Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko oikeasti rikastunut Helsingin pörssissä

Vierailija
19.06.2026 |

Ihmettelen onko kukaan oikeasti rikastunut sijoittamalla osakkeisiin Helsingin pörssissä jos Nokiaa ei lasketa lukuun..

 

 

Aloin sijoitetaan Helsingin pörssin osakkeisiin viime. Kesänä vuosi sitten. Ja on kehuttu miten Helsingin pörssi on noussut vuoden aika mutta oma saldo vuoden aikana on -2000 euroa  ja olen sijoittanut 50 000 euroa 7  eri yhtiöön ja olen painottanut sijoituksia suomalaisiin arvo yhtiöihin jotka ei ole tuottaneet mitään ..

 

Sijoitukset on nollilla tai tappiolla

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin pörssissä rikastumista haittaa se että siellä on vain Suomalaisia firmoja jotka toimivat vasemmistolaisessa maassa. Vasemmistolaisuus on laillisen varkauden politiikkaa. Vaikea menestyä jos varastaminen on laillista.

Ei ne pölhölän pörssin isommat yhtiöt nyt yleensä suomessa juuri toimi, ehkä suuruusluokkaa 5% liikevaihdosta suomesta monilla.

Vierailija
42/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolen Pölhex on täysin manipuloitu paskapörssi. Siellä ainostaan menettää rahansa. Eikä sitä valvova viranomainen korvaansa lotkauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sijoittajapiirissä vitsi että kannattaa tehdä juuri päinvastoin kuin inderesin liimatukat ohjeistaa.

Muisten legendaarisen lauseen Inderesiltä: Fortumit pois ja kaikki panokset Talenomiin. Fortum lähti heti nousuun ja Talenom laskuun, tappiot aivan valtavat.

Vierailija
44/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin samaan aikaan, minä huhtikuun lopulla. 23 prossaa voitolla ennen Trumpin iskua. Nyt kait joku 10 prossaa.

Aloitin 18 000. Nyt salkku 30 500. Yksi päivä laskin että arvonnousu ja osingot yli 6000 euroa vuodessa.


Seuraatko Kauppalehteä ja ajoitatko ostot ja ehdottoman tärkeää osavuosikatsaukset. Itse seuraan päivittäin.

Toukokuu 2027 tavoite 40 000.


Olen muuten työtön.

Vierailija
45/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonut alusta asti Fortumiin ja Nordeaan. Sähkö on tulevaisuutta. En myy pois kumpaakaan.

Vierailija
46/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolen Pölhex on täysin manipuloitu paskapörssi. Siellä ainostaan menettää rahansa. Eikä sitä valvova viranomainen korvaansa lotkauta.

Ei menetä. Se pölhö olet itse. Et vaan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että olet ostanut liian kalliilla eli ajoitus väärä.

Vierailija
48/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sitä Konetta kannattaa ostaa kun halvalla saa ja samoin Valmettia. Nämä siis pitkään salkkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole...

 

Mulla on UPM,Elisaa,Sampoa,., Stora ensoa..

 

Kaikki on tappiolla

Noi on laskenut kaikki. Kesällä jos olisit ostanut Nordeaa, Fortumia niin olisi toisin sekä Keskoa joka rommasi.

2 metsäalan osaketta. Vaikeudet oli tiedossa jo viime kesänä.


TALOUSTIETO kunniaan.

Vierailija
50/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä Sampoa tykitetään. Huono osinko ja huono arvonousu. Metsää vaan jos saa todella halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen rikastunut MYÖS siellä. Enemmän minulla on tosin ulkomailla mutta 6 numeroinen summa on myös helsingin pörssissä. 

Vierailija
52/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Sotkamo silveriä oli 20 tuhannella, ja sijoitus pomppasi yli 160 tuhanteen euroon muutamassa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusyhtiö Kreate on tuplannut vuodessa ja niin taitaa olla kaivosyhtiö Endomines. Pitää löytää voittavat hevoset.

Vierailija
54/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut suomalaisia pörssiosakkeita vähitellen vuodesta 2010 lähtien. Yhteensä olen käyttänyt vuosien varrella osakeostoihin rahaa 34 000 euroa. Osakkeideni arvo on nyt 49 000 euroa, ja lisäksi olen saanut vuosien varrella osinkoja reilut 17 000 euroa. Tänä vuonna tulee osinkoja vähän yli 2000 euroa.

Suurin osa sijoituksistani on kuitenkin Suomen ulkopuolisissa (erityisesti pohjoisamerikkalaisissa) osakkeissa, mutta niihin sijoitan indeksirahastojen kautta. Nämä ulkomaiset sijoitukset ovat tuottaneet selvästi paremmin.

EI OLE. Silloin kun sinulla on RAHASTOJA sinun sijoituksesi EIVÄT ole OSAKKEISSA. Ei vaikka ostaisit ns osakerahastoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut suomalaisia pörssiosakkeita vähitellen vuodesta 2010 lähtien. Yhteensä olen käyttänyt vuosien varrella osakeostoihin rahaa 34 000 euroa. Osakkeideni arvo on nyt 49 000 euroa, ja lisäksi olen saanut vuosien varrella osinkoja reilut 17 000 euroa. Tänä vuonna tulee osinkoja vähän yli 2000 euroa.

Suurin osa sijoituksistani on kuitenkin Suomen ulkopuolisissa (erityisesti pohjoisamerikkalaisissa) osakkeissa, mutta niihin sijoitan indeksirahastojen kautta. Nämä ulkomaiset sijoitukset ovat tuottaneet selvästi paremmin.

EI OLE. Silloin kun sinulla on RAHASTOJA sinun sijoituksesi EIVÄT ole OSAKKEISSA. Ei vaikka ostaisit ns osakerahastoja. 

On.

Vierailija
56/59 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikastunut pörssissä, mutta minua on rikastettu itäkeskuksessa.

Vierailija
57/59 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jätin laskuista pois Nokian joka on tuottanut 100 prosenttia mutta kaikki muut

Minulla ollut vain kaksi tuottamatonta/huonoa osaketta, toinen oli Pöyry ja toinen oli Nokia. Kaikki muut ovat nousseet tasaisesti jakaneet kunnon osinkoja.

Vierailija
58/59 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt rikastunut, varsinaisesti, mutta olen sijoittanut hajautettuihin, matalakuluisiin rahastoihin ja osinko-osakkeisiin. Rahastojen tuottoja olen välillä myynyt ja sijoittanut uudelleen osinko-osakkeisiin. Olen kyllä myynyt surutta myös kannattamattomiksi osoittautuneita osakesijoituksiakin ja siirtänyt rahat niistä johonkin muuhun, mikä tuottaa paremmin. Tällä hetkellä olen jo eläkkeellä, ja osinkotuloja tulee vuodessa noin 25000 euroa. On ihan kiva lisä eläkkeen päälle. 

Osinkosijoittajallehan nuo kurssinousut ja -laskut eivät sillä tavalla ole niin stressaavia, että osinko tulee aina kappalemäärän mukaan. 

Vierailija
59/59 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jätin laskuista pois Nokian joka on tuottanut 100 prosenttia mutta kaikki muut

Minulla ollut vain kaksi tuottamatonta/huonoa osaketta, toinen oli Pöyry ja toinen oli Nokia. Kaikki muut ovat nousseet tasaisesti jakaneet kunnon osinkoja.

Minulla on tällä hetkellä Citycon. Ostin kun siitä sai keväällä hyvän osingon. Mutta nyt tuntuu että Mustapekka jää käteen. Pitäisikö myydä tappiolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi