Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonossa ei ohitettu. Expressenin tietojen mukaan Mette-Maritin keuhkot on lennätetty Osloon sotilassaattueessa.

Vierailija
19.06.2026 |

Niin. Kaikki vuorollaan reilusti

Kommentit (379)

Vierailija
241/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!

nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat

 

se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä

 

tämä ei ole vielä ohi. 

 

tulossa vielä meten haastattlu varmasti  

 

tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita

 

en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista

 

tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma. 

Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.

Vierailija
242/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Siirtokeuhko tuotiin jostain toisesta Pohjoismaasta. Elinsiirtokoordinointi on yhteistyötä. Joku suomalainenkin voi saada vaikkapa tanskalaiset keuhkot, tm.

Mutta, mutta. Yhteensä Pohjoismaissa lähemmäs 100 siirteen odottajaa, vaikka Norjassa ilmoituksen mukaan vain alle 10.

Herää kysymys, olisiko noista muista lähemmäs sadasta odottajasta löytynyt sopiva vastaanottaja? Aivan taatusti niissä oli pitempään odottaneita kuin Mette.

Fakta on, että Mette sai uudet keuhkot muutaman päivän kuluttua siitä, kun oli vieallisen ilmoituksen jälkeen siirtojonoon laitettu 5.6. 

Hei höpsö, ei se ollut mikään virallinen ilmoitus. Mette on hyvinkin voinut olla jo vuoden siirtojonossa. Terveystiedot ovat yksityisiä, ja hovi tiedottaa sen verran kuin julkisuuden kannalta on välttämätöntä, etteivät huhut leviäisi.

Ei ainakaan hovin tiedotteiden mukaan väittämäsi pidä paikkaansa. 

Viimeiset puolisen vuotta pohdittiin, laitetaanko prinsessa siirtojonoon, vai ei.

Sitten yht`äkkiä laitettiin, vaikka happiviikset oli ollut vasta kuukauden verran.

Itse käveli sairaalaan. Yhdessä uutisessa lääkärit puhuivat jo pyörätulikuntoon joutuneista kandidaateista.

Suomalainen urheilija on kertonut viimeisen vuoden maanneensa vaan sohvalla, eikä kyennyt tekemään edes arkiaskareita.

Tuija Helandef olisi saanut keuhkonsiirron jo noin 2-4 v aiemmin mutta kieltäytyi koska oli pieni lapsi ja siirrolla saa lisäaikaa keskimäärin 5 v 


Joten halusi siirtää niitä lisävuosia eteenpäin 




Eiköhän mm ollut epävirallisesti jonossa jo aiemmin mutta julkisesti vasta kun oli varmaa että on nyt keuhkot kitka sopii 

Ei niitä sopivaisuuskokeita oteta vuosia aikaisemmin, koska ihmisen fysiikka ja muu vointi muuttuu iän myötä.

Ihan puppua taas maallikon suusta. Testien tulee olla tuoreet, sen verran vaarallisesta ja kalliista operaatiosta on kysymys.

Kaikkea tekin uskottelette itsellenne ja muille.

Metten tapauksessa on ollut tiedossa mahdollinen luovuttaja ja menivät Haakonin kanssa viime hetkien testeihin, sitten kaikki kävikin vauhdilla.

Edes elinsiirtotiimi ei tiedä luovuttajasta mitään. Siirtoelimen irrottaa sen sairaalan oma kirurginen tiimi, elimen noutajat eivät ole leikkaussalissa mukana. Vain kuollutta luovuttajaa hoitaneet tietävät potilastiedot, joita ei koskaan kerrota eteenpäin. Mitään henkilötietoja luovuttajasta ei anneta.

Elimen edelleen kuljettamiseen osallistuvat hoitajat ja lääkäri odottavat leikkaussalin ulkopuolella ja saavat siirtoelimen valmiiksi pakatussa kylmälaukussa vietäväksi eteenpäin mahdollisimman nopeasti.

Yksityiset lentoyhtiöt, ambulanssilennot, jne. odottavat lentokentällä valmiina lähtöön.

