Oletko oikeasti rikastunut Helsingin pörssissä
Ihmettelen onko kukaan oikeasti rikastunut sijoittamalla osakkeisiin Helsingin pörssissä jos Nokiaa ei lasketa lukuun..
Aloin sijoitetaan Helsingin pörssin osakkeisiin viime. Kesänä vuosi sitten. Ja on kehuttu miten Helsingin pörssi on noussut vuoden aika mutta oma saldo vuoden aikana on -2000 euroa ja olen sijoittanut 50 000 euroa 7 eri yhtiöön ja olen painottanut sijoituksia suomalaisiin arvo yhtiöihin jotka ei ole tuottaneet mitään ..
Sijoitukset on nollilla tai tappiolla
Kommentit (59)
Ilman Nokiaa on 56000 euron arvoinen osakesalkku kasvanut neljässä vuodessa 81000 euron suuruiseksi.
En ole...
Mulla on UPM,Elisaa,Sampoa,., Stora ensoa..
Kaikki on tappiolla
Nordeaa ostanut tasaisesti jo vuosikymmeniä. Aloitin siis jo Lassilan KOP aikana. Ihan kivasti on tuottanut pelkästään osinkoina ja ei tuota arvonnousuakaan voi moittia.
Pelkkää turskaa on tullut tupaan..
Ostin höyrykonefirman osakkeita juurin ennen polttomoottorin yleistymistä. Ostin hevoskärryfirman osakkeita juuri ennen autojen yleistymistä. Ostin hehkulamppufirman osakkeita juuri ennen led-lamppujen yleistymistä.
Oikea ajoitus on kaiken A & O.
En ole rikastunut siellä, mutta kyllä siellä on tullut hyvää arvonnousua.
Minä sijoitan asuntoihin, koska aina kun olen yrittänyt pörssiä, pieleen on mennyt. Esim ostin Konetta, ja siitä tuli välittömästi 10 000 euroa tappiota. Pelkäsin isompaa tappiota, ja myin heti, vaikka jos olisin pitänyt, olisin nyt runsaasti plussalla. Minulla ei ole kärsivällisyyttä eikä pinnaa osakesijoittamiseen, siksi asunnot.
Kuukausi sitten näytti.viela ihan hyvältä ...sijoitukset oli 15 000 plussalla ja sitten tapahtui jotain kunntruppi alkoi neuvottelemaan rauhasta.
6500 euroa lähti osakkeiden arvosta ...
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi sitten näytti.viela ihan hyvältä ...sijoitukset oli 15 000 plussalla ja sitten tapahtui jotain kunntruppi alkoi neuvottelemaan rauhasta.
6500 euroa lähti osakkeiden arvosta ...
Olet silti kyllä vielä aika hyvin plussalla.
Miksi te sijoitatte vain Helsingin pörssiin, ettekä hajauta maantieteellisesti?
Olen sijoittanut 20 vuotta, alkupotti oli perintönä tullut n. 200 000 euroa. Nyt on salkku 880 000 euroa plussalla. Jossain kohtaa oli miinuksellakin.
Sijoitukset on nollilla tai tappiolla
No miksi vtussa yrität itse tehdä osakepoimintaa, kun et selvästi osaa? Mikä on kilpailuetusi, millä aiot voittaa indeksin? Lähes jokaisen sunnuntaisijoittajan kannattaa valita yksi tai muutama laajasti hajautettu ja matalakuluinen indeksirahasto, johon rahansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitukset on nollilla tai tappiolla
No miksi vtussa yrität itse tehdä osakepoimintaa, kun et selvästi osaa? Mikä on kilpailuetusi, millä aiot voittaa indeksin? Lähes jokaisen sunnuntaisijoittajan kannattaa valita yksi tai muutama laajasti hajautettu ja matalakuluinen indeksirahasto, johon rahansa laittaa.
Tai katsoa kyseisen rahastojen suurimmat sijoituskohteet (ovat esitteissä) ja sijoittaa samoilla suhteilla niihin. Näin välttää hallinnointikulut.
Jos on perusasiat hukassa, niin ei kannata lähteä sijoittamaan. Osakapainotetun salkun pitoajan tulee olla 10+ vuotta, jotta melko suurella varmuudella voittaa kaikki muut sijoitusluokat. Tuota lyhyemmillä ajanjaksolla kannattaa suosia korkopainotteisia sijoituksia. Jos alkaa pää levitä vuoden tarkastelujaksolla, niin tämä homma ei vain sovi sinulle.
En nyt rikastunut,mutta 300k salkku kertynyt 15 vuodessa aika pienellä sijoituksella,osinkoja noin 15k vuodessa.Kaikki nyt plussalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä sijoitan asuntoihin, koska aina kun olen yrittänyt pörssiä, pieleen on mennyt. Esim ostin Konetta, ja siitä tuli välittömästi 10 000 euroa tappiota. Pelkäsin isompaa tappiota, ja myin heti, vaikka jos olisin pitänyt, olisin nyt runsaasti plussalla. Minulla ei ole kärsivällisyyttä eikä pinnaa osakesijoittamiseen, siksi asunnot.
Höpsis. Asunnot vasta paha ja kelvoton sijoituskohde ovatkin. Yrität varmaan hädissäsi saada ihmisiä ylipuhuttua kaupoille että pääsisit kalliista ja pelkkiä isoja juoksevia kuluja tuottavasta turskasta eroon kun ostolaita onkin tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitukset on nollilla tai tappiolla
No miksi vtussa yrität itse tehdä osakepoimintaa, kun et selvästi osaa? Mikä on kilpailuetusi, millä aiot voittaa indeksin? Lähes jokaisen sunnuntaisijoittajan kannattaa valita yksi tai muutama laajasti hajautettu ja matalakuluinen indeksirahasto, johon rahansa laittaa.Tai katsoa kyseisen rahastojen suurimmat sijoituskohteet (ovat esitteissä) ja sijoittaa samoilla suhteilla niihin. Näin välttää hallinnointikulut.
Joo kyllä, jos sijoittaisi vain suomeen mutta etf rahastojen ideana on että voi sijoittaa myös ulkomaille mikä onkin järkevämpää. Se on vaan tehty suomessa piensijoittajille ja säästäjille suorien osakkeiden kautta tavallista kalliimmaksi yllätys yllätys taas kun osingoista peritään kaksinkertainen vero jopa monissa niissä maissa missä suomella on verosopimus tehtynä mutta sitä ei noudateta silti. Ja suomi ei tee asialle yhtään mitään muuta kuin verottaa tuplana. Miksi tekisi kun tässä sopimuksen rikkomisen haitat kohdistuvat vain tavallisiin kansalaisiin joten asian hoitaminen kuntoon ei liiemmin kiinnosta.
Olen mukavasti voitolla, mutta kyllä tappiotakin on tullut.
Siis jätin laskuista pois Nokian joka on tuottanut 100 prosenttia mutta kaikki muut