntoon ettei välttämättä kestä jotain 12 tunnin leikkausta. 

 

En usko hetkeäkään, että melkein HUS:n kokoisen sairaalan ylilääkärillä tai sydän- ja keuhkokirurgilla on aikaa mihinkään klovnimaiseen sekoiluun tai valehteluun yhdenkään potilaan tilanteesta. 

Vierailija
378/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Mette kesäharjoittelussa Ulkopoliittisessa instituutissa?

Vierailija
379/379 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne suuret lääkäriherratkin valehtelee kun vaakakupissa on kuningaskunnan olemassaolo!  Vanha kuningas ja hovi korvaavat kyllä ruhtinaallisesti pienen vilpillisen lausunnon antamisesta.