Tiedän tästä minäkin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!

nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat

 

se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä

 

tämä ei ole vielä ohi. 

 

tulossa vielä meten haastattlu varmasti  

 

tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita

 

en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista

 

tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma. 

Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.

Valitettavasti tiedän turhantärkeitä ihmisä, jotka olisi ihan onnesta soikeina, jos tutun keuhkot pääsisivät kuninkaalliseen hoviin edustamaan.

Vierailija
244/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että keuhkot tuotiin Euroopan ulkopuolelta, koska ensin sanottiin, että julkisuuteen ei voi kertoa siirron ajankohtaa luovuttajan omaisten takia. Nyt kuitenkin kerrottiin heti. Eli luovuttaja eli jossain tosi kaukana ja lentokoneet oli hämäystä. Keuhkot muuttuivat pohjoismaalaisiksi jossain lentokentällä. Oikea kudostyyppi saatiin selville lähtömaassa, missä odotettiin sopivaa. Saattoi olla joku, joka uhrasi itsensä rahasta perheensä hyväksi. Kaikki nettosivat. Mitäpä ei hommaisi omaisen hengen pelastamiseksi?

Vierailija
245/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!

nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat

 

se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä

 

tämä ei ole vielä ohi. 

 

tulossa vielä meten haastattlu varmasti  

 

tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita

 

en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista

 

tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma. 

Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.

Valitettavasti tiedän turhantärkeitä ihmisä, jotka olisi ihan onnesta soikeina, jos tutun keuhkot pääsisivät kuninkaalliseen hoviin edustamaan.

No sitä he eivät koskaan voi varmasti tietää. Mutta varmaan melko moni meistä on surunsa keskellä tyytyväinen, jos läheinen pystyy auttamaan jotakuta muuta kuolemansa jälkeen.

Vierailija
246/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Siirtokeuhko tuotiin jostain toisesta Pohjoismaasta. Elinsiirtokoordinointi on yhteistyötä. Joku suomalainenkin voi saada vaikkapa tanskalaiset keuhkot, tm.

Mutta, mutta. Yhteensä Pohjoismaissa lähemmäs 100 siirteen odottajaa, vaikka Norjassa ilmoituksen mukaan vain alle 10.

Herää kysymys, olisiko noista muista lähemmäs sadasta odottajasta löytynyt sopiva vastaanottaja? Aivan taatusti niissä oli pitempään odottaneita kuin Mette.

Fakta on, että Mette sai uudet keuhkot muutaman päivän kuluttua siitä, kun oli vieallisen ilmoituksen jälkeen siirtojonoon laitettu 5.6. 

Ensin katsotaan löytyykö omasta maasta sopivaa vastaanottajaa. Jos ei löydy niin sitten siirrettä tarjotaan ulkomaille josko sieltä löytyisi sopiva.  Jonotusajalla ei ole mitään merkitystä vaan sillä kenelle keuhkot sopii parhaiten. Joku joutuu odottamaan muutaman päivän ja joku toinen vuosia. Mette-Marit oli ilmeisen onnekas kun keuhkot löytyi näin pian. 

Mette-Marit on näitä jotka tekevät itse tuurinsa. Kaupan kassa tuskin olisi päässyt edes listalle, kruununprinsessa oli onnekas, kun mistä lie maasta lennätettiin uudet keuhkot hävittäjät kannoillaan. Tätä tuuria ei olisi ollut, jos ei olisi iskenyt kruununprinssin silloin kuin iski. 

Ajatella, jos Haakon olisikin aikoinaan ollut kiinnostuneempi akateemisista, fiksuista naisista! Nyt olisi Mette-Marit jo kuollut. 😟

Näinhän se totta on. Jos Mette ei olisi päässyt kuninkaallisiin naimisiin, olisi pojan yh-äiti, ehkä usemmankin lapsen? 

Olisi elänyt yhteiskunnan huollettavana jonkun taviksen vaimona. Silti sairaus todettu ja normaalin jonotuksen kautta päässyt leikkaukseen, jos olisi päässyt.

Ei mitään mediamylläkkää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi saattuetta on tarvittu? Ei Norjassa kukaan käyne lentokoneiden kimppuun varsinkaan ilmassa. Keuhkolähetys on peräisin jostakin muusta pohjoismaasta, missä ei ole yhtään sen vaarallisempaa.

Kenelle haluttiin näyttää ja mitä?

Varmaan pelkäsivät että Putin pommittaa Mette-Maritin keuhkot seulaksi :)

Vierailija
248/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sotilaat veivät keuhkot narkomaanikuningattarelle, mutta keneltä ne olivat. pitikö olla vaalea neitsyt jotta kelpas.

Joo, kammottavaa ajatella, keneltä ryöstettiin keuhkot tuolle epsteinluuskalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Siirtokeuhko tuotiin jostain toisesta Pohjoismaasta. Elinsiirtokoordinointi on yhteistyötä. Joku suomalainenkin voi saada vaikkapa tanskalaiset keuhkot, tm.

Mutta, mutta. Yhteensä Pohjoismaissa lähemmäs 100 siirteen odottajaa, vaikka Norjassa ilmoituksen mukaan vain alle 10.

Herää kysymys, olisiko noista muista lähemmäs sadasta odottajasta löytynyt sopiva vastaanottaja? Aivan taatusti niissä oli pitempään odottaneita kuin Mette.

Fakta on, että Mette sai uudet keuhkot muutaman päivän kuluttua siitä, kun oli vieallisen ilmoituksen jälkeen siirtojonoon laitettu 5.6. 

Ensin katsotaan löytyykö omasta maasta sopivaa vastaanottajaa. Jos ei löydy niin sitten siirrettä tarjotaan ulkomaille josko sieltä löytyisi sopiva.  Jonotusajalla ei ole mitään merkitystä vaan sillä kenelle keuhkot sopii parhaiten. Joku joutuu odottamaan muutaman päivän ja joku toinen vuosia. Mette-Marit oli ilmeisen onnekas kun keuhkot löytyi näin pian. 

Mette-Marit on näitä jotka tekevät itse tuurinsa. Kaupan kassa tuskin olisi päässyt edes listalle, kruununprinsessa oli onnekas, kun mistä lie maasta lennätettiin uudet keuhkot hävittäjät kannoillaan. Tätä tuuria ei olisi ollut, jos ei olisi iskenyt kruununprinssin silloin kuin iski. 

Ajatella, jos Haakon olisikin aikoinaan ollut kiinnostuneempi akateemisista, fiksuista naisista! Nyt olisi Mette-Marit jo kuollut. 😟

Haakonin aiemmat tyttöystävät eivät kelvanneet hoviin. Oli valokuvamalleja ja alusvaatteissa esiintyviä.

Joku kumma näitä kuninkaallisia jälkeläisiä on vetänyt muualle kuin tavallisiin tyttöihin.

Vierailija
250/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Oliko joku sotilaallinen uhka muka päällä? Montakohan miljoonaa meni siinäkin veronmaksajien rahoja taas hukkaan?

Se siitä tasavertaisesta kohtelusta.

Joo ja mitähän on maksanut Leijonien jääkiekkojoukkeen paapominen, kun useana vuonna ilmavoimien hävittäjät ovat saattaneet heidän lentokonettaan paluumatkalla Suomeen. On jokin perinteinen kunnianosoitus.

Norjan hävittäjillä saattoi olla aivan sama tarkoitus eli kunnioittaa tärkeää lentoa, koska se liittyi kuninkaallisen perheen jäseneen Metteen.

Miksi hävittäjät lähetettiin kunnioittamaan tärkeää lentoa, kun hovi nimenomaan on korostanut sitä, että Mette-Marit ei saa mitään erikoiskohtelua? 

Hovi valehteli. Hyvin yksinkertaista. 

Hyvin todettu. Siihen tulokseenhan tässä on yritetty tulla koko ajan. 

Kyllähän Mettelle nyt vähintään kansallispäivä tästä perustetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
251/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi jonkun palestiinalaisen keuhkot. Lahkomafia ryöstää palestiinalaisten elimiäkin. Siellä on paljon syyttömiä vangittuina, riiston, elinryöstöjen ja raiskausten kohteina.

Vierailija
252/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjan kuningashuoneen ja Haakonin etu olisi ollut, että tuo turhake Mette olisi lähtenyt tuonilmaisiin, siis kuollut   

Mäntti-Mette on häpeäksi koko valtiolle. Ei siitä tule koko kansan hyväksymää kuningatarta, ei kansa tuota hyväksy. 

Eikä muiden maiden kuninkaalliset  kehtaa Meten kanssa näyttäytyä,  mainehaitta on liian iso. 

 

Hakoniemi pitäisi ottaa avioero, mutta taitaa olla liian lammas moiseen rohkeuteen. 

Ei tuo sinunkaan elämä vaikuta kommentisi päätellen mitenkään onnelliselta tai vakaan ihmisen kommentilta, toisin kun katsoo Norjan kruununprissin ja prinsessan julkista esiintymistä, niin silmin nähden he nauttivat toistensa seurasta ja ovat onnellisia, jota ulkopuolisten on iloa katsoa.  Toivottavasti Mette Marit on pian entisensä. Norjalaiset tarvitsevat häntä. 

Joo, ovat. Tai esittävät. Haakon taitaa rakastaa enemmän. Avioliitto voi huonosti 2009-2016, kun rouva Epsteinin kanssa pörräsi. Siinä jä Mariuskin kasvattamatta, mutta onneksi hovi huolehti nuoremmista.  Semmoinen onnellinen avioliitto.

MM oli vain yhden kerran Epsteinin vieraana Floridassa v.2011. Hän oli kyllä kirjeenvaihdossa tämän kanssa ja tapasi toistamiseen Oslossa ihan omassa puutarhassaan v.2013.

Et sitten ehtinyt lukea niitä sähköposteja ennen kuin ne hävitettiin. Mette reissasi pitkin Yhdysvaltoja sopien treffejä Epsteinin kanssa, milloin minnekin. Tuon 4 yötä huvilassa kerkesi joku Epsteinin avustaja lirkuttelemaan lehdistölle, muista reissuista ei jäänyt todisteita. Senkin kampaajan, mikä lie, suu tukittiin nopeasti lausunnon jälkeen. 

Meillä oli silloin avioliitossa haasteita, on kruununprinssipari itse myöntänyt. Vuoteen 2016 oli vielä aktiivinen yhteyden pito. Jotkut saivat selville, että vielä Epsteinin vangitsemiseen saakka.

Ihan oikeastiko se bimbo ajatteli vaihtaa prinssinsä pedosetään?  :o

Tottakai olisi miljardööriin vaihtanut, jos Epstein olisi huolinut. Eiköhän tuo prinsdinkin ole iskinyt ihan sen takia, että tämä on prinssi. Ei se persoona tms ole kiinnostanut. 

Siis täytyyhän öljyvaltion kuninkaallisilla olla enemmän rahaa kuin Epsteinilla. Vai eikö? Vai olisiko mami ja papi pistäneet rahapussin kiinni Haakonilta, ettei törsää Meten huumeisiin rahaa? Se selittäisikin Meten kiinnostuksen lopahtamisen Haakoniin. Mielenkiintoista spekuloida näitä Meten motiiveja.

Norja oli köyhä valtio. Kuninkaalliset olivat/ ovat edelleen Euroopan "köyhin" kuningaskunta. Norjan nosti öljyvarat, mutta niitä ei kuningas omista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
253/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!

nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat

 

se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä

 

tämä ei ole vielä ohi. 

 

tulossa vielä meten haastattlu varmasti  

 

tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita

 

en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista

 

tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma. 

Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.

Nyt on taas syytä muistuttaa, että elimet otetaan aina elävältä koomapotilaalta, ei koskaan kuolleelta. Tämä potilas siis tapetaan tässä prosessissa.

Vierailija
254/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!

nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat

 

se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä

 

tämä ei ole vielä ohi. 

 

tulossa vielä meten haastattlu varmasti  

 

tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita

 

en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista

 

tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma. 

Miksi ketään kiinnostaisi, minne kuolleen omaisen elimet menivät? Ei se omainen niitä haudassakaan tarvitse. Joku raja populismillakin.

Nyt on taas syytä muistuttaa, että elimet otetaan aina elävältä koomapotilaalta, ei koskaan kuolleelta. Tämä potilas siis tapetaan tässä prosessissa.

Aivokuolleelta. Aivokuollutta ei tarvitse erikseen tappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
255/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Siirtokeuhko tuotiin jostain toisesta Pohjoismaasta. Elinsiirtokoordinointi on yhteistyötä. Joku suomalainenkin voi saada vaikkapa tanskalaiset keuhkot, tm.

Mutta, mutta. Yhteensä Pohjoismaissa lähemmäs 100 siirteen odottajaa, vaikka Norjassa ilmoituksen mukaan vain alle 10.

Herää kysymys, olisiko noista muista lähemmäs sadasta odottajasta löytynyt sopiva vastaanottaja? Aivan taatusti niissä oli pitempään odottaneita kuin Mette.

Fakta on, että Mette sai uudet keuhkot muutaman päivän kuluttua siitä, kun oli vieallisen ilmoituksen jälkeen siirtojonoon laitettu 5.6. 

Hei höpsö, ei se ollut mikään virallinen ilmoitus. Mette on hyvinkin voinut olla jo vuoden siirtojonossa. Terveystiedot ovat yksityisiä, ja hovi tiedottaa sen verran kuin julkisuuden kannalta on välttämätöntä, etteivät huhut leviäisi.

Ei ainakaan hovin tiedotteiden mukaan väittämäsi pidä paikkaansa. 

Viimeiset puolisen vuotta pohdittiin, laitetaanko prinsessa siirtojonoon, vai ei.

Sitten yht`äkkiä laitettiin, vaikka happiviikset oli ollut vasta kuukauden verran.

Itse käveli sairaalaan. Yhdessä uutisessa lääkärit puhuivat jo pyörätulikuntoon joutuneista kandidaateista.

Suomalainen urheilija on kertonut viimeisen vuoden maanneensa vaan sohvalla, eikä kyennyt tekemään edes arkiaskareita.

Tuija Helandef olisi saanut keuhkonsiirron jo noin 2-4 v aiemmin mutta kieltäytyi koska oli pieni lapsi ja siirrolla saa lisäaikaa keskimäärin 5 v 


Joten halusi siirtää niitä lisävuosia eteenpäin 




Eiköhän mm ollut epävirallisesti jonossa jo aiemmin mutta julkisesti vasta kun oli varmaa että on nyt keuhkot kitka sopii 

Siihen aikaan, kun Helanderin keuhkonsiirto tehtiin, ne olivat hyvin harvinaisia, ja perustuivat diagnoosiin, mitä siirtopotilaat eivät olleet voineet itse aiheuttaa.

Helanderin diagnoosi oli synnynnäinen ja hyvin harvinainen. oikeasti henkeä uhkaava, mihin ei ole tänä päivänä lääkitystä.

Vierailija
256/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Siirtokeuhko tuotiin jostain toisesta Pohjoismaasta. Elinsiirtokoordinointi on yhteistyötä. Joku suomalainenkin voi saada vaikkapa tanskalaiset keuhkot, tm.

Mutta, mutta. Yhteensä Pohjoismaissa lähemmäs 100 siirteen odottajaa, vaikka Norjassa ilmoituksen mukaan vain alle 10.

Herää kysymys, olisiko noista muista lähemmäs sadasta odottajasta löytynyt sopiva vastaanottaja? Aivan taatusti niissä oli pitempään odottaneita kuin Mette.

