Oletko oikeasti rikastunut Helsingin pörssissä
Ihmettelen onko kukaan oikeasti rikastunut sijoittamalla osakkeisiin Helsingin pörssissä jos Nokiaa ei lasketa lukuun..
Aloin sijoitetaan Helsingin pörssin osakkeisiin viime. Kesänä vuosi sitten. Ja on kehuttu miten Helsingin pörssi on noussut vuoden aika mutta oma saldo vuoden aikana on -2000 euroa ja olen sijoittanut 50 000 euroa 7 eri yhtiöön ja olen painottanut sijoituksia suomalaisiin arvo yhtiöihin jotka ei ole tuottaneet mitään ..
Sijoitukset on nollilla tai tappiolla
Kommentit (59)
Niillä osakkeilla, joita ns asiantuntijat ovat suositelleet on tullut tappiota ja niillä, joita on väheksytty on tulleet voitot.
Helsingin pörssissä rikastumista haittaa se että siellä on vain Suomalaisia firmoja jotka toimivat vasemmistolaisessa maassa. Vasemmistolaisuus on laillisen varkauden politiikkaa. Vaikea menestyä jos varastaminen on laillista.
Vierailija kirjoitti:
Minä sijoitan asuntoihin, koska aina kun olen yrittänyt pörssiä, pieleen on mennyt. Esim ostin Konetta, ja siitä tuli välittömästi 10 000 euroa tappiota. Pelkäsin isompaa tappiota, ja myin heti, vaikka jos olisin pitänyt, olisin nyt runsaasti plussalla. Minulla ei ole kärsivällisyyttä eikä pinnaa osakesijoittamiseen, siksi asunnot.
Nyt olet tienannut varmaan hyvin asunnoilla.. Ostat eurolla ja myyt kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Ostin höyrykonefirman osakkeita juurin ennen polttomoottorin yleistymistä. Ostin hevoskärryfirman osakkeita juuri ennen autojen yleistymistä. Ostin hehkulamppufirman osakkeita juuri ennen led-lamppujen yleistymistä.
Oikea ajoitus on kaiken A & O.
Toi on tuttua asiaa.
Lentomatkailu oli hyvässä nosteessa, joten sijoitin kunnon potin lentoyhtiöihin syyskuun alkupuolella 2001. Noh, siitä tuli hiukan turskaa, koska WTC. Meni kymmenisen vuotta, ja uskalsin nousta taas kehiin. Tällä kertaa sijoitin fiksusti, eli ydinvoimaan ja uraaniin. Laitoin kaikki mitä oli jäljellä. Tämä oli siis 2011 alkuvuodesta. Kyllähän siitäkin tuli hieman suihkua, koska FUKUSHIMA.
Nousin tuhkasta ja raunioista vielä uudelleen, ja tällä kertaa vedin salettia. Sijoitin kiinteistöihin, ja käytin rehvakkaasti kunnon vipua. Tämä oli noin 2007 tienoilla. No turskaa vyöryi ovista ja ikkunoista, koska 2008 finanssikriisi.
Jotkut kyllä keljuilee ajoituksesta, mutta en anna sen haitata. Nyt on tähtäimessä perusteollisuus. Koska tekoäly on vetänyt kurssit tappiin ilma perusteita. Nyt tää homma kyllä katotaan. Onko muilla tästä tekoälystä näkemystä.
Vuodesa 2009. Alkuun rahastolla ja viimiset 5 vuotta myös osakkeita. En ny jaksa tarkkaa lukua käydä tsekkaamassa mutta suunnilleen tuplannut rahani. Ei kovin hyvin 17 vuodessa, mutta muu maailma on paikannut tulosta.
Rikastunut en ole, nappikauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te sijoitatte vain Helsingin pörssiin, ettekä hajauta maantieteellisesti?
Tulee halvemmaksi sijoittaa maantieteellisesti niin, että ostaa Helsingistä sellaisia firmoja, joiden liikevaihdosta yli 90% tulee jostain muualta kuin Suomesta.
Taitaa olla salkku noin 400 000 € plussalla, ja takavuosina on tullut enemmän myyntivoittoja kuin tappioita. Monta vuotta tuohon on tarvittu.
Pörssi on pyramidi. Sinne halutaan lisää naisia ja tavallisia ihmisiä sijoittamaan, jotta hinnat nousevat, vaikka talous ei nouse.
Naisille on ollut paljon mainoksia jotta lapsettomat naiset lähtevät sijoittamiseen.
Olen kohta 10 vuoden ajan sijoittanut hesuliin enkä ole päässyt plussalle kuin kerran tämän vuoden alussa ja taas olen tappiolla. En kyllä suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Niillä osakkeilla, joita ns asiantuntijat ovat suositelleet on tullut tappiota ja niillä, joita on väheksytty on tulleet voitot.
On kyllä tullut huomattua että osakeanalyytikko kuuluu maapallon turhimpiin titteleihin kaiken maailman influenssereiden kanssa. Ei ne osaa oikeasti mitään ja vetelee numeroita hatusta fiiliksellä.
Ei minusta rikasta ole tullut koska ei ole ollut riittävästi pelimerkkejä tähän saakka, mutta olen onnistunut nyt noin 19 kaupassa 20:sta tekemästäni. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että en siis ole mikään treidaaja enkä ole perehtynyt heidän menetelmiinsä ollenkaan vaan olen ostanut trendinomaisesti muutamaa osaketta ja myynyt vain 2 kertaa eli ihan normalilla kurssinousulla ja osingoilla olen plussalla. Suoria osakekauppoja olen tehnyt enkä ole koskenut rahastoihin, optioihin tai muihinkaan monimutkaisiin sijoitusvälineisiisn koska ne vaatisivat parempaa ajoitusta johon en kykene.
Vierailija kirjoitti:
Pörssi on pyramidi. Sinne halutaan lisää naisia ja tavallisia ihmisiä sijoittamaan, jotta hinnat nousevat, vaikka talous ei nouse.
Naisille on ollut paljon mainoksia jotta lapsettomat naiset lähtevät sijoittamiseen.
Olet muuten harvinaisen oikeassa. Miksi jätin ostamatta Muskin SpaceX:ää? No ihan tuosta syystä eli se anti suunnattiin taviksille eikä instituutioille. Jo tuo kertoo siitä että Muskin itse hatusta repäisemä arvo on reippaasti yläkanttiin ja sitä myytiin taviksille koska me emme osaa laskea samalla tavalla kuin isot sijoitusrahastot ja pankit. Kusetuksen makua.
Hesanen tuo asfaltti ja mutamassan alue , kertokaa mistä löydän valkoisen alkuasukkaan sieltä?
Olen ostanut suomalaisia pörssiosakkeita vähitellen vuodesta 2010 lähtien. Yhteensä olen käyttänyt vuosien varrella osakeostoihin rahaa 34 000 euroa. Osakkeideni arvo on nyt 49 000 euroa, ja lisäksi olen saanut vuosien varrella osinkoja reilut 17 000 euroa. Tänä vuonna tulee osinkoja vähän yli 2000 euroa.
Suurin osa sijoituksistani on kuitenkin Suomen ulkopuolisissa (erityisesti pohjoisamerikkalaisissa) osakkeissa, mutta niihin sijoitan indeksirahastojen kautta. Nämä ulkomaiset sijoitukset ovat tuottaneet selvästi paremmin.
Sijoittanut olen 15 vuotta ja salkku on noin 150 000e plussalla. Omistan muutamaa eri osaketta, joista yksikään ei ole tällä hetkellä miinuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä osakkeilla, joita ns asiantuntijat ovat suositelleet on tullut tappiota ja niillä, joita on väheksytty on tulleet voitot.
On kyllä tullut huomattua että osakeanalyytikko kuuluu maapallon turhimpiin titteleihin kaiken maailman influenssereiden kanssa. Ei ne osaa oikeasti mitään ja vetelee numeroita hatusta fiiliksellä.
Olen sijoittanut vain yhtiöihin joille analyytikot on povailleet huimia hintoja ja yllättäen en ole menestynyt!
Sehän on sijoittajapiirissä vitsi että kannattaa tehdä juuri päinvastoin kuin inderesin liimatukat ohjeistaa.
1992 eteenpäin kun mulle alettiin kerää osakkeita, niin kyllä siitä on jääty plussalle.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi sitten näytti.viela ihan hyvältä ...sijoitukset oli 15 000 plussalla ja sitten tapahtui jotain kunntruppi alkoi neuvottelemaan rauhasta.
6500 euroa lähti osakkeiden arvosta ...
Kvartaalikatko ja kesä. Katso salkkuun uudelleen syksyllä.
Pitäisi löytää osakkeita, joista maksetaan osinkoa kuukausittain. Ulkomailla joitain tällaisia on, aiheesta ei Suomen talousuutisissa puhuta. Tietäisikö joku hyviä ulkomaisia osingonmaksajafirmoja?