Fakta on, että Mette sai uudet keuhkot muutaman päivän kuluttua siitä, kun oli vieallisen ilmoituksen jälkeen siirtojonoon laitettu 5.6. 

Hei höpsö, ei se ollut mikään virallinen ilmoitus. Mette on hyvinkin voinut olla jo vuoden siirtojonossa. Terveystiedot ovat yksityisiä, ja hovi tiedottaa sen verran kuin julkisuuden kannalta on välttämätöntä, etteivät huhut leviäisi.

Ei ainakaan hovin tiedotteiden mukaan väittämäsi pidä paikkaansa. 

Viimeiset puolisen vuotta pohdittiin, laitetaanko prinsessa siirtojonoon, vai ei.

Sitten yht`äkkiä laitettiin, vaikka happiviikset oli ollut vasta kuukauden verran.

Itse käveli sairaalaan. Yhdessä uutisessa lääkärit puhuivat jo pyörätulikuntoon joutuneista kandidaateista.

Suomalainen urheilija on kertonut viimeisen vuoden maanneensa vaan sohvalla, eikä kyennyt tekemään edes arkiaskareita.

Tuija Helandef olisi saanut keuhkonsiirron jo noin 2-4 v aiemmin mutta kieltäytyi koska oli pieni lapsi ja siirrolla saa lisäaikaa keskimäärin 5 v 


Joten halusi siirtää niitä lisävuosia eteenpäin 




Eiköhän mm ollut epävirallisesti jonossa jo aiemmin mutta julkisesti vasta kun oli varmaa että on nyt keuhkot kitka sopii 

Siihen aikaan, kun Helanderin keuhkonsiirto tehtiin, ne olivat hyvin harvinaisia, ja perustuivat diagnoosiin, mitä siirtopotilaat eivät olleet voineet itse aiheuttaa.

Helanderin diagnoosi oli synnynnäinen ja hyvin harvinainen. oikeasti henkeä uhkaava, mihin ei ole tänä päivänä lääkitystä.

Siihen aikaan keuhkonsiirto oli vasta lapsenkengissä ja moni menehtyi.

Tuija Helander on kertonut olevansa iki-kiitollinen, kun hänen toimenpiteensä onnistui.

Vierailija
257/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sotilaat veivät keuhkot narkomaanikuningattarelle, mutta keneltä ne olivat. pitikö olla vaalea neitsyt jotta kelpas.

Joo, kammottavaa ajatella, keneltä ryöstettiin keuhkot tuolle epsteinluuskalle.

Pitiköhän keuhkot ottaa joltain narkilta, etteivät ala hylkiä narkkimatamin kroppaa heti? Mitäs lääkärit tähän sanoo?

Vierailija
258/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että keuhkot tuotiin Euroopan ulkopuolelta, koska ensin sanottiin, että julkisuuteen ei voi kertoa siirron ajankohtaa luovuttajan omaisten takia. Nyt kuitenkin kerrottiin heti. Eli luovuttaja eli jossain tosi kaukana ja lentokoneet oli hämäystä. Keuhkot muuttuivat pohjoismaalaisiksi jossain lentokentällä. Oikea kudostyyppi saatiin selville lähtömaassa, missä odotettiin sopivaa. Saattoi olla joku, joka uhrasi itsensä rahasta perheensä hyväksi. Kaikki nettosivat. Mitäpä ei hommaisi omaisen hengen pelastamiseksi?

Sopiiko erirotuisen ja siten tod.näk. eri veriryhmää edustavan keuhkot keskenään yhteen? Tuskin.

Vierailija
259/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ohitettu koska tuon aseman hoitojonossa ei ollut ketään edellä. Oletkos vähän yksinkertainen...

Vierailija
260/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ja tekoäly veikataan edelleen Pohjoismaita.

"Pohjoismaissa (kuten Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa) selvästi yleisin veriryhmä on A. Vaikka maailmanlaajuisesti yleisin veriryhmä on O, Pohjoismaissa A-veriryhmän osuus väestöstä on suurin